Malene C

Maden og festen som totalpakke

41 indlæg i dette emne

Hej med-zillaer

Jeg har lige brug for nogle erfaringer fra alle jer der er længere med planlægningen end jeg er. (er stadig på inspirations basis :wink: )

Jeg kan ikke rigtig skabe overblik over om det er muligt at få drømme brylluppet til de penge vi kan nå at spare sammen.

H2b og jeg ønsker den slags bryllup som man kan købe sig til på diverse kroer, restauranter og hoteller. dvs. totalpakken med velkomsdrink, 3 retters tallerken anrettet menu, natmad og bar. Problemet er at sådan et arrangement koster alt fra 800-1500 pr couvert, og når man er studerende og vi inviterer 53 mennesker til fest, så bliver der ikke råd til meget andet - og jeg har set at meget af alt det andet koster yderligere mange penge.

Jeg vil så høre om der kan være noget at spare hvis man finder et sted at holde festen - forsamlingshus eller lignende - selv finder catering, køber drikkevarer på tilbud (eller i tyskland), hyrer tjenere og kok til anretning og diverse andet der kommer til?

Eller ender det bare med at være det samme i sidste ende? Er der nogen der har haft samme overvejelser, eller nu erfaringer med dette?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vi holder jo på hotel menstrup kro og får som du siger, velkomstdrink, tre retters med vine, kaffe og kage og natmad. Vores overnatning er med i prisen på 700 pr kuvert. Vores gæster kan overnatte til specialpriser (altså for egen regning) Så 800-1500.. det kan altså godt gøres billigere.

Har du prøvet at kontakte nogle forskellige steder for uforpligtende tilbud?

0

Del dette indlæg

Vi holder det på Søparken i Aabybro (Som er et hotel)og vi får:

Reception (80mennesker):

- Lokalet er pyntet med lys og blomster

- Sandwich til 80 mennesker

- Frugtfade til 80 mennesker

- Kaffe & The til 80 mennesker

- Oprydning/opvask/tjenerstab

Fest (60 mennesker):

- Bordopstilling

- Borddækning med service

- Velkomstdrink

- Øl, sodavand og isvand ad libitum fra 18-02 (Herefter betales for det vi drikker)

- Serveret forret

- Buffet med bla. 5 forskellige slags kød

- Serveret dessert

- Kaffe, the og likør (1 genstand pr. mand)

- Natmad

- Tjenerstab

- Oprydning/opvask

Pris alt i alt: 33.500kr

Vi skal så selv medbringe:

Reception:

- Muffins til 80 mennesker

- Chokolade/slik til 80 mennesker

- Drikkevarer (Øl, vin, cider og Asti)

Festen:

- Hvidvin, rødvin, Dessertvin, Asti til bryllupskagen

- Bryllupskagen

- Spiritus til senere

- Cidere til senere

- Oppyntning (Dette var egentlig med i ovenstående tilbud, men jeg fravalgte det fordi jeg gerne selv ville pynte op)

- Blomsterdekorationer (Dette var også med i tilbuddet men blev ligeledes valgt fra)

Vi har købt ALLE drikkevarer i Tyskland - samlet pris: Ca. 6500kr

Vi får lavet bryllupskagen + muffins ved en bekendt - samlet pris: Ca. 1500kr

Slik/chokolade til reception - samlet pris: Ca. 500kr

Oppyntning - samlet pris: Ca. 2000kr

Blomster (Vi skal have grene) samlet pris: Ca. 1000kr

Pris for festen - all inclusive: 45.000kr

Og det er for reception til 80 mennesker og efterfølgende fest for 60 mennesker..

Dertil kommer selvfølgelig musik.. Det er ikke med i tilbudet fra hotellet.. Vi giver 7.500kr for 2 mands band fra 17.30-02..

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder bryllup på Fjelstedskovkro på fyn, vi skal gi 575 kr pr kuvert for velkomstdrink, forret, hovedret,dessert, kage med småkager(medbringer selv bryllupskage) og natmad og drikkevarer i 8 timer( skal dog betale ekstra for likør til kaffen)

Synes at det er billigt og vi skal ikke rører en finger:-)

0

Del dette indlæg

Altså vi holder jo på hotel menstrup kro og får som du siger, velkomstdrink, tre retters med vine, kaffe og kage og natmad. Vores overnatning er med i prisen på 700 pr kuvert. Vores gæster kan overnatte til specialpriser (altså for egen regning) Så 800-1500.. det kan altså godt gøres billigere.

Har du prøvet at kontakte nogle forskellige steder for uforpligtende tilbud?

Ikke endnu. Jeg har kigget på mange forskellige sider og set på deres pakker og tilbud. Jeg går ikke ud fra at man kan få dem til at slå flere 100 kr. af prisen for et arrangement de udbyder, hvis man siger man kun vil betale så og så meget.. :wink:

Men hvem ved, det kan være jeg i sidste ende bliver klogere.. :rolleyes:

Men jeg har ikke fundet billigere i Københavnsområdet - i hvert fald ikke på nettet.

0

Del dette indlæg

Jeg vil så høre om der kan være noget at spare hvis man finder et sted at holde festen - forsamlingshus eller lignende - selv finder catering, køber drikkevarer på tilbud (eller i tyskland), hyrer tjenere og kok til anretning og diverse andet der kommer til?

Eller ender det bare med at være det samme i sidste ende? Er der nogen der har haft samme overvejelser, eller nu erfaringer med dette?

For at svare på den del af spørgsmålet, så vil jeg sige både ja og nej..... for det kommer totalt an på hvad du vil ha at spise, hvor du vil holde festen osv osv. Generelt vil jeg sige.... finder du et fornuftigt lokale til omkring 2500 kr og bestiller samme type catering, som du ellers vil få ved samlepakkerne og så henter drikkevarer i Tyskland .... så vil du i sidste ende, hvis du IKKE skal ud og leje service og benytter et forsamlingshus, kunne spare måske omkring 5.000 kr - eller 10.000 kr hvis du laver meget af det selv.

Altså det omhandler alt sammen, hvad du kan lave tingene for selv. Vil du ha billigere mad end ved samle-pakkerne .... fx er buffet typisk billigere end tallerken-servering.... så er der penge at hente der. Det kommer også helt an på hvilket catering firma, du bruger... om du bruger et gourmet firma eller Kokken og Jomfruen el lign.

Jeg har dog selv undersøgt sagen.....og generelt vil jeg sige..... at man står selv for mange flere ting ved at vælge fx et forsamlingshus .... men i sidste ende inden man er færdig, så har det sgu nok været næsten ligeså dyrt, hvis man vil ha samme "standard" af mad, man kan få ude på kroerne osv. Kokke til at lave mad til 53 mennesker (incl natmad) + tjenere + dekorationer, + service/duge/lys + bryllupskage + leje af lokale + diverse der ellers skal bruges ..... det blir meget hurtigt dyrt inden man får set sig om ....

Håber det var svar nok, hehe ..... selvom det måske blev lidt rodet i det :P Men du kan sagtens lave et billigt bryllup, der ligger under 800 kr pr kuvert .... sagtens .... men du vil typisk også skulle fx ha buffet så og evt. skære lidt på kvaliteten hist og her.

Har du lyst til at lave en masse selv, så kør på med at planlægge det hele selv .... men vil du gerne bare ha dagen, hvor du ikke skal tage stilling til noget som helst....så bestil en samle-pakke :) Nogle pakker er billigere end andre ... det er bare om at finde et sted, hvor du/I syns der er hyggeligt og skaber de rigtige rammer for den type fest, I netop vil have :)

Vi går i øjeblikket og overvejer om vi måske skal droppe Egeskov og leje et sted og holde det hele .... og stedet er godt nok mega dyrt at leje (15.000 kr) men med plads til at folk kan overnatte så.... men det gør, at det bliver ligeså dyrt i den sidste ende. Vi bliver omkring 30 mennesker og der er service og alt hvad kan kunne ønske sig der .... så er ikke noget, der skal betale penge for at lejes.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige det på den måde at du sjældent finder noget under de 800 kr. (eller 1.000 for den sags skyld) i selve København men der er mange steder hvor de kører med kuvertpriser på alt lige fra 400-800 DKK. Jo længere ud i provinsen man kommer jo bedre.

Jeg er også meget enig med Maria i at det ofte løber op i samme niveau som en billig kro når man selv lejer lokaler og står for at skulle købe mad udefra m.v. Dog kan der jo hentes meget i form af at man måske lige kender nogle piger der kan servere, kan købe øl, vand m.v billigt etc. som du selv er inde på. Fordelen ved den løsning er dog at der ikke nogle som kommer og siger at I skal være ude kl. 2 eller lignende. Når det så er sagt så er det paradoksale jo at det netop er på disse små kroer i provinsen mv. at de er mest liberale med hensyn til sluttidspunkt. Jeg tør slet ikke at sige hvad visse feststeder i indre København tager sig betalt for at forlænge en fest udover kl. 2 :thumbsupsmileyanim:

Går ud fra at vi taler om Amager/København. Har du prøvet at forhøre dig hos nogle af stederne i Kastrup og Dragør hvad de tager ? Det er næppe lige så dyrt som i selve København.

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige det på den måde at du sjældent finder noget under de 800 kr. (eller 1.000 for den sags skyld) i selve København men der er mange steder hvor de kører med kuvertpriser på alt lige fra 400-800 DKK. Jo længere ud i provinsen man kommer jo bedre.

Jeg er også meget enig med Maria i at det ofte løber op i samme niveau som en billig kro når man selv lejer lokaler og står for at skulle købe mad udefra m.v. Dog kan der jo hentes meget i form af at man måske lige kender nogle piger der kan servere, kan købe øl, vand m.v billigt etc. som du selv er inde på. Fordelen ved den løsning er dog at der ikke nogle som kommer og siger at I skal være ude kl. 2 eller lignende. Når det så er sagt så er det paradoksale jo at det netop er på disse små kroer i provinsen mv. at de er mest liberale med hensyn til sluttidspunkt. Jeg tør slet ikke at sige hvad visse feststeder i indre København tager sig betalt for at forlænge en fest udover kl. 2 :thumbsupsmileyanim:

Går ud fra at vi taler om Amager/København. Har du prøvet at forhøre dig hos nogle af stederne i Kastrup og Dragør hvad de tager ? Det er næppe lige så dyrt som i selve København.

Vi har også tænkt på at det da kan være irriterende at festen har et slut tidspunkt - det kunne være rart at komme udenom - om ikke andet så forhåbentlig til ordentlige penge..

Jeg har som sagt ikke kontaktet nogen endnu men jeg synes jeg har søgt og søgt på nettet. Ja det er planen at det skal være på Amager helst - evt i Kbh, men som du selv siger er det næsten endnu dyrere.

Vi er faldet over Restaurant Kastrup Strandpark som bare ville være perfekt, men de tager 875 pr. couvert som måske i sidste ende er for dyrt for os.

Så har jeg i dragør set på priser for Beghuset og dragør badehotel - det er dyrere. hmm.. Der kan jo sagtens være flere steder jeg har overset. Og det kan da også være at stederne faktisk er til at forhandle med. Det finder jeg jo først ud af hvis jeg kontakter dem. :wink:

Var der ikke noget med at I ville opdatere jeres reference liste snart? :thumbsupsmileyanim:

Jeg har dog fundet et sted på Islandsbrygge der hedder Nordic Catering hvor de tilbyder at man kan sammensætte helt som man selv vil. Altså man kan lade dem sørge for det hele og få en pris for det eller man kan selv stå for en del af forberedelserne mens de klarer resten og så få en pris ud fra det. Det var bl.a. derfor jeg håbede at høre om man i den forbindelse måske så kunne spare lidt på den måde.

0

Del dette indlæg

Restaurant Kastrup Strandpark har jeg rigtig dårlige erfaringer med men det ligger en del år tilbage og så vidt jeg ved er der kommet ny ejer. Ellers ville jeg heller ikke turde skrive det her. Ellers prøv at tal med Kystens Perle. Jeg kender en af pigerne der er med i det særdeles godt da hun i det daglige er ansat i en af de virksomheder jeg kommer i, men jeg ved ikke hvad deres kuvertpriser ligger på.

Nordic Catering kender jeg ikke selv men har set nogle herinde der havde gode erfaringer med det. Jeg mener at kunne huske at det var noget med 800 kr, kuverten.

Øh jo ! Referencelisten er faktisk opdateret og færdig ligesom resten af hjemmesiden. Jeg skal bare finde en smart måde at sætte den op på. Men du kan da få en forsmag (har kun taget Amager og Kastrup/Dragør med):

Islands Brygge Kulturhus, København 2300

Park Inn Hotel, Sundby 2300

Selskabslokalet, Lygtemagerstien 2A, København S 2300

Støberigårdens selskabslokaler, Sundby 2300

Krunch, Amager 2300

Hørnings Danseskole, Amager 2300

Hørby Alle 11, 1. 2770 Kastrup 2770

Allégårdens festlokaler, Kastrup 2770

Impulzen, Kastrup 2770

Restaurant Kastrup Strandpark 2770

SAS Klubhus, Kastrup 2770

Dragør Fort, Dragør 2791

Baggersminde, Dragør 2791

Dragør Badehotel 2791

Dragørfortet 2791

H/FSøndergården, Dragør 2791

Den er så ikke helt færdig for ved nogle enkelte af dem står der kun adressen. En mulighed kunne iøvrigt være Cirkelordenens selskabslokaler på Frederiksberg. Det er ikke det mest oplagte bryllupssted, hvis man drømmer om slot, moderne lokaliteter m.v.

men det er centralt, der er god plads og maden er god og flinke folk. Jeg kunne forestille mig at prisen var rimelig.

Ego Selskabslokaler på Østerbro kunne også være en mulighed men har ikke været derude efter de har fået catering tilknyttet.

0

Del dette indlæg

Jeg er selv fra amager, så du får lige lidt input med herfra. Hørnings selskabslokale tilbyder at lave mad, men de kan max have 50 gæster og man har kun lokalet til kl.02. Det ligger i et villakvarter (og i en villa hvor familien vist selv bor), så jeg tror ikke, man kan forhandle sig frem til en senere tid.

Krunch har jeg kigget lidt på. De har nu restauranten på kastrupfortet, og jeg har tidligere hørt godt om deres mad. Jeg mener også, at deres totalpris for et arrangement var ret fornuftig i forhold til resten af Kbh. Kastrupfortet ligger jo også både lige ved metro OG der er fin natur at få billeder af.

Selv har vi lejet Islands Brygges kulturhus (deres festlokale "lysthuset), som du kan se her

Leje af lokalet med borde, stole og service til 80 personer koster 7000 kr. (10.000 hvis man vil pynte op dagen før), og man skal først være ude kl.06. Man skal selv feje, men de gør rent, hvis man efterlader det pænt. Vi har kigget på catering og vælger muligvis en lækker grillbuffet til 209 kr. pr. kuvert - så kommer drikkevarer og dessert ud over. Jeg aner ikke, hvad en kok ville koste. Lokalet her ligger på havnen og har flot udsigt og er meget centralt.

Håber du kan bruge mine input :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okey ! Jeg var faktisk ikke klar over at Peter Hørning decideret lejer danseskolen ud, som det jo er, og også tilbyder catering men nu du siger det er der noget som dæmrer. Jeg kan godt huske at de havde noget catering. Det jeg lavede for et par år siden var for en meget trofast stamkunde som også er nogle gode venner til Peter, så troede at den del var mere "privat". Det kan bestemt ikke skade at tale med ham også om sluttidspunkt.

Islands Brygges kulturhus er et af de flotteste "forsamlingshuse/selskabslokaler jeg har oplevet i København, men der kan man så beregne en lokalepris pr. person på 200 kr. (ved 50 personer) og skal der så en kuvert til 2-300 kr. oveni + drikkevarer så er man deroppe af.

0

Del dette indlæg

Var til bryllup for ca 3,5 uger siden i Tårnby selskabslokaler, fine lokaler ìg maden var god men prisen er der oppe af, her er deres hjemmeside:

http://www.selskabslokaler-kobenhavn.dk/arrangementer/helaftensarrangement.html

Total sjovt at læse om Hørring, gik til dans der i midten af 80'erne.....

0

Del dette indlæg

Nu er det rigtig mange år siden men jeg husker ham som alletiders fyr :biggrin: Det skal iøvrigt ikke være nogen hemmelighed at stamkunderne er Erik og Viola fra Eriks Bageri, som nogle af jer lokale måske også kender :biggrin:

0

Del dette indlæg

Der er også nogle kinesiske resturanter på Amagerbrogade, hvor jeg har læst at an kan leje hele stedet, det kunne evt være en løsning?

Ellers som Bent skriver, prøv at kontakte Kystens Perle, har ikke selv været der men kun hørt godt om dem

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er det rigtig mange år siden men jeg husker ham som alletiders fyr :biggrin: Det skal iøvrigt ikke være nogen hemmelighed at stamkunderne er Erik og Viola fra Eriks Bageri, som nogle af jer lokale måske også kender :biggrin:

Ja det kender vi da... Et af Amagers bedste bagerier :-)

Min mormor og morfar har også gået til dans hos Hørring, så de er kendt i familien :-)

0

Del dette indlæg

Var til bryllup for ca 3,5 uger siden i Tårnby selskabslokaler, fine lokaler ìg maden var god men prisen er der oppe af, her er deres hjemmeside:

Ja, Hørning er sjov. Jeg gik hos FRU Hørning. Virkeligt den gamle skole. Startede med standarddans og så ellers videre til lambada og hip hop :griner:-

[Og ja, kender selvfølgelig Eriks Bageri. Studiejobbede hos konkurrenten Lottrup, men de har fået ny bager, så nu vil jeg sige, at Erik er den bedste på amager, hvis man ekskluderer Christianshavn...og det er en helt anden debat :wink:

/size]

Redigeret af sommer2012
0

Del dette indlæg

skal det være omkring amager? grunden til at jeg spørger er, at der er en del kroer og festlokaler til ok billige penge...

Tja, det var tanken. Men kan rigtig godt lide idéen om at holde det på en kro. Det kommer selvfølgelig an på hvor langt væk vi taler om. Men du må meget gerne komme med alt du har i tankerne. :cheerleader3:

Diskobil: Tak for hjælpen og alle de mange steder. Der er vidst meget jeg ikke har kigget på endnu. Nu har jeg da i hvert fald noget at gå efter. Tak for det. :thumbsupsmileyanim:

Og også tak til alle jer andres forslag. :loveflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, Hørning er sjov. Jeg gik hos FRU Hørning. Virkeligt den gamle skole. Startede med standarddans og så ellers videre til lambada og hip hop :griner:-

[Og ja, kender selvfølgelig Eriks Bageri. Studiejobbede hos konkurrenten Lottrup, men de har fået ny bager, så nu vil jeg sige, at Erik er den bedste på amager, hvis man ekskluderer Christianshavn...og det er en helt anden debat :wink:

/size]

hehe. når nu vi er inde på dette emne - så ja - Eriks bageri er rigtig godt. Men jeg kan nu også godt lide min egen bager - Kringlevridderen..

0

Del dette indlæg

Kringlevridderen, den kender jeg ikke, hvor er den henne?

Lige et tip til brudebuket, så blev min lavet hos blomsterhandleren i vestamagercentret, for brudebuket og 3 til knaphul til mændene gav vi 350,-.

Jeg havde en buket med calla, roser, brudeslør.

0

Del dette indlæg

/size]

Jeg gik hos Hr. Hørring til standard i ca 1,5 år :-)

Jeg kan nu også godt lide Johns kagehus :-)

0

Del dette indlæg

Kringlevridderen, den kender jeg ikke, hvor er den henne?

Lige et tip til brudebuket, så blev min lavet hos blomsterhandleren i vestamagercentret, for brudebuket og 3 til knaphul til mændene gav vi 350,-.

Jeg havde en buket med calla, roser, brudeslør.

På Rødemellemvej. Den ligger lige 50 meter fra krydset ved rødemellemvej og vejlands allé.

Og tak for tippet. Det vil jeg da klart kigge nærmere på. Men kan måske få lidt venne pris hos en anden blomsterhandler, da min bedste venindes faster arbejder der. Jeg ved hun hjalp med H2b's forlovelses buket til mig.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi var til bryllup her sidste år

Østerfælled Torv selskabslokaler

Vi var i den store sal:

http://www.oesterfaelled.dk/stor_sal/galleri.php

Det var nogen store lokaler med masser af plads og god parkering, brudeparret havde en med der stod for maden

Den lille sal er der en oki stor terrasse med til :)

Og der er vidst ikke så dyrt at leje :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer