Miss Dior

Hvidgul eller sølv?

7 indlæg i dette emne

Hej

Ja jeg havde jo bestemt mig til en vielsesring i guld da forlovelsesringen er i guld, men idag da jeg var inde og kigge hos guldsmeden viste hun mig også ringe i hvidguld som også var super flotte. Men jeg synes bare ikke rigtig at jeg kan se forskel på en sølvring og en ring i hvidguld, kan i det?? Synes på en eller anden måde det er lidt træls at give så mange penge for en ring i hvidguld hvis folk tror at det "bare" er en sølv ring..Hmm med ikke rigtig hvad jeg skal vælge kan dog godt se at der er mange af vores venner og bekendt er vælger hvidguld frem for guld ( og deres ringe er jo super flotte).Holder hvidguld bedre end sølv når man skal have ringen på i mange år??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Jo, man kan godt se forskel på sølv og hvidguld :) sølv er lidt mere gulligt end hvidguld, da 75 promille af sterling sølv består af kobber (det er derfor at der står 925 i sølvsmykker, da 925 promille består af finsølv.). Det bliver man nødt til da finsølv i sig selv er alt for blødt at gå med.(ligesom 24 karat guld, det laver man heller aldrig hele smykker af, kun forgyldning osv.).

Med hensyn til holdbarhed holder guld bedst(det kommer an på hvilken karat det er). Sølv bliver lidt hurtigere ridset med tiden end guld, men alle smykker bliver jo ridset med tiden, og kan så let som ingenting blive poleret så de ser ud som nye! :)

0

Del dette indlæg

Hvidguld er ikke helt hvidt - derfor lægger man et helt hvidt metal - Rhodium - oven på hvidguldet. Men på ringe, som bruges hver dag, slides det hvide Rhodium af, så det skal så lægges på igen ca. en gang om året, for at hvidguldsringene forbliver pæne. Men man kan også ligeså godt lægge det hvide Rhodium oven på en sølvring, så den har samme overflade som hvidguld og ikke anløber. Men stadigvæk - ringene skal have ny Rhodium på.

Venlig hilsen

Ege Art

www.egeart.dk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der mulighed for at købe en sølvring og senere få lagt rhodium på eller et andet metal ovenpå? og i såfald hvor kan man få gjort sådan noget?

Ja - det kan du sagtens. Meget sølv er faktisk rhodineret når du køber det. Det kan du gøre hos de fleste guldsmede. Bare vær opmærksom på at det slides af igen...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer