Inlove4ever

AJ - Kjolen!

106 indlæg i dette emne

DIY projekter:

Invitationer

Kirkehæfter

Favors

Bordhæfter

Fotovæg

USB æsker eller lign.

Toiletkurve

Bordplan planche

Tjekliste.

Grøn: Done! Orange. Er igang! Rød: Ej ordnet!

Find dato. 25 Januar 2014

Udarbejd bryllupsbudget. Tjek.

Få klippet spidser. Done.

Vælg farvetema. Tjek. Vintertema med hid, sølv og isblå og et strejf af mørkeblå.

Lav forløbig gæsteliste til reception + festmiddag. Tjek.

Undersøg brudeforretninger i Tyrkiet. H2B's mormor er sat på sagen.

Find lokation til reception. Vores hus

Prøv brudekjoler

Begynd at finde kirke

Begynd at finde festlokation

Start med at finde ud af hvem vi vil ha til at spille/musik.

Bestil festlokation

Marts

Få klippet spidser

Bestil kirken

Udarbejd endelig gæsteliste til festmiddag

Design og bestil/lav STD kort

Lav frimærker og send STD kort.

Bestil fotograf

Tjek op på pas (udløb osv).

Køb brudekjolen (regner med en kina model eller fra tyrkiet, så vil gerne være i god tid).

Forhåndsbestil bryllupskagen (så de ved hvilken weekend de skal lave den til = bekendte).

Juni

Få klippet spidser.

Køb brudesko. Sko til kirke er købt.

Køb extensions.

Køb undertøj/lingeri + strømpebånd.

Køb headpiece, smykker, taske m.m.

Bestil bryllupsrejse.

Bestil tid til hår, prøveopsætning + på dagen. (evt makeup).

Udarbejs en ønskeliste.

Arrangér evt overnatning til gæsterne.

Bestil tid til tilretning af brudekjole.

Planlæg bryllupsnatten (sted).

Start på invitationer.

August

Lav endelig gæsteliste til reception.

Lav invitationer til reception

Lav frimærker og send invitationer til fest+reception ud.

Reserver serveringspersonale til reception.

September

Få klippet spidser.

Indhent og udfyld ægtesabserklæring.

Køb drikkelse til reception (tyskland).

Køb tøj til brudgom.

Køb vielsesringe.

Vælg og spørg brudepiger. Tjek. Min søster og bedste veninde :heart:

Vælg og spørg blomster-piger. Tjek. Skal være min datter og niece.

Vælg og spørg forlover.

Vælg og spørg toastmaster.

Vælg og spørg gavekordinator til dagen

December

1. december - Svar udbedes af festmiddagsgæster.

Aflever prøvelsesattest til vielsesstedet.

Bekræft bestillingen af bryllupskagen og vælg design.

Bekræft serveringspersonale til receptionen.

Bestil blomster til receptionen (svigermor).

Prøveopsætning af hår.

Tjek om kjolen skal passes mere til.

Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris/fuglefoder foran kirken

Tjek at brudgommens tøj er ok

Tjek at brudepigernes tøj passer

Tjek at vielsesringene passer.

Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen

Aftal detaljer med fotografen

Aftal aftenens forløb med toastmasteren

Lav bordplan

Give besked med antal couv. (1 mdr. før)

Sørg for barnepige.

Forbered tale/event til din tilkommende

Find ud af hvor vi vil have taget billeder.

Andet

Topfigur

Nyt, gammelt, lånt og blåt.

Gæstebog

Blomsterpigernes tøj - stoffet er fundet. H2B's mormor syer dem.

Redigeret af Inlove4ever
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak skal I ha :biggrin: havde slet ikke set at der var nogle der havde skrevet i min tråd....er virkelig i planlægnings "mode" trin 1 hvor jeg har en MASSE tanker, men kan ikke rigtig finde ud af hvor jeg skal starte med det hele. Nu har jeg lavet en mappe, hvor jeg har printet lidt sider ud, med ting jeg har fundet på nettet og herinde af hvad jeg godt kunne tænke mig. Manden er "ligeglad" og har nærmest givet mig frie tøjler, han kan bare godt lide det traditionelle bryllup siger han :biggrin:

Kan jo høre alle jer andre....HVOR startede I da I gik igang med planlægningen?

Min forlovede (hvor er det fantastisk at kunne sige det, hehe), og jeg drømmer lidt om at have bryllup d.12.12.2012, MEN det er nok økonomien det afhænger allermest af, så hvis det er dét vi vil, så skal vi spare hvor spares kan. Men samtidig vil vi gerne have et rigtig flot og festligt bryllup :) Desuden mener jeg jo at vi ikke kan komme igang for tidligt med planlægningen osv når vi er nødt til at tænke meget i økonomi, hvorimod min kæreste sagde, da jeg spurgte ham hvad han havde af ideer til brylluppet, "DET har jeg slet ikke tænkt på endnu, det er da ALT for tidligt, jeg kan planlægge et bryllup på én aften" :blink: Så slutningen på den samtale blev mere eller mindre at jeg har frie tøjler til at prøve at planlægge noget, og så kan jeg komme til ham og vise det frem og så kan han jo sige til eller fra om han kan li det. :biggrin:

0

Del dette indlæg

startede med at vælge en dato og derefter tjekke at feststed og kirke var ledig og så reserverede vi festestedet. kirken kunne først reserveres et år før, så det måtte vi vente med men håbede på at det kunne lade sig gøre når vi nåede så langt, og det kunne det uden problemer :) derefter brugte jeg langt tid på at finde en linje gennem brylluppet og prøve en masse forskellige kreative projekter igennem :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

VELKOMMEN TIL ()():balloon:

Jeg (læs: vi) har gjort det på følgende måde:

1. Fandt bryllupsklar.. :ilovebryllupsklar:

2. Begyndte at spare op..

3. Lavede et budget..

4. Tog ud og kiggede på feststeder..

5. Lavede liste over hvad vi ville med VORES fest..

6. Købte ringe..

7. Bestemte feststed..

8. Bestilte kirke..

9. Bestilte fotograf..

10. Bestilte musik..

Og så har jeg iøvrigt shoppet lystigt på Ebay siden punkt 1.. :lol:-HAHA-

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg

Bryllupsbudget.

Festmiddag. Max 38 pers. 30.000,-

Reception incl bryllupskage, ca 75 pers. 7.000,-

DIY invitationer, bordhæfter m.m. 3.500,-

Musik og underholdning 2.000,-

Tøj m.m. 13.500,-

Fotograf 1000,-

Bryllupsrejse incl lommepenge 15.000,-

Buket, blomster til reception (svigermor). 1.500,-

Diverse post 5.000,-

Serveringshjælp til reception, 1.000,-

Vielsesringe, 7.000,-

Ialt 86.500,-

Redigeret af Inlove4ever
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til. :cheerleader3:

1500 til kjole er umiddelbart ikke meget, og svært lige at se hvilken sælger og hvilken slags kjole du har i tankere. Nu når du henviser til ebay gætter på det er en kinakjole, og der skal man passe på ikke at købe for billigt. Ellers synes jeg egentlig det lyder rigtig fint jeres budget, men sørg endelig for at sætte lidt ekstra til side til uforudsete udgifter (f.eks. div. ekstra krea ting inspireret herinde fra :badgirl: ).

Jeg vil lige skyde ind at jeg synes i skal prioritere at få en fotograf, om det er vennetjeneste eller en prof. tror jeg er ligemeget så længe vennerne tager billeder af en god kvalitet, men man ser hvor glade de andre brude herinde er for deres billeder og det er et super håndgribeligt minde fra den bedste dag i ens liv.

Vi vil gerne på bryllupsrejse, men der er hverken tid eller råd til det lige efter brylluppet, så vi venter og sparer op så vi kan komme ud og rejse om et par år. Hvis jeres budget i forvejen er lidt stramt så var det måske en ide for jer?

0

Del dette indlæg

Velkommen til. :cheerleader3:

1500 til kjole er umiddelbart ikke meget, og svært lige at se hvilken sælger og hvilken slags kjole du har i tankere. Nu når du henviser til ebay gætter på det er en kinakjole, og der skal man passe på ikke at købe for billigt. Jep det er en kinakjole :-D Har 2 veninder som har gjort det samme til den pris, og deres kjoler var helt fantastiske - så derfor jeg satte prisen til ca det samme ( faktisk ´kom de kun af med ca 1000kr hver for deres kjoler ) :-)

Ellers synes jeg egentlig det lyder rigtig fint jeres budget, men sørg endelig for at sætte lidt ekstra til side til uforudsete udgifter (f.eks. div. ekstra krea ting inspireret herinde fra :badgirl: ). Har lavet en enkel post der hedder diverse på 1000kr, det var tiltænkt sådan noget, men det er måske for lidt? Hehe

Jeg vil lige skyde ind at jeg synes i skal prioritere at få en fotograf, om det er vennetjeneste eller en prof. tror jeg er ligemeget så længe vennerne tager billeder af en god kvalitet, men man ser hvor glade de andre brude herinde er for deres billeder og det er et super håndgribeligt minde fra den bedste dag i ens liv. Det er en vennetjeneste, men en som laver helt fantastiske billeder - så han kan sit kram :-P

Vi vil gerne på bryllupsrejse, men der er hverken tid eller råd til det lige efter brylluppet, så vi venter og sparer op så vi kan komme ud og rejse om et par år. Hvis jeres budget i forvejen er lidt stramt så var det måske en ide for jer? Det kunne bestemt være en mulighed :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nvm fandt selv ud af det , skulle bare lige se mig ordentlig for :oops:

Anyway, for at starte et sted, så er mine tanker lidt at vi skal køre i sort/hvid/mørk rød tema.

Borddækningen kunne f.eks. være sort dug, med hvid bordløber i det der net-halløj.

Bordpynten havde jeg tiltænkt mig en masse forskellige fine romantiske glas/vaser som jeg finder på genbrug/loppemarkeder, og der skal der så være flydelys i nogle af dem og andre skal der toppen af en rød rose i.

De skal så stå i "klaser" på bordene (ligesom på billedet), og evt drysses rødt diamantstrø omkring det på bordet.

post-55542-0-39131600-1321353258.jpg

post-55542-0-27221400-1321353271.jpg

post-55542-0-11142600-1321353286.jpg

post-55542-0-38854200-1321353302.jpg

0

Del dette indlæg

Kan ikke finde ud af om vi skal have runde borde eller firkantede. Men uanset hvad så skal vi have en planche oversigt som fortæller hvor de forskellige skal sidde.

OBS. Mange af mine billeder har jeg "snuppet" fra nogle af jer herinde til inspiration, håber det er ok jeg er en lille tyv - ellers må I lige hive fat i mig :shooter::lol:

post-55542-0-52843500-1321353876.jpg

Redigeret af Inlove4ever
0

Del dette indlæg

Favor æsker, som også skal fungerer som bordkort.

Er jo blevet mega forelsket i Mette Holm's DIY favor æsker, syns de er så seje...i det hele taget har hun inspireret mig meget, hehe!

Men har også fundet nogle andre slags æsker som jeg syntes kunne være fine, hvis det ender med at jeg ikke vil sidde og lave dem selv, men købe mig fra det.... e-bay.com :-P

Af fyld havde jeg tænkt på personlig chokolade (også inspireret af MH :-D ), bolcher, tandstikker, panodiler, evt et kondom (så det også er lidt sjovt).... Ideer modtages meget gerne :-P

post-55542-0-73623100-1321380066.jpg

post-55542-0-04871500-1321380086.jpg

post-55542-0-39639100-1321380143.jpg

post-55542-0-83415700-1321380325.jpg

0

Del dette indlæg

Bryllupskage toppers.

Her kunne jeg godt tænke mig noget lidt utraditionelt. havde ledt lidt efter nogle figurer hvor jeg kunne inddrage fodbold på en eller anden måde, selvfølgelig fordi kæresten er fodbold mand :-) Men syns de var lidt kedelige dem jeg fandt....igen modtages ideer meget gerne :)

post-55542-0-11718000-1321380549.jpg

post-55542-0-02525300-1321380817.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Andre ideer som jeg er blevet inspireret af andre herinde i forummet :-P Elsker sådan nogle lidt utraditionelle ting, som folk ikke lige forventer at man har lavet/taget med i et bryllup.

Min tankegang er noget i stil med "De små detaljer der gør forskellen", som f.eks. noget sjovt toiletpapir, et båthorn til toastmasteren, kurve til gæsterne til toiletterne osv.

Kameraet på bordet var faktisk noget jeg slet ikke havde tænkt på at man kunne gøre sådan her, før jeg så en anden herinde fra, gøre det til sit bryllup. Ellers kunne det være engangskameraer som vi selv designer, evt med vores monogram på.

post-55542-0-78597100-1321381022.jpg

post-55542-0-88864200-1321381035.jpg

post-55542-0-50964700-1321381055.jpg

post-55542-0-68874600-1321381070.jpg

post-55542-0-74472100-1321381090.jpg

0

Del dette indlæg

Denne her ide er jeg bare NØDT til at have med....jeg så videoen for nogle år siden, og igen tænkte jeg bare. DET skal vi fanme gøre når vi engang skal giftes! Min kæreste er dog ikke heeeelllttt med på ideen, da han syns det er monster pinligt...men prøver ligesom at argumenterer overfor ham med at han ser ligeså dum ud i den traditionelle bryllupsdans, hehe!!

http://www.youtube.com/watch?v=Vqiw-Kqtlr0

Plus denne indgang i kirken.....er bare NØDT til det....syns det er SÅ fedt og sjovt og anderledes!! :-D

0

Del dette indlæg

Iøvrigt har vi snakket lidt mere om brylluppet efter jeg fremlagde mit forløbige budget for kæresten. Han syntes det lød som et rigtig godt bud på hvad det må koste sådan circus. Det vi så kom frem til, er at vi vil gerne det skal blive d.12.12.2012, men ikke for hver en pris. Det er noget vi finder endeligt ud af når vi kommer ind i det nye år engang, for det afhænger meget af om vi kan nå at få råd. Vi vil ikke leve en skrabet tilværelse, bare for at få råd til brylluppet, men vi gider heller ikke at det bare SKAL være den dato, og så må undværer for mange af de ting vi ønsker i festen, fordi vi ikke nåede at spare nok penge sammen til det. Så vi ser an når vi kommer ind i det nye år, hvordan tingene ser ud, og ellers skal det blive et bryllup engang i sommeren 2013 :-) Indtil da har jeg jo MASSER af tid til at planlægge og finde frem til lige præcis de ting jeg vil have med i brylluppet. Jeg elsker som nævnt længere oppe, de små detaljer der gør forskellen, så det er sådan nogle ting jeg kan glo mig blind i på internettet :-P Så jeg suger ideer til mig og samler det hele i en mappe og denne tråd, og samtidig er opsparingen gået igang :-)

Men når I støder på nogle ting, hvor i tænker "ej hvor er det en sjov og anderledes ide", så hav GERNE mig i ménte :-P

0

Del dette indlæg

Mine første tanker omkring KJOLEN :a1221:()()

(ved Monicas kjole, er det mest underdelen jeg er vild med....man får en god fornemmelse af den i afsnittet, kan dog ikke finde hverken et ordentligt billede eller video af den, google/youtube )

post-55542-0-96943200-1321382625.jpg

post-55542-0-37839900-1321382640.jpg

post-55542-0-45175400-1321382654.jpg

post-55542-0-78484600-1321382667.jpg

post-55542-0-10761700-1321382680.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer