Ki Schou

Betaler forældrene jeres bryllup?

69 indlæg i dette emne

Annonce ♥

vi har fået 30.000 af mine forældre til festen... super dejligt... vi havde ikke regnet med noget... min svigerforældre er "ligeglade" eller viser ingen interesse for vores bryllup så der regner vi overhovedet ikke med noget... men ellers betaler vi selv...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine forældre vil give for ca. 3000 kr. - De kommer muligvis til at gå til drikkevarer eller noget i den stil. Og det er så gaven fra dem. Jeg synes det er helt fint at få et tilskud til festen i stedet for en gave. Så vi er godt tilfredse :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

mine forældre gav os i gave 10000 kr, som vi havde fået af vide, mens vi planlage brylluppet, og så måtte vi selv bestemme om vi ville have dem, som en gave eller bruge pengene til noget af brylluppet...

0

Del dette indlæg

Vi har planlagt ud fra, at vi intet får. Men min far har annonceret, at han gerne vil hjælpe økonomisk. Ved at han min søster fik økonomisk hjælp for over 10.000, så kan sikkert regne med det samme - eller en stor gave i stedet. Min far plejer ikke at gøre forskel der.

Ved ikke om vi får hjælp fra mine svigerforældre. De har desuden - ligesom min mor også ydet økonomisk tilskud til vores fertilitetsbehandling, så forventer ikke, de bliver ved.

Men som sagt først - det er planlagt efter, at vi selv kan betale. Så lidt hjælp gør bare, at der måske kan blive råd til en dyrere kjole/bryllupsrejse :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vores bryllup kommer til at stå i ca 100.000 kr og dem betaler vi selv alle sammen. Får intet tilskud nogen steder fra. Vi tjener væsenligt flere penge end vores forældre og havde derfor ikke regnet med tilskud og synes det er helt i orden.

Ville tage i mod det hvis de havde tilbudt det, især hvis det havde været fx at betale kjolen, blomsterne eller noget andet.

Jeg har uddelegeret forskellige småting til forældrene - mest på dagen (fx svigermor hjælper med blomster i kirken) og har har min søster også et par opgaver hun tager sig af på dagen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik alt til bruden af min mor og det løb op i små 15000 (jeg ved det godt - jeg er dyr i drift!) og det er faktisk det eneste rigtige tilskud til brylluppet, min kære mands forældre fik vi dog 10000 til bryllupsrejsen, men det hele bliver jo tager fra samme konto - så man kan vel godt sige det også er et tilskud..

Vi fik gaver af begge til brylluppet også. Eller min mor gav 1/2 af fotografen og så fik vi tilbehør til en køkkenmaskine af Svends forældre... Så det var jo super fedt!!

Men min mor sørgede også for at vi havde en kurv på hotelværelset med lækkerier og betalte for at jeg fik ordnet mine negle og nogle andre småting de par dage hun var her inden brylluppet!

Redigeret af M&S
0

Del dette indlæg

Vi har fået betalt vores ringe, og vores bryllupsrejse til maldiverne af mine svigerforældre :loveshower:

Vi regner med at betale det meste selv (ca. 120.000,-) men hvis jeg kender mine svigerforældre ret, så kommer de til at betale ret meget.

Mine forældre hjælper til med små ting (små bokse, indbydelser mm), de har ikke særlig mange penge, så jeg vil slet ikke have at de skal give mig noget - de skal sørge for sig selv først.

0

Del dette indlæg

Vi fik 10.000 kr af min far, 10.000 kr af min mor (i form af min brudekjole) og 5.000 kr fra min mands forældre. :)

Brylluppet kostede samlet lidt under 100.000 kr.

Udover tilskuddene har vi også fået rigtig gode gaver. :) Bl.a. giver min far os vores første hund når vi når dertil, og det er en gave til omkring 8.000.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi får ingen hjælp. Så vidt jeg ved... De har i hvert fald ikke nævnt noget med et ord endnu. Jeg synes måske også det er lidt gammeldags, det der med at forældrene betaler. Jeg vil helst klare tingene selv... Men ville da sikkert blive meget glad og taknemmlig hvis de så alligevel bød ind.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Min mor er pt. på sygedagpenge efter en hjerneblødning, så forventer overhovedet ikke at få noget af hende, hun er presset nok som det er.

Har ikke helt fortalt min far og resten af familien noget endnu, så ved ikke om der falder noget af :rolleyes:

Jeg er eneste datter (og ældste barn), så kunne måske godt forestille mig han vil give noget..

Min svigermor har til gengæld engang fortalt de havde sat 10.000kr af til vores bryllup, men det er nogle år siden, så nu må vi se om det holder ;) Jeg har lovet ikke at fortælle Torben om de penge, så kan ikke rigtig regne dem med i budgettet :blush:

Vi regner dermed at betale det hele selv, men bliver selvfølgelig glade hvis der er nogen der overrasker os :heart:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer