Fru Brøgger

Hvem betaler?

12 posts in this topic

Vi skal efter planen have 3 brudepiger og to brudesvende til vores bryllup :loveboard:

Mit spørgsmål går så på hvem der betaler deres tøj? Gør vi som brudepar det eller er det deres forældre? Kjolerne til pigerne koster ca. 500 kr men ved ikke hvad tøjet til drengene koster.

Den ene pige og den ene dreng er vores egne - så der er ingen tvivl om betaleren her :biggrin:

De bedste hilsner

Mai

0

Annonce ♥

Hejsa.

jeg vil sige at i skal betale for deres tøj, det er jo jer som gerne vil have dem som brudesvende og brude piger, så sys jeg ikke man kan tvinge forældrene til og betale :)

0

Hejsa.

jeg vil sige at i skal betale for deres tøj, det er jo jer som gerne vil have dem som brudesvende og brude piger, så sys jeg ikke man kan tvinge forældrene til og betale :)

Hehe ville skam heller ikke tvinge nogen som helst og ville heller ikke have noget imod at betale for tøjet. Det var bare for at høre hvad praksis egentlig er - har hørt forskelligt :-)

0

Annonce ♥

Min holdning:

Hvis man ønsker brudepiger/brudesvende - og man vælger/køber deres tøj - så betaler man det selv!

Normen:

Aner det ikke! Tror det er meget forskelligt.. Har hørt alt fra at alt blir betalt af brudeparret, at forældrene betaler alt, at brudeparret betaler kjolen/tøjet men forældrene står for tilbehør - og omvendt - at bedsteforældrene betaler, at de selv betaler (ikke hvis det er børn naturligvis) osv osv.. Så tror det er op til en selv! :)

0

Annonce ♥

JEg har mine søstre som brudepiger og vi betaler deres tøj.

forloveren er H2B 's lillebror og vi er ret sikre på at svigermor betaler hans tøj.

Men det er vist meget forskelligt, og jo helt op til den enkelte at bestemme hvad man gør.

0

jeg skal have vores 4 piger så der betaler jeg jo selvføleglig :loveshower:

jeg syntes at man skal betale hvis man har krav til at de skal komme i noget bestemt tøj (skjorte eller andet)

Lige akkurat.. Hvis de selv må bestemme hvad de møder op i så er der fair at de selv betaler.

Men hvis man vil have piger i kjoler, der passer sammen eller ser ud på en speciel måde bør man selv betale...

0

Annonce ♥