ParadisPandaPige

Hmmm.... Når bror ikke har meldt tilbage...

17 indlæg i dette emne

Jeg er i et dilemma og vil bare høre jeres mening.

Vi sendte bryllupsinvitationer ud i december med sidste svarfrist 15. januar - som jo er kommet og gået. Vi har ikke fået nogen afbud - SKØØØØNT - men ét par har ikke givet en tilbagemelding; nemlig min bror og hans kæreste.

Jeg véd, at de har fået invitationen, så det er ikke fordi den ikke er nået frem, at vi ikke har hørt fra dem. Jeg har altid haft et fantastisk forhold til min bror, men efter han flyttede sammen med sin kæreste - som ikke kan fordrage mine forældre, min brors venner eller min kommende mand og jeg - ser vi desværre stort set aldrig noget til dem (og det er ikke et nyt forhold; det er 3 år!) . Han har formået at ignorere min 30 års fødselsdag, min forlovedes sidste to fødselsdage og har ikke ønsket at holde jul med nogen fra familien siden.

Jeg er lidt dér, at når jeg ikke har hørt fra dem, så kommer de ikke. Jeg gider ikke at ringe og tigge om et svar om hvorvidt de gider dukke op til mit bryllup! - sidst vi så dem, var da der var surprisefest for min bror, og kærestens eneste ord til os var: Det var da godt, I ikke kom for sent (!?!?). Jeg vil være meget ked af, at min bror ikke deltager til mit bryllup, men kommer ikke til at savne damens selskab, da hun til vores housewarming fuldstændigt forsøgte at ødelægge stemningen med et totalt jalousi-trip og skabte sig helt håbløst....

Hvad tænker I? Både for og imod kommentarer er velkomne!

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at det er en underlig formulering når du skriver "Jeg gider ikke at ringe og tigge om et svar".

Altså, det er da helt almindeligt at ringe til folk som ikke har svaret indenfor S.U. og sige "Hov, i har glemt at svare, kommer I eller ej?". - Det har da ikke noget at gøre med at tigge?

- Det var i hvert fald det jeg ville gøre; jaloux svigerinde eller ej...:)

0

Del dette indlæg

Først.. Sikke dog en dame!!

Vi har også snakket om det der med nogle der evt. ikke svarer inden fristen og H2B siger at han ikke gider at ringe om svar, så det ender nok med at hvis der er nogle som ikke ringer, så regner vi ikke med dem til vores bryllup.

Jeg synes det er alm. dannelse at melde tilbage lige meget hvad! Kan ikke have folk der ikke svarer inden tidsfristen og slet ikke når de har haft flere måneder..

Redigeret af Mightystar
0

Del dette indlæg

Vi sendte bryllupsinvitationer ud i december med sidste svarfrist 15. januar - som jo er kommet og gået. Vi har ikke fået nogen afbud - SKØØØØNT - men ét par har ikke givet en tilbagemelding; nemlig min bror og hans kæreste.

Jeg véd, at de har fået invitationen, så det er ikke fordi den ikke er nået frem, at vi ikke har hørt fra dem. Jeg har altid haft et fantastisk forhold til min bror, men efter han flyttede sammen med sin kæreste - som ikke kan fordrage mine forældre, min brors venner eller min kommende mand og jeg - ser vi desværre stort set aldrig noget til dem (og det er ikke et nyt forhold; det er 3 år!) . Han har formået at ignorere min 30 års fødselsdag, min forlovedes sidste to fødselsdage og har ikke ønsket at holde jul med nogen fra familien siden.

Jeg er lidt dér, at når jeg ikke har hørt fra dem, så kommer de ikke. Jeg gider ikke at ringe og tigge om et svar om hvorvidt de gider dukke op til mit bryllup! - sidst vi så dem, var da der var surprisefest for min bror, og kærestens eneste ord til os var: Det var da godt, I ikke kom for sent (!?!?). Jeg vil være meget ked af, at min bror ikke deltager til mit bryllup, men kommer ikke til at savne damens selskab, da hun til vores housewarming fuldstændigt forsøgte at ødelægge stemningen med et totalt jalousi-trip og skabte sig helt håbløst....

Den er svær....Men jeg vil nok tage det som, om de ikke vil komme,desværre :( .

Men hvis det var mig, kunne jeg godt tænke mig og finde ud af hvorfor de ikke har givet svar, ved din bror at i skal giftes, det kunne jo være at han ikke var hjemme ,da indbydelsen kom. Jeg håber du får svar fra din bror, det kan jo også være de har glemt svar-datoen. Du får lige en masse af disse her :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at det er en underlig formulering når du skriver "Jeg gider ikke at ringe og tigge om et svar".

Altså, det er da helt almindeligt at ringe til folk som ikke har svaret indenfor S.U. og sige "Hov, i har glemt at svare, kommer I eller ej?". - Det har da ikke noget at gøre med at tigge?

- Det var i hvert fald det jeg ville gøre; jaloux svigerinde eller ej... :)

Det ville jeg også normalt have gjort - der er bare en lang historik med andre brændte aftaler, der gør, at jeg simpelthen ikke har lyst til at spørge - IGEN! :)

0

Del dette indlæg

Men hvis det var mig, kunne jeg godt tænke mig og finde ud af hvorfor de ikke har givet svar, ved din bror at i skal giftes, det kunne jo være at han ikke var hjemme ,da indbydelsen kom. Jeg håber du får svar fra din bror, det kan jo også være de har glemt svar-datoen. Du får lige en masse af disse her :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

Jeg ved, de har fået invitationen - min mor fortalte, at den var hængt op på deres køleskab, da hun var der for at aflevere en nøgle for et par uger siden, hvor hun også spurgte ham, om de kom, skulle overnatte mm. Svaret havde været, at "det havde de ikke kigget på endnu".... :(

0

Del dette indlæg

Jeg ved, de har fået invitationen - min mor fortalte, at den var hængt op på deres køleskab, da hun var der for at aflevere en nøgle for et par uger siden, hvor hun også spurgte ham, om de kom, skulle overnatte mm. Svaret havde været, at "det havde de ikke kigget på endnu".... :(

Hold da op :unsure: De virker da lidt ligeglade? :(

0

Del dette indlæg

Hold da op :unsure: De virker da lidt ligeglade? :(

Lige præcis :( . Det er også derfor, jeg tænker, at jeg ikke har lyst til at rykke for svar, for hvis de i virkeligheden hellere vil blive væk, så er det måske for det bedste...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyha sikke et roderi :( Egentlig tror jeg ikke det handler så meget om den svardato, for det kan jo hurtigt løses.. Havde det ikke været for kæresten.. Jeg læser også, at du faktisk vil blive rigtig skuffet og ked, hvis din bror ikke kommer. (forståeligt nok!!)

Nu kender jeg jo ikke situationen fuldt ud, men det lyder som om, at det manglende svar på indbydelsen, kunne være en mulighed for at snakke med ham om hele jeres forhold.. Ja, det er rigtig meget at tage op, men det lyder som om du er nødt til at fortælle ham, hvordan du har det..

Måske går han helt kontra, og så må det jo være hans valg. Men måske lytter han til, hvordan du føler, og indser, at han vil fortryde det, hvis han ikke kommer til dit bryllup..

Kæresten er jo desværre nok en del af pakken, men du kan i hvert fald gøre hvad du kan, for at få et godt forhold til din bror igen, og så må hun altså lige flytte sig!

Står selv med lidt samme konflikt med min far, så jeg sender dig masser af kram og ønsker om at det løser sig med din bror!! :):hug:

0

Del dette indlæg

Pyha sikke et roderi :( Egentlig tror jeg ikke det handler så meget om den svardato, for det kan jo hurtigt løses.. Havde det ikke været for kæresten.. Jeg læser også, at du faktisk vil blive rigtig skuffet og ked, hvis din bror ikke kommer. (forståeligt nok!!)

Nu kender jeg jo ikke situationen fuldt ud, men det lyder som om, at det manglende svar på indbydelsen, kunne være en mulighed for at snakke med ham om hele jeres forhold.. Ja, det er rigtig meget at tage op, men det lyder som om du er nødt til at fortælle ham, hvordan du har det..

Måske går han helt kontra, og så må det jo være hans valg. Men måske lytter han til, hvordan du føler, og indser, at han vil fortryde det, hvis han ikke kommer til dit bryllup..

Kæresten er jo desværre nok en del af pakken, men du kan i hvert fald gøre hvad du kan, for at få et godt forhold til din bror igen, og så må hun altså lige flytte sig!

Står selv med lidt samme konflikt med min far, så jeg sender dig masser af kram og ønsker om at det løser sig med din bror!! :):hug:

Jeg giver Ima helt ret.

Hvad med du invitere ham cafe eller noget en dag, bare dig og ham, og så sætter ham ned og får snakket HELE problematikken igennem?

For for mig at se er det jo ikke kun det manglende svar som er et problem for dig, men hele den her situation med at han ligesom er drevet lidt væk fra dig og din familie...?

Og hvis i gør det, så ikke et ord om hans kæreste. Prøv at få åbnet op for det hele uden at nævne hende. Hvis han føler at du "angriber" hende, vil han med det samme ryge i forsvarspossition og ikke ville tale konstruktivt om tingene.

Og alt det her skriver jeg uden at kende din bror, men det er ihvertfald hvad jeg ville prøve hvis det var min familie :)

0

Del dette indlæg

Stine og Ima - jeg har før talt med ham om det anstrengte forhold, der er i familien, og han skrev så sent som i starten af december, at ét af hans nytårsfortsæt var, at vi skulle ses mere. Problemet med ham er, at det lige præcis som regel bare er ord og ikke andet. Har dog overvejet at gøre det igen - problemet er bare at (med hans ord) "det er simpelthen ikke muligt at finde tid i kalenderen til noget de næste mange, mange uger". Og han tager sjældent telefonen, hvis man ringer...

I 2011 så vi ham 3-4 gange; én gang til hans fødselsdag, én gang til min fars 60 års fødselsdag og én gang til noget spisning hos mine forældre, hvor han kom uden kæreste og deres fælles barn. Og så mødte vi ham én gang i lufthavnen. Min mors fødselsdag blev han væk fra, og juleaften kunne de ikke overskue. Jeg blander aldrig kæresten ind i billedet; han skal selv vælge sin livsledsager, og hvis det betyder, at han vælger resten af familien fra, så må det jo være sådan.

Mine overvejelser går nok også på - hvornår er nok nok? Jeg hører kun fra ham, hvis jeg selv henvender mig eller spørger om et eller andet, så må jo nok erkende, at han måske et eller andet sted allerede har valgt :(

0

Del dette indlæg

Det var lige præcis det samme forhold der var mellem min far og jeg.. Jeg kan ikke med hans kone og har aldrig kunnet, vi snakkede kun når jeg kontaktede ham.. Han var til min søns barnedåb som det eneste i 3 år og ville besøge os en dag af den eneste grund at de skulle den vej over for at hente nogle knallertdele.. Jeg endte i stort skænderi med hans kone hvor hun på min fars vegne afskrev min søn og jeg.. Uheldigvis skulle vi køre min søster hjem til dem i julen for at hente gave, og kunne da mærke at han var glad for at se os.. Han krammede og tudede, men hans kone sagde intet.. Jeg har bare valgt nu (for over 1 år siden) at han må komme til mig hvis han vil noget.. Har heller ikke fortalt at H2B og jeg skal giftes..

Det er svært at sige noget om andres familie forhold, og derfor ville jeg ikke begynde at blande mig i hvad du skal gøre, for nogle gange kan det virke knapt så slemt set udefra.. Jeg håber bare for dig at du finder ud af det, og får en skøn dag :)

Redigeret af Mightystar
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stine og Ima - jeg har før talt med ham om det anstrengte forhold, der er i familien, og han skrev så sent som i starten af december, at ét af hans nytårsfortsæt var, at vi skulle ses mere. Problemet med ham er, at det lige præcis som regel bare er ord og ikke andet. Har dog overvejet at gøre det igen - problemet er bare at (med hans ord) "det er simpelthen ikke muligt at finde tid i kalenderen til noget de næste mange, mange uger". Og han tager sjældent telefonen, hvis man ringer...

I 2011 så vi ham 3-4 gange; én gang til hans fødselsdag, én gang til min fars 60 års fødselsdag og én gang til noget spisning hos mine forældre, hvor han kom uden kæreste og deres fælles barn. Og så mødte vi ham én gang i lufthavnen. Min mors fødselsdag blev han væk fra, og juleaften kunne de ikke overskue. Jeg blander aldrig kæresten ind i billedet; han skal selv vælge sin livsledsager, og hvis det betyder, at han vælger resten af familien fra, så må det jo være sådan.

Mine overvejelser går nok også på - hvornår er nok nok? Jeg hører kun fra ham, hvis jeg selv henvender mig eller spørger om et eller andet, så må jo nok erkende, at han måske et eller andet sted allerede har valgt :(

Hvis jeg var dig var det ihvertfald snart nok!!!

Han er jo også nød til selv at bidrage til at opretholde et forhold!

Hvis jeg var dig ville jeg lige give ham en måned og så se omhan evt kontakter dig med svar så.

Men nej hvor må det være hårdt for dig (og ine forældre!)... :bearhug:

Det var lige præcis det samme forholder der var mellem min far og jeg.. Jeg kan ikke med hans kone og har aldrig kunnet, vi snakkede kun når jeg kontaktede ham.. Han var til min søns barnedåb som det eneste i 3 år og ville besøge os en dag af den eneste grund at de skulle den vej over for at hente nogle knallertdele.. Jeg endte i stort skænderi med hans kone hvor hun på min fars vegne afskrev min søn og jeg.. Uheldigvis skulle vi køre min søster hjem til dem i julen for at hente gave, og kunne da mærke at han var glad for at se os.. Han krammede og tudede, men hans kone sagde intet.. Jeg har bare valgt nu (for over 1 år siden) at han må komme til mig hvis han vil noget.. Har heller ikke fortalt at H2B og jeg skal giftes..

Det er svært at sige noget om andres familie forhold, og derfor ville jeg ikke begynde at blande mig i hvad du skal gøre, for nogle gange kan det virke knapt så slemt set udefra.. Jeg håber bare for dig at du finder ud af det, og får en skøn dag :)

Hold da op Mille... Det lyder godt nok som noget af en omgang også! :bearhug:

Du er en sej sej kvinde! :wink:

0

Del dette indlæg

Okay, det lyder som om du har gjort dit for at få jeres forhold til at fungere.. Så tror jeg altså, at jeg personligt ville have det sådan, at nu må det være op til din bror, at samle bolden op og engagere sig i dit liv, hvis han en dag bliver klar til det.. Men jeg tror ikke, at jeg ville lade den ubesvarede invitationen dø i synden.. Ikke som straf eller for at starte en konflikt, men jeg ville stille og roligt gøre ham opmærksom på, at hans opførsel er sårende, og at nu er bolden på hans banehalvdel..

Pyh får sved på panden over de familiekonflikter mit eget bryllup kommer til at rive op i! Ønsker dig en fantastisk dag med din mand, med eller uden bror :hug:

0

Del dette indlæg

Nu lyder det måske lidt mærkeligt, men jeg mener altså at dine forældre også har en rolle i det her. De er jo trods alt stadig "de voksne" i jeres familie og de må da kunne presse et svar ud af ham?

Jeg kunne forestille mig at manden føler sig klemt op i et hjørne, for sådan som jeg ser det, så tror jeg stadig han elsker dig, men hvis han siger ja til jeres bryllupsinvitation, så bliver der helvede hjemme hos ham fra kæresten og det er jo der han er til dagligt. Det er jo lidt en situation, som leder op til det "endelige" valg - familien eller kæresten, og hvis jeg var ham ville det skræmme mig fra sans og samling. Måske det er derfor at svaret trækker ud?

Det er altså forfærdeligt, når folk ender op med partnere der bare IKKE er gode for dem! Man er jo totalt magtesløs! Jeg føler med dig, og kan slet ikke forestille mig, hvis min bror ikke skulle med! Jeg håber i finder ud af det, og at din bror snart ser, hvilken krampe han har fundet op med og hvor meget hun ødelægger :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er rimelig sikker på, at vi ikke ringer ud herhjemme til dem, der ikke har givet svar inden SU ..... det bliver antaget, at de bare automatisk ikke kommer så. Jeg tror vi sætter en buffer på 2-3 uger el lign. Altså hvis folk ikke engang kan finde ud af at ringe og melde afbud, sååå...... Om det er ens bror eller ej, så kommer det lidt ud på eet .... og der vil jeg faktisk mene, det er endnu mere grotesk, at der ikke bliver meldt fra. Nogen gange gør forskellige ting lidt ondt og der er vist ikke andet at gøre end at komme videre :) Der er ikke så meget, du kan gøre udover måske at tage en snak med ham omkring dine følelser omkring hans manglende deltagelse i diverse festivitas. Hans kæreste skal du overhovedet ikke komme ind på, for hun er ikke din opfindelse.

1

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer