Ki Schou

Betaler forældrene jeres bryllup?

69 indlæg i dette emne

Vi betaler selv for vores luksuriøse "discount-bryllup" til ca. 50.000,- Mine forældre betaler derudover den - meget store, synes jeg - post: drikkevarer (inkl. reception, vin under 4 retters middagen og AL den sprut der findes i verden :cheerleader3: )

Og så regner vi med... vi kan ikke helt finde ud af det... at svigermor betaler bryllupskagen, som hun står for at lave.

Ville have det lidt skidt med at mine forældre skulle betale hele gildet, eller svigerne for den sags skyld - det er der sgu ikke nogen af dem, der har råd til. Vil hellere have at de bruger pengene på at forsøde deres egen tilværelse med rejser, rødvin og en gave til vores datter i ny og næ... Og det gør de - og hjælper ALTID hvor de kan. Jeg eeelsker mine forældre og svigerforældre :loveshower:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vælger lige slet ikke at udtale mig om det omkring mine forældre - der er nemlig én herinde der udspionerer og straks bringer videre alt hvad jeg skriver..

Ej, hvor irriterende!! Sådan en ...kost! :angry:

Jep der har skabt en større krise i familien.. Men må hellere lade være med at gå i detaljer... ;) Så netop derfor ville jeg ønske at man kunne ændre sit navn herinde!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betaler selv det hele...

Det havde jeg nu også regnet med. Vi har en udemærket indtægt begge to - så vi har afsat et år til at spare sammen.

Det bliver ikke så sjovt det næste år - men vores bryllup bliver tilgengæld fantastisk <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vælger lige slet ikke at udtale mig om det omkring mine forældre - der er nemlig én herinde der udspionerer og straks bringer videre alt hvad jeg skriver..

Ej, hvor irriterende!! Sådan en ...kost! :angry:

Jep der har skabt en større krise i familien.. Men må hellere lade være med at gå i detaljer... ;) Så netop derfor ville jeg ønske at man kunne ændre sit navn herinde!

opret en ny bruger?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min h2b's kultur er anderledes, og i deres kultur skal h2b's mor og far betale hele gildet(mellem 600-800 mennesker) og brudens mor og far skal købe for eksempel vielses ringene og kjolen.

Men da jeg er dansk og min mor ikke har de største ressourcer, har min h2b's forældre betalt alt til festen(også forlovelsesfesten), kjolerne ringene osv. Vi valgte dog selv at betale vores eget tøj for samvittighedens skyld :thumbsupsmileyanim:

Det skal lige siges at sådan en bryllupsfest ikke er noget "fancy fornemt" med 3 retters menu på et slot eller forsamlingshus.Det blir holdt i en sportshal så man ikke skal sidde i nakken på hinanden :thumbsupsmileyanim: Alle får det samme, 1 ret mad, og så er der alkohol og drikke og snacks i lange baner resten af aftenen...... :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vælger lige slet ikke at udtale mig om det omkring mine forældre - der er nemlig én herinde der udspionerer og straks bringer videre alt hvad jeg skriver..

Ej, hvor irriterende!! Sådan en ...kost! :angry:

Jep der har skabt en større krise i familien.. Men må hellere lade være med at gå i detaljer... ;) Så netop derfor ville jeg ønske at man kunne ændre sit navn herinde!

opret en ny bruger?

ja, det havde jeg overvejet, men nu var jeg bare kommet så langt med min planlægningstråd. :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt nysgerrig. de steder hvor forældre bedsteforældre mm har betalt en del. har de også givet gaver så eller var det gaven ?

Mine forældre har ikk ret mange penge at gøre med og de var i stor krise da de gerne ville have givet tilskud. Dog sagde jeg at jeg hellere så de kunne få deres egen økonomi til at køre rundt istedet for at betale til vores bryllup. på denne måde kunne min far også få et nyt jakkesæt til dagen (som var tiltrængt)

så ingen tilskud fra dem.

Mine svigerforældre gav os 10.000 i gave. vi blev informeret om dette pengebeløb ca 4 uger før bryllup og har egentlig ikke set det som et tilskud. så disse penge er sat ind på vores opsparing ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt nysgerrig. de steder hvor forældre bedsteforældre mm har betalt en del. har de også givet gaver så eller var det gaven ?

Mine forældre har ikk ret mange penge at gøre med og de var i stor krise da de gerne ville have givet tilskud. Dog sagde jeg at jeg hellere så de kunne få deres egen økonomi til at køre rundt istedet for at betale til vores bryllup. på denne måde kunne min far også få et nyt jakkesæt til dagen (som var tiltrængt)

så ingen tilskud fra dem.

Mine svigerforældre gav os 10.000 i gave. vi blev informeret om dette pengebeløb ca 4 uger før bryllup og har egentlig ikke set det som et tilskud. så disse penge er sat ind på vores opsparing ;-)

Jeg regner bestemt ikke med, at mine forældre og svigerforældre giver en decideret gave. Jeg kunne forestille mig, at det evt blev en symbolsk ting el.lign.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt nysgerrig. de steder hvor forældre bedsteforældre mm har betalt en del. har de også givet gaver så eller var det gaven ?

Mine forældre har ikk ret mange penge at gøre med og de var i stor krise da de gerne ville have givet tilskud. Dog sagde jeg at jeg hellere så de kunne få deres egen økonomi til at køre rundt istedet for at betale til vores bryllup. på denne måde kunne min far også få et nyt jakkesæt til dagen (som var tiltrængt)

så ingen tilskud fra dem.

Mine svigerforældre gav os 10.000 i gave. vi blev informeret om dette pengebeløb ca 4 uger før bryllup og har egentlig ikke set det som et tilskud. så disse penge er sat ind på vores opsparing ;-)

Vi fik rigtig flotte gaver udover tilskudet. Men jeg er altså også OVERVÆLDET over mine forældres gavmildhed. :blush::heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Waw det lyder virkelig fedt at få det betalt- eller bare delvist betalt.

Vi får ikke en krone!!

Min mor er død og hun havde nok givet noget. Men jeg spurgte min far, om han havde tænkt at give et tilskud og fik ikke rigtig noget svar. Htbs forældre har vidst ikke rigtig råd...

Til gengæld har jeg så fået både kjole og musik af min mormor :heart:

Men at få hele gildet betalt af forældre- LAAANGT fra :lol:

Ej, man kan vel ikke sige, at du ikke får en krone, når i får kjolen + musikken betalt.:)

Om man får 5000 i kontanter, eller om regningen fra brudebutikken bliver betalt af en anden, det er da det samme i sidste ende...?

svaret var til overskriften- betaler jeres forældre gildet?? Nix men min mormor hjælper

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fortalte mor at vi skulle giftes, ville hun give 1500 i tilskud til kjolen. Resten har vi (læs: manden) selv betalt, og det er fint med mig. Vi skylder ikke nogen noget, og har selv bestemt alt omkring brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi besluttede os for at gifte os, lavede vi budget, og startede opsparing - og blev enige om at vi ville spørge vores forældre om de evt. ville give et økonomisk bidrag ISTEDET for en gave (Eller - "som" en gave.. Hvordan man nu skal sige det)

Svigerfar + kone synes det var en fremragende ide, da de gerne ville hjælpe os til at skulle kunne holde bryllup inden en overskuelig fremtid - så de har givet os 5000kr i gave på forskud.. :)

Mine forældre har også givet et tilskud - størrelsen af beløbet er ukendt indtil videre, min far har snakket om at betale musikken (7.500kr)

Og min svigermor har også sagt at hun meget gerne vil give et tilskud - men også her ved jeg ikke hvad størrelsen på beløbet er.. Men kunne forestille mig at det var i samme størrelsesorden som mine forældre..

Men uanset hvor meget det ender med at blive sammenlagt, så er det "underordnet" - fordi vi har selv pengene til det i form af opsparing og fremtidig opsparing.. Hvad der så kommer af tilskud bliver bare dejligt at kunne undlade af skære af dagligdags budgettet... :)

Men er dybt taknemmelig for at vo har så skønne forældre - der er ingen af dem der har mange penge (mine forældre er pensionsalderen), men de vil alligevel gerne "være med" til at betale.. :) Så det er skønt.. Nu skal vi bare have fundet på en passende måde at "takke dem på" - vi har talt om at holde en tale kun til dem, give dem en gave til brylluppet - eller invitere dem på middag efterfølgende.. Nu må vi se hvad det blir til.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt nysgerrig. de steder hvor forældre bedsteforældre mm har betalt en del. har de også givet gaver så eller var det gaven ?

Mine forældre har ikk ret mange penge at gøre med og de var i stor krise da de gerne ville have givet tilskud. Dog sagde jeg at jeg hellere så de kunne få deres egen økonomi til at køre rundt istedet for at betale til vores bryllup. på denne måde kunne min far også få et nyt jakkesæt til dagen (som var tiltrængt)

så ingen tilskud fra dem.

Mine svigerforældre gav os 10.000 i gave. vi blev informeret om dette pengebeløb ca 4 uger før bryllup og har egentlig ikke set det som et tilskud. så disse penge er sat ind på vores opsparing ;-)

Jeg har sagt til min mormor, at hun altså ikke skal give mere nu. Til gengæld for hendes økonomiske hjælp, hjælper jeg så hende indimellem med rengøring, havearbejde, kørsel ogl. Men kender jeg hende ret, kommer hun nok med en lille gave alligevel

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tilføjelse: Der er ingen der har decideret blandet sig i hvordan festen skulle holdes (Der har været lidt mug omkring datoen osv... ) eller forlangt ekstra gæster, bestemt mad osv osv osv - og der er ingen af vores forældre der betragter tilskuddet som værende "nu skylder i os".. Og sidst, vi har ingen moralske skrupler, dårlig samvittighed eller lignende over at have taget imod dem, der er ingen af dem der sidder hårdt i det eller giver tilskud "over evne" - så vi betragter det som en gave - måske bare lidt større end de normalt ville have givet! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Waw det lyder virkelig fedt at få det betalt- eller bare delvist betalt.

Vi får ikke en krone!!

Min mor er død og hun havde nok givet noget. Men jeg spurgte min far, om han havde tænkt at give et tilskud og fik ikke rigtig noget svar. Htbs forældre har vidst ikke rigtig råd...

Til gengæld har jeg så fået både kjole og musik af min mormor :heart:

Men at få hele gildet betalt af forældre- LAAANGT fra :lol:

Ej, man kan vel ikke sige, at du ikke får en krone, når i får kjolen + musikken betalt.:)

Om man får 5000 i kontanter, eller om regningen fra brudebutikken bliver betalt af en anden, det er da det samme i sidste ende...?

svaret var til overskriften- betaler jeres forældre gildet?? Nix men min mormor hjælper

hmm og nu hvor jeg sidder og tænker, så er mit svar om ikke en krone af vores fædre specielt- måske lidt hårdt. Men det er nok pga at begge vores fædre forskelsbehandler en smule. Htbs stedsøster har af hans far og stedmor lige fået et halvt kørekort OG en bil!! Og min halv søster får også rigtig dyre ting konstant.

God vi har mormor :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine vidunderlige forældre og min skønne 90 årige farmor har valgt at give os brylluppet, det skal så være som et arveforskud, og når min søster engang vil giftes, vil der også være et til hende.. Rigtig fint når der er ressourcer... :loveshower:

Vi betaler selv for vores ringe, lidt som Meggers synes vi også det er noget specielt - egentlig tosset, hvad er forskellen på band og ringe.. ...men alligevel ... man må godt være tosset når man er bridezilla.. hvad er det de siger, første skridt er erkendelsen!!! :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine vidunderlige forældre og min skønne 90 årige farmor har valgt at give os brylluppet, det skal så være som et arveforskud, og når min søster engang vil giftes, vil der også være et til hende.. Rigtig fint når der er ressourcer... :loveshower:

Vi betaler selv for vores ringe, lidt som Meggers synes vi også det er noget specielt - egentlig tosset, hvad er forskellen på band og ringe.. ...men alligevel ... man må godt være tosset når man er bridezilla.. hvad er det de siger, første skridt er erkendelsen!!! :griner:-

Jeg synes nu ikke, at vi er så tossede med det. :) Vi ser bandet som en del af en fest, for alle gæsterne og noget som min far også fik del i, mens ringene er "vores personlige bryllupsgave til hinanden" :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine vidunderlige forældre og min skønne 90 årige farmor har valgt at give os brylluppet, det skal så være som et arveforskud, og når min søster engang vil giftes, vil der også være et til hende.. Rigtig fint når der er ressourcer... :loveshower:

Vi betaler selv for vores ringe, lidt som Meggers synes vi også det er noget specielt - egentlig tosset, hvad er forskellen på band og ringe.. ...men alligevel ... man må godt være tosset når man er bridezilla.. hvad er det de siger, første skridt er erkendelsen!!! :griner:-

Jeg synes nu ikke, at vi er så tossede med det. :) Vi ser bandet som en del af en fest, for alle gæsterne og noget som min far også fik del i, mens ringene er "vores personlige bryllupsgave til hinanden" :)

Vi får en 'pose' penge, og man kan jo så ikke se, om de penge der går til ringene kommer fra posen eller fra vores bankkonto.. Det var lidt det tanken gik på.. :blush:

Men jeg er helt med dig, ringene er bare noget særligt, det er en del af løftet fra min skønne kommende mand til mig og ditto!! :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fatti betaler 15.000 ud af et bryllup, der kommer til at koste omkring 75.000 - og min mor betaler ... indtil videre ... for kjolen - resten står vi selv for - og har jeg det egentlig også bedst med - så står vi ikke i gæld til nogen. I min familie kan man godt have lidt et noget-for-noget princip .... men tror den gamle ville blive fornærmet, hvis vi sagde nej tak til de 15.000 og vil jeg da heller ikke gøre :) Er da dejligt, at han vil betale noget af det - men er vist mest for at få et par extra familie-medlemmer med, som vi ellers ikke havde planlagt at invitere ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer