Rosie

Noget Blåt

19 indlæg i dette emne

Jeg har længe kigget rundt for at finde min "noget blåt" og fandt en super sød ankel-kæde.

Jeg besluttede efter megen overvejelse at det var den jeg ville have, og bestilte den.

Da jeg modtog min ankelkæde blev jeg rigtig glad og var lettet over at jeg endelig hevde fundet mit "noget blåt"

Men men men..

Imens jeg kigger på min nye ankelkæde, ser jeg på bagsiden af æsken, som den kom i at der står:

Warning:

This product contains chemichals known to the state of California to cause CANCER and BIRTH DEFECTS or other reproductive harm.

ADVARSEL:

Dette produkt indeholder kemimalier der i følge Staten Californien kan forårsage Kræft, Fødsels defekter eller andre Skader på det ufødte barn.Ankelkæden er en "something blue anklet" fra Lillian Rose

post-36676-0-30398600-1315061590.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tænker også: det SKAL de jo skrive... Måske der er et højt nikkelindhold? Jeg ville nok maile og spørge hvad der var så farligt ved den? Og så sys jeg forresten den er rigtig flot og god idé! :) En enkelt da skader nok bestemt ikke... Måske bare under vielsen? ;)

0

Del dette indlæg

Puhaaa...

Så priser man sig lykkelig for at leve i et land, hvor der bruges ressourcer på at stoppe sådanne producenter - det betyder desværre, at vi så skal være ekstra obs, når vi køber fra udlandet.. :unsure:

Men dét er jo svært, hvis de først nævner det ved pakkens ankomst!!! SKOD!!! :pokey:

Ud med den - og tusind tak for advarslen!!! :blush:

0

Del dette indlæg

Hej.

Tror ikke du skal tage det så alvorligt...

Da vi var i Californien grinede vi mange gange over de der advarsler. De var simpelthen på alt! Særligt i giftshops så vi dem på keramikkrus, tøj, og i det hele taget alle mulige souvenirs.

De skal bare advare mod stoffer osv. som vi ikke skal her i Danmark, fordi de er mere strikse derovre mht. hvor store mængder der må være af de forskellige ting og sager i varerne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved godt at det kun er én enkelt dag man skal ha´ det på, og at de i USA skal sikre sig mod diverse sags anlæg. Vi har også været i usa, og kommer der tit, og har også set nogle sjove advarsler. Men det ændrer ikke på det faktum at jeg ikke har tænkt mig at gamble med mit helbred, og at jeg syns det er forkert at sælge et produkt, med så alvorlige bivirkninger, når nu de ved det.

Jeg havde egentlig også et håb om at jeg kunne gå med mine smykker mere end den ene dag.

Det ville da være fedt at kunne gå med sine bryllyps smykker, og tænke tilbage på dagen.

Og uanset hvad, hvis jeg en dag fik konstateret bare én af de nævnte symptomer.. hvordan ville jeg så ha det, med at ha haft det på.

Jeg er enig i at man ikke bør sælge sådan noget, og slet ikke til brude. Mange brude har ingen børn, og jeg ville UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER gamble med mine kommende børns liv. men måske det bare er mig der er pylret.

Jeg har IKKE tænkt mig at tage det på.

0

Del dette indlæg

Jeg er nu enig med nette03: Hvis man skulle afstå fra alle varer i USA der har en lign. advarsel, så skulle man hverken køre i bil, bruge toiletpapir eller lege med Lego!!

Mht. dette smykke specifikt, så er det måske overfladebehandlet med noget.. Jeg ville med sindsro bruge det - og så smide det væk bagefter, så ikke der ved en fejltagelse er nogen der indtager det til morgenmad med mælk på :lol:

Redigeret af Fønix
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super sød ankel kæde :)

Det er rigtigt at de i USA skriver advarsler for alt... Tænk nu hvis de ikke advare og så blev sagsøgt! I advarsler for mikrobølgeovne står der f.eks. at du ikke må tørre dine katte/hunde osv i ovnen.. altså tag det med et gram salt og lidt alm. fornuft!

Jeg vil også sige... BRUG DEN! Men hvis du har mulighed for det så find evt. ud af hvad det er der gør at denne advarsel står på kæden? Er det et bestemt stof i metallet eller?

For egentlig vil jeg så mene at mange andre smykker købt i andre lande også kan have samme fare.. men dem bruger vi gerne fordi de ikke skriver på pakken?!?

Håber du finder den rigtige beslutning :)

Jeg syntes dog bare at du skal bruge den...

Så længe det blot er en lille kæde om anklen så tror jeg ikke du skal være nervøs :)

0

Del dette indlæg

Det var da synd når nu du havde fundet det perfekte "blå"...

Du har ikke mulighed for at returnere den til firmaet, men den begrundelse at du skulle have kendt til advarslen før du købte produktet, få pengene tilbage, og så ellers søge efter en ny ankelkæde? Eller evt. selv lave en med blå ornamenter eller glasperler?

0

Del dette indlæg

Jeg ville nu ikke tage det så tungt, da jeg pga. mit arbejde kender den lovgivning, der er bag lige præcis den advarsel, der er på dit smykke, men jeg kan godt se, at det kan se slemt ud, når man ikke kender baggrunden for advarslen. I Californien har de en lovgivning, som hedder Proposition 65, og indeholder en lang række stoffer, der skal advares imod, såfremt de er i en vare.

Mange af disse stoffer findes i lige så store mængder i danske og andre europæiske produkter, så du kan sagtens have smykker (eller andre produkter) derhjemme med nøjagtig det samme stof i uden, at du ved det, fordi der netop ikke andre steder skal advares imod det pågældende stof. I mange tilfælde er det på ingen måde farligt at anvende produkter med stoffet i på trods af advarslen, da stoffet kun er skadeligt i større mængder, men advarslen skal i Californien på selv ved små mængder. Der er en grund til, at resten af USA (samt Europa) ikke har lignende advarsler for nøjagtig de samme stoffer. Nogle af de stoffer, der skal mærkes med denne advarsel i Californien, kan du bl.a finde i kosmetik og fødevarer i dine lokale butikker, da de er lovlige i visse mængder i Danmark og resten af EU.

Afhængig af hvilket stof, der giver anledning til advarslen, ville du dermed kunne have købet nøjagtig det samme smykke her i Danmark uden advarslen på. Umiddelbart er mit bud, at der er nikkel i kæden, da det er et af de kemikalier, der gør, at der skal en sådan advarsel på produkter i Californien.

2

Del dette indlæg

på med det vil jeg sige..... Jeg tror absolut heller ikke du kan skade dine kommende børn ved at gå med den en enkelt dag det er nok mere hvis det var planen du ville bruge den med jævne mellemrum det kunne være et problem...

Du skal også tænke på, at hvis du vil være sikker på ikke at skade dine kommende børn må du heller ikke bruge parfume, makeup skyllemiddel og meget meget mere.... hvilket vil dige at hvis du vil amme må du ikke bruge parfume eller produkter med parfume i i 15 mdr. (9 mdr. inden barnet kommer og 6 mdr. mens du ammer) -Ja som du nok kan høre så har jeg børn og ville absolu heller ikke skade dem, men de har altså ikke taget skade ved at jeg har brugt både parfume og make up og ja også tinge hvor der har været advarsler på...

post-44707-0-87444600-1315244356.jpg

post-44707-0-29261800-1315244366.jpg

post-44707-0-12697200-1315244375.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at høre at du med sindsro kan bruge dit blå. Selvom nikkel jo kan være træls nok

MunkVerner: når du ammer mm overfører du ikke kun giftstoffer du indtager i den periode. Det er alt det møg, der har samlet sig i kroppen i løbet af dit liv - og har din mor ammet dig, er der også skadelige stoffer fra hendes liv i din modermælk.

0

Del dette indlæg

Dejligt at høre at du med sindsro kan bruge dit blå. Selvom nikkel jo kan være træls nok

MunkVerner: når du ammer mm overfører du ikke kun giftstoffer du indtager i den periode. Det er alt det møg, der har samlet sig i kroppen i løbet af dit liv - og har din mor ammet dig, er der også skadelige stoffer fra hendes liv i din modermælk.

i know :back2topic: det var egentlig også det jeg ville frem til, at hvad hun tager på en dag betyder så uendeligt lidt i forhold til hvordan hun ellers lever...

0

Del dette indlæg

Jeg var én af dem der blev møghellige da jeg blev gravid og intet kom nær mig... Ikke engang en lille bitte smule mascara... :rolleyes:

Så jeg er ret sippet i forvejen, men det smykke kunne jeg godt finde på at tage på, for en enkelt dags skyld... :biggrin:

Men det er jo helt op til den enkelte... Men når den største sippe af dem alle, kunne finde på det, så er det nok ikke så galt... :tunge:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer