tanja_allen

Tanja & Rasmus 15.06.13 [GIFT! Og alt var perfekt :) sneak peak]

354 posts in this topic

Hej alle - dette er min første tråd herinde, så bær over med mig smile.gif Jeg har tygget mig igennem mindst 100 planlægningstråde og bryllupsberetninger.. så jeg er pluk forvirret over, hvordan jeg egentlig gerne selv vil have tråden til at se ud.. Men: jeg tænker at dette indlæg bliver LINK indlægget - og herfra klikkes så viderer når jeg har fundet andre ting at vise/fortælle.. Lidt om os og hvordan vi mødte hinanden Frieriet

DIY Projekter:

Huskeliste: ************************************************************************************** Huskeliste 6-12 måneder før brylluppet:

Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet: d. 15/6 2013

Lav et bryllupsbudget: ca 70.000

Lav en foreløbig gæsteliste: er lavet - vi blive 60

Reserver festlokale eller restaurant: Rebild Vandrehjem. Festen holdes i telt. Gæsterne overnatter på vandrehjemmet.

Reserver Kirke: Tjek: Sortebrødre Kirke. Fik kolde fødder over den mine med flagermus og alt muligt

Book fotograf: Mørkøv Foto - se mere her

Arranger transportmiddel til dagen: Min søsters kærestes far har tilbudt os at låne hans røvlækre Audi

Bestil tid hos frisøren: Hun er booket - og hun lægger også min make-up (og min mors og min søsters) Se hende her - hun tager 2000 for hår og make-up på os alle 3..

Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret: kjolen er købt - se mere her - den er så fravalgt. Den nye kjole kan ses her. Øvrige fravalgte kjoler kan ses i indlæggene før den valgte kjole.

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet:

Skoene og tilbehøret til bruden: dette er de sko jeg endte med at vælge ( i hvid)

Køb tøj til brudgom: Købt - skal bare rettes til.

Skriv en ønskeliste: Det bliver hovedsageligt penge til en bryllupsrejse, samt oplevelsesgavekort.. og havemøbler.

Skriv en gæsteliste: Tjek

Få designet invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og takkekort: Lige nu står valget lidt mellem disse invitationer - Og dog - jeg tror det bliver disse. Der er ihvertfald klippet ud til 48 invitationer nu.. Ombestemt igen: disse er produceret og sendes ud inden udgangen af januar

Send invitationerne ud: Klaret

Vælg en toastmaster: Min søsters kæreste er spurgt og han har accepteret

Fastsæt/ bestil bryllupsmenuen: Det bliver helstegt pattegris

Bestil bryllupskagen: . Bliver lima/asti/jordbær mousse og chokolademousse på hvide bunde, temaet er sommerfugle

Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne): GRØN/LILLA. Inspirationsbilleder herfra og frem

Overvej musik/underholdning til bryllup: Diskobilen er bestilt.

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet:

HUSK ægteskabserklæring/navneændringsattest:

Forbered tale/event til din tilkommende:

Køb vielsesringe: Kan ses her

Få gommen til at begynde at overveje brudebuket mv.: Mine ønsker

Huskeliste 1 måned før brylluppet:

Brudekjolen er færdig:

Tjek at brudgommens tøj er ok:

Gå brude skoene til så de ikke klemmer på dagen:

Aftal detaljer med fotografen:

Aftal detaljer med feststedet (fx regler for at stå på stole m.m):

Aftal detaljer med transporten:

Køb morgengave:

Huskeliste 1-2 uger før brylluppet:

Prøv tøjet en sidste gang måske det skal finjusteres:

Huskeliste dagen før brylluppet: Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, Panodil, nål og tråd) er i brudens taske:

Efter brylluppet: Udsend takkekort: Giv meddelelse om evt. navneændring til arbejdspladsen, banken, i passet osv:

Edited by tanja_allen
0

Annonce ♥

Lidt om os og hvordan vi mødte hinanden:

Mig (Tanja): 29 år gammel, arbejder i bank - håber snart på forfremmelse så lønnen bliver bedre. Kommer oprindeligt fra Sønderborg-egnen, men er flyttet til Viborg pga kærligheden.. :iloveyou:

Rasmus: 28 år gammel, ufaglært håndværker. Arbejder en del ude, hvor han er væk 4 dage i ugen.

Vi: Mødte hinanden gennem fælles venner til Viborg Rocker i 2007. Begge havde vi kærester - men de blev hurtigt sløjfet. :badgirl: Jeg var solgt, da han satte sig på knæ foran mig og bed mig i maven - og skred.. I september 2008 flyttede vi sammen i lejlighed i Viborg. I december 2008 købte vi et rødstenshus i en forstad - og fik en hundehvalp og hvidt stakit. I 2009 fødte jeg vores første (og indtil videre eneste) Barn, Emil, der snart fylder 2 år. Så det er gået lidt stærkt, men det har bare føltes helt rigtigt. I 2011 frier Rasmus desuden - laaaaaaaaaaangt om længe.. :balloon: Og så lige et billede da.. post-53030-0-14924800-1313005303.png

Edited by tanja_allen
1

Frieriet:

Vi bestemte os i februar i år for, at vi ville bruge lidt penge på at rejse i år. Vi tog derfor til London i påskeferien, og så gik turen til Paris i sommerferien.. uden barn.. Hele foråret har jeg gået og stukket lidt til Rasmus. "Paris er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ romantisk" osv osv.. og det virkede bare til at prelle af på ham :angry:

Ugen inden vi skal afsted, skal han "noget hemmeligt" om fredagen. Jeg bliver straks mistænkelig! Men dropper alle tanker om :c166: da han istedet vælger at tage op til sin mor med Emil imens jeg er på arbejde.

Søndag tager vi til Paris - og Rasmus er underligt anspændt.. jeg må ikke hjælpe med at bare vores fælles håndbagage - og han er i det hele taget bare sær.. Mandag går vi rundt i byen - og møder en mand der vil give os en ring, han lige har fundet.. "take this for good luck - I don't need to get married" sagde han.. Jeg KLAMREDE mig til ringen og forsøgte at give hints til Rasmus om at det da MÅTTE være et tegn whistling.gif

Men manden kommer hurtigt tilbage og spørger om vi kan undvære nogle småpenge. Da det er første dag i byen, har jeg kun store sedler - så i panik giver jeg ham bare ringen tilbage :unsure:

Dagen går - og det bliver mørkt. Lidt i elleve går vi ned til Eiffeltårnet - der er lyst op.. SÅ smukt!!! Vi fortsætter forbi det og stiller os på en plads ved et museum der har udsigt til Eiffeltårnet - der begynder at blinke kl 23. Rasmus er stadig sær - og får fortalt mig at han synes vi skal sætte os på en trappe nedenfor pladsen.. Jeg går med, og sætter mig.. han rykker rundt - og beder mig sætte mig på et andet trin.. hvorefter han går på knæ, rømmer sig, og får spurgt om jeg vil gifte mig med ham :cheerleader3: Hvilket jeg selvfølgelig vil!!! :iloveyou: Og så præsenterede han de fineste ringe, som han havde smuglet med gennem lufthavne osv :a1221:

Dagen efter købte vi en flaske champagne og satte os ned i parken ved Eiffeltårnet med 2 plastikglas og en pakke tuc kiks :biggrin: - vi nåede lige at tømme flasken inden en flok cykelbetjente gjorde os opmærksomme på at det altså var ganske forbudt at drikke i dagtimerne i parken.. :blush: oh well..

Et billede af Eiffeltårnet som det så ud derfra hvor vi sad da han friede.. vi var oppe på den plads hver aften resten af ferien - og den sidste dag fejrede vi med en flaske rødvin imens tårnet blinkede. post-53030-0-48466600-1313006265.png :heart:

Edited by tanja_allen
1

Annonce ♥

Festlokaler:

Vi har valgt at holde festen på Golf Salonen i Viborg. Kuvertprisen er lidt hamper - til gengæld skal vi ikke røre en finger..

Golf Hotel og Salon

Vi skal se lokalerne på fredag (d 12/8) - jeg HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅBER de er flotte - tager lige et par billeder og smider ind.. hvis de ikke er i vores smag, er vi på den.. jeg aner ikke hvor man ellers holder en fest i Viborg :help:

Edited by tanja_allen
0

Kjolen:

Jeg har i dag været på min allerførste brudekjole-prøvningstur - og faldt SÅ hårdt for denne kjole at jeg faktisk slet ikke har lyst til at prøve andre..

Det skal lige siges, at de tanker jeg havde inden vi kom derud var: Det skal IKKE være tyl og det skal IKKE være med strut.. der kan man bare se :lol:

la-sposa-bridal-2012-selecta-wedding-dress.jpg

Prisen var 14.700 kr :blink: så jeg googlede modellen da jeg kom hjem og har lige bestilt en (kopi) til 1600 kr inkl fragt..

Og også lige et par af mig - de er taget ret hurtigt imens kjolen blev prøvet - og åbenbart med lukkede øjne.. flot Tanja...

post-53030-0-31245100-1313007757.jpg

Edited by tanja_allen
0

Annonce ♥

Mange mange tak :-D jamen det hele kører bare rundt i hovedet på mig... Jeg havde indtil for en måned siden ikke troet på at jeg nogensinde skulle giftes. og nu er kirke, lokale og kjole allerede på plads :-P

0

Annonce ♥

Jeg er ved at tø lidt op overfor at holde en reception efter kirken. På den måde kan vi få inkluderet en masse mennesker, vi ikke nødvendigvis vil have med til festen om aftenen. Vi vil blive ca 87 til en reception og 42 om aftenen. De 42 vil være den nærmeste familie + bedste venner.

En kollega nævnte så lige for mig, at hans oplevelse af den slags var, at hele brylluppet blev delt op i a-gæster og b-gæster, og receptionen gik op i, hvem der var inviteret til hvad.

Det er jo ikke meningen. Jeg vil bare gerne inkludere alle i familien til vores bryllup, men har ikke hverken råd eller lyst til at de alle skal med om aftenen.

Hvordan har i følt det hvis i har været inviteret til kirke+reception men ikke til festen? Og kan jeg evt gøre noget for at undgå a-fest/b-fest problemet?

0

Nå.. i dag var vi så inde og se lokalerne på Golf Hotellet. Kuvertprisen er 825 kr. Jeg må indrømme at jeg måske af den grund havde forventet noget andet end det jeg så :-( Jeg blev så skuffet.. BLÅ gulvtæpper, BLÅ stole, foldedøre i den der grå/hvide farve, 10000 meter til loftet.. jeg kunne lige så godt holde festen i kantinen på arbejdet..

Oven i det, så kunne vi kun få det allergrimmeste lokale den dag, vi gerne vil giftes.. ellers skal vi til at skifte dato - og det er vi lidt kede af.

Så vi gik derfra med en lidt øv-agtig fornemmelse i maven.. og havde en lang snak om, hvorvidt det er lokalerne eller fest-deltagerne der er vigtigst. For kuvertprisen på Golf Hotellet er NOGET hamper, hvis alle 72 gæster + os skal med.. Og vi kunne ikke rigtigt blive enige omkring om der skal holdes reception eller ej..

Vi kom frem til, at istedet for at holde reception for dem der ikke er inviteret til festen (og dem der er inviteret naturligvis) vil vi hellere holde festen et lidt billigere sted, og så have alle 72 med.

Vi har derfor istedet kontaktet Hvalpsund Færgekro - det er næsten halv pris, lokalerne er 100 gange smukkere og maden er fantastisk.. Vi skal se lokalerne næste weekend. Eneste negative side er, at Hvalpsund ligger godt 1 times kørsel fra kirken..

0

Budget

Det foreløbige budget. Der er for ca 88.000 kr. Ud over det, der er nævnt, mangler jeg at sætte penge af til tilretning af kjole samt til musikere.. og måske bryllupskørsel.. De 100.000 kr får hurtigt ben at gå på..

post-53030-0-29818200-1313182082.jpg

Edited by tanja_allen
0

Hvor er det godt at I både fandt et sted at holde festen som I er tilfredse med og at I på den måde fik en løsning på det med reception eller ej. Når det handler om ens bryllup så skal man ikke nøjes med noget man ikke er helt tilfreds med.

Men indtil videre er I jo godt på vej, og der ser jo dejligt ud.

Og i øvrigt så velkommen til.. :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Tak for alle de søde kommentarer om kjolen - det er dejligt at det ikke kun er mig der synes, den er fantastisk :-D

Og ja - det er SÅ god en følelse at vi er kommet frem til at gæsterne er vigtigere end fest-lokalerne!!! Så sent som i dag kom Rasmus i tanke om 4 barndomsvenner han gerne vil have med (inkl påhæng) - og de skal da naturligvis med - det er der plads til både fysisk og i budgettet... så nu er gæsteantallet oppe på over 80 hvis alle kommer.. yikes!

Velkommen til - glæder mig til at følge dig/jer :balloons:

Kan du ikke lige forklare det med en kopi kjole.....og er det lige som Kina-tråden her inden....?? MÅske du har et link....?? :loveflag:

Hvilken kina-tråd? :huh: Men ja - det er en kina-kopi jeg køber via en amerikansk side.. du kan se mere her :bearhug:

0

Invitationer

Jeg sidder lige og lurer "gør det selv" invitationer på E-bay - og falder over disse - synes de er SÅ SMUKKE!!! Puha.. men der er ikke meget DIY over dem :blush:post-53030-0-62248800-1313350905.jpg

De bliver leveret i æsken - med teksten trykt på forsiden (altså en tekst jeg vælger :wink: ) og så er der en blank indlægsseddel i hvor vi så selv skal printe tekst på ..

Men.. 25 kr pr stk :blink:

0

Annonce ♥

Vi har været på besøg hos mine forældre i denne weekend.. og på vejen hjem i bilen får vi snakket lidt.. om bryllup naturligvis :thumbsupsmileyanim: Rasmus mener ikke vi har behov for en toast master.. og kommer med 1000 argumenter for, hvorfor det er overflødigt med sådan en..

Mit eneste argument, der i øvrigt også vandt, var "jeg vil ha en toastmaster"...:badgirl:

Jeg må indrømme at jeg dog kom lidt i tvivl.. så toastmaster-planen er kommet i tænkeboks.. Synes dog det vil være rart med en der har overblikket over aftenen - så jeg slipper for det..

0

Velkommen hertil :balloons:

Puuha, jeg var lige ved at få stress på dine vejne... Under dit billede står der nemlig at I skal giftes i 2011... Om en måned.. og I havde hvrken styr på feststed, invitationer, kjolen eller noget...

Meeen... så så jeg heldigvis at det først var i 2012, Puu, det var lige så jeg trak vejret roligt igen :)

Haha, tænk at jeg kunne blive helt nervøs over det :biggrin:

Edited by Linette160711
0

Velkommen hertil :balloons:

Puuha, jeg var lige ved at få stress på dine vejne... Under dit billede står der nemlig at I skal giftes i 2011... Om en måned.. og I havde hvrken styr på feststed, invitationer, kjolen eller noget...

Meeen... så så jeg heldigvis at det først var i 2012, Puu, det var lige så jeg trak vejret roligt igen :)

Haha, tænk at jeg kunne blive helt nervøs over det :biggrin:

:kiss: haha - ej - ups! Det er hermed rettet - lige et sekund fik jeg også selv stress der... Men det ER i 2012 :oops: Og tak for velkomst :D

0

Vi har været på besøg hos mine forældre i denne weekend.. og på vejen hjem i bilen får vi snakket lidt.. om bryllup naturligvis :thumbsupsmileyanim: Rasmus mener ikke vi har behov for en toast master.. og kommer med 1000 argumenter for, hvorfor det er overflødigt med sådan en..

Mit eneste argument, der i øvrigt også vandt, var "jeg vil ha en toastmaster"...:badgirl:

Jeg må indrømme at jeg dog kom lidt i tvivl.. så toastmaster-planen er kommet i tænkeboks.. Synes dog det vil være rart med en der har overblikket over aftenen - så jeg slipper for det..

Vi skal have toast master til vores bryllup. først og fremmest fordi jeg/vi tror det vil være rart at der er en anden der har overblik over hvem der skal tale, hvornår der skal tales, hvilken række følge talerne skal være i og fordele taler og sange nogenlunde godt, OG koordinere med køkkenet så der ikke pludselig kommer en ny ret på bordet, mens der er en der holder tale. (wow, meget lang sætning - sorry) Desuden skal der også være en der holder styr på ryge pauser.

Jeg tror ikke man kan have sådan et overblik selv som brudepar på netop denne særlige og specielle dag med alle de følelser man går med....

Bare nogle tanker der måske kan bruges til den endelige beslutning. :rolleyes:

0