Krisline

Hestesko bordopdækning..

28 indlæg i dette emne

Vi har været så heldige, at vi gennem en god ven har kunne leje kantinen/mødelokalet på hans arbejde.

Det er et super fedt lokale med stor udendørs terrasse, som ligger i hjertet af København - og det er GRATIS!! :toot:

Bordene i lokalet er aflange fikantede, og jeg tænkte derfor, at vi kunne sætte bordene i hestesko.... MEN... Da jeg fremlagde det for veninderne,

så de helt forkerte ud i hovederne, og sagde at hestesko bordopdækning var en total no-go.. :blink:

Hvad siger I zillaer??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhmm, det er dit bryllup, du bestemmer? :P

Jeg citerer fra "Ja, vi skal giftes":

Hestesko - en rigtig bryllupsklassiker der er praktisk hvis brudeparret gerne vil kunne se alle gæsterne. Gæsterne der sidder inderst i hesteskoen kan omvendt ikke se dem, de sidder med ryggen til. Modsat de runde borde kan I heller ikke dele gæsterne op i grupper - hørehæmmede og festaber er tvunget til at være sammen - ligesom dengang i klasseværelset. Vælger I hesteskoen er det derfor oplagt at gæsterne skifter plads mellem for eksempel middagen og desserten. Sådan bliver alle tilgodeset" ;)

Jeg har selv været til et bryllup med hestesko-opstilling, og det fungerede fint, og det var dejligt man ikke skulle vende sig akavet om når bruden eller gommen holdt tale (det skal man f.eks. ved langborde på række, runde borde og firkantede grupper...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tidligere var der en tendens til at man som regel oplevede hesteskoen når man spillede i Jylland og længere nede på Sjælland, Lolland m.v. men i dag oplever man stort set nsæten kun opstillinger med runde borde. Det handler ikke om at hesteskoen er no go men nok mere om at det i dag er meget moderne med buffet og rygepauser til bryllup. Der er de runde borde mere praktiske fordi folk nemmere kan komme ud og fordi man nemmere kan "dirigere tropperne" med hensyn til hvem der går op først. Det er også nemmere at komme frem og tilbage hvis vi taler om en hestesko hvor siderne står tæt på en væg.

Ulempen ved de runde borde er at de tager mere plads op end hesteskoen.

En kantine i en virksomhed vil normalt være noget større end et lille festlokale ihvertfald hvis vi taler om et større firma og det i sig selv kan være en god grund til at vælge runde borde eller firkantede/aflange borde der står bord for bord.

Men der er jo også den mulighed at man tage disse aflange borde og sætter dem enkeltvis så de går ind mod midten som en slags sol. Den opstilling så jeg til et bryllup hos en bruger herinde fra i sidste måned og det virkede rigtigt godt. De havde så deres eget hjørnebord som de flyttede fra bordende til bordende i pauserne ganske enkelt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså I kunne også stille bordene op, så de blev kvadratiske, hvor der evt sad 8 mennesker omkring hvert bord med en lækkert dekoration i midten for at tage noget af al pladsen? Så er det jo noget ala runde borde ? Bare et forslag :) .... tror jeg kunne virke ganske udemærket .... nu ved jeg self ikke hvordan de aflange borde er og hvor store de er :)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke, hvor lange jeres borde er, men I kunne evt sætte to sammen til en kvadrat. Det gør vi nemlig.

Ala dette

post-49271-0-52004800-1314733661.jpg

Hvis I vil have et supplement til hesteskoen.

2 minds, 1 thought toot.gif

Hehe ja :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er I to tvillinger ? :thumbsupsmileyanim: Nej sådan er det når besvarelser krydser hinanden. Jeg ved ikke hvorfor men opstillingsmæssigt havde jeg nok valgt også at vinkle de 3 nærmeste borde så det kun var brudeparrets bord der stod lige.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er I to tvillinger ? :thumbsupsmileyanim: Nej sådan er det når besvarelser krydser hinanden. Jeg ved ikke hvorfor men opstillingsmæssigt havde jeg nok valgt også at vinkle de 3 nærmeste borde så det kun var brudeparrets bord der stod lige.

Ja, det er jo lige det! Der er flere borde endnu, så det er faktisk et bord i midten, som de andre danner en cirkel omkring :rolleyes:

Kan bedre ses her

post-49271-0-47899900-1314734474.jpg

Redigeret af louisevibe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde hestesko. Og det fungerede fint... Det er mere moderne at sidde i grupper men nogle gange er moderne jo ikke altid bedst.

Der er nok fordele og ulemper ved begge muligheder. Men i mine øjne er det da hyggeligt med et langt smukt dækket bord og en samlet gruppe gæster

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis det er et no-go, skal vi da totalt lave hele vores plan om :D

Vi skal sidde i en slags hestesko. Vi har et hovedbord og to borde gående ud fra det - men de er ikke sat sammen.. Giver det overhovedet mening? Vi har en vandret bordrække, som er hovedbordet og så en række lodrette borde på to linjer, som normalt ville udgøre benene i en hestesko. Men de tre grupper borde er ligesom ikke sat helt sammen... Derudover har vi mennesker på hver sin side af hovedbordet, da jeg ikke gider sidde til skue på den måde, man normalt gør. Ville gerne have nogen overfor.

Nå men, jeg synes også, at hestesko er mega traditionelt, men det gør da ikke så meget? Vi har mange gæster, og derfor bliver vi nødt til at stille det op, så det kan være i lokalet. Og så er det jo fedt, at vi som brudepar kan sidde og se ud over vores gæster. Synes at ideen med kvadratiske borde i teorien er god, men i praksis fungerer den imo ikke optimalt. For der er rigtig langt til den anden side af bordet, så man skal tale ret højt for at nå derover..

Men det er jo smag og behag - I skal da bare vælge hestesko, hvis det fungerer for jer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den holder ikke helt i praksis. Om så folk sidder ved runde borde så vil det sjældent være sådan at alle sidder og taler med alle ved bordet samtidig - og det er det samme med de kvadratiske borde (og hesteskoen for den sags skyld). Jeg syntes at spørgsmålet om bordopstilling og valg af den ene eller den anden løsning i høj grad handler om hvad der passer bedst i forhold til festlokale.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle svarene. Vi bliver omkring 60 mennesker og tror jeg viser kæresten jeres svar og billeder,og så vil jeg sammen med ham bedømme hvad der fungerer bedst for os. For JA, det er da OS der skal giftes, så kan mine veninder gøre hvad de vil til deres bryllupper.. :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde også aflange borde, men indelt i mindre grupper - det er mest mig tror jeg... du kan se billede af opstillingen i alle første ebsvarelse i min beretning :)

He he... Sjovt sdu har en bordopdækning der er mest dig :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi havde også aflange borde, men indelt i mindre grupper - det er mest mig tror jeg... du kan se billede af opstillingen i alle første ebsvarelse i min beretning :)

He he... Sjovt sdu har en bordopdækning der er mest dig :thumbsupsmileyanim:

haha ja! vidste ellers ikke lige hvordan jeg skulle beskrive hvorfor vi havde valgt det... var bare lige mest mig haha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle svarene. Vi bliver omkring 60 mennesker og tror jeg viser kæresten jeres svar og billeder,og så vil jeg sammen med ham bedømme hvad der fungerer bedst for os.

Uden at kende din kæreste så tør jeg godt at gætte på at du kommer til at træffe den beslutning alene :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer