Lenna1985

Vores store dag L & T 3 mdr tilbage!

84 indlæg i dette emne

Hvem er jeg ? Jeg hedder Linda er 27 og bor på 3. år sammen med manden i mit liv, på en dejlig gård i det vestjyske tæt på Ringkøbing. Sammen har vi en dejlig søn på 1 år. Min H2B hedder Torben og er 37 år. Vi har 4 års dagen for vores første date den dag vi holder vores bryllup d. 11/8-12, synes datoen var perfekt da den lige ramte en lørdag i år!! Min H2B har været gift før, men for mig er det helt nyt!

Huskeliste

Færdig med

Igang med

Mangler

Fastlagt dato: 11/8-12

Kirke: Vedersø kirke

Feststed: ER BOOKET! Vedersø sognegård

Fotograf: Er BOOKET! Albrechtsen foto!

Invitationer: Bestilt via Vistaprint

Ringe: Ville bestille nogen via Chanti.dk

Kjole: Er købt ved Humlum kjoler

Undertøj og tilbehør: Har købt strømpebånd, selvsiddende strømper, slør og taske Mangler BH og trusser endnu!

Gommens tøj: Det står han selv for, og er ikke købt endnu. Han mener at når han ikke måtte se kjolerne må jeg heller ikke se hans tøj

:lol:

Makeup og håropsæt: Booket ved min frisør

Noget lånt: Skørtet som er lånt ved Humlum kjoler

Noget nyt: Der er meget nyt :-) kjolen, skoene, tasken m.m

Noget gammelt:

Noget blåt: Er i strømpebåndet

Sko: Sko er købt

Brudebuket: Står H2B for

Bryllupskage: Får vi lavet ved en bekendt

Transport: Automobil ? Hestevogn ? eller en amerikaner bil??

Redigeret af Lenna1985
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mulige kirker :rolleyes:

Jeg vil IKKE giftes i den kirke han blev gift i sidst, selvom den ligger 1 - 1½ km væk og vi fik vores søn døbt der, på dette plan vil jeg virkelig gerne vælge et andet alternativt. Der er disse kirker ellers i nærheden af hvor vi bor :

post-50030-0-84080600-1315826200.jpg

post-50030-0-04067600-1315826252.jpg

Staby Kirke, ser egentlig rigtig hyggelig ud :cheerleader3:

post-50030-0-32368500-1315826350.jpg

Vedersø Kirke

post-50030-0-21152700-1315826415.jpg

Tim Kirke

Hmm svært :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Mulige feststeder...

Hmm selv tænker jeg lige lidt på disse

post-50030-0-39227700-1315826981.jpg

Staby Sognegård, herfra fik vi mad fra da jeg holdt min 25 års fødselsdag, LÆKKER MAD !!

post-50030-0-51659400-1315827060.jpg

Røgind kro, her holdte vi barnedåben. Rigtig god mad og god service

post-50030-0-34133100-1315827117.jpg

De har også en rigtig hyggelig krostue, hvor vi kunne afholde reception måske ??

0

Del dette indlæg

Må jeg være den første til at byde dig velkommen til dette fantastiske forum og tillykke med jeres forlovelse og din egen planlægningstråd! :balloons:

Er sikker på du nu kan bruge massevis af timer herinde på BK :ilovebryllupsklar:

Der er ligesom jer mange herinde der skal giftes til næste sommer, så du kan få en masse inspiration og tip til planlægning af dem. Og selv om du sikkert synes der er oceaner af tid til jeres store dag, så må jeg lige advare dig og sige at 1 år går rigtig hurtigt i bryllupssammenhæng :biggrin: Så det er nok om at reservere dato, feststed og kirke forholdsvis snart.

Glæder mig til at følge din planlægning!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til dette fantastiske forum og din egen planlægningstråd :balloons:

Det er et fantastisk univers med masser af inspiration og hjælp at hente! Og som Cecilie skriver, så kan tiden hurtigt gå!

Mht kjolen er jeg sikker på, at du nok skal finde den perfekte til dig - trods du er +pige. Se evt bryllupsberetninger igennem. Der finder du mange rigtig smukke +brude :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

TAK til alle for velkomsten :cheerleader3:

Jeg kan godt se vi snart skal til at finde en dato m.m det bliver dog ikke en KÆMPE fest da vi nok ikke bliver mere end max 25 til festen :) sådan vil vi gerne begge have det skal være.

Jeg sidder og kigger på kjoler rundt på nettet, vil lige senere prøve at vise jer nogen af dem jeg er ret vild med. Men om de er pæne når jeg får dem på :td::sm: det må vi så se til.

0

Del dette indlæg

Vi snakkede lidt igår aftes om hvor vi vil afholde brylluppet.

Feststedet bliver nok Røgind Kro som jeg har vist billeder af længere oppe :cheerleader3:

Musikken har vi allerede arrangeret, da det jo er et forholdsvis lille bryllup vi ønsker at holde hvor kun den nærmeste familie og venner er med og vi nok bliver 25-27 stk, synes vi ikke rigtig vi vil ud og give 7-12.000 for at få et band til at spille. Min svoger har så et anlæg han kan sætte op og vi skal så bare sætte en computer til og lave en playliste og så noget godt blandet musik for enhvers smag, og selvfølgelig brudevals til senere :loveshower:

Kirke... Min forlovede er ligeglad med om det evt blev den kirke han før blev viet i. Jeg synes bare ikke selv jeg har det sådan vild godt med det skulle blive der, har ikke lyst til at føle det som en "gentagelse". Kan I følge mig i det?

Så skal jeg lige have kigget lidt priser med fotograf, for sådan en skal vi da selvfølgelig have, dagen skal jo foreviges med nogle rigtig gode kvalitetsbilleder :cheerleader3:

Redigeret af Lenna1985
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for hilsnerne :cheerleader3:

Uha synes virkelig det er svært mht kirkevalg, men vi har da også lidt tid endnu. Umiddelbart snakker vi Tim Kirke. Men vi er ihvertfald ret hooket på feststedet, hvor vi har gode erfaringer fra tidligere arrangementer og GOD mad :thumbsupsmileyanim:

Vi har regnet ud det nok løber op i 12.000 kr der for spisning for 27. Ja det bliver et forholdvis lille bryllup :rolleyes: men da vi ikke rigtig kommer sammen med fætre, kusiner osv og sjældent ser mine mostre, faster osv synes vi ikke vi vil invitere den del af familien, men holde en lille intim fest for dem der betyder mest og vi kommer mest sammen med. Det vigtigste er jo egentlig også bare vi er sammen, min kommende mand og jeg :iloveyou:

Men hold da fast hvor er der meget at tage stilling til :o jeg overvejer meget om jeg evt selv skal lave vores bryllupskage, eller evt spørge feststedet om de kan lave en. Det ser vi lige når vi kommer tættere på og skal booke en dato, datoen har vi ikke fundet endnu. Men det er særligt lørdage i juni 2012 vi overvejer ligenu. Kæresten sagde igår vi da bare kan tage d. 12/12-12.. NO WAY :td: så længe kan jeg IKKE vente :lol:

Jeg har også rigtig kigget kjoler, er er lige lidt jeg særlig har forelsket mig i (så er det bare om en af dem vil klæ´mig:

post-50030-0-38845600-1315986050.jpg

post-50030-0-86704000-1315986068.jpg

post-50030-0-84010300-1315986081.jpg

post-50030-0-13063700-1315986223.jpg

post-50030-0-43923800-1315986236.jpg

post-50030-0-30335600-1315986248.jpg

post-50030-0-53618300-1315986264.jpg

post-50030-0-95738000-1315986279.jpg

post-50030-0-05117200-1315986291.jpg

post-50030-0-74997400-1315986303.jpg

post-50030-0-27870500-1315986317.jpg

0

Del dette indlæg

Der er rigtig meget at tage stilling til! Hvis du synes bryllupskagen bliver dyr ved en bager, så kan du også søge private som bager, der er altså nogle som laver nogle virkelig flotte kager.

Den første kjole har jeg også haft kig på og regner da også med at jeg skal op og prøve den. Jeg er selv +pige og ved heller ikke hvad der klæder mig, men regner med at mit "dommerpanel" hjælper mig :rolleyes:

Ja jeg vil jo foreslå sankt hans aften - det var det vi faldt for :blush::iloveyou:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Igår sad jeg rent tilfældigt og kiggede lidt på hvad dag vores 4 års dag for vores første date ramte næste år. Og det ramte lige præcis en LØRDAG :cheerleader3: Det er jo helt oplagt vi så vælger den dato :loveshower: og min kommende mand synes også det lød rigtig fint.

Lidt historie om det første møde:

Vi mødtes d. 11 august 2008 . På vores første date i Ringkøbing. Vi havde "mødt" hinanden på internet sitet farmerdating :loveboard: jeg husker ligeså tydeligt at jeg lige sad og kiggede online listen igennem derinde, og så faldt over min forlovedes profil. Godt nok var han da lige 10 år ældre end mig, men alder er jo bare et tal :rolleyes: jeg synes teksten lød rigtig tiltalende, og hold op hvor så han da bare SØD ud, og det gør han da selvfølgelig stadig :tunge: Og så havde han sørme lige to heste - har det ikke lidt at sige for en heste tosset tøs :fløjt:

Jeg sendte ham et brev derinde, og det blev starten på en masse skriverier. Og han ringede så til mig første gang d. 9 august (husker jeg samme dag havde været på dyrskue med et par af hestene) hvor jeg så fik fortalt han var fraskilt osv. hmm den ramte så lidt, hvor jeg tænkte vil han så giftes igen? Det har altid været min drøm med et kirkebryllup!! Men nå det måtte vi jo se hen af vejen hvis det blev OS!

Da vi så mødtes husker jeg at jeg tænkte hold da op hvor er han fin i tøjet, og følte lidt jeg bare kom i noget hverdagsagtigt, når han ligefrem havde taget habbit jakke på :blush: Jeg blev bare forelsket lige på stedet, men tænkte bare selv jeg jo nok ikke var så heldig de følelser var gengældte :huh: men aftenen gik rigtig godt, og han spurgte så om vi ikke skulle køre en tur. Tænkte først HMM kender ham jo ikke? Men han virkede jo meget "fredelig" så vi tog en køretur, og han viste mig hvor han boede osv. Bagefter fik vi en is ved vaffelboden i Ringkøbing :loveshower: og derefter sluttede daten så... Men efterfølgende ringede han faktisk meget ofte, selv mens han var i fuld gang med høsten og måtte lige afslutte hver gang han lige skulle køre korn fra, men så ringede han da bare tilbage igen bagefter, synes det var kært.

Anden gang vi mødtes var hos ham, hvor vi fik en pizza fra det lokale pizzarier og sad ude på terressen og spiste med udsigt over den skønne sø og dejligt sommervejr. Bagefter så vi en film sammen jeg havde taget med. Det var faktisk "40 year old virgin" meget sjov film ! Husker da vi så skulle tage afsked at han så sagde" så må vi jo se om der så skal 20 dates til inden...." der grinde jeg godt nok, er det ikke typisk mænd med den tanke :lol::bed: da det var sådan i filmen...

Jeg fik så det første kys da vi tog afsked :kiss: at min GPS så mente jeg skulle ud på sneglede veje og TILBAGE til hans hus da jeg var på vej hjem, det ved jeg ikke. Men husker han skrev "jeg elsker den GPS" :lol:

Det var lige lidt forhistorie om vores møde :)

0

Del dette indlæg

Velkommen hertil loveshower.gif Syns da frieriet var meget sødt, selvom det ikke lige var, hvad du havde planlagt, hehe. Altså tror sjældent, at frieriet er lige præcis, som man har gået med i tankerne :)

Mht feststederne .... altså jeg er jo nok mest til det første .... syns der ser rigtig fedt ud med alt det lysindfald fra de store vinduer :)

Glæder mig til at følge med i din planlægning og se, om man kan stjæle lidt inspiration hist og her thumbsupsmileyanim.gif

0

Del dette indlæg

Velkommen hertil loveshower.gif Syns da frieriet var meget sødt, selvom det ikke lige var, hvad du havde planlagt, hehe. Altså tror sjældent, at frieriet er lige præcis, som man har gået med i tankerne :)

Mht feststederne .... altså jeg er jo nok mest til det første .... syns der ser rigtig fedt ud med alt det lysindfald fra de store vinduer :)

Glæder mig til at følge med i din planlægning og se, om man kan stjæle lidt inspiration hist og her thumbsupsmileyanim.gif

Vi vil også gerne holde de på Staby sognegård, men de skriver på hjemmesiden man mindst skal være 30 gæster :( og vi kan kun komme op på 27.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I kan da bare spørge, om de ikke kan gøre en undtagelse eller bare betale for de sidste 3 ? I kan jo betragte det, at I betaler for selve lokalet og det koster fx. 2500 kr (dunno hvor meget I forventer at bruge pr kuvert) ..... havde jeg da gjort, hvis det var mig og så stikke de penge skråt op el spare på noget andet - hvis jeg virkelig gerne ville ha det altså :)

0

Del dette indlæg

I kan da bare spørge, om de ikke kan gøre en undtagelse eller bare betale for de sidste 3 ? I kan jo betragte det, at I betaler for selve lokalet og det koster fx. 2500 kr (dunno hvor meget I forventer at bruge pr kuvert) ..... havde jeg da gjort, hvis det var mig og så stikke de penge skråt op el spare på noget andet - hvis jeg virkelig gerne ville ha det altså :)

Der har du da bestemt fat i noget :cheerleader3: det vil jeg lige undersøge

0

Del dette indlæg

HULK :boohoo: Så havde vi lige bestemt at vi rigtig gerne vil vies i Staby Kirke, som godt nok ikke er i vores sogn, og fik også afslag af præsten af samme årsag, da vi ikke havde tilknytning til kirken :boohoo:

Ja så er der:

Tim Kirke, bor under det postnr så kan de tillade sig at sige nej??

Vedersø Kirke, hører til vores sogn

Og til sidst... Stadil Kirke som ligger 1½ km herfra, men der blev min kæreste jo viet første gang...

0

Del dette indlæg

HULK :boohoo: Så havde vi lige bestemt at vi rigtig gerne vil vies i Staby Kirke, som godt nok ikke er i vores sogn, og fik også afslag af præsten af samme årsag, da vi ikke havde tilknytning til kirken :boohoo:

Ja så er der:

Tim Kirke, bor under det postnr så kan de tillade sig at sige nej??

Vedersø Kirke, hører til vores sogn

Og til sidst... Stadil Kirke som ligger 1½ km herfra, men der blev min kæreste jo viet første gang...

Først lige et velkommen til!! :balloon:

Jeg er ret sikker på at det at være under samme postnummer som en kirke ikke betyder man er i det sogn...? :unsure:

Vi stødte på samme problem med vores datters banedåb nemlig.

Men altså vi bor i Køenhavn og skal giftes i en kirke på Samsø, så er det ikke noget med at ringe og snakke med dem og så tale lidt for sin gamle moster?! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer