MunkVerner

noget gammelt?

11 posts in this topic

Ja jeg ved godt der ikke rigtigt er nogle regler omkring de traditioner der er omkring et bryllup, men jeg tænkte bare på at når der nu er noget som hedder at man skal have noget gammelt er der så en regel eller en retningslinje for hvor gammelt det skal være?

0

Annonce ♥

Ved ikke om der er en regl for hvornår det er gammelt, vil da mene at man selv bestemmer det.... Mit gammel er lidt over 60 år ( og nej det er ikke en bedstemor) men min mormors kors jeg ahr arvet :blush:

0

Jeg tror ikke at der nogen dissideret regel for hvor gammelt det skal være. Men når nogen siger "noget gammelt" Så tænker jeg på et arvestykke af en art.. Et smykke måske :)

0

Annonce ♥

Tror mit gamle blive en sølvgaffel som er lavet til armbånd det er fra H2B´s mormor jeg fik det i gave da jeg fødte vores datter, hvor H2B havde fået lavet det til et armbånd, gaflen er ca 60 år gammel.

0

Jeg har fået at vide, at det skal være fra før brudeparret mødte hinanden!!! Jeg syer et stykke af min mors brudekjole fast i min egen kjole :-)

Pia

Sikke dog en smuk idé :)

0

Annonce ♥

hmm så kan jeg vel godt have et guldur på som min mor fik af min far da hun fødte mig... som min mor så forærede mig for nogle år siden. :back2topic: - men det er så ikke mere end 27 år gammelt.

Ja, det syntes jeg sagtens at du kan :)

0

Tjah, altså.. Traditionelt set tror jeg ikke, der er nogle grænser for, hvor gammelt/nyt det må være. Jeg tror mere, det skal betyde sådan, at det skal være noget du havde i forvejen inden brylluppet, fordi man til brylluppet får en masse nyt tøj og alverdens andre nye ting. Så altså noget du allerede har og tager med ind i ægteskabet. Men jeg tror, som andre har sagt, at det er noget, man selv afgør.

Jeg ved endnu ikke, hvad jeg skal have på af gammelt. Måske mit undertøj -HAHA-

0