Guest Ka-Ka Kager!

Bryllupskage.

14 indlæg i dette emne

IMG_8447.JPG.html

Hej Alle.

jeg skal lave en bryllupskage om en måned - vel og mærke, min første. jeg har lige lavet denne fødselsdagslagkage, som er min første prøve - prof. kage. Som I kan se (hvis altså billedet kan ses?) er den lidt bulet, og det er fordi jeg syntes at et for tykt lag smørcreme bliver for vammelt. Selv om jeg sparrede på smørcremen, kunne jeg smage den i kagen. Jeg tør ikke tænke på hvordan den havde smagt hvis jeg kom så tykt et lag på at kagen blev lige og helt glat. Er det kun mig der syntes at det er ulækkert? Hvad smører I jeres kager op med og hvor tykt et lag bruger I? Har I evt. et par gode opskrifter på noget tilsvarende?

:o Jaa....Du ved - de der satans unger på henholdsvis 25,23, 15, 13, og 6 år! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for rosen til jer alle. Jeg er perfektionist og bruger hellere timer på at det bliver så godt som muligt, frem for at nøjes. Jeg lærer jo lidt for hver fejl jeg laver / retter. men nu må jeg prøve den palminsmørcreme.

Jeg skal i øvrigt til oktober, lave en 3d kage formet som en gammel folkevogn. Noget af en udfordring jeg har sagt ja til der ! Den skal være som en lagkage med fyld. Er der nogen der har et par gode råd med på vejen :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du helt vil undgå smagen af smør - og evt. også brugen af palmin - kan jeg varmt anbefale 1:1 chokolade ganache.

Opskriften er super nem - 100 g chokolade (ca. 55%) og 100 g. fløde. Fløden varmes op så den næsten koger, tages af varmen og chokoladen smeltes heri. Sættes i køleskabet, eller fryseren hvis det skal gå lidt hurtigt, indtil konsistensen er smørbar. Hvis den bliver for hård kan du evt. give den en lille tur i microovnen så er den lige til at gå til :cheerleader3:

Opskriften er tyv stjålet fra bloggen Himmelske kager som har masser af super inspiration, tips og tricks samt alt muligt andet uundværligt når man bevæger sig ind i kageverdenen. Følg dette link og forbered dig på løbende mundvand og kriblen i fingrene efter at komme igang :metteholm

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer