Lene T

Thomas & Lene - Kæmpe overskudssalg NU!

1,648 indlæg i dette emne

OHHHH ROFL ..... :lol: så ikke det var en shaker! lol altså ...... sry my bad .... bare glem ALT hvad jeg lige skrev der, haha

OHHH..så giver det pludselig mere mening! -HAHA- -HAHA- Jeg glemmer alt - duuuuut - det er hermed slettet! :wink:

Sikke nogle fede drinkskort... De er mega-flotte! :thumbsupsmileyanim:

Har du printet dem? Opdagede lige et par små fejl på sidste kort nemlig: Til drukkenboltene "I ved selv, hvem I er" tror jeg der skulle have stået.

Ja det synes jeg jo også at der skal stå, men ifølge min kæreste er det gammelt dansk og i dag kan man godt skrive med lille i :wink:

lækkert med drinkskort og fiiiiin shaker :loveshower:

Tak og jaaa den er fin, den shaker.. skal bare lige overtale kæresten :wink:

Lækre drinkskort :) Det er da lige sådan en shaker i skal have -HAHA-

tak for rosen :biggrin: Nu sælger vi jo vores drinks-overskudslager til min kærestes søster, der skal holde fest i september - endda 80'er/90'er - så mon ikke hun ikke gerne vil overtage den shaker?? :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige brugt de sidste 2 timer på at lave lister til henholdsvis toastmaster og tjenere.. Det er helt ærligt lidt et arbejde.. specielt fordi tjenerne kommer med kokken og jeg derfor ikke ved, hvor meget de gør "af sig selv"..

Men her er min tjenerliste:

Opgaver til tjenere

– Placering/udlevering af nøglen til stedet aftales nærmere.

Generelt - må i gerne løbende holde øje med, om der er toiletpapir på toiletterne. Vi stiller kurve ind, så bare kig ind en enkelt gange eller to.

Kl. 14.30 – 15.00 – Inden gæsterne ankommer

• Sørge for at de store isspande/fade er fyldt op med blandede øl/cider/Verdi og sodavand.
    • Hvis vejret er godt, foregår receptionen nedenunder, hvor der er borde stillet op og under pavillon står der et bord, hvor bryllupskage skal stilles på, når vi/brudeparret kommer.

[*]Skære frugt ud og anrette på fade eller i skåle

[*]Stille jordbær/frugt/peanuts frem på bordet under pavillonen – men gør plads til bryllupskagen

[*]Stille vinglas frem til Verdi

[*]Lægge servietter frem sammen med frugten

[*]Lyskæder på gelænderet tændes. (skal nok lægge en note om hvor)

Kl. 15.00 – Gæsterne begynder at ankomme

• Sørge for, at der er fyldt op i drikkevarespandene
  • Fjerne tomme dåser
  • Sørge for at fadene er fyldt op og ser pæne ud.
  • Slikbuffet er til ”receptionen”, men den er klar og fyldt op, så der skal først fyldes op igen til kaffen.

• Ca. 16.30 - Tallerkener, skeer og evt. flere servietter bæres ned og sættes på ”bryllupskage-bordet” under pavillonen

Kl. 16.45 – 17.00 – Brudeparret ankommer

• Bryllupskagen bæres ned – Du får hjælp af en af gæsterne. Stadig uvist hvem.
  • Cava hældes op i de opstillede glas (står klar på bardisken i køkkenet) med lavendelblomst i og bydes rundt.
  • Fjerne kagetallerkener/bestik/champagneglas efter at kagen er spist.

KL. 18 – Inden vi går til bordet

• Fyrfadslys tændes
  • Kander med isvand stilles på bordene. Is til drikkevarer er i kummefryseren i anretterværelset.
  • Hvidvin hældes op
  • Fjern rester efter ”reception” inden vi går til bords. Så vidt muligt.
  • Fylde op i drikkevarespand ovenpå.

Kl. 18.30 – Festmiddag

• Herfra går jeg ud fra, at i har 100% styr på, hvad der skal ske. Drikkevarer på køl ligger i køleskabet tættest på baren og hvad der er til hvad, står med post-its. Det må meget gerne fyldes op med drikkevarer løbende, så det holder sig koldt – sodavand/øl osv. , hvis tiden er til det. Der kommer til at stå en spand med drikkevarer ovenpå ( foran baren eller på svalegangen), hvor gæsterne kan hente sodavand og øl, hvis de ikke ønsker vin. I må gerne sørge for, at den løbende er fyldt op med lidt blandet, men det er IKKE førsteprioritet.

KL. ? – Efter middagen – inden kaffen

• Igen er jeg ret sikker på, at i ved hvad i laver, men der er lige et par få ting, jeg gerne vil have jeres hjælp til.
  • Bordene dækkes selvfølgelig med kaffekopper osv.
  • 5 bakker med glas (står klar i anretterværelset) til en lille én, stilles på slikbordet og ca. 10 glas fra hver bakke fyldes med henholdsvis de 2 slags Cognac/Whisky og Bailey’s. Lad flaskerne stå på de bakker, hvor indholdet er hældt i, så folk kan se, hvad der er i hvilke glas. Glassene sendes IKKE rundt og folk kan selv komme op og tage en ekstra, hvis de ønsker det.
  • Slikbuffet må meget gerne fuldes op, til når kaffen serveres.
  • Kransekage stilles frem på slikbordet.
  • Er gavebordet tømt, kan gibbernakker og kransekage selvfølgelig også sættes på det.
  • Fyrfadslys skiftes, hvis det er nødvendigt, imens folks trækker ben.

Kl. – Inden i går

• I må meget gerne sørge for at skifte håndklæde på toiletterne. Håndklæderne ligger i anretterværelset. De beskidte håndklæder smides i en pose og ind i anretterrummet.
  • I må meget gerne have gjort det klart til natmad, som i kan på rullebordet = tallerkener/bestik/servietter og deslige og stille rullebordet ind i anretterværelset. Er der andet, må det også meget gerne stilles klart – men hav in mente at natmaden først serveres omkring kl. 2.
  • Have ryddet op i køkkenet efter kaffen.
  • Fylde køleskabet op med drikkevarer.
  • Stille plastglas, sprutflasker, drinkstilbehør, drinkskort osv klart på baren. (står så vidt muligt klart i en kasse under baren. Kolde drikkevarer forbliver bare i køleskabet )

Tusind tak for hjælpen! Afregning sker med gommens mor Karin.

Hvis der er noget der umiddelbart springer jer i øjnene, så sig ENDELIG til! :biggrin:

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

NÅ JO! Hvordan kan jeg glemme det??!! Jeg har modtaget mit ene par sko fra Terrier Playnet.. eller mit ene af de nyeste to.. Nu fik jeg jo et brev om, at de var røget i tolden - og var ikke klar over, at det kun var det ene - og da jeg kun har en samlet faktura på begge par, må jeg jo så betale afgifter for begge.. æv! Men helt ærligt, det er fine sko, de er stadig pengene værd og med alle de pakker jeg har modtaget, har jeg været HELDIG!! :) Nå men her er så de nyeste vidundre.. synes altså at de ser knapt så billige som de andre..

post-45329-0-59067400-1342536634.jpgpost-45329-0-36547400-1342536664.jpg

Vær søde, at se bort fra mine mærkelige skæve tæer og plastret - jeg er ved at gå dem til! :blush: - og de LUGTER, men det ved jeg jo af erfaring forsvinder :)

Redigeret af Lene T
1

Del dette indlæg

Fiiiine fine sko! :cheerleader3:

Og jeg har straks hugget din liste til tjenerne. :oops: Den skal jo selvfølgelig rettes til, men jeg havde da ikke tænkt på at det var en god idé at skifte håndklæder på toilettet f.eks. TAK for at holde styr på detaljerne. :respekt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fine sko, og umiddelbart ser tjenerlisten fin ud (har dog kun skimmet), og så må jeg lige indskyde, at det ikke er korrekt at skrive I med lille i, når der er tale om det personlige stedord/pronomen. Sikke du rykker :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Fiiiine fine sko! :cheerleader3:

Og jeg har straks hugget din liste til tjenerne. :oops: Den skal jo selvfølgelig rettes til, men jeg havde da ikke tænkt på at det var en god idé at skifte håndklæder på toilettet f.eks. TAK for at holde styr på detaljerne. :respekt:

Tak tak, jeg synes også de er fine. Har lige været i postkassen og kan hente det sidste pari dag.. så må vi se, hvilket et jeg vælger :wink: Du nupser bare min liste - det er da en af grundene til at jeg har lagt den ind :)

0

Del dette indlæg

Fine sko, og umiddelbart ser tjenerlisten fin ud (har dog kun skimmet), og så må jeg lige indskyde, at det ikke er korrekt at skrive I med lille i, når der er tale om det personlige stedord/pronomen. Sikke du rykker :cheerleader3:

Ja jeg synes også skoene er ret heldige :) Jeg vil straks sende din rettelse videre til kæresten, men jeg tror helt ærligt ikke at jeg retter det. Det er så lille en detalje og nu vil jeg bare gerne have dem tjekket af :)

Synes du at jeg rykker?? Det bliver jeg for pokker ogå nødt til! Der er... 17!!!! dage til! post-45329-0-57210000-1342538465.gif ()():cheerleader3::a1221::7himmel::blink::balloon::loveshower:post-45329-0-57210000-1342538465.gif

Prøvede lige at beskrive min sindsstemning med smileys! :lol:

0

Del dette indlæg

OHHHH ROFL ..... :lol: så ikke det var en shaker! lol altså ...... sry my bad .... bare glem ALT hvad jeg lige skrev der, haha

OHHH..så giver det pludselig mere mening! -HAHA- -HAHA- Jeg glemmer alt - duuuuut - det er hermed slettet! :wink:

Har du printet dem? Opdagede lige et par små fejl på sidste kort nemlig: Til drukkenboltene "I ved selv, hvem I er" tror jeg der skulle have stået.

Ja det synes jeg jo også at der skal stå, men ifølge min kæreste er det gammelt dansk og i dag kan man godt skrive med lille i :wink:

tak for rosen :biggrin: Nu sælger vi jo vores drinks-overskudslager til min kærestes søster, der skal holde fest i september - endda 80'er/90'er - så mon ikke hun ikke gerne vil overtage den shaker?? :wink:

Tja... det er vel smag og behag så... vidste faktisk ikke, at man måtte skrive med lille i. Men hvad med kommaet??? Det kunne I (hihi :wink:) jo godt sætte.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja... det er vel smag og behag så... vidste faktisk ikke, at man måtte skrive med lille i. Men hvad med kommaet??? Det kunne I (hihi :wink:) jo godt sætte.

-HAHA- Ja kommaet kan vi i hvertfald godt sætte :wink:

0

Del dette indlæg

Uha nogle totalt for vilde drinkskort - de skal nok bringe success. Jeg ville ihvertfald gerne være i nærheden af den bar hæhæ.

Og rigtig god ide med den liste/seddel til div folk, så er der da ikke noget, at være i tvivl om.

Tak! :) De er i hvertfald 80'er og så synes jeg også at det er nogle ret lækre drinks jeg har fundet :)

Du skal da være velkommen! Det foregår på lystbådehavnen i Grenå og kl. 00.15 regner jeg med at baren med sikkerhed er blevet åbnet :wink: Årrrh.. den liste der... jeg er sådan i tvivl om, hvad man kan bede serveringspersonalet om! Det er jo nogle jeg hyrer igennem kokken og jeg er meget i tvivl om, om de bare er der for at servere eller om man kan bede dem om at skære frugt, skifte håndklæder osv.. :unsure:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu op en tråd at komme igennem. Men sikke det hele tar fart nu- og hvor lyder din Polter skøøøøn :)

Hvis du brænder inde med noget af det blonde du har til lysene, køber jeg det meget gerne.

Har du læst hele min tråd???? :o Hold da op! Jeg føler mig helt beæret :blush: Ja det må altså være noget af en omgang og jeg håber ikke at min temmelig skizofrene start har givet dig kuller :wink: Man har jo 1000 ideer, før man finder den røde tråd.. jeg havde i hvertfald :)

Min polter var PRÆCIS som jeg ville have den! Stille og rolig, omgivet af mine dejlige veninder, masser af latter og kærlighed. Jeg har de bedste tøser! :bearhug:

Jeg ville ønske at jeg havde mere blonde, men jeg løb også tør for den sidste jeg købte, så jeg har "kun" ca 50 blondelys.. men mon ikke den går. Jeg er stadig forelsket i den første blonde jeg fandt. Den er virkelig smuk! Nu er jeg bare spændt på, at få alle mine udsmykningsideer samlet og visualiseret :) Sådan en VM'er som mig er jo "desværre" også lig med at være detaljerytter og perfektionist, men nu må vi jo se, hvordan det ender med at se ud :)

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Hold nu op en tråd at komme igennem. Men sikke det hele tar fart nu- og hvor lyder din Polter skøøøøn :)

Hvis du brænder inde med noget af det blonde du har til lysene, køber jeg det meget gerne.

Har du læst hele min tråd???? :o Hold da op! Jeg føler mig helt beæret :blush: Ja det må altså være noget af en omgang og jeg håber ikke at min temmelig skizofrene start har givet dig kuller :wink: Man har jo 1000 ideer, før man finder den røde tråd.. jeg havde i hvertfald :)

Min polter var PRÆCIS som jeg ville have den! Stille og rolig, omgivet af mine dejlige veninder, masser af latter og kærlighed. Jeg har de bedste tøser! :bearhug:

Jeg ville ønske at jeg havde mere blonde, men jeg løb også tør for den sidste jeg købte, så jeg har "kun" ca 50 blondelys.. men mon ikke den går. Jeg er stadig forelsket i den første blonde jeg fandt. Den er virkelig smuk! Nu er jeg bare spændt på, at få alle mine udsmykningsideer samlet og visualiseret :) Sådan en VM'er som mig er jo "desværre" også lig med at være detaljerytter og perfektionist, men nu må vi jo se, hvordan det ender med at se ud :)

Åhh ja, mine ideér flagre også rundt... både i hovedet og i kasser rundt om i huset :fløjt: Fordelen ved natamning er at man har masser af vågen tid, hvor man alligevel bare sidder op i sengen og hvad anden end at rode rundt herinde, skulle man dog bruge tiden på :blush:

Ja, den første er også bare suuuper flot, men det syntes jeg nu også den anden er. Og tænker at det gir et rigtig fint spil at de ikke er ens. Mine bliver meget forskellige, både med slags af blonde og breden derpå.

Du har ikke tilfældigvis et link til det blonde du købte? Syntes jeg så et i tråden, men nu er det vææææk.

0

Del dette indlæg

Jeg er lige på mobilen, så jeg kan ikke linke lige nu. Jeg har forhandlerne, men den specifikke blonder kan man ikke få mere. Jeg gik bare på eBay og søgte på venice lace og så kom de smukke blonder op :)

0

Del dette indlæg

Sikke en udførlig list du har lavet.

Jeg ville blive glad som tjener, at have denne at gå ud fra. Man har altid selv en ide om, hvordan det skal foregå, men det er så dejligt(synes jeg), at have en liste fra værtsparret om, hvad I forventer der skal ske.

Jeg kan ikke komme i tanke om noget, jeg ville tilføje. Så :thumbsupsmileyanim: herfra:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Update

Nå, nu er det vist tid til at lave en lille update. Tiden løber hurtigt nu og selv jeg begynder at have svært ved at følge med :blink:

Jeg kan vel egentlig starte fra en ende af :)

I sidste uge var jeg hjemme ved mine forældre for at få sat prøvehår x 2 og bestille blomster.. desuden var der nogle andre små ting der skulle ordnes..

Bla var en af tingene, at afbestille voksning af skæg.. ja ja jeg har heksehår og HADER dem! Men da jeg fik dem fjernet med sukkervoks for 2 uger side, ødelagde det fuldstændig min hud og det vil jeg ikke igennem igen! Nu er den endelig ved at begynde at falde til ro!

Jeg fik også booket en tid onsdag inden brylluppet, til at snakke og eventuelt prøve en ny make-up i stedet for den sidste, der ikke var min stil og som sværtede mig til over øjnene.

PRØVEHÅR

Her er et par billeder af prøvehåret, som blev lige som jeg ville have det! Jeg vil godt lige tilføje, at der kommer til at være mere bølger og løft i pande/forhåret - altså mere fingerwave-stil og farven er vi stadig lidt i tvivl om.. vi kan ikke finde ud af, om den ikke måtte være lidt mere brun, men det mente hun at hun kunne fixe med en skyldning - som jeg stærkt regner med ikke at skulle betale for, siden hun mente at farven ville være mørkere.. ellers bliver det ikke til noget!

post-45329-0-48704700-1343047795.jpgpost-45329-0-01021500-1343047988.jpgpost-45329-0-51943600-1343047712.jpgpost-45329-0-08037600-1343048297.jpg

TYLSKØRT

Derudover, så fik jeg syet lilla tyl ind i min kjole og det gav bare lige det ekstra fylde som den kunne bruge og det er bare tip top! :thumbsupsmileyanim: Det er lidt svært at se ordentligt, for lyset er meget mørkt på billedet, hvor jeg sidder ned, men det er superfint! Og så havde jeg jo også en undskyldning for at prøve kjolen igen - der sidder perfekt efter at jeg har tabt mig 2 kg! :cheerleader3: da stiverne stopper, der hvor kjolen er skåret på maven, fandt jeg ud af at den var mest behagelig at sidde i, hvis jeg havde mit korset på.. så ved jeg også det. Nå jo, så er tyl-stripperne selvfølgelig blevet studset til i længden, så der ikke er nogen der er meget længere end andre.

post-45329-0-89336200-1343048412.jpgpost-45329-0-35735700-1343048657.jpg

Jeg fik også lige min mor til at tage et billede af mig, så jeg kunne se, om brysterne væltede ud eller om jeg fik mega overarme, når jeg sidder ned.. bortset fra at jeg ser totalt forstoppet ud på billedet :lol: , så synes jeg faktisk at den sidder rigtig fint.

post-45329-0-64410900-1343048854.jpg

hmmm... hvad har vi mere fået styr på??.. JO! Risposerne er færdige og jeg synes de er rigtig fine :)post-45329-0-98857400-1343049155.jpg

Udover min ovenstående billedreportage, så har afleveret vores ringe hos guldsmeden, så kanterne kan blive rundet en smule, for de skar altså.. og vi skal gå med dem et helt liv! Jeg har fået bestilt blomster til dekorationer, for så at afbestille dem igen. Hende der laver min brudebuket kunne alligevel hjælpe os og hun kan give mig noget hjælp til valg af blomster og det fik jeg ikke det andet sted.. og til ca samme pris! Så ingen tvivl der!

Thomas og jeg har fået fordelt alle de opgaver der kommer de følgende.. 12 dage og vi er ok godt med :) Men huskelister på det her stadie, er livsvigtigt!! :lol:

Min mor og jeg er i gang med at lave papirsblomsterne til kirken og de bliver superfine! Og stoooore :loveshower:

Thomas og jeg havde endnu en diskussion om økonomi og det har resulteret i, at jeg har afbestilt den sanger der skulle komme og synge en sang for ham i kirken, som en overraskelse. Det var rigtig svært og jeg er stadig trist over det, men hvis konsekvensen var, at Thomas ikke kunne få det jakkesæt, han gerne ville have, så synes jeg ikke det var pengene værd! Det er jo vores bryllup og ikke mit! Og jeg har det også fint med beslutningen nu.. for hvor meget han så end går i økonomi-hysteri, så har han jo ret i, at kassen ikke er bundløs :) Jeg har spillet sangen for ham og han synes også, at den er smuk og han blev rigtig glad for tanken bag.. og det er jo trods alt den der tæller :)

Vi har haft en dejlig weekend, hvor vi rigtig har hygget og fået styr på en masse og det er dejligt at mærke, at Thomas virkelig involverer sig nu og jeg kan mærke, at han inderligt glæder sig! Og det er så fedt, for han er typen der ikke sådan viser det :)

Der er nok 100 andre ting jeg kan fortælle, men jeg tror egentlig bare, at jeg vil slutte af med at sige, at stuegulvet herhjemme hver aften bliver omdannet til dansestudie og det går ganske udmærket med den brudevals :biggrin: Vi træder i hvertfald ikke længere hinanden over fødderne!

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I er da helt med nu, hvor er det bare fedt.

Kjolen med skørtet er da bare super flot! Og det sammen med dit fine hår og nye make-up - WOWOW.

Ja det hjælper da på det :) Håret er superfint, men make-uppen er altså min egen og ikke den jeg skal have på dagen.. men jeg takker for komplimentet :wink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer