Højer

New York

7 posts in this topic

Hej

Så vidt jeg husker, er der flere herinde, som har været i New York.

Jeg synes det er svært at vide, hvilket hotel man skal vælge og i hvilket område af byen man skal bo.

Har I nogle forslag til hoteller? Og beliggenhed.

Håber meget på hjælp .

Mvh. Tabita

0

Annonce ♥

Min eneste gang i NY boede jeg på Bentley Hotel, nær Queensboro Bridge. Det var rigtig godt, god betjening. Var der omkring nytår hvor det var MEGET koldt, så de installerede en form for transportabel ovn, da vi synes værelset var svært at varme op.

Du skal gå cirka 10 min for at nå en metro. Kan du se på korter her

Edited by Maria&Mikkel
0

Annonce ♥

Det er desværre temmelig dyrt at bo på hotel i New York, omkring 1000kr pr nat er meget normalt. Jeg er til gengæld helt enig med Mette, hvis du ikke har været i NY før, så er Times Square det bedste område at bo i. Der sker bare så meget og man kan stort set gå til alt. Dog er der også en del støj, men har man nok jet-lag er det intet problem :wink:

Hvis man har været i NY flere gange kan det være rart at bo nede i SOHO, der er mere stille og roligt men også dyrere for der ligger alle de bedste butikker :griner:-

Og så er der bare at sige: Rigtig god tur, det er bare den fedeste by i verden!

0

Jeg har ikke selv været i NY endnu, men vil sååååå gerne afsted - muligvis på bryllupsrejse :lol: ... men vi tar altid på storbyferier herhjemme og jeg må ærligt tilstå, at for mig handler det ikke så meget om at bo et centralt sted .... det handler om, at I finder et hotel nær en metro-station el muligvis et knudepunkt på metro-linjen - dvs hvor I kan komme vidt og bredt. Det er det bedste råd, jeg overhovedet kan give jer. Det er alfa omega, for ellers kan man komme til at trave uden lige i mange dage i træk, hehe.... og det er ikke noget problem, når man starter dagen .... men sent om aftenen, når man er RØV træt fordi man har været ude få een på opleveren og styrtet rundt for at prøve at nå det hele .... så slæber man sig selv hjem, hehe .... og trapperne op af metroen dræber en totalt (sjovt nok - ihvertfald her, haha) ... og så må hotellet bare godt ligge tæt på! :) Og at tage på storby-ferie er virkelig en trave-ferie ... og man skulle helst gerne bruge energien på ikke at skulle gå en skide lang tur fra metroen til hotellet.

Og vi bruger altid booking.com eller hotels.com, når vi booker hoteller .... syns man kan finde stort set alt der .... og det er bare at finde eet, der ser lækkert ud. Et fif dog til bestilling:

flybilletter: 2-3 mdr før rejsen (der er de billigst - I skal ikke tage jer af, at de kun skriver, at de har 4 billetter tilbage ....det er løgn, hehe)

hotel: ca. 1 måned før (klart billigst der .... kan være helt op til 50% at spare) og husk at tjekke sådan noget som internet-priser om det er med i prisen osv, hvis I skal ha en iPad el bærbar el lign med.

Håber I får en helt fantastisk tur! :) Det var ihvertfald rådene herfra.

Edited by MariaSchmidt
0

Jeg er netop hjemvendt fra min seneste tur til NYC. Elsker den by og bruger så meget tid derovre som muligt og har planer om på et tidspunkt at flytte derover i minimum et år (hvilket min mor ikke er helt tilfreds med, da lillebror lige er kommet hjem derovrefra efter at have boet der et år og nu rejser videre til Sydney næste år :rolleyes: )

Som andre skriver, så er det vigtigste mht. hotellets beliggenhed, at det ligger tæt på en subway. Manhattan er stor så uanset, hvor på øen man bor, vil der være en attraktion, der ligger et stykke fra hotellet. Hotelpriserne er høje i NYC, men de varierer meget alt efter tidspunktet på året, så jeres rejsedatoer vil have indflydelse på, hvor meget i skal budgettere med til hotel.

Jeg bruger som regel også booking,com, når jeg bestiller hoteller, men sidste gang valgte vi at tage chancen og booke et hotel via hotwire.com. Fidusen med den hjemmeside er, at man ikke på forhånd ved, hvilket hotel man bestiller men kun får oplyst pris, beliggenhed, antal stjerner og fascilliteter på hotellet, men til gengæld kan man få nogle ret gode tilbud. De oplysninger, der er om hotellet på hotwire.com betyder dog, at man via hjemmesiden betterbidding.com ofte kan regne ud, hvilket hotel det er man booker. Den ramte plet med det hotel vi valgte at booke, så vi fik Le Parker Meridien ved Central Park for under 750 kr. pr overnatning, hvilket er ret billigt for det hotel.

Det kan også være en god idé hurtigst muligt at booke et hotel med en pris og beliggenhed, du kan lide, og som kan afbestilles igen, da du så har muligheden for at ombooke, hvis der skulle komme et godt tilbud.

Ellers vil jeg anbefale dig at kigge på tripadvisor.com/forum og læse nogle af de mange gode råd, som lokale frivillige er rigtig gode til at give.

0