Janina

Korset str. tyksak

30 indlæg i dette emne

Jeg synes det er svært at finde det rigtige undertøj. Jeg har ikke helt regnet forskellen ud på korset og korsage, men tænker mest på korset som noget der virkelig strammer ind, OG DET Er DER BRUG FOR!

Jeg forestiller mig noget der går ned over hofterne og op over brystet, off-white/antik/elfenben, helst ikke alt for gennemsigtigt, gerne blonder, og så altså det, der gør det hele lidt besværligt, i stor størrelse. Jeg er nok ca. str. 50/52 og 85E/90D

Hvor kan jeg finde dette?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder måske underligt, men et godt sted og kigge efter sådan noget er fetish-butikker. De har forstand på korsetter, og har tit rigtig flotte modeller, også i andet end lak og læder ;-)

Tag det dog fra én som har gået meget med korset i sine unge goth-dage: Hvis du vil have korset på hele dagen (og især hvis det skal stramme ind og holde ting på plads), så skal du træne dig op til det, ellers besvimer du næsten med garanti. Det er svært at trække vejret i et korset, man sidder ikke godt, og man kan ikke spise særlig meget uden at det bliver ubehageligt.

Tænkte bare jeg ville advare dig, in case du aldrig har prøvet at have et korset på før :)

Forskellen mellem corsage og korset angives ofte som, at korset har fastere stivere og kan snøres mere ind, hvor corsager ikke reelt strammer noget ind, men bare snøres så de sidder til. Om det er den rigtige forklaring, ved jeg dog ikke :)

Håber det har hjulpet lidt.

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er svært at finde det rigtige undertøj. Jeg har ikke helt regnet forskellen ud på korset og korsage, men tænker mest på korset som noget der virkelig strammer ind, OG DET Er DER BRUG FOR!

Jeg forestiller mig noget der går ned over hofterne og op over brystet, off-white/antik/elfenben, helst ikke alt for gennemsigtigt, gerne blonder, og så altså det, der gør det hele lidt besværligt, i stor størrelse. Jeg er nok ca. str. 50/52 og 85E/90D

Jeg har lige selv fundet corsets-uk.com - er selv højt oppe i størrelsen, så jeg overvejer lidt, om de kan holde til min G-skål. Men jeg overvejer at købe det her

Redigeret af sommer2012
0

Del dette indlæg

Hej Janina :) jeg er en str. 44/46 pige, og jeg havde også hele tiden tænkt at jeg ville have noget der VIRKELIG kunne strammes ind, så bulen på mavsen blev mast lidt ind.. Men så var jeg ude ved Kennedy's hvor jeg fandt min kjole, sagde Bestyren Signe at jeg ikke behøvede noget inden under, da der i de fleste brudekjolemodeller allerede har indbygget et corsage. Hun klemte mig ned i en str. 40; hun stod bogstavlig talt kun på det ene ben og med den anden fod på min ryg for at stramme mig ind, OG DET LYKKEDES!!! Kjolen sad så flot(undtagen ved brystet) bulen var væk, og kjolen gik ikke i stykker :-P

Hvilken kjole skal du have på?

Jeg har lige selv fundet corsets-uk.com - er selv højt oppe i størrelsen, så jeg overvejer lidt, om de kan holde til min G-skål. Men jeg overvejer at købe det her

Fed hjemmeside, hvor har de mange flotte korsetter!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Harmony har en god pointe mht. korsetter - jeg ville ikke tage et under min brudekjole, som bliver snørret flot ind. Jeg tror også, det ville blive varmt og ubehageligt. Til gengæld kunne jeg godt overveje et til at tage på, når jeg hopper ud af kjolen - til bryllupsnatten :b223:

0

Del dette indlæg

Hov, sikke mange tastefejl og underlige formuleringer jeg kom med lige før, det gik vist lidt stærkt!

Ja, samme her! Problemet er bare at det er ret svært at tage en corsage på selv, de kan godt drille lidt :-/

0

Del dette indlæg

Hov, sikke mange tastefejl og underlige formuleringer jeg kom med lige før, det gik vist lidt stærkt!

Ja, samme her! Problemet er bare at det er ret svært at tage en corsage på selv, de kan godt drille lidt :-/

Ja, det har også givet mig grubler - hvis bare man kunne prøve den en gang hvor den blev snørret perfekt og så på selve natte lukke den foran med knapper/hægter eller hvad der nu er....hmmm......men jeg gætter på, at jeg ikke får gjort det. Man er sgu nok for træt til den tid... :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det har også givet mig grubler - hvis bare man kunne prøve den en gang hvor den blev snørret perfekt og så på selve natte lukke den foran med knapper/hægter eller hvad der nu er....hmmm......men jeg gætter på, at jeg ikke får gjort det. Man er sgu nok for træt til den tid... :rolleyes:

Ja, det nok ikke så slemt hvis den er snøret ind i forvejen. Men på den anden side; jeg har en corsage med hægter foran, og hver gang jeg får lukket en hægte, så er der en anden der går op i forsøget! Bare irriterende.. Men det er heller ikke nogen dyr én, jeg tror jeg gav 200 kr. for den på en dansk hjemmeside. Det kommer vel nok meget an på kvaliteten.

Jeg tror måske jeg vil finde mig en sød babydoll/chemise til natten, den er lige til at hoppe i (og pille af.. :wink: ).

0

Del dette indlæg

Ja, det nok ikke så slemt hvis den er snøret ind i forvejen. Men på den anden side; jeg har en corsage med hægter foran, og hver gang jeg får lukket en hægte, så er der en anden der går op i forsøget! Bare irriterende.. Men det er heller ikke nogen dyr én, jeg tror jeg gav 200 kr. for den på en dansk hjemmeside. Det kommer vel nok meget an på kvaliteten.

Jeg tror måske jeg vil finde mig en sød babydoll/chemise til natten, den er lige til at hoppe i (og pille af.. :wink: ).

Det tror jeg også, jeg er ude i. Jeg tvivler på, at hveren h2b eller jeg har tålmodighed til det andet :fløjt:

0

Del dette indlæg

Tusind tak for svarene tøser!

Den hjemmeside ser rigtig god ud og der er virkelig mange flotte korsetter. Jeg forestiller mig at man selv (eller den der står for at trække i snorrene) bestemmer hvor meget man vil strammes ind? Jeg vil bare gerne have det hele fordelt lidt mere jævnt :) men jeg regner egentlig ikke med at blive ret meget slankere af det. Jeg har også prøvet en kjole som gjorde dette helt af sig selv (fantastisk) men den jeg har købt, gør desværre ikke.

Der er vel ikke nogen som skal have et korset med, så vi får gratis shipping?

0

Del dette indlæg

Tusind tak for svarene tøser!

Den hjemmeside ser rigtig god ud og der er virkelig mange flotte korsetter. Jeg forestiller mig at man selv (eller den der står for at trække i snorrene) bestemmer hvor meget man vil strammes ind? Jeg vil bare gerne have det hele fordelt lidt mere jævnt :) men jeg regner egentlig ikke med at blive ret meget slankere af det. Jeg har også prøvet en kjole som gjorde dette helt af sig selv (fantastisk) men den jeg har købt, gør desværre ikke.

Der er vel ikke nogen som skal have et korset med, så vi får gratis shipping?

Jeg er faktisk blevet lidt lun på det her: http://www.corsets-u...y-127-az06.html.. Men jeg ved ikke rigtig om jeg har råd, økonomien er lidt stram :( men er det ikke kun i UK at der er gratis levering ved køb over 100£?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo Harmony sorry, det er rigtigt, at der kun er free shipping i UK, men der er da køb-3-betal-for-2-tilbud :) Jeg kunne godt overveje at købe både et sort og et hvidt. Jeg ved ikke hvordan det fungerer med det tilbud, når de forskellige korsetter ikke har samme pris. Men ellers kan vi jo dele besparelsen?

0

Del dette indlæg

Tror I det er nødvendigt at vælge et af dem der hedder "authentic steel boned" hvis de skal stramme ind? Jeg tænker på om de andre, billigere modeller, mere er pyntelige end anvendelige? Der må vel være en grund til den store prisforskel?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en stor barm også :b223: og da jeg har tabt mig en del er de jo rest temmelig syd på, jeg har købt en stropløs kjole.

Så mit spørgsmål er hvad gør man for at løfte op og stramme ind????? :unsure::blink:

Er det brudekjolen, der er stropløs, oder? Jeg har selv valgt en stropløs brudekjole, og jeg får sat stropper i hos skrædderen, så de får lidt ekstra støtte og Bh-stropperne kan gemmes....

0

Del dette indlæg

Hvis du gerne vil strammes ind, hvorfor køber du så ikke de der opstrammer trusser? De virker altså, hvis man køber en ordentlig en. Og er meget mere behagelig at have på :) Jeg har selv købt sådan en. Man kan både få den med shorts, eller med alm. trusse.

0

Del dette indlæg

Jo Harmony sorry, det er rigtigt, at der kun er free shipping i UK, men der er da køb-3-betal-for-2-tilbud :) Jeg kunne godt overveje at købe både et sort og et hvidt. Jeg ved ikke hvordan det fungerer med det tilbud, når de forskellige korsetter ikke har samme pris. Men ellers kan vi jo dele besparelsen?

Jeg har lige prøvet at lægge 3 korsetter i indkøbskurven, og det ser ud til at det er den billigste man får gratis :) og det kommer til at koste 16.80£ i levering til Danmark for 3 korsetter.

Bare lige et uforpligtende spørgsmål; hvor kommer du fra i landet? :-)

0

Del dette indlæg

Er det brudekjolen, der er stropløs, oder? Jeg har selv valgt en stropløs brudekjole, og jeg får sat stropper i hos skrædderen, så de får lidt ekstra støtte og Bh-stropperne kan gemmes....

Ja det er kjolen som er stropløs, jeg kunne bare godt tænke mig at den er stropløs.

Er et korset løsningen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du gerne vil strammes ind, hvorfor køber du så ikke de der opstrammer trusser? De virker altså, hvis man køber en ordentlig en. Og er meget mere behagelig at have på :) Jeg har selv købt sådan en. Man kan både få den med shorts, eller med alm. trusse.

Fordi det ville jeg ikke føle mig godt tilpas i. Jeg har masser af den slags, også dyre, men de hjælper ikke ret meget. Det kommer nok an på hvilken størrelse man er, om sådan noget fungerer. Det skal desuden jo ikke være behageligt, man må lide for skønheden, ved du nok :)

Men et rigtig godt tip, til piger som ikke har helt så meget at holde sammen på, som jeg har :)

0

Del dette indlæg

Hej Janina!

Jeg har lige prøvet at lægge 3 korsetter i indkøbskurven, og det ser ud til at det er den billigste man får gratis. Og det kommer til at koste 16.80£ i levering til Danmark for 3 korsetter.

Bare lige et uforpligtende spørgsmål; hvor kommer du fra i landet? :)

0

Del dette indlæg

Jeg har en stor barm også :b223: og da jeg har tabt mig en del er de jo rest temmelig syd på, jeg har købt en stropløs kjole.

Så mit spørgsmål er hvad gør man for at løfte op og stramme ind????? :unsure::blink:

Jeg har det samme problem/udfordring, og jeg kan kun sige én ting: Wonderbra!!! :b223::thumbsupsmileyanim:

Jeg har selv købt en hudfarvet, og det er den første stropløse BH, jeg har fundet, der faktisk bliver siddende, når man bevæger sig, også i store størrelser. Der medfølger desuden både hudfarvede og gennemsigtige stropper, som man selv kan sætte på efter behov. Den koster ca. 5-600 kr, og den er ALLE pengene værd - man kan både se og føle kvaliteten!

Mht. korsetter er jeg helt enig - jeg har både et dyrt og adskillige billigere :fløjt: og hvis det skal bruges til at holde på formerne frem for at pynte, så er der sådan cirka ingen hjælp at hente i de billige... :td: men fine det er de da! :wink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer