Brikker

Hund i kirken?

7 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg har en lille drøm om at min lille westie terrier, skulle være ringbærer. altså blive kaldt op til alteret af sin far(når tid er for ringene) (med ringene på hyggen i lille pude) og gå ud med os bagefter. Må man det i den danske folkekirke?

Håber nogen kan hjælpe.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De fleste præster vælger nok at sige nej. Vores præst VILLE have ringene ved alteret, og så give dem til os når tiden var for det. Du kan evt. vælge at få ringe på efter kirken, det er der også mange som gør. Der kan din hund komme med dem, et tidspunkt under festen måske.

Efter min egen menning, syntes jeg godt at hunde bør have lov til at være ringbærer. Hunden er også guds skabning, og dermed også velkommen i kirken. ALLE guds skabninger er velkommen i kirken, men præsterne siger gerne nej når det er dyr der skal med.

0

Del dette indlæg

Der var en tråd fornylig om hunde til bryllupsfester hvor en af gæsterne insisterede på at tage sin hund med til festen. Det er naturligvis uacceptabelt og det er også uacceptabelt hvis en gæst vil have sin hund med i kirken, men det er for mig at se noget andet når det er brudeparret selv der godt vil have hunden med til vielsen. Jeg er bare ikke sikker på at præsterne har samme holdning men I kan være heldige :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer