louisevibe

Hvilken makeup?

45 indlæg i dette emne

Overvejer at jeg selv skal ligge makeup eller at min frisør skal gøre det med mine egne produkter.

Hvor mange forskellige "ting" skal man bruge til en fuld brudemakeup? (...spørg hende der sjældent bruger noget)

Tænker selv

- concealer

- foundation

- pudder

- øjenskygge

- mascara

- kohl/streg

- pensler/børste til alle tingene

Hvad mere? Har hørt noget om en spray man kan bruge til sidst for at det holder mere?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har valgt at det er min frisør som skal gøre det , hun sagde at hun vil lægge den ,så den vil holde hele dagen, med under cream og alt det andet , jeg har ikke så meget makeup selv, har kun til husbehov. Jeg ved ikke hvad hun mener men jeg hader når ens hud skinner, og det gør min, derfor lægger hun dobbelt, men ikke så det er helt vildt overdrevet for jeg er ikke til vildt meget makeup på , det skal være så man kan se og ikke se det, hvis i forstår hvad jeg mener.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

helt klart en god primer til under makeuppen, den holder længere så og og giver et mere jævnt resultat :)

MAC's paint pot til under øjenskyggen ville jeg heller ikke undværre.

måske en farve til at forme brynene med - bruger altid lidt farve for at gøre det jævnt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

helt klart en god primer til under makeuppen, den holder længere så og og giver et mere jævnt resultat :)

MAC's paint pot til under øjenskyggen ville jeg heller ikke undværre.

måske en farve til at forme brynene med - bruger altid lidt farve for at gøre det jævnt

Ja Mette, det var nok det hun kaldte det...........

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh jeg syntes altså det er en jungle - og en dyr en af slagsen :blink:

Nu har jeg brugt lidt tid på nettet for at finde make-up og støder på et mærke der hedder Smashbox som både har diverse primer osv osv er der nogle af jer som kender det mærke ? Eller kan det efterhånden være hip som hap om det hedder Mac eller andet ?

Min hud arter sig for det meste fint - har lidt tendens til en fedtet t-zone, men det er ikke meget. Jeg bruger nogle gange en mineral pudder fra The Body Shop - men jeg syntes at efter et par timer bliver det for "blankt", ikke fedtet men såhn lidt skinnende...har I erfaringer med det ?

Gid man kunne få små prøver så man ikke behøvede at købe sig fattig i ting der måske ikke funker !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres input - det har hjulpet mig lidt på vej, der var i hvert fald nogle produkter jeg ikke selv lige havde tænkt på :)

Alt det jeg har lige nu er fra Clinique, så det tror jeg, jeg holder mig til og supplerer resten fra Mac, som jeg også kun har hørt godt om.

Giftestilmaj: jeg ville gå ind og få en eksperident til at hjælpe dig. Kan ikke lige huske om der er andet i Nykøbing end en matas. Men ellers har jeg kun fået god hjælp i Esthetique i Thisted.

Mht pudder har jeg en mineral pudder fra Clinique som huden kan onde igennem, og jeg oplever ikke det problem, du beskriver :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh jeg syntes altså det er en jungle - og en dyr en af slagsen :blink:

Nu har jeg brugt lidt tid på nettet for at finde make-up og støder på et mærke der hedder Smashbox som både har diverse primer osv osv er der nogle af jer som kender det mærke ? Eller kan det efterhånden være hip som hap om det hedder Mac eller andet ?

Min hud arter sig for det meste fint - har lidt tendens til en fedtet t-zone, men det er ikke meget. Jeg bruger nogle gange en mineral pudder fra The Body Shop - men jeg syntes at efter et par timer bliver det for "blankt", ikke fedtet men såhn lidt skinnende...har I erfaringer med det ?

Gid man kunne få små prøver så man ikke behøvede at købe sig fattig i ting der måske ikke funker !

Min søster køber make up hos www.everydayminerals.com - der kan man få billige små prøver af de fleste af deres produkter. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skulle heller ikke have fremmede produkter paa og risikere allergi, saa jeg lagde selv make up. Oevede en del og tog tid paa, hvor lang tid det tog. Havde saa en veninde til lige at kigge med paa dagen. Det sad flot hele dagen, udover lige gloss, som jeg friskede op.

Var forbi MAC for at faa lidt raad til farver. Fik at vide, hvor oejenskyggerne skulle ligge, fik flotte, flotte farver og det var guld vaerd!

Her er, hvad jeg brugte:

Beauty Flash Balm fra Clarins som "askepot-base" - det er bare et vidunderligt produkt :heart:

Concealer - fra BareMinerals (har en roed plet paa naeseryggen, som bare skulle vaek!)

Foundation - Youngbloods Mineral Foundation

Rouge - Mac

Basisoejenskygge - Alabaster fra Youngblood(hvor nogle bruger Paint Pot fra Mac.... om det behoeves, ved ikke, men havde den)

Oejenskygger - fra Mac: Jest(Rosasand med perleeffekt), Parfait Amour(laekker lilla!) og Vanilla som highlighter

Laebeblyant - italiensk

Gloss - Mac

Sluttede af med lidt finishpudder fra BareMinerals

Synes det lyder som en fin ide at supplere op med MAC, f.eks. rouge og oejenskygger :)

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg bestilt et start-kit fra Youngblood, der er primer, mineral foundation, børste og et par andre ting, til knap 300,- så vil jeg prøve mig frem :rolleyes:

Jeg er bare saa glad for youngblood og produkterne er droeje i brug. Har ogsaa lige faaet en rouge, Blossom, i julegave og den er skoen :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg bestilt et start-kit fra Youngblood, der er primer, mineral foundation, børste og et par andre ting, til knap 300,- så vil jeg prøve mig frem :rolleyes:

Kan også kun anbefale Youngblood, de laver nogle super makeup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og så ville jeg slutte af med en fix+ spray fra mac :) giver også fugt til huden og makeuppen samler sig :)

Hvad er det spray for noget?? Det har jeg aldrig hørt om. Er det noget som virker?? :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1325867948' post='1179498]

Og så ville jeg slutte af med en fix+ spray fra mac :) giver også fugt til huden og makeuppen samler sig :)

Hvad er det spray for noget?? Det har jeg aldrig hørt om. Er det noget som virker?? :unsure:

Jeg synes den virker :) Den giver også huden fugt, jeg kan mærke forskel :)

Jeg er måske makeup-snobbet, men jeg kan godt mærke forskel på gode produkter som clinique, nilens jord, chanel, ysl og mac. Desuden renser jeg mit ansigt med cliniques 3-trins-sæt, og kan huske, at jeg tydelig kunne mærke forskel på min hud fra før jeg rensede til efter :)

Det samme gælder mit hår, elsker gode produkter :)

(til gengæld går jeg ikke i megadyrt tøj :) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg bestilt et start-kit fra Youngblood, der er primer, mineral foundation, børste og et par andre ting, til knap 300,- så vil jeg prøve mig frem :rolleyes:

Hvor har du fundet start-kittet henne? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1325867948' post='1179498]

Og så ville jeg slutte af med en fix+ spray fra mac :) giver også fugt til huden og makeuppen samler sig :)

Hvad er det spray for noget?? Det har jeg aldrig hørt om. Er det noget som virker?? :unsure:

Jeg synes den virker :) Den giver også huden fugt, jeg kan mærke forskel :)

Jeg er måske makeup-snobbet, men jeg kan godt mærke forskel på gode produkter som clinique, nilens jord, chanel, ysl og mac. Desuden renser jeg mit ansigt med cliniques 3-trins-sæt, og kan huske, at jeg tydelig kunne mærke forskel på min hud fra før jeg rensede til efter :)

Det samme gælder mit hår, elsker gode produkter :)

(til gengæld går jeg ikke i megadyrt tøj :) )

Super :) Hvor køber du denne fix spray henne???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg bestilt et start-kit fra Youngblood, der er primer, mineral foundation, børste og et par andre ting, til knap 300,- så vil jeg prøve mig frem :rolleyes:

Hvor har du fundet start-kittet henne? :)

I Magasin's online shop :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1325895680' post='1179716]

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1325867948' post='1179498]

Og så ville jeg slutte af med en fix+ spray fra mac :) giver også fugt til huden og makeuppen samler sig :)

Hvad er det spray for noget?? Det har jeg aldrig hørt om. Er det noget som virker?? :unsure:

Jeg synes den virker :) Den giver også huden fugt, jeg kan mærke forskel :)

Jeg er måske makeup-snobbet, men jeg kan godt mærke forskel på gode produkter som clinique, nilens jord, chanel, ysl og mac. Desuden renser jeg mit ansigt med cliniques 3-trins-sæt, og kan huske, at jeg tydelig kunne mærke forskel på min hud fra før jeg rensede til efter :)

Det samme gælder mit hår, elsker gode produkter :)

(til gengæld går jeg ikke i megadyrt tøj :) )

Super :) Hvor køber du denne fix spray henne???

jeg har også fix spray fra MAC - kan klart anbefales! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også stor fan af clarins, jeg kan næsten tåle alle deres produkter :thumbsupsmileyanim:

her er vi så også ovre i den lidt dyre ende... men de er drøje i brug..

deres øjen crem med E vitamin er et gude produkt!! den koster 279, men der er så næsten til 1 års brug!

den frisker selv de sløveste øjne op..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer