kristineB

~M&H efterårsbryllup 6. okt 2012~ Nygift og sneak-peak:)

375 indlæg i dette emne

Højt orange, lille gult og lille hvidt, det syntes jeg er floooot!

De er måske lidiidt meget de orange holdere men kan du ikke klistre nogle smukke brune efterårsblade på?

Ah, det var faktisk en god ide at dekorere dem lidt, så man kan skjule den lidt "hidsige" farve - jeg må straks igang med at eksperimentere. Jeg brugte forresten lige 3 timer på at læse din planlægningstråd igennem fra ende til anden idag, så jeg har hapset en masse inspiration:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Højt orange, lille gult og lille hvidt, det syntes jeg er floooot!

De er måske lidiidt meget de orange holdere men kan du ikke klistre nogle smukke brune efterårsblade på?

Enig :wink: Tror også rammerne kan blive fine hvis de bliver dekoreret lidt :)

Nogle søde øreringe du har fundet :)

0

Del dette indlæg

Advarsel! Verdens længste Polterabend-beretning

Puha, jeg har ligget på sofaen det meste af dagen, men måtte altså bare slæbe mig ind til computeren, for at kunne berette om min polterabend, mens jeg stadig har det hele i frisk erindring, og fordi jeg havde sådan en dejlig dag, at jeg ikke kan stoppe med at snakke om den, og h2b er ved at være liiiidt træt af at høre de samme detaljer igen og igen.

Jeg svæver stadig på en sky, og har totalt post-PA-blues fordi det hele er overstået, og at man så sjældent får sådan en dejlig dag :7himmel:

Lørdag morgen stod jeg forholdsvis sent op (lidt i otte), fordi vi "bare" skulle med nogle venner ud og cykle i skoven. Vi skulle først afsted ved 11-tiden, så jeg var jo i god tid. Omkring kl. halv ni ringer min far, jeg skal kigge ud af vinduet, fordi der er en skypumpe. (altså, det er ikke unormalt, at min far ringer til mig med diverse vejrfænomener:)) Uh, jeg har aldrig set en skypumpe, så jeg skyndte mig udenfor for at lede efter den her skide skypumpe, men kunne ikke se noget.

Vi bor ud til en sti, og der var en f****** larm ude på stien. Nogen der gik og hørte musik, og båttede på et båthorn og bare generelt larmede. Jeg forbandede ungerne langt væk, fordi jeg ikke kunne høre, hvad min far sagde i telefonen. Men pludselig kommer en af mine veninder ind i vores indkørsel - Selv samme veninde, som aftenen før havde skrevet til mig, at hun var på sjælland hos sin familie. Endnu underligere bliver det, da min søster dukker op bag hækken - hun skulle nemlig være i vejle og fejre bryllupsdag med hendes mand. Men det vælter ind i indkørslen med veninder, og jeg kan ligesom godt fornemme, hvad klokken er slået. :cheerleader3:

Jeg får et kort med nogle ting, jeg skal pakke, men da jeg kommer ind i soveværelset og åbner mit skab, går jeg bare helt i sort, for kan ikke finde hverken badetøj eller fint tøj :huh:. Nå, men en af veninderne tager over, og sørger for, at jeg får pakket det hele (en god bog? - wtf, hvorfor skal jeg have en god bog med på PA? :blink: )

Nå, men da jeg kommer ud i indkørslen igen, er nogle af venindernes kærester/mænd derude, og jeg ser, at der holder en limo parkeret udenfor (en af venindernes kærester er mekaniker, og hans chef har sådan en aflang limo/bil, som de havde fået lov til at låne.) Jeg får af vide, at jeg skal kysse h2b og kattene farvel, og så bliver jeg placeret i limoen, med svoger som chauffør ( i jakkesæt og fancy solbriller) Der er heldigvis plads til alle veninderne i bilen, og vi kører lidt rundt i vejgaard, og vi ender oppe ved mine forældre, hvor vi skal have jumse brunch. Jeg kan næsten ikke klemme noget ned, og jeg er ellers ikke typen, som bliver madforskrækket i nogle former for katastrofer. Min svigermor er der også til brunch.

Da vi har spist, blev jeg udsmykket med et fancy kinaslør og et banner med "küss mich" (Som bettesøs åbenbart har haft tid til at købe på den tur til Berlin, hvor vi var sammen hele tiden?) Vi får sagt farvel, og kører igen med limoen op gennem landet.

Inden vi kommer for langt, skal vi dog ind til købmanden - den købmand hvor jeg har arbejdet i 5 år, da jeg var yngre og jeg kender alle kunderne - se DET var pinligt!!

Jeg gætter på mange ting, mens vi kører opad, men gættede bare fuldstændig forkert (fårup? - nej, stranden? - nej...). Da vi kørte ud gennem et sommerhusområde, var forvirringen total, ind til vi kom til et ridecenter - jubii! Heste! Noget som jeg åbenbart har haft snakket med flere veninder om - Vi skulle ud og ride på stranden og i naturen. Jeg har godt nok redet i et par måneder (for 15 år siden! :unsure: ) men den var altså stor den her hest. En af veninderne med rygproblemer blev tilbage, men vi andre kom op på vilddyrerne og kom ned på stranden. Vores guide satte fart på hestene, og i de første minutter klamrede jeg mig til manken, indtil jeg vænnede mig til det og bare nød naturen og hestekræfterne. Vi kom igennem en masse flot natur, og bl.a. kom vi liiiige forbi to dådyr, som endda stoppede op, så vi rigtig kunne nyde synet.

turen tog en times tid (har jeg fået fortalt, for mobilen havde jeg fået forbud mod at medbringe, så havde INGEN tidsfornemmelse) og da vi kom tilbage til gården og vi kom af hestene, kan jeg ikke få dette billede ud af hovedet (til jer, der allerede kender filmen: Baronessen, der har været ude og ride - 2 minutter inde i klippet)

http://www.youtube.com/watch?v=daRoQbBzQ24

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

PA-beretning del 2 -

Vi krøb ind i limoen igen og kørte igen mod Aalborg. Efter lidt mere forvirring fra min side (hvor skal vi hen, hvorfor, hvordan???) endte vi hjemme ved en veninde, hvor jeg blev gemt inde på et værelse, imens de gjorde et eller andet klar til mig -

første tanke: Mmm Kage :metteholm

anden tanke: Jubii! Gavebord!

tredje tanke: Oh no! Jeg skal gætte, hvem de er fra. :blink:

Jeg er så dårlig til at pakke gaver op i forvejen, men det her var næsten endnu værre.

Først skulle jeg gætte kagen. Jeg gættede på en kollega, som jeg har bagt med nogle gange, men da jeg fik besked på at studere farverne på kagen, kunne jeg da godt se, at det var en total kopi af "kagen fra jul på slottet" (jeg har altid drømt om, at det skulle være designet på min bryllupskage:)) og så kunne jeg gætte, at det var bettesøs, som havde været i gang. Vi gik om bord i kage (med lakridschokolade-fyld - totalt yndlings!) og asti, og jeg forsøgte at gætte alle de andre pakker (det gik lidt op og ned)

Bagefter hyggede vi lidt, indtil vi pludselig skulle videre. Vi kørte lidt rundt igen, og endte inde ved Aalborghallen - total forvirring, men det vidste sig, at vi skulle på et dansecenter og danse. Vores instruktør var en totalt tegning, lidt forvirret og generelt lidt af en klovn - på den gode måde, for han løsnede stemningen inden vi skulle til at ryste røv til grease og Nik&jay. Puha, det var hårdt, men han tog lidt pis på dansetrinene, så det var meget underholdende.

Efter dansen (puha, min krop var godt brugt nu) tog vi på guldhornene og fik en velfortjent cider og en omgang rafleri. Jeg tror, det var første gang på dagen, hvor min krop stopede med at ryste af nervøsitet, og jeg nød bare at sidde og snakke med dem allesammen. Alt for hurtigt skulle vi videre, så vi vendte tilbage til limoen og kørte nu hjem til bettesøs, hvor vi skulle se TV? I hovedrollen var min egen h2b. De havde stillet ham en masse spørgsmål om mig, og så skulle jeg så hhv gætte, om han svarede rigtigt/forkert eller hvad hans svar var. Det var helt uhyggeligt, hvor godt han kender mig, og jeg gættede næsten alle svar (undtagen dem, hvor han fiskede efter billige point som f. eks: "hvilken øjnfarve har Heidi?" - "den smukkeste" - tsk tsk!!)

Bagefter skulle vi spise - sushi! mums. Jeg tog godt for mig af retterne og vinen. Da vi havde slået mave, skulle vi have dessert - chokolade-gætning. Hvilket foregik således, at alle deltagere fik et (ens) stykke chokolade, og så skulle de så satse, om jeg kunne gætte, hvilken chokolade det var, og så fik jeg så lov til at blindsmage chokoladen og gætte. F*** jeg var god. Jeg tror, jeg gættede 5 ud af 7. Så slog vi lidt mere mave, og så skulle vi afsted. Jeg fik besked på at smide de høje hæle på, og så gik vi ud. Vi nåede ikke ret langt, for i porten blev jeg overrasket af min h2b og nogle af alle gutterne. Jeg kunne se, at de fuskede rundt med nogle ledninger og noget, og forvirringen var total.

Vi gik ind i baggården og næste aktivitet var: brudevalsen! En af mine veninder er danser, så natten før havde hun genoptrænet brudevalsen med sin kæreste, og nu skulle vi allesammen lære den. Det var et genialt indslag, og næsten alle var friske på ideen. Det har været et virkeli ømt syn, at der stod 10 mennesker i en baggård og dansede brudevals (selvfølgelig med brudevalsen kørende på ghettoblaster!:))

Bagefter var der fri leg i søster&svogers lille lejlighed. De havde fundet Alle mine yndlingssange, så vi sad og skrålede med på 90´er-hits og drak irish coffee og drinks. En veninde skulle hjem til mand og børn, og et par stykker tog i byen, men den hårde kerne holdt ud (og holdt min dårlige musiksmag ud:)) til kl. halv to, hvor jeg tvang h2b hjem. Jeg var så udmattet, at jeg ikke kunne holde hovedet oppe.

Idag er jeg øm i hele kroppen, og min stemme er væk, men jeg er stadig helt høj af en dejlig dag.

På det sidste synes jeg, at jeg har læste mange PA-beretninger, hvor folk har været skuffede over aktiviteter, fremmøde og planlægning, men jeg synes, man skal tænke over det arbejde, der bliver lagt i sådan en dag. Om mine veninder så havde tvunget mig til at få hovedet under vand og sidde og tegne croquis hele dagen, eller hvis der kun var dukket to op, så ville dagen have været ligeså dejlig (og jeg ved, at nogen af dem læser med, men det er altså ikke for at fedte :loveshower: ) fordi de havde lysten til at lave noget sammen med mig og bruge tiden på at planlægge det.

Jeg ville gerne have indsat nogle billeder, men det kommer forhåbentlig senere. ( jeg ved jo, at I elsker billeder:))

0

Del dette indlæg

Det lyder som en dejlig PA :loveshower: Jeg var selv på PA i lørdags og sidder også bare tilbage med et KÆMPE smil og en øm krop og 2. dags tømmermænd :fløjt:

...Men hvor er det bare dejligt at man har nogle veninder som laver sådan en fantastisk dag for en :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så har jeg endelig fået lidt billeder fra min fantastiske PA.

Jeg har endnu ikke fået nogle billeder fra rideturen om morgenen eller fra gaveoppakningen eller brudevalsen om aftenen, så dem må I lige ha til gode:) Men Her kan man da se mig, hvor jeg bliver dressed up i et yndigt slør og fancy banner. Gruppebilledet er fra vores pitstop på guldhornene.

post-42447-0-26884600-1344670913.jpgpost-42447-0-31300100-1344670930.jpgpost-42447-0-31300100-1344670930.jpg

0

Del dette indlæg

Pyha, der er nogle ting, som er ved at stresse mig lidt:

* Jeg skal have betalt depositum til receptionsstedet + jeg vil have ringet derop, for at spørge, om vi rent faktisk må se lokalerne (Jeg har været til fest der en del gange, men har aldrig slv holdt fest der, så jeg er spændt på at se, hvordan det egentlig ser ud:))

* Vi skal have indgraveret vores vielsesringe - og skal liiiige ha fundet ud af, hvad der skal stå deri:)

* Jeg har endnu ikke hørt noget fra kirken. Måske skulle jeg bare sende vores prøvelssattest derop, og se om de så vågner.

Desuden har jeg bestilt tid ved frisøren til farvning og klipning ca 2 uger før brylluppet + jeg har bestilt tid til opsætning kl. 9.45 på selve dagen. Jeg er lidt usikker på frisøren, for hun vil ikke lave en prøveopsætning:( Jeg har en anden i baghånden. En af h2bs kolleger har en frisør-kone, som gerne vil lave både en prøveopsætning og sætte mit hår på dagen. Ulempen er, at hendes salon ligger langt væk, så hun ville skulle komme hjem til mig på dagen - hvad ville I vælge?

Og til sidst lige et par billeder af mit hårinspiration (jeg har hapset billeder fra BK også, så sig endelig til, hvis du opdager dig selv og gerne vil have billedet fjenet:))

Jeg vil gerne have noget fylde i toppen, med sideskilning. en Lille fletning i den ene (eller måske begge?) sider og noget a la en knold (men ikke en alm. brude-knold) bagpå. Gerne lidt rodet, men ikke 90´er-rodet.

Det næstsidste billede er håret til venstre (som er mit eget:)) Jeg kan godt lide tanken om et lille spænde i håret, nu hvor jeg ikke skal have slør (udover forhåbentlig riveslør)

post-42447-0-34239300-1344671223.jpg

post-42447-0-14553500-1344671346.jpg

post-42447-0-63721400-1344671439.jpgpost-42447-0-29374200-1344671371.jpg

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fine fine billeder:-)

Altså jeg ville vælge at frisør kommer hjem til dig. Så slipper du for at sku ud af døren. Så kan du bare nyde det (så godt som muligt m mega nerver) hjemme og hygge.

Det kan godt være at en fugleklat giver lykke men sgu ikk hvis den sidder i håret på en brud...-bare lige en tanke og frygt jeg selv havde;-)

0

Del dette indlæg

Ang. Prøveopsætning fortryder jeg lidt at jeg ikk fik en. De anbefalede mig ikk at få en og kan også godt se hvad de mente men var ikk helt tilfreds m mit hår. Var lidt i tvivl om om jeg tilknytning ha mit pandehar væk el om det sku hænge, senere på aftenen sætter jeg det væk og det så altså meget bedre ud. Minus er så hvis prøven bliver pænere end på selve dagen. Men jeg synes det er en chance værd!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, så er der sket lidt nyt igen.

Jeg har bestilt nogle sko - jeg er jo lidt vild med tanken om at have et par orange sko, som jeg evt. kan have på hele dagen eller alternativt bruge som skiftesko, men i starten af året troede jeg jo, at "orange er det nye sort", men det har ikek været til at finde et par orange sko, som jeg kunne lide (og som var behagelige nok at gå i), så jeg har kigget længe på www.elegantsteps.co.uk hvor man kan få farvet sko.

Nu har de så en masse fine sko på tilbud (måske også relevant, hvis man bare leder efter alm ivory brudesko - der er altså mange fine!), så jeg har bestilt disse:

post-42447-0-25689500-1345296583.jpg

Som jeg så håber, er fine, behagelige og passer i størrelsen. Jegh ar naturligvis bestilt med deres farveservice, så de bliver orange - jeg er ikke heeeelt sikker på, hvor vild jeg er med den store bling bling sten i midten, men ellers må jeg jo lave noget hokus pokus med den.

For en uges tid siden sendte jeg desuden vores prøvelsesattest til vores kirke. Engang i maj fik jeg jo beske dom, at jeg i juli ville få besked om, hvilken præst som skal vie os, men vi har endnu ikke høre noget, og nu er august snart ved at være gået. Jeg har besluttet mig for, at jeg skriver til dem engang om et par uger, hvis vi stadig ikke hører noget.

Vi har dog fået kirkeblad idag, og der kan jeg se, at der er dåbsgudstjeneste samme dag som vores vielse - det er jeg en lille smule ked af, fordi vi ville gerne have pyntet kirken om fredagen. Men altså, det er jo ikke noget større drama - h2b får bare kirkehæfter og blomster med, og så må han være kreativ.

Pyha, der er kun 7 uger tilbage idag, og jeg synes, jeg burde gå i gang med noget DIY - f. eks at få skrevet navne på bordkortene eller få savet en cm af allevores orange lys (så de passer i størrelsen:)) - men jeg kan slet ikke lige komme i gang.

0

Del dette indlæg

Jamen så er problemet jo løst:-P

Uh glæde mig til at se dig som smuk brud, for der er forhåbentlig plads til min "bette+" mås i kirken:-D

Ih, selvfølgelig er der plads til dig også:) I er simpelthen nødt til at komme, hvem skal ellers dele de dårlige nerver med mig?:)

0

Del dette indlæg

Fiiiiine sko ;)

Mht til oppyntning at kirken der sagde kirketjeneren til os at vi bare skulle komme med tingene om fredagen så vi slap for stress lørdag. Så stilte han blomsterne i kølerummet, vi havde lavet dem i små buketter og så satte han dem i om lørdagen for os. super dejligt! Og ved du hvad, jeg så over hovedet ikke noget af den oppyntning i kirken på dagen ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For en uges tid siden sendte jeg desuden vores prøvelsesattest til vores kirke. Engang i maj fik jeg jo beske dom, at jeg i juli ville få besked om, hvilken præst som skal vie os, men vi har endnu ikke høre noget, og nu er august snart ved at være gået. Jeg har besluttet mig for, at jeg skriver til dem engang om et par uger, hvis vi stadig ikke hører noget.

Vi har dog fået kirkeblad idag, og der kan jeg se, at der er dåbsgudstjeneste samme dag som vores vielse - det er jeg en lille smule ked af, fordi vi ville gerne have pyntet kirken om fredagen. Men altså, det er jo ikke noget større drama - h2b får bare kirkehæfter og blomster med, og så må han være kreativ.

Tag en snak med kirken og hør, om ikke I må pynte om fredagen, for lur mig, om ikke dåbsfolkene bare vil nyde pynten også :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Fine sko:-)

Kom til bryllups møde hos mig tirsdag og ta lys m, så klare vi da det over en flaske vin:-D

Jeg sparede pengene mht pynt af kirke. Kunne sikkert ha været meget flot men blev nu gift uden;-)

Tror nu ikk at dåbsfolket vil brokke sig over pynt. Så mon ikk det kan lade sig gøre at i får det som i vil ha det?

0

Del dette indlæg

Fine sko:-)

Kom til bryllups møde hos mig tirsdag og ta lys m, så klare vi da det over en flaske vin:-D

Jeg sparede pengene mht pynt af kirke. Kunne sikkert ha været meget flot men blev nu gift uden;-)

Tror nu ikk at dåbsfolket vil brokke sig over pynt. Så mon ikk det kan lade sig gøre at i får det som i vil ha det?

det har jeg faktisk overvejet, men altså, nu har jeg jo det sidste halve år fået min mor til at opfostre tyve planter med dahlier, og de er i alle former for orange, så dåbsfolkene skal være meget openminded:) Ellers må min h2b have dem med op og putte i stager inden vielsen:)

0

Del dette indlæg

uha, milepæl - nu er der kun 6 uger tilbage, og jeg er ca ligeså klar, som da min h2b friede. Oveni det hele, så er jeg blevet snotforkølet, og kan kun overskue at ligge på sofaen, så jeg får ikke lavet meget DIY. (endnu en ting er kommet på listen: Kirkehæfter. Var til globryllup for nogle uger siden, og blev alså meget inspireret af deres kirkehæfter).

Vi har (endelig) hørt fra kirken. Overskriften i mailen var "vielse d. 22. august" - jeg spærrede godt nok øjnene noget op, da jeg læste det, men heldigvis stod der 6. oktober inde i mailen:) Den præst som vi først har ønsket, kan desværre ikke vie os, men den anden præst kan godt - heldigvis:) (Der var kun én præst, som jeg lidt prøvede at undgå :fløjt: )

ARGH! og det var så her min computer valgte at lukke vinduet ned, og alt det efterfølgende jeg havde skrevet, blev selvfølgelig ikke gemt, og jeg er så tung i hovedet, at jeg ikke gider skrive det igen, så her kommer en hurtig genfortælling.

Vi må gerne kaste ris, og vi skal aftale nærmere ang. fotografering med præsten. (slut:))

Nå, men jeg har jo tænkt en del over frisurer og hairpieces. Min h2b er lidt vild med den måde, mit hår sad på til min søsters bryllup, så det bliver nok en fancy version af dette:

(mig uden slør naturligvis)

post-42447-0-23563100-1345878662.jpg

Og så er jeg blevet lidt inspireret fa nogle hairpieces på etsy, men det er virkelig svært at finde noget, som jeg kan li´. Jeg er ikke vild med fler eller tyl eller falske blomster, men jeg kan dog godt lide det der kraftige tyl-halløj, som tit er på birdcages < og så ved min snot-hjerne ikke, om det nu rent faktisk er det, de hedder? "fuglebur"? Men I ved sikkert, hvad jeg mener? :blink:

F. eks dette her:

post-42447-0-77743000-1345878808.jpg

som man rent faktisk kan få lavet uden fjer:)

Men jeg skal jo også have fundet nogle øreringe, som passer - Enten en enkelt perle, eller en teardrop perle, eller en gennemsigtig af en art. Jeg ville jo have været inde i byen og kigge idag, men er simpelthen for fyldt med selvmedlidenhed til, at jeg kan tage nogen steder :(

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer