henriette1980

Tale med hjælp fra gæster.

10 indlæg i dette emne

Hej Piger

Så er der kun 6 uger til jeg skal giftes.

Har meget nemt til tårer så har skrevet en tale hvor jeg får hjælp fra gæsterne

Hvad synes i ????

Kære xxxx

Som du sikkert ved har jeg let til tårer og derfor var jeg meget i tvivl om jeg kunne gennemføre at holde en tale for dig.

Derfor har jeg besluttet at alle vores gæster skal hjælpe mig..

Kære gæster

Hvis i kigger under jeres tallerkner ligger der hos nogen af jer en lille konvolut med et nummer på. Jeg vil gerne bede jer skiftevis om at rejse jer op og læse højt hvad der står på sedlen inde i konvolutten.

Jeg elsker dig på trods af at du konstant smider dine strømper i sofaen…

..

Jeg elsker dig på trods af dine gode intentioner om at dyrke sport, som aldrig bliver til noget.

Jeg elsker dig på trods af din fantastiske evne, til at give mig lyst til at smække med døre og kaste med ting

Jeg elsker dig fordi du er den bedste farmand i verden.

Jeg elsker dig for din til tider mystiske humor og underlige indfald - fordi du får mig til at grine.

Jeg elsker dig fordi du er fantastisk til dit arbejde - det gør mig stolt.

Jeg elsker dig fordi du er fantastisk til altid lige at finde en undskyldning for at drikke en øl eller et glas rødvin.

Jeg elsker dig fordi du har sådan en fantastisk familie, som har modtaget mig med åbne arme.

Jeg elsker dig, fordi du holder så meget af min familie.

Jeg elsker dig fordi - at lige meget hvor urimelig og træls jeg er…. Kigger du bare på mig og griner og siger hvor er du sød.

Men mest af alt elsker jeg dig fordi du vil være min.

xxx jeg tror ikke du er i tvivl om, hvor vigtig du er for mig. Jeg har ikke giftet mig den jeg kan leve med, men med den jeg ikke kan leve uden. Jeg har giftet mig med min bedste ven, den jeg ler med, lever for, drømmer om, elsker.

Du er mit sikkerhedsnet og du er der altid når jeg falder. Du står altid ved min side, når tiderne er svære. Jeg kan støtte mig til dig, når det hele ser sort ud og jeg har lyst til at give op.

Jeg kan betro dig alt – mine drømme, hemmeligheder og mit hjerte. De som kender mig bedst ved, at tryghed betyder meget for mig, og det giver mig tryghed at vide at du skal være hos mig for altid.

Du, (vores børns navne) er de vigtigste. Men (vores børns navne) er mit hjerte og mit blod og de er født til at være de vigtigste uden nødvendigvis at have gjort sig fortjent til det. Men du xxx, du har vundet din plads, ved at være lige præcis den du er.

Jeg elsker dig xxxx.

Vil gerne bede jer alle sammen rejse jer op og udbringe en kæmpe skål, for den dejligste mand på jorden, en mand med stor nok tålmodighed til at gifte sig med mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en fin tale, jeg er dog personligt ikke så meget til "jeg elsker dig fordi"-sætninger, altså at du starter hver sætning med det :wink: Men det er jo bare en smagssag.

Synes det er fint, at du inddrager dine gæster, gør det også mere uformelt, og måske nemmere for dig :thumbsupsmileyanim: Dog vil jeg som gæst med nr 12, måske ikke helt kunne huske at "nu er det min tur" (forstår du). Så måske du burde printe hele talen ud og overstrege det, de skal sige? Eller finde på en anden måde at gøre det på (giver det mening? :) )

0

Del dette indlæg

Har du tænkt over hvorfor du vil holde tale? Hvis du er så rørt at du ikke selv kan holde talen så er der jo også muligheden om helt at lade være. Selvom mange brude i dag holder tale så forventes det jo ikke på samme måde som det gør med gommen.

Ideen om at inddrage gæsterne er god, men synes det bliver en smule mærkeligt når faster Oda rejser sig og siger til din tilkommende at "hun" elsker ham fordi. Jeg ved godt at de jo skal være talerør for dig, men for mig virker det lidt spøjst.

Hvad med at videofilme talen? Så er den stadig fra dig til din mand, og du har mulighed for at gøre det om hvis du bliver for følelsesladet.

Du kunne også lave lidt om på sætningerne som gæsterne skal sige, så du indleder talen med selv at sige du elsker ham fordi, og så læser gæsterne op hvorfor du elsker ham i stedet for at sige"de" elsker ham hvis du forstår. Så kunne sætningerne lyde lidt som dette:

Jeg elsker dig på trods af at du konstant smider dine strømper i sofaen…

Du har en dejlig evne til at smide din strømper i sofaen.

Jeg elsker dig fordi du er den bedste farmand i verden.

Du er en fantastisk far for dine børn.

Jeg elsker dig for din til tider mystiske humor og underlige indfald - fordi du får mig til at grine.

Du har en mystisk humor, der sammen med dine underlige infald altid giver lyst til at grine.

Jeg elsker dig fordi du er fantastisk til dit arbejde - det gør mig stolt.

Du er fantastisk til dit arbejde - det bliver man stolt af.

Osv. osv.

Er det meningen at gæsterne også skal sige de sidste lange sætninger? Jeg synes måske at det er så personligt at du skal finde en måde hvorpå det kommer fra udelukkende fra dig.

Jeg håber ikke du tager det som hård kritik, jeg ville bare komme med mit input og hvis det var min tale ville jeg fokusere på at den var fra mig til ham, og ikke fra gæsterne :)

0

Del dette indlæg

Jeg syntes det er en fed ide. Mindes ikke at have oplevet noget tilsvarende ved de mange bryllupsfester jeg har været ude til. Men ja som "fru" Daniel er inde på er det nok en god ide at du får adviseret gæsterne på en eller anden måde. Men skulle der ske et "kiks" så vil det blot give anledning til lidt latter og stemning, hvilket næppe skader.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan også godt lide den. Kan sagtens følge Andemones punkter, men jeg er bare sikker på, at hvis du vælger at gøre det sådan, så vil alle synes det er kanon, og hjælpe med det. Men jeg ville også omformulere, så det ikke er jeg elsker dig fordi, jeg elsker dig fordi, jeg elsker dig fordi..

0

Del dette indlæg

Jeg synes faktisk det er en fed ide. Og jeg synes ikke det gør noget som helst at du starter de sætninger med jeg elsker dig fordi...

Men kom til at grine lidt for alle de sætningerne som gæsterne skulle læse, kunne rent faktisk være til min kommende mand....

0

Del dette indlæg

Jeg synes, det er ærgerligt med "Jeg elsker dig på trods af" For mig vender det bare ikke positivt, og jeg ville som gæst få det underligt i maven. Ja, det kan være du elsker ham nu på trods af, at han smider strømperne i sofaen, men når du nævner det i en bryllupstale til din mand, virker det som noget, der sagtens kunne blive et issue om nogle år - den ville jeg nok tage på et andet tidspunkt end til brylluppet?!

Synes også, at din tale skal være positiv omkring dig selv?! Altså det med at han har tålmodighed til at gifte sig med dig vender heller ikke helt positivt i mine ører?! Det er muligt, at han har det, men så er det måske bedre at have dem med i dine "Jeg elsker dig fordi" sætninger.

"Jeg elsker dig fordi, du er god til at rumme alt ved mig" F.eks.

Hvis jeg var din mand, ville jeg nok ønske mig, at det var dig, der talte til mig hele vejen igennem - du gør det vel ikke for at være sjov, men fordi du har noget på hjerte, som du gerne vil fortælle ham netop den dag? OG det gør vel ikke noget, hvis du fælder en tåre eller to? Hellere det end gæsterne skal tale for dig - han kender dig jo, gæsterne kender dig og ja, vi må vel gerne vise vores følelser specielt sådan en dag? Det er jo netop det, han husker - at du kigger ham dybt i øjnene og fortæller ham, det du har på hjerte?

Håber du finder en løsning, der er god for dig - og for ham ;-)

Bedste hilsner....

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en fantastisk ide! :thumbsupsmileyanim: Der er nogle få ting, jeg måske synes du bør lave om/omformulere, men i det store og hele så er det en mægtig god ide!

- Jeg synes ikke hver sætning skal starte med "Jeg elsker dig fordi"

- Jeg synes at "jeg elsker dig på trods" lyder negativt

Jeg kan nu sagtens forstå, at du gerne vil undgå den helt store tudescene foran alle gæsterne! Og du kender jo tydeligvis dig selv godt nok til at vide, at det er sådan det vil gå. Den her form for tale, hvor du selv siger en hel del (nu går jeg ud fra, at de sidste lange og meget personlige sætninger, siger du selv - ret mig hvis jeg tager fejl :)), men hvor gæsterne også bliver inkluderet - og ligesom giver dig lidt "frirum", så du har mulighed for at "komme oven på igen" - er super fundet på! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt enig med Carina. Vendingen "på trods af" sporten og strømperne i sofaen er bare med til at give talen noget humor og give anledning til lidt latter hvilket kan være en god ting. At gæsterne er med til at fremføre talen er bare med til at gøre det anderledes. Hvis man vil holde en tale som er en ren kærlighedserklæring og en "skamros" til sin gom, udover en meget kortfattet tale så er det måske ikke vejen men de fleste taler jeg hører indeholder også en del humor og historier fra virkeligheden og det er med til at gøre dem personlige og give dem deres eget præg

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres input..... det er rigtig at det er for at tilføje en smule humor til talen, at de sætninger med på trods af, er med. Det er noget internt vi har sammen og som vi har grinet en del af..... Den sidste del af talen holder kun jeg.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer