Guest Mynte

Bordplan

38 indlæg i dette emne

Jeg aner slet ikke hvordan vi skal sidde endnu, om det bliver mange borde alene, eller om de skal samles sammen.. Men jeg vil gerne sidde sammen med vores nærmeste familie.. Vi har så også kun 5 venner og deres partnere ( dem der altså har en) , vi skal have med. Langt største delen af vores gæster er familie.. Og det er kun 1 af vennerne som er en fælles ven, resten er nogen vi har hver for sig ( den ene af kærestens venner har jeg faktisk aldrig mødt) , så jeg ville syntes det var dybt underligt hvis vi skulle sidde med vennerne...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har haft forskellige løsningsforslag til vores bordplanen men er ikke landet på den endelige endnu. Jeg har ikke mine forældre, så det er min bror der skal føre mig op. Jeg vil gerne sidde med ham og jeg syntes også at svigerforældrene skal sidde med ved vores bord. Jeg ville rigtig gerne sidde sammen med vennerne også, men jeg syntes det hører sig til at have den nærmeste familie ved højbordet. Jeg har dog overvejet at lave vores bord større end de andre borde (6-8 prs.) sådan at der kan sidde flere af vores søskene med ved høj bordet, for en aften (og netop denne aften) kun med brormand og svigerforældrene syntes jeg alligevel bliver for meget af det gode :blink:

Problemet er dog at jeg syntes det er svært at trække grænsen for hvem der skal sidde med til højbords, for nogen kunne jo føle sig fravalgt.

0

Del dette indlæg

Vi har valgt det således at vi starter fuldstændig traditionelt med forældre og begge vores søskende. Vi sidder på runde borde m. plads til 7-8.

Når så vi skal til rødvinen og hovedretten efter de to første retter har vi sat nye bordkort om stilken på de glas, for at indikere at det er en ny person, der skal sidde på den givne plads når rødvinsglasset skal i brug. Så flytter vi alle pladser og vi får et bord med lidt af hans yngre familie samt nogle gode venner. På samme måde inden desserten flytter vi igen alle pladser og vi kommer til at sidde sammen med lidt af min familie samt gode venner. På den måde synes vi at vi tilgodeser alle og især os selv.

Samtidig sikrer vi os også at ingen føler de sidder fast ved siden af "nitten" hele aftenen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal have buffet og vi skal sidde ved "små" borde så meget er sikkert. Vi vil nemlig gerne holde stilen lidt uformel. Alligevel tror jeg dog at vi skal sidde ved samme bord som mine svigerforældre og min far, vores datter og H2B's mormor, andet ville jeg synes var underligt - og de ville nok osse blive lidt skuffede hvis de ikke skulle sidde sammen med os :wink:

Men så er der jo osse vores søskende med respektive ægtefæller!? Et rent "familie-bord" bliver måske osse for meget af det gode... så måske bliver det kun os 7 - og så resten ved blandede borde....vi må se når bordplanen skal lægges - det bliver nok noget af et puslespil :lol:

Vi skal ikke have en egentlig dessert, men kaffebord med bryllupkage + diverse, så efter forret + buffet bliver der en pause inden kaffen - og så mingler og blander gæsterne sig forhåbentlig lidt inden de sætter sig igen :)

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg

Vi kommer til at sætte folk i par, vi har en rimelig stor familie som ikke kender hinanden så godt på tværs. Har dog et problem med at min Stedfar bliver Jaluox hvis min Mor sidder for tæt på min Far.. Og så tænker i det ikke kan være mit problem men det kommer i sidste ende til at gå ud over min Mor.. Så det bliver nok ikke traditionelt... Nu må vi se.. Har heldigvis masser af tid til at regne den ud :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hader også bordplaner, og jeg forventer at vi skal sidde ved runde borde. Jeg overvejer seriøst, at lade det være op til tilfældighederne hvor folk sidder, ved at klippe et kortspil over, dele dem i to, og så skal folk finde den anden halvdel af deres kort som mangler. På bordkortene printer jeg så symbolet på kortene, så de kan sætte sig ved bordet, der hvor hjerter konge er, når hjerte konge parret har fundet hinanden. Hvem de er vides jo ikke. Men jeg over vejer at ligge en lille tusch i en box, så de selv kan skrive navn på bordkortet efterfølgende.

Kh Anell

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke nået så langt endnu, men kan godt læse mig til, at det at lave bordplan kommer til at blive en udfordring.

Er det sandt mht. runde borde - at det er mere svært for gæsterne at tale med dem overfor? Fordi de runde borde er dybere i diameter end den klassiske hestesko?

0

Del dette indlæg

Vi er også i gang med den snak.

Hovedbordet kommer til at være os, min mor (da min far er død) ved siden af mig, og svigermor og svigerfar ved siden af h2b, h2bs søster og så et vennepar

Vi sidder ved runde borde med 8 på hver og det er godt nok noget af et puslespil må man da sige!

Vi prøver ikke at sætte vores venner i de vennegrupper de plejer at hænge ud i, men få den rodet lidt sammen, så man møder nye mennesker.

Og samtidig så de har noget at snakke om. ligeså med familien prøver vi også at sætte så alle har ET ELLER ANDET at snakke om.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer