kathL

børnepasning

12 indlæg i dette emne

Vi er så igang med projekt bryllup. skal giftes d.28 april 2012 så der er gudskelov et stykke tid til endnu.

Vi har besluttet at der ikke skal børn med til brylluppet heller ikke vores datter som vil være 1½ på det tidspunkt. Vi kommer alle fra københavn og skal giftes i glumsø og festen holdes på næsbyholm, så der er ingen der lige kan smutte hjem med ungerne når det bliver for sent, eller de blir trætte etc. vi synes heller ikke at vores gæster skal bruge tid på at holde øje med børnene,(vi vil også gerne selv kunne slappe af uden at tænke på om hun nu har det godt) og børnene vil ikke få noget ud af at være med.

problemet for os er så at vi ikke aner hvem der skal passe vores lille pige. alle familie og nære venner som kunne være eventuelle børnepassere er jo med til festen.

hvad har i andre som har taget samme beslutning gjort? har i fundet en barnepige, taget børnene med alligevel....?

søger gode råd tak :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søn er delebarn og næsten 3 år til den tid. Jeg håber at hans far vil komme og hente ham, trods det er 1½ time fra Slagelse hvor både vi og hans far bor.

Men ellers ville det måske være en idé at høre om nogle af jeres nærmeste kan anbefale en, som i så måske kan møde nogle gange. :) Hvis ikke min søn skal hjem til hans far, så har jeg overvejet at spørge min mors nabo (de dejligste mennesker) om de evt. kan tage ham fra receptionen slutter.. Men det er kun hvis det brænder på.

Sidste sommer var jeg til bryllup hvor jeg ikke kunne få barnepige til min søn og brudeparret selv havde også deres med på samme alder (1 år) så vi fik en til at kigge efter de 2 hele natten. De var med til det var deres sengetid, og så hørte vi eller barnepigen ellers ikke mere til dem før næste morgen.

Håber i finder en. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi (både min kommende mand og jeg) er aktive i idrætsforeningen her hvor vi bor og er begge "voksne" i den ungdomsklub, der er i idrætsforeningen.

Vi har tænkt os at spørge et par af de unge piger (de er ml. 15-18 år, dem der går der) om de vil komme og underholde/passe på/lege med alle børnene til vores bryllup og efterfølgende sørge for, at alle bliver puttet/læst for/lagt til at sove, når de er trætte.

Vi vælger så godt nok at tage alle børnene med til brylluppet (dog skal de spise for sig selv sammen med barnepigerne i lokalet ved siden af vores med en masse børneoppyntning i form af balloner og andet gejl :cheerleader3: ).

Men modellen kan da også bruges til at finde en barnepige til hjemmet. Måske der er en idrætsforening / ungdomsklub / naboens unge mennesker i har kendskab til, som gerne vil være barnepiger for en aften / nat?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores naboer skal passe vores 3 drenge, der på det tidspunkt vil være knap 4, og de 2 små på godt 1 1/2 år. Børnene kender dem ikke så godt, men vi taler da tit med dem over hækken. Vi tænker den sidste måned op til, at gå ind og sige hej ofte, og måske spise sammen et par gange, så tror jeg det går, ud over det har de jo også hinanden...

0

Del dette indlæg

havde over overvejer folk i opgangen. de er alle smadder glade for vores datter og rigtig flinke, men de er alle oppe i årene og vi snakker ikke rigtig sammen andet end når vi lige støder ind i hinanden, så har bare tænkt at de ville være lidt spøjst at spørge dem. Men det er da helt klart en mulighed.

har også overvejet en af mine søstres veninder. men ved ikke rigtig om jeg tør overlade ansvaret til dem. De er godt nok enten 17 (den ene søster) eller 24 (den anden søster). Men ved også at den bare står på druk og fest hele tiden, så ved sq ikke om de kan tage det ansvar. Jeg er nok bare en tand for skeptisk :blink:

Jeg troede faktisk ikke at pædagoger måtte passe børn privat på den måde. Men det ku måske også være en løsning, hvis vi da når at få skabt en lidt tættere kontakt til den tid - hun er kun lige startet i vuggestue.

Tusind tak for jeres svar :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg skal giftes her om 1½uge og der passer vores søns dagpleje mor ham.. Hun er helt fantastisk, hun tager ham med i sommerhus og en tur i asnæs zoo... Så han kommer til aqt få det dejligt..

Jeg tror enlig heller ikke at de må, men et eller andet sted så kan de vel ikke bestemme hvad de laver i fritiden, og hvad de ikke ved har d eikke ondt af..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er pædagog i børnehave/vuggestue og har også været med som barnepige til et bryllup og så passet børnene resten af natten:)

Vi skal giftes på lørdag, og vores datter på 4 år, skal overnatte ved en veninde fra børnehaven, som hun kender rigtig godt både forældre og børnene.

Ellers så havde vi tænkt på en ung pige som barnepige.... men ja mange allierer sig med dagplejer, pædmedhjælper eller lignede....

stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer