M&MN

Dilemma - stedsøskende?

15 indlæg i dette emne

Jeg er endt i noget af et dilemma. Vi skal giftes den 23/6-12 og sidder og kigger på vores invitationer der næsten er klar til afsendelse.. Men jeg har er meget i tvivl om to par på min gæsteliste. For 14 dage siden gik min far fra sin kæreste igennem 13 år. Hun har to voksne børn med familier som jeg jo i de 13 år har haft en del med at gøre. Vi har aldrig været sådan rigtig søskende, men i perioder har vi haft meget med hinanden at gøre. Jeg er moster til deres børn jeg har kendt hele deres liv og vi kommer altid til hinandens fødselsdage osv.

Men jeg kan simpelthen ikke afgøre om jeg skal invitere dem.. Vi har snakket om det herhjemme og vi er ikke sikker på vi vil få noget med dem at gøre fremadrettet - men bruddet er jo stadig så nyt man ikke kan vide noget med sikkerhed - altså om man kommer til at ses. Min kæreste siger det er mig der har kendt dem i 13 år, så beslutningen er min og det er også helt fint - men jeg kan bare ikke tage beslutningen..

Jeg har snakket med min far - han vil ikke blande sig i vores gæsteliste. Jeg ved han mener bruddet alvorlig og at de ikke finder sammen igen. Men WHAT to do!

Jeg håber i har nogle gode råd..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh jeg syns den er svær. Altså hvis I ikke forventer at skulle have noget at gøre med dem fremadrettet, så syns jeg måske ikke, de skal med. Der er 6 mdr til I skal giftes .... og hvis I ikke har snakket med dem i 6 mdr så .... spgm er, hvor akavet det måske vil være ?

Jeg tænker dog .... er der andre i deres omgangskreds, der skal med ? For ellers kunne I jo gøre det sådan, at I ventede til om et par mdr med at sende invitationen til dem, bare for at se, hvad der kommer til at ske ? Beslutningen er måske nemmere at træffe om fx 2 mdr, hvis I ikke har haft noget kontakt med dem ?

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Jeg synes de skal med - og jeg synes at du skal holde kontakten til dem fremadrettet, selvom hun og din far ikke kommer til at finde sammen igen. Søskende kan man aldrig have for mange af.

Men jeg ville lige tage en snak med min far først og høre hvordan han har det med at sidde i et rum sammen med hende - og om du eventuelt kan gøre det lidt lettere for dem ved at placere dem ved forskellige borde eller noget...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes de skal med - og jeg synes at du skal holde kontakten til dem fremadrettet, selvom hun og din far ikke kommer til at finde sammen igen. Søskende kan man aldrig have for mange af.

Men jeg ville lige tage en snak med min far først og høre hvordan han har det med at sidde i et rum sammen med hende - og om du eventuelt kan gøre det lidt lettere for dem ved at placere dem ved forskellige borde eller noget...

Altså vi snakker om, at stedmoren ikke skal med ? Kun hendes børn, som M&MN ikke forventer at komme til at ha noget at gøre med fremadrettet ?

0

Del dette indlæg

Åhh jeg syns den er svær. Altså hvis I ikke forventer at skulle have noget at gøre med dem fremadrettet, så syns jeg måske ikke, de skal med. Der er 6 mdr til I skal giftes .... og hvis I ikke har snakket med dem i 6 mdr så .... spgm er, hvor akavet det måske vil være ?

Jeg tænker dog .... er der andre i deres omgangskreds, der skal med ? For ellers kunne I jo gøre det sådan, at I ventede til om et par mdr med at sende invitationen til dem, bare for at se, hvad der kommer til at ske ? Beslutningen er måske nemmere at træffe om fx 2 mdr, hvis I ikke har haft noget kontakt med dem ?

Enig :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror vist det kommer an på mange ting og HVOR tæt et forhold, man har haft :) Min far boede også sammen med en kvinde på et tidspunkt igennem en del år, som har en søn. Han og jeg havde super mange hyggelige stunder sammen og havde værelse lige ved siden af hinanden osv. Den dag, de flyttede fra hinanden .... jeg har ikke snakket med hendes søn siden. Tror desværre bare sådan noget dør ud med tiden.... og nogle forhold hurtigere end andre.

0

Del dette indlæg

Det er heller ikke fordi jeg smider gode forhold væk over natten - men det er ikke nogen vi ville snakke med overhovedet hvis ikke det var fordi vores forældre havde boet sammen.. Altså de seneste år er vi gledet fra hinanden - og ses ikke som vi gjorde en gang... Havde det været som i gamle dage havde jeg ikke været i tvivl-- Men vores forældres dårlige forhold har nok smittet af på os...

0

Del dette indlæg

Jeg synes, også i skal vente og se et par måneder frem. Evt. invitere dem med til globryllup i stedet.

Vores familie var i samme situation, for 2 år siden, hvor min morfar døde. Han havde efter min mormors tidlige død, fundet sammen med en 15 år yndre kvinde, som han var kærester med i 18 år. Vi havde også været sammen med hendes børn og børnebørn til fester osv. Min morfar, så hendes børn og børnebørn, som ligeværdige med hans vegne, hvor det bestemt ikke var sådan for hende. Og vi så dem også kun til dem, pga. vi var i "familie"

Siden min morfar døde, har vi ikke hørt fra hverken kæresten eller børnene, selvom vi prøvede at holde kontakten. De gider nærmest ikke engang hilse på os på gaden.

Hvis I ikke regner med at se til noget til dem, så synes jeg i skal invitere dem til globryllup. Men vent og se ad.

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ser det fra en lidt anden vinkel: hvis I kunne tænke jer, at have noget med dem at gøre fremadrettet, så ville et første skridt i den retning være at invitere dem med. Det ville være et godt signal, der bekræfter jeres ønske. Hvis I tilgengæld ikke ønsker at investere tid og lyst i et forhold til dem, jamen så er det måske ikke nødvendigt at invitere dem med.

1

Del dette indlæg

Jeg ser det fra en lidt anden vinkel: hvis I kunne tænke jer, at have noget med dem at gøre fremadrettet, så ville et første skridt i den retning være at invitere dem med. Det ville være et godt signal, der bekræfter jeres ønske. Hvis I tilgengæld ikke ønsker at investere tid og lyst i et forhold til dem, jamen så er det måske ikke nødvendigt at invitere dem med.

Ja det var jo en helt anden vinkel på det...

Det er skønt med nogle andre øjne på tingene...

1

Del dette indlæg

Enig med Cath82.. :)

Og uanset hvad, så kan I jo invitere dem med og se hvad der sker.. Enten glider I ikke fra hinanden, og de er inviteret med til bryllup og alt er dejligt, eller også glider I fra hinanden, og de takker nej om et par måneder (for de er vel ikke så mærkelige de tager med til bryllup, hvis de ikke har lyst til at holde kontakten til jer) :wink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer