Guest jane-san

Let mad til receptionen

100 indlæg i dette emne

Kushi age - kyllingespid

(2 spid)

1 stor kyllingefilet (100 gram)

2 skiver mild Cheasy ost

Hakket persille

2 spid

1 æg

Rasp

Sådan gør du:

Kyllingefiletten deles i to stykker, der bankes flade. Drys med salt, peber og persille. Læg osten på. Filetten rulles sammen og holdes fast med spiddet. Paneres i æg og rasp og dybsteges i solsikkeolie ved 180 grader.

post-6149-1090061832.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vandbakkelser med kaviar.

12 PERSONER

Vandbakkelser:

2 dl vand

100 g smør

100 g hvedemel (ca. 1½ dl)

½ tsk groft salt

2 sammenpiskede æg (ca. 1 dl)

Fyld

150 g Flødeost til madlavning

½ dl mælk

1 spsk friskhakket dild

1/8 tsk cayennepeber

100 g ufarvet kaviar

Pynt: Kogte grønne asparges.

Bagetid: Ca. 35 min. ved 200º.

Vandbakkelser: Bring vand og smør i kog i en gryde. Tilsæt under omrøring mel og salt. Rør dejen godt til den slipper gryde og ske. Lad dejen køle lidt af. Rør æggene i dejen lidt efter lidt. Dejen må ikke være for lind. Sæt med 2 skeer (eller med sprøjtepose) 24 små boller på en plade med bagepapir. Bag vandbakkelserne midt i ovnen. Åbn ikke ovnlågen de første 20 min. af bagetiden, da de vil falde sammen.

Fyld: Rør flødeosten blød med mælk. Tilsæt dild og cayennepeber. Vend kaviaren i. Stil fyldet tildækket i køleskabet i mindst ½ time. Smag til.

Ved serveringen: Flæk vandbakkelserne og kom fyldet i. Anret dem på et fad sammen med aspargesene.

post-6149-1090062404.jpg

Redigeret af jane-san
0

Del dette indlæg

Butterdejspakker

4 PERSONER

4 plader frossen butterdej

Fyld

1 finthakket zittauerløg (ca. 100 g)

1 dl finthakket persille

3 tomater i skiver (ca. 300 g)

1 tsk tørret basilikum

½ tsk groft salt

friskkværnet peber

150 g Cheddar ost i skiver

Pensling: Sammenpisket æg.

Bagetid: Ca. 20 min. ved 225°.

Tø butterdejspladerne op. Læg pladerne lidt over hinanden så de danner een stor firkant. Pensl de kanter der går over hinanden med æg - så slutter de bedre sammen. Rul firkanten ud til 30 x 30 cm og lad den ligge på en plade med bagepapir i ca. ½ time.

Fyld: Fordel det hakkede løg og persille over butterdejspladen (til ca. 5 cm fra kanten). Læg herpå tomatskiver og drys med basilikum, salt og peber. Slut med et lag cheddar ost i skiver. Buk dejhjørnerne sammen ind imod midten over fyldet. Pensl med æg. Bag "butterdejspakken" midt i ovnen.

post-6149-1090062751.jpg

0

Del dette indlæg

Miniruller.

10 STK.

Fryseegnet

100 g hvedemel (ca. 1¾ dl)

¼ tsk groft salt

100 g koldt smør

½ dl vand

Fyld

10 g smør

250 g hakket oksekød 12%

1 stor rød peberfrugt i små tern (ca. 150 g)

3 små knuste fed hvidløg

1½ tsk chilipulver, fx ancho

¼ tsk stødt spidskommen

¾ tsk groft salt

friskkværnet peber

mælk til pensling

25 g smør

Pynt: Chilipulver, fx ancho.

Bland mel og salt i en skål. Skær smørret i mindre stykker og smuldr det i melblandingen, til den ligner revet ost. Tilsæt vand lidt efter lidt.

Tag dejen ud på et meldrysset bord og ælt den godt igennem. Stil dejen tildækket i køleskabet i ca. 1 time.

Fyld: Smelt smørret i en gryde ved kraftig varme, men uden at det bruner. Svits kødet i ca. 1 min. til det smuldrer og skifter farve. Tilsæt de øvrige ingredienser og steg ved jævn varme i ca. 5 min. Smag fyldet til.

Del dejen i 10 stykker og ælt dem smidige på et meldrysset bord. Rul hver dejklump ud til ca. 10 x 14 cm. Pensl med mælk og læg ca. 2½ spsk kødfyld midt på hver dejplade. Buk de 2 ender ind over fyldet, og rul derefter stramt fra den anden side, så det ligner en lille forårsrulle.

Lad halvdelen af smørret blive gyldent i en pande. Steg 5 miniruller ad gangen ved jævn varme i ca. 7 min. - vend dem af og til.

Server de lune miniruller som "snack", til fx. en reception.

Tips: Miniruller kan tilberedes i ovn. Bag dem ca. 20 min. ved 200°.

post-6149-1090062981.jpg

Redigeret af jane-san
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder lækkert :super: men har du flere der er uden nogen form for ost. Har en del med til brylluppet som ikke kan spise ost af den ene eller anden grund :)

0

Del dette indlæg

Fedtfattige Pølsehorn

Serveres Varm for 12 Personer.

Tilberedningstid ca.: 20 minutter.

Tilberedningsform: Ovn.

Ingredienser:

ca. ½ kg mel

50 g gær

4 dl lunkent vand

1 tsk salt

6 bayerske pølser fra Den grønne slagter*

ca. 12 spsk tomatketchup.

Rør gæren ud i det lunkne vand, tilsæt salt, og mel.

Ælt dejen rigtig godt, og stil til hævning 30 min.

Del dejen op, og tag en del af gangen, som du ruller ud, og skærer i firkanter, så to diagonale hjørner er lidt længere end pølsens* længde.

Læg derefter pølse efterfulgt af ønskede mængde ketchup.

Rul firkanten sammen til et pølsehorn.

Pensel med vand, og bages i 25 min. ved 180 grader.

Sørg for pølsebrøddene er lukkede i enderne, det holder på den gode smag.

post-6149-1090151209.jpg

0

Del dette indlæg

Lækre Mandelbrød.

2 STK.

Fryseegnet

25 g gær

¼ liter lunkent vand

¼ liter tykmælk

½ dl olivenolie

1 tsk groft salt

75 g smuttede, grofthakkede mandler

100 g pastamel/durummel til pasta (ca. 1¾ dl)

ca. 650 g hvedemel

Pynt: Pastamel.

Bagetid: Ca. 15 min. ved 200°. Derefter ca. 15 min. ved indstilling på 225°.

Rør gæren ud i vandet. Tilsæt de øvrige ingredienser (hold lidt hvedemel tilbage). Slå dejen godt sammen. Dæk skålen med fx et låg og stil dejen til hævning et lunt sted i ca. 1 time. Tag dejen ud på et meldrysset bord og ælt den godt igennem. Tilsæt evt. resten af melet. Del dejen i 2 stykker og form dem til runde brød. Læg brødene på en plade med bagepapir og lad dem efterhæve tildækket i ca. ½ time. Rids eller klip brødene og drys med pastamel. Bag mandelbrødene midt i ovnen.

Tip: Brødene kan også bages uden mandler.

post-6149-1090155072.jpg

0

Del dette indlæg

Små kuvertbrød.

18 STK.

Fryseegnet

25 g smør

¼ liter vand

¼ liter ymer eller ylette

25 g gær

1 tsk groft salt

200 g sigtemel (ca. 4 dl)

ca. 450 g hvedemel (ca. 8 dl)

Bagetid: Ca. 15 min. ved 225°.

Smelt smørret i en gryde og tilsæt vandet. Hæld blandingen i en skål og tilsæt ymer. Rør gæren ud heri. Tilsæt de øvrige ingredienser (hold lidt hvedemel tilbage). Slå dejen godt sammen. Dæk skålen med fx et låg og stil dejen til hævning et lunt sted i ca. 1 time.

Tag dejen ud på et meldrysset bord og ælt den godt igennem. Tilsæt evt. resten af melet. Del dejen i 2 portioner og rul dem til dejplader (a ca. 24 x 36 cm). Skær hver dejplade 2 gange på den korte led og 2 gange på den lange led. Der bliver af hver dejplade 9 små, flade brød (a ca. 8 x 12 cm). Læg dem på plader med bagepapir. Lad de små madbrød efterhæve tildækket i ca. ½ time og bag dem midt i ovnen.

post-6149-1090155386.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Oliven Snegle.

CA. 20 STK.

Fryseegnet

Dej

25 g gær

1¼ dl lunkent vand

½ tsk groft salt

1¼ dl kærnemælk

125 g sigtemel (ca. 2½ dl)

ca. 225 g hvedemel (ca. 4 dl)

Fyld

150 g Karoline's CremeTapenade med oliven

70 g grofthakkede grønne oliven

Bagetid: Ca. 20 min. ved 225°.

Dej: Rør gæren ud i vandet. Tilsæt de øvrige ingredienser (hold lidt hvedemel tilbage). Slå dejen godt sammen. Dæk skålen med fx et låg og stil dejen til hævning et lunt sted i ca. 1 time. Tag dejen ud på et meldrysset bord og ælt den godt igennem. Tilsæt evt. resten af melet. Rul dejen ud til en plade (ca. 40 x 35 cm).

Fyld: Smør hele fladen med cremetapenade og drys med oliven. Rul dejen fra den lange side til en roulade og skær den ud i ca. 20 stykker. Bøj den yderste dejende ind under sneglene og læg dem på en bageplade med bagepapir. Lad dem efterhæve tildækket i ca. ½ time. Bag sneglene midt i ovnen.

Tip: Fyldet kan erstattes af CremeTapenade med basilikum og 100 g grofthakkede soltørrede tomater. De soltørrede tomater skal ligge i blød i en skål koldt vand i ca. 1 time inden de hakkes.

Tip: CremeTapenade kan laves ved at blande 120 g flødeost naturel 50+ med 30 g oliventapenade eller 30 g basilikumpesto (svarer til et bæger).

post-6149-1090155687.jpg

0

Del dette indlæg

Mini Hotdogs

48 STK.

Pølsebrød:

50 g smør

½ liter mælk

50 g gær

4 tsk sukker

1½ tsk groft salt

ca. 800 g hvedemel

48 cocktailpølser (ca. 400 g)

1 liter grønsagsbouillon

Tilbehør: Sennep, ketchup, remoulade og ristede løg.

Bagetid: Ca. 10 min. ved 225°.

Pølsebrød: Smelt smørret i en gryde og tilsæt mælken. Hæld blandingen i en skål og rør gæren ud heri. Tilsæt de øvrige ingredienser (hold lidt mel tilbage). Slå dejen godt sammen. Dæk skålen med fx et låg og stil dejen til hævning et lunt sted i ca. 1 time. Tag dejen ud på et meldrysset bord og ælt den godt igennem. Tilsæt evt. resten af melet. Del dejen i 48 stykker og tril dem til aflange brød (ca. 7 cm). Sæt brødene på plader med bagepapir og lad dem efterhæve tildækket i ca. ½ time. Bag brødene midt i ovnen.

Kom pølserne i en gryde med kogende bouillon. Læg låg på og bring atter bouillonen i kog. Tag gryden af varmen og lad pølserne stå i bouillonen i ca. 5 min. Skær brødene næsten igennem. Hæld pølserne til afdrypning i en sigte og fordel dem i pølsebrødene til minihotdogs.

post-6149-1090156379.jpg

0

Del dette indlæg

Det lyder lækkert :loveboard: men har du flere der er uden nogen form for ost. Har en del med til brylluppet som ikke kan spise ost af den ene eller anden grund :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Gantzel21.

Jeg prøver lige at smide nogle flere ind, uden OST... Tråden bliver jævnligt opdateret og der bliver tilføjet flere opskrifter, som jeg "falder" over dem...

Håber, at du kan få noget inspiration ialt fald.

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Pizza Snegle.

20 STK.

Fryseegnet

Dej

50 g gær

3 dl lunkent vand

1 tsk groft salt

2 spsk vindruekerneolie

ca. 500 g pizza-/durummel til pizza

Fyld

1 dåse koncentreret tomatpuré (ca. 70 g)

¼ tsk groft salt

friskkværnet peber

100 g kogt, finthakket skinke

2 røde peberfrugter i små tern (ca. 200 g)

1 finthakket zittauerløg (ca. 50 g)

100 g Karoline's PizzaOst

Bagetid: Ca. 20 min. ved 200°.

Dej: Kom gæren i en stor skål og tilsæt det lunkne vand. Rør til gæren er opløst. Tilsæt salt og olie. Rør ¾ af melet i med en grydeske. Tag dejen ud på et meldrysset bord og ælt resten af melet i. Ælt dejen godt igennem. Rul den ud til en firkantet plade (ca. 35 x 40 cm).

Fyld: Rør tomatpure, salt og peber sammen. Smør blandingen på dejpladen og fordel herpå skinke, peberfrugt, løg og ost. Rul dejpladen fra den lange side til en roulade. Skub rouladen let sammen så den måler 40 cm. Skær den ud i 20 stykker. Læg sneglene på bageplader med bagepapir og lad dem hæve tildækket i ca. 20 min. Bag sneglene midt i ovnen. Lad pizzasneglene køle af på en bagerist.

Kom pizzasneglene, med bagepapir imellem, i plastikposer egnet til frysning. Frys dem.

post-6149-1090156937.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tarteletter med kylling i asparges.

CA. 25 STK.

1 kylling (ca. 1600 g)

1 liter vand

2 zittauerløg i grove stykker (ca. 175 g)

2 gulerødder i grove stykker (ca. 150 g)

2 porrer i grove stykker (ca. 350 g)

3 hele nelliker

3 laurbærblade

1 tsk groft salt

2 dåser fine aspargessnitter (a ca. 430 g)

60 g smør

60 g hvedemel (ca. 1 dl)

4 dl suppe fra kyllingen

1 tsk groft salt

friskkværnet peber

25 tarteletter

Pynt: Brøndkarse.

Tag indmaden ud af kyllingen, rens og skyl den godt. Bring kylling og vand i kog i en stor gryde. Skum suppen og tilsæt resten af ingredienserne. Kog suppen ved svag varme og under låg i ca. 45 min. Tag kød og grønsager op. Si suppen og skum fedtet af - der skal være 6 dl suppe. Lad kyllingekødet køle lidt af og riv det i trevler - med 2 gafler.

Hæld aspargesene til afdrypning i en sigte - gem vandet (ca. 4 dl). Smelt smørret i en tykbundet gryde ved jævn varme. Tilsæt melet og pisk under kraftig omrøring i ca. 2 min. Tilsæt aspargesvand og bring opbagningen i kog. Tilsæt suppe fra kyllingen og bring stuvningen i kog. Vend kyllingekød, asparges, salt og peber i. Kog stuvningen ved svag varme og under forsigtig omrøring i ca. 2 min. Smag til.

Lun tarteletterne efter anvisningen på emballagen. Hæld ca. ¾ dl kylling i asparges i hver tartelet. Pynt med brøndkarse og server straks.

post-6149-1090157445.jpg

0

Del dette indlæg

Butterdejssnacks.

90 STK.

5 plader frossen butterdej (ca. 450 g)

1 sammenpisket æg (str. mellem)

100 g Karoline's PastaOst

2½ tsk groft salt, fx maldon sea salt

2½ tsk herbes de provence (fransk krydderiblanding)

Bagetid: Ca. 10 min. ved 200°.

Lad butterdejen tø op under et klæde på køkkenbordet i ca. ½ time. Tag én plade ad gangen og ælt den godt igennem, evt. ved hjælp af lidt mel. Rul dejen ud på et meldrysset bord til en rund plade (ca. 23 cm i diameter). Flyt dejen over på en plade med bagepapir og pensl med sammenpisket æg. Skær butterdejen i 16 tynde trekanter med fx en klejnespore. Fordel ca. ½ dl ost, ½ tsk salt og ½ tsk herbes de provence på trekanterne. Træk trekanterne lidt væk fra hinanden og bag midt i ovnen til de er gyldne og sprøde.

Afkøl butterdejssnacks på en bagerist. Fortsæt med resten af butterdejen.

Tips: Herbes de provence kan erstattes af hakkede fennikelfrø, tørret salvie eller halv mængde groftkværnet sort peber. Krydderier kan udelades.

post-6149-1090157710.jpg

0

Del dette indlæg

Bruchetta med hvidløg.

30 STK.

25 g blødt smør

1 lille knust fed hvidløg

et lille drys groft salt

1 flute (ca. 250 g)

½ dl friske, hakkede basilikumblade eller ½ tsk tørret basilikum

Ristning: Ca. 5 min. ved 225°.

Rør smør, hvidløg og salt sammen i en skål. Skær fluten i skiver - 1 cm tykke. Smør skiverne med hvidløgssmør. Læg brødskiverne på en plade med bagepapir og rist dem øverst i ovnen. Drys de ristede flutesskiver med basilikum og server dem lune som snack eller en nem forret.

Variation - bruchetta med tomat: Udelad hvidløg og basilikum. Fordel i stedet 20 hakkede cherrytomater på de grillede flutesskiver. Drys dem med lidt sukker og friskkværnet peber.

post-6149-1090157922.jpg

0

Del dette indlæg

Bruschetta med tartar af røget laks

Antal: 4 personer

Nationalitet: Italien

Varighed: 10 minutter

INGREDIENSER:

hele basilikumblade

1 stort hvidløgsfed

½ italiensk flute

limesaft

olivenolie

salt

1-2 soltørrede tomater i olie

1 spsk hakket, frisk basilikum

1 forårsløg (den hvide del)

4 tynde skiver røget laks

hele basilikumblade

1 stort hvidløgsfed

½ italiensk flute

limesaft

olivenolie

salt

1-2 soltørrede tomater i olie

1 spsk hakket, frisk basilikum

1 forårsløg (den hvide del)

4 tynde skiver røget laks

FREMGANGSMÅDE:

Fluten skæres i tynde skiver på skrå. Rist dem gyldne og sprøde, enten på brødristen eller på en oliepenslet grillpande. De varme brødskiver gnides med et overskåret fed hvidløg. Den røgede laks hakkes. Vend den med finthakket soltørret tomat, finthakket forårsløg, knuste peberkorn, hakket basilikum og et lille dryp olivenolie til at holde det samme. Lidt limesaft skader heller ikke, men overdriv det ikke, det er en ret dominerende smag. Fordel tartaren på de små brødskiver og pynt med hele basilikumblade. Server straks.

post-6149-1090185027.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bacon rullet med svesker og sød chili

Varighed: 20 minutter

INGREDIENSER:

salt og peber

sød chilisauce fra flaske

2 grønne tyrkiske peberfrugter

12 tynde skiver bacon

12 store svesker uden sten

FREMGANGSMÅDE:

Sød chilisauce fås på flaske i alle supermarkeder og de syltede grønne peberfrugter kan købes hos enhver indvandrergrønthandel. Rul et stykke bacon omkring en sveske og kom et stykke tyrkisk peberfrugt ved. Sæt det fast med en tandstik eller et lille spid. Grill eller steg spiddene på en varm pande eller på havegrillen, indtil baconen er gyldent stegt. Server en færdig sød chilisauce som dip.

post-6149-1090185247.jpg

0

Del dette indlæg

Moden cantaloup-melon med serranoskinke og basilikum

Antal: 2 personer

INGREDIENSER:

godt brød

frisk basilikum

6 tynde skiver serrano eller parmaskinke

1 moden melon

FREMGANGSMÅDE:

Halver melonen og fjern kernerne. Skær skrallen af og anret med skinke og basilikum. Server med godt brød til. Denne ret smager fantastisk i al sin enkelhed. Det er blot vigtigt, at melonen er moden. Den skal dufte af sol og sommer.

post-6149-1090185408.jpg

0

Del dette indlæg

Dybstegte rejer med hjemmelavet tzaziki og frisk koriander

Antal: 2 personer

INGREDIENSER:

1 æske dybstegte rejer (fås på frost i de fleste supermar

4 dl yoghurt naturel

1 agurk

2 fed fintsnittede hvidløg

frisk koriander

salt og peber

FREMGANGSMÅDE:

Bag eller steg rejerne efter anvisning. Dræn yoghurt i et klæde ca. 20 min. (eller natten over) Halver agurken og fjern kernerne med en lille ske. Snit den og salt med en løs hånd. Læg skiverne på en sigte med et let pres i 15 minutter. Rør yoghurt med hvidløg, frisk koriander, salt og peber. Vend det sammen med de sprøde agurkeskiver og server til de varme og sprøde rejer.

post-6149-1090185890.jpg

0

Del dette indlæg

Asparges med serranoskinke

Varighed: 10 minutter

INGREDIENSER:

4 skiver skinke, serrano- eller parma (halverede på langs)

1 bdt grønne asparges

8 stk soltørrede tomater i olie

8 skiver stærk chilipølse fx chorizo

FREMGANGSMÅDE:

Anret på fad: Stærk chilipølse, soltørrede tomater i olie og blancherede asparges med serrano- eller parmaskinke. Damp aspargesene i kogende letsaltet vand i 3 - 4 minutter. Lad dem afkøle og rul skinken omkring. Anret på fadet med pølse og soltørrede tomater.

post-6149-1090186057.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Quiche med laks og spinat

Varighed: 2 timer

INGREDIENSER:

500 g frisk spinat

250 g rå laks i et srykke, uden skind og ben

lidt salt og peber

FREMGANGSMÅDE:

1. Skær laksen i tern på 1½-2 cm og drys med lidt salt og peber. Stil laksen koldt. 2. Træk stilke og midterribber af grov spinat og nip blot lidt af stilken af ung, sart spinat. Skyl spinaten i tre hold vand og løft den hver gang ud af baljen, mens vandet hældes væk. Hvis man blot hælder vandet ud gennem spinaten, afsættes der igen jord eller sand på bladene. Lad spinaten dryppe af. Grov spinat skal blancheres i kogende, saltet vand ca. 1 min. og skylles i koldt vand. Fin spinat vendes i lidt smør i en stor gryde, til den falder sammen. Begge slags spinat skal knuges fri for væde, når de er kølet af – ellers bliver quichen for våd. 3. Tilbered æggecremen med en anelse revet muskat. 4. Fordel laksen på den forbagte bund og anbring små bunker af spinat i mellemrummene. 5. Sæt den fyldte bund på en varm plade i ovnen, træk pladen halvt ud og hæld æggecremen over. Bag quichen ved 190° i 30-35 min., eller til æggemassen er stivnet – også på midten – og overfladen er begyndt at tage lidt farve.

post-6149-1090187168.jpg

0

Del dette indlæg

Fyldte æg

Antal: 8 portion

INGREDIENSER:

persille

Pynt:

1 tsk brun farin

1 lille gl ansjosfileter

1 lille rødløg

100 g Philadelphia-ost

5 hårdkogte æg

FREMGANGSMÅDE:

Halvér æggene, og fjern blommerne. Hak løget fint. Mos æggeblommerne og ansjoserne med en gaffel. Bland ost, løg, ansjoser og brun farin til en jævn masse, som sprøjtes ud i hulrummet i æggene. Pyntes med en persillekvist.

post-6149-1090188197.jpg

0

Del dette indlæg

Pizzasnitter med chorizopølse

(12 pers.)

3 dl lunkent vand

30 g gær

2 tsk salt

30 g (2 spsk) olivenolie

ca. 500 g pizzamel

Fyld

480 g flåede tomater (2 ds.)

2 fed hvidløg, knust

30 g (2 spsk) olivenolie

Salt

Peber

500 g Karoline’s PizzaOst

2 – 2½ spsk oregano

200 g chorizopølse i pålægsskiver

150 g (2 stk.) danske salathoveder

75 g parmesanost i spåner

30 g (2 spsk) olivenolie

Sådan gør du:

Rør lunkent vand med gær, salt og olie, og tilsæt mel - til dejen hænger sammen. Ælt dejen sammen til en let og smidig dej. Lad den hæve ca. 1 time til dobbelt størrelse.

Fyld: Knus de flåede tomater uden saft let og vend dem med hvidløg, olie, salt og peber og lad denne rå sauce trække 1 time. Del dejen i to og rul hver del ud til en tynd plade, der passer til en bageplade. Læg bagepapir på 2 bageplader og drys med 1 spsk groft salt på hver bageplade. Læg den udrullede dej herpå. Drys halvdelen af pizzaosten på bundene, fordel tomatsaucen herpå og drys resten af osten over. Drys med oregano. Bag pizzaen ved 225 grader i 12-15 minutter.

Ved servering: Lun pizzaerne let ved 150 grader i 15 minutter. Skær hver pizza ud i ca. 16 firkanter og fordel chorizopølse og groft snittet salat på stykkerne. Drys med parmesanost og dryp let med olivenolie.

Pizzaerne kan fryses efter bagning og tøes op et døgn i køleskabet. De bør pyntes kort før servering.

post-6149-1090189546.jpg

0

Del dette indlæg

Kyllingesatay med ananas

(Ca. 16 spid)

Sataysauce

3 spsk peanutbutter

3 spsk sojasauce

2 spsk kogende vand

2 spsk limesaft

2 tsk sukker

Evt. ½ fed hvidløg, presset

Lidt neutral olie til stegning

500 g kyllingebryst

200 g frisk ananas

16 tynde bambuspinde til grill

Serveres med

1 agurk i stave

Brød

Sød thai chilisauce

Sådan gør du:

Rør peanutbutter glat med sojasauce, vand, limesaft og sukker. Skær kyllingebryst i terninger, og vend dem med sataysaucen. Lad dem marinere mindst ½ time, men gerne længere - op til 10 timer. Befri ananas’en for skræl og den hårde streng i midten. Skær ananas i terninger, og fordel kylling og ananasterninger på bambusspiddene. Pensl let med olie. Grill de små spid gyldne på en grillpande. De er færdige på få minutter.

post-6149-1090189663.jpg

0

Del dette indlæg

Röstisnitter med ost

(12 pers.)

1,2 kg bagekartofler (6 stk.)

Salt

Peber

250 g spæde spinatblade

60 g (4 spsk) olivenolie

400 g Karoline’s GratineringsOst

Sådan gør du:

Skræl kartoflerne og riv dem groft. Varm olien på 2 teflonpander. Læg halvdelen af kartoflerne i panderne og tryk dem godt sammen. Fordel spinaten på kartoflerne og læg resten af kartoffelmassen på. Tryk godt sammen med en paletkniv. Steg röstierne ved jævn varme ca. 15 minutter - til de er gyldne og samlede i bunden. Vend ved hjælp af et stort grydelåg og steg færdig ca. 15 minutter på den anden side. Tilsæt evt. lidt mere olie. Lad röstierne køle af. De kan opbevares i køleskabet op til to døgn.

Ved servering: Skær hver rösti ud i 12 snitter og læg dem på en bageplade med bagepapir. Fordel den revne ost herpå og gratinér röstisnitterne ved 200 grader - til osten gyldner. Serveres varme.

post-6149-1090189754.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥