Skive1986

Soldaten+fruens velsignelse 04.08.12

25 indlæg i dette emne

Jamen så gør jeg det da :p

Der er jo godt nok lidt længe til endnu og da min mand lige er rejst til Afghanistan for anden gang her for 1½ uge siden, så har jeg fået besked på at planlægning først skal ske når han kommer hjem - men hallo: jeg er pige, jeg har mine drømme så mon ikke jeg kommer til at snyde? bare lidt ;) Jeg kommer da i hvert fald til at gøre mig mine tanker, og har da også tænkt lidt at jeg skal ud og prøve kjole mens han ikke er hjemme - jeg ved nemlig ikke helt endnu hvad jeg skal vælge - der er så meget jo - den skal altså bare være perfekt :)

Vi har været sammen i 7 år efterhånden (28.08.11) og blev viet på rådhuset den 09.07.09, ca 3 uger inden han tog til Afghanistan første gang.. Der har ikke været noget stort frieri - vi er begge to generte/tilbageholdende personer, men måden han spurgte mig, var ved at han var på den sidste øvelse i Oksbøl inden udsendelsen og han ringede hjem den 23.06.09 og sagde at nu havde de lige været til noget foredrag om økonomi hvis nu det skete at de ikke kom hjem igen osv osv.. og så tænkte han at vi da skulle et smut omkring rådhuset inden han skulle afsted. Jeg sagde så at jeg ikke ville bare fordi han skulle afsted og han sagde så også at han jo elsker mig og at det jo i forvejen havde holdt i 5 år, og var han sikker på det nok skulle holde længe endnu :) Så det gik jeg da med til på den betingelse jeg stadig ville få mit store fine hvide kirkebryllup, og fik huhej inviteret de nærmeste og bestilt tid på rådhuset osv :)

Hvor mødte vi hinanden? Jo, det gjorde vi et sted mange griner lidt af når de hører :) Det var til til middelalderfestival i Horsens og nej, ingen af os var klædt ud :) Jeg skulle mødes med en tidligere arbejdskollega og nogle af hendes venner/veninder.. Jeg var kommet hjem efter en druktur til Lloret de Mar og havde efter den tur opgivet at finde mig en kæreste.. Men den 28.08.04 var der middelalderfestival og jeg skulle da bare hygge mig - det gjorde jeg, og jeg faldt hurtigt i snak med en af min venindes veninders ven :) Og ja, det udviklede sig til andet end snak og vi endte med at sove under samme dyne den aften og vi har været sammen siden den dag :) Vi er hinandens første rigtige/seriøse kæreste så jeg er lidt imponeret over vi er kommet her til :)

Ja, manden er så soldat og jeg selv arbejder i Netto som salgsleder :) Vi har ingen børn endnu, men håber snart de kommer :)

Men tilbage til den kirkelige velsignelse i 2012 :)

Vi har indtil videre bestilt stedet vi skal holde festen og selvfølgelig kirken - det VILLE jeg have styr på inden han rejste til Afghanistan igen nu her for jeg synes det ville være alt for sent at stå med 3-4 mdr før :( Og det fik jeg lov til :)

Kirken:

http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Skive_-_Vor_Frue_Kirke.jpg

Vor Frue Kirke i Skive

Jeg synes den er SÅ romantisk indvendig :)

Festen skal holdes her:

http://www.strandtangen.dk/

Gæster:

ca. 60-70 pers vil blive inviteret

Resten må komme på løbende :)

Redigeret af Skive1986
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

jeres feststed ser vildt lækkert ud :)

Sidder helt og får lyst til det selv :) men nu har vi aftalt budgetbryllup :)

Men hvis man ser priserne på menuerne så er de jo til at ha' med at gøre. Hvad skal man ellers betale? tjenere? leje?

Det er bestemt medgørlige priser og lokaler, tjenere, vin til maden + natmad er med i prisen :) Så kommer der fri bar efter middagen til 150 kr pr mand og så kan man bestille 30 liter øl for 1500 kr :) Så jeg synes bestemt det er rimelige priser :)

Derudover kører de et samarbejde med nogle musikere som skal have omkring 9000kr for 7-8 timer..

Bryllupskagen anbefaler de så at man får fra en bager så den er også udover

Så det tror jeg er et godt sted vi har fundet der

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeres feststed ser vildt lækkert ud :)

Sidder helt og får lyst til det selv :) men nu har vi aftalt budgetbryllup :)

Men hvis man ser priserne på menuerne så er de jo til at ha' med at gøre. Hvad skal man ellers betale? tjenere? leje?

Det er bestemt medgørlige priser og lokaler, tjenere, vin til maden + natmad er med i prisen :) Så kommer der fri bar efter middagen til 150 kr pr mand og så kan man bestille 30 liter øl for 1500 kr :) Så jeg synes bestemt det er rimelige priser :)

Derudover kører de et samarbejde med nogle musikere som skal have omkring 9000kr for 7-8 timer..

Bryllupskagen anbefaler de så at man får fra en bager så den er også udover

Så det tror jeg er et godt sted vi har fundet der

Lyder rigtig lækkert ihvertfald :)

Hvis jeg boede i nærheden af Skive havde jeg nok også overvejet det kraftigt:)

Hvor mange har I planer om at inviterer?

Redigeret af tiggi
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeres feststed ser vildt lækkert ud :)

Sidder helt og får lyst til det selv :) men nu har vi aftalt budgetbryllup :)

Men hvis man ser priserne på menuerne så er de jo til at ha' med at gøre. Hvad skal man ellers betale? tjenere? leje?

Det er bestemt medgørlige priser og lokaler, tjenere, vin til maden + natmad er med i prisen :) Så kommer der fri bar efter middagen til 150 kr pr mand og så kan man bestille 30 liter øl for 1500 kr :) Så jeg synes bestemt det er rimelige priser :)

Derudover kører de et samarbejde med nogle musikere som skal have omkring 9000kr for 7-8 timer..

Bryllupskagen anbefaler de så at man får fra en bager så den er også udover

Så det tror jeg er et godt sted vi har fundet der

Lyder rigtig lækkert ihvertfald :)

Hvis jeg boede i nærheden af Skive havde jeg nok også overvejet det kraftigt:)

Hvor mange har I planer om at inviterer?

Det er også en ting der ikke er taget stilling til endnu :) Men mon ikke vi render op i 60-70 pers med begge familier + børn og så lige et par venner/veninder fra os hver + børn

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hyggeligt du har fået en tråd herinde! :cheerleader3: Det bliver spændende med en tur i kirken! :)

Jeg er godt nok ikke så aktiv længere, men lidt følger jeg da stadig med - og nu når jeg følger dig på søster bk, kan jeg ikke lade være med at følge dig her også! :thumbsupsmileyanim:

God fornøjelse med planlægningen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor har jeg bare tyvstartet - men nu har jeg også fået "lov" af manden :p Men for pokker han kan jo ikke styre alt fra Afghanistan alligevel ;)

Nå, de sidste dage er gået med at skrive meget frem og tilbage med vores feststed ang mad, drikkevarer, bordopstilling osv osv.. Så nu har jeg lavet gæsteliste (der kommer flere på, når vi lige får fundet ud af hvor mange venner/veninder vi skal have med) og der er indtil videre ca 45 og det er jo ikke så slemt :o Og så har kastet mig ud i en bordplan - et større projekt, men det skal jo starte et sted :p

Ih hvor jeg glæder mig helt sindssygt :p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gud det er længe siden jeg har været herinde :o

Men vores bryllup gik som smurt - ingen trælse oplevelser, forhindringer eller nogen ting.

Min far havde sagt han ikke ville holde tale - men han gjorde det!

Vi ville have haft en lamborghini/ferrari eller lignende som transport til restauranten, det droppede vi af økonomiske årsager. Min far satte så i stedet en ære i at køre os derned :)

Vejret var mærkeligt/meget skiftende, men vi nåede at få taget billeder udenfor inden det begyndte at regne og tordne :)

Maden endte med at blive 15000 kr billigere end vi havde regnet med :D Men den var fantastisk - det kan klart anbefales at holdes fest på Strandtangen i Skive. Personalet var super søde også :)

Menuen stod på:

Forret: Røget dyrekølle

Hovedret: Bøf Wellington

Dessert: Bryllupskage som var bestilt og leveret fra Kageriet i Holsted - helt fantastisk, vi fik den præcis som vi ønskede.

Jeg kan altså ikke huske alle detaljerne fra menuen..

Forsøger lige at ligge lidt billeder op :)

Spørg endelig hvis i er mere nysgerrige - det er så længe siden efterhånden at jeg ikke husker alle detaljerne :p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer