susanne nicolaisen

perfekt knold

33 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er faktisk nemt nok. Lav en hestehale, træk valken ud over, fordel håret op omkring og smut et elastik over igen. Spray m lak og brug lidt hårnåle på at sætte evt overskydende totter fast. Har man meget langt hår, kan man sno resten om valken til sidst. Søg evt hairdonut på YouTube:-) osse beskrivelse på Glitters hj side.

Knus Sanne:-)

0

Del dette indlæg

Jeg har den lille, og har meget langt hår, det er ok nemt, og hvis der ønskes lidt strit, kan det klares med det overskydende hår og hår nåle.

Kunne være at jeg skulle prøve en større en :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har tit knold, og har ikke vidst at "valk" eksisterede. Det ved jeg nu og har bestilt hjem fra Ebay. Jeg laver dog nogengange knold med "hul i midten" og andre gange på andre måder, jeg synes begge dele er meget sødt :)

Redigeret af Daniels brud
1

Del dette indlæg

Desværre skal man have meget hår eller meget langt hår for at skjule valken. Frisuren bliver ødelagt hvis man bare kan se en smule valk indenunder :-)

Man kan også undgå hullet i midten :-) Da jeg selv er makeupartist og ofte er ude og gøre brudens dag helt unik, med hår og makeup, er det vigtig for mig at alt er perfekt. Så her kommer et lille fif. Det kræver dog at hænderne er skruet rigtigt på :-)

Lav en hestehale hvorefter man fordeler håret frem mod ansigtet og derefter hæfter med hårnåle :-) håret bliver derefter rullet op om valken. Fæstes derefter med hårnåle. Undgå hårlak før frisuren er færdig!! :-) Glansspray giver lige det sidste :-)

Håber i kan bruge mit råd :-) Herunder er et billede af det færdige resultat :-) Ups.. det gjorde jeg så ikke for hvordan gør man det når det er fra ens billedbibliotek??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså min egen bryllupsfrisure var også med valk (ikke lige den type der) og den blev også sat i en hæstehale. Men hestehalen var ikke lavet af alt håret, så der var meget til at arbejde med og sætte uden om (så man undgår det ligner en doughnut)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man ikke selv har nok/langt nok hår til at skjule valken, så kan man købe dem med hår på i forvejen. Har fundet en her.

Som stævnerytter bruger dem dem hver gang jeg rider stævne, og da min hår var kortklippet så meget at jeg ikke på nogen måde kunne få den i, brugte jeg en med hår på og satte et usynligt hårnet uden om.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lavet 'donut'-frisuren mange gange på mig selv. Jeg bruger dog den lidt mere hjemmelavede metode: Bruger ikke en valk, men en sok, hvor jeg har klippet hul ved tæerne, og så bare rullet den sammen til en donut, og brugt den på samme måde, som en valk. Så er man fri for at skal købe valk, og det er ganske gratis.

0

Del dette indlæg

Jeg har lavet 'donut'-frisuren mange gange på mig selv. Jeg bruger dog den lidt mere hjemmelavede metode: Bruger ikke en valk, men en sok, hvor jeg har klippet hul ved tæerne, og så bare rullet den sammen til en donut, og brugt den på samme måde, som en valk. Så er man fri for at skal købe valk, og det er ganske gratis.

^Den metode bruger jeg også altid, og så kan man selv bestemme størrelsen på valken:)

Me 2 :)

0

Del dette indlæg

super ide med valk jeg har bare meget tyndt og fint hår så jeg er bange for at jeg ikke vil kunne skjule den med mit eget hår, men man vil vel også kunne bruge ekstensions og derved også få en større knold.

ina80. det er rigtig flot på det første billede.

men kan også godt li den cerrie har. :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer