FruE

Feststeder i Vestjylland (Holstebro / Herning området).

33 indlæg i dette emne

Vi snakker jo altså bryllup herhjemme hos os :loveboard: . Men nøj, hvor jeg synes, det er svæært at finde nogle egnede lokaler.

Vi skal vies i en lille landsbykirke mellem Holstebro og Herning, og vi bor i Holstebro, hvormed det selvfølgelig er nærliggende at holde festen heromkring, - men Herningegnen er også ok.

Vi har kigget på Anlægspavillonen, Knudsens og Plexus. De to første tiltaler os pga. de skønne lokaler. Plexus er egentlig dukket op, fordi vi gerne ville se et mere "moderne" alternativ. Jeg tror dog ikke, det bliver aktuelt... Festhuset er vi også obs. på, - men det ligger bare så "trist" midt i et industrikvarter.

Men hvad er der ellers? Overser vi en "perle"?

Inspirer mig gerne med lidt af hvert... Lige fra et skønt beliggende forsamlingshus til det skønne feststed med helaftensarrangementer.

Budgettet ved jeg ikke rigtig med. Det koster 750 kr. pr. kuvert i Anlægspavillonen, - og vi vil ikke over det. For så vælger vi at holde det der :) ! Der skal være plads til ca. 80 gæster.

Har I nogle gode idéer?

Edit: Valgmenighedens hus bliver det ikke, da lokalerne ikke lige er dét, vi søger.

Redigeret af FruE
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anlægspavillionen skulle være super lækkert, har en veninde der serverer der og hun siger maden er super lækker :) Jeg ved også at Borbjerg Mølle Kro er meget populær.

Hvis I godt vil lidt udenfor Holstebro ligger der et lækkert, nyt og ret billigt sted i Vind, ved ikke om du kender byen. Men hjemmesiden er her;

http://www.vindsiden.dk/kultur/landsbycenter-vind/

Hende der ejer Cafe Aas har købt det gamle Hotel Fønix og vil også til at holde selskaber, det er måske også værd at undersøge.

1

Del dette indlæg

Anlægspavillionen skulle være super lækkert, har en veninde der serverer der og hun siger maden er super lækker :) Jeg ved også at Borbjerg Mølle Kro er meget populær.

Hvis I godt vil lidt udenfor Holstebro ligger der et lækkert, nyt og ret billigt sted i Vind, ved ikke om du kender byen. Men hjemmesiden er her;

http://www.vindsiden...sbycenter-vind/

Hende der ejer Cafe Aas har købt det gamle Hotel Fønix og vil også til at holde selskaber, det er måske også værd at undersøge.

Tak for dine inputs :cheerleader3: !

Pavillonen er fantastisk! Og maden er skøn. Vi har bare været så fokuseret på det sted, at vi kom til at tænke på, om der var andet, der blev overset pga. vores forblændelse :lol: !

Jeg kender godt Vind, - men ikke forsamlingshuset! Det ser da godt ud. Hvor har du været der?

Borbjerg Mølle er vi ikke til. Det koster ca. det samme som Pavillonen (eller i hvert fald næsten), - og så risikerer vi, at der er mange fester samme aften. Og er det ikke slidt med slidt på efterhånden derude?

Kan Gæstgivergården (Fønix) godt rumme så store selskaber? Vi har faktisk aldrig været der...

0

Del dette indlæg

Det er også bare SÅ lækkert omkring Anlægspavillionen, virkelig :)

Ja, mit indtryk af Borbjerg er også at det er en smule gammeldags eller hvad skal man sige.. Vi har holdt barnedåb i Vind, det er virkelig et super lækkert lokale, meget lyst.

Jeg har heller aldrig været på Fønix, læste bare i avisen for noget tid siden at det skal til at rumme selskaber. Det er også hende der styrer Naur Sir sognegård tror jeg.

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, mit indtryk af Borbjerg er også at det er en smule gammeldags eller hvad skal man sige.. Vi har holdt barnedåb i Vind, det er virkelig et super lækkert lokale, meget lyst.

Jeg har heller aldrig været på Fønix, læste bare i avisen for noget tid siden at det skal til at rumme selskaber. Det er også hende der styrer Naur Sir sognegård tror jeg.

Ja, - det er nok "Holstebros perle". Ærgeligt, at der ikke er et sted ned til vandkraftssøen eller lignende!

Har I egentlig været på Restaurant Falling Water på golfbanen? Det skulle også være flot. Men jeg kender det bare slet ikke.

Det er den samme, der står bag Café Aas, Naur-Sir Forsamlingshus og Gæstgievergården. Jeg ved bare ikke, hvordan hendes festmad er...

Hvor skal I fejre jeres kærlighedsfest? Og hvor skal I vies?

0

Del dette indlæg

Vi har netop valgt festhuset fra, pga. den uskønne placering! Det er et godt sted til andre fester, men ikke til et smukt bryllup... gæstern eskal også kunne nyde det lidt udenfor :)

Det er vigtigt for os selv at måtte medbringe drikkevarer, og det måtte vi i valgmenigheden, og samtidigt med at det er tæt på rådhuset, var det godt for os. Lokalerne er standard, og god mad, men vi havde ikke valgt det hvis vi skulle have det store prinsessebryllup :) (Desuden er ham der har det meget... speciel)

Nørre Vosborg?

Min mand har snakket om en mølle ude ved aulum der er lavet om til festlokaler, og det ser skønt ud på hjemmesiden, MEN der er ikke sindssygt meget plads, så det er ikke til kæmpebryllupper :)

Borbjerg mølle er så fantastisk smukt, at her havde vi nok holdt prinsessebrylluppet hvis det var (selvom min kæreste har været til bryllup der ude, hvor de løb tør for kartofler :lol: )

Holstebro er det eneste jeg kan byde ind med :)

1

Del dette indlæg

Vi har netop valgt festhuset fra, pga. den uskønne placering! Det er et godt sted til andre fester, men ikke til et smukt bryllup... gæstern eskal også kunne nyde det lidt udenfor :)

Det er vigtigt for os selv at måtte medbringe drikkevarer, og det måtte vi i valgmenigheden, og samtidigt med at det er tæt på rådhuset, var det godt for os. Lokalerne er standard, og god mad, men vi havde ikke valgt det hvis vi skulle have det store prinsessebryllup :) (Desuden er ham der har det meget... speciel)

Nørre Vosborg?

Min mand har snakket om en mølle ude ved aulum der er lavet om til festlokaler, og det ser skønt ud på hjemmesiden, MEN der er ikke sindssygt meget plads, så det er ikke til kæmpebryllupper :)

Borbjerg mølle er så fantastisk smukt, at her havde vi nok holdt prinsessebrylluppet hvis det var (selvom min kæreste har været til bryllup der ude, hvor de løb tør for kartofler :lol: )

Holstebro er det eneste jeg kan byde ind med :)

Valgmenighedens hus bliver det ikke. Lokalerne er simpelthen for små, synes vi. Vi bliver omkring 80, og vil rigtig gerne have runde borde. Og det fungerer ikke. Vi har været til flere fester der, - og maden er SKØN. Men lokalerne er bare ikke de rette. Jeg synes så personligt heller ikke, at det udenfor er sååå godt, - men klart bedre end Festhuset, hvor nærmeste nabo jo er en materieludlejning :lol: . Hurra for udsigt til en gravko!

Det er rigtigt, at Aulum Mølle kan lejes. Men der er vist max. plads til 50 spisende gæster. Men det er et fedt sted :thumbsupsmileyanim: . Man skal dog være medlem af "møllelauget" for at kunne leje det. Men alle kan vist blive medlem.

Borbjerg Mølle ligger SÅ smukt. Men som jeg skrev, er vi ikke så vilde med idéen om, at der kan være en anden fest igang i lokalet ved siden af. Og da vi var der sidst (for små 5 år siden), var det MEGET slidt, synes jeg. Priserne minder tilsyneladende meget om Pavillonen, - og er det ikke billigere, vil vi hellere holde det i Pavillonen, - som bare er skøn på alle måder! Men med 80 gæster bliver det også halvdyrt! Og havde vi nu overset en perle, som kunne tillade lidt mere luft i budgettet, - ja så var det jo schön!

Nørre Vosborg er smukt og fantastisk! Men mon ikke det er svimlende dyrt? Jeg har faktisk ikke undersøgt...

Det er egentlig ikke fordi, vi vil have et prinsessebryllup. Overhovedet faktisk! Snarere tværtimod. Vi vil bare gerne have en FEST! Det skal være hyggeligt, uformelt og skønt, - men lækre omgivelser, fantastisk mad og det mest vidunderlige selskab. Vi vil gerne forkæle vores kære... Så det er ikke fordi, det skal være prinsessedrømmeagtigt. Bare noget særligt.

0

Del dette indlæg

Snakker også bare prinsessebryllup som det store bryllup med kirken, den store kjole, den gennemførte menu, mange gæster og det store (eller større :rolleyes: ) budget - noget særligt :blush: Overhovedet ikke negativt, men sådan som de fleste gør det.. vi holder SU-rådhus bryllup, så vi gør meget på en lidt anderledes måde, og vælger ikke at skulle låne for at få de lækreste omgivelser :blush: Vi må nøjes med de fantastiske gæster, som vi har valgt er nok for os den dag :loveflag:

Valgmenighedens "baggård" er hyggelig nok (er ex-ryger :lol: ) og helt fint til vores formål - vi har også planlagt en lidt urban stemning på bryllupsbilleder, så det passer fint - men det store bryllup havde vi holdt mere naturskønt. Vi inviterer de fleste kun til en 3-timers reception, og dét skal de altså ikke ud og køre langt for :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som du ved holder vi vores fest i Anlægspavillionen - og vi glæder os vildt meget :) Men jeg tror faktisk ikke Nørre Vosborg er ret meget anderledes prismæssigt, jeg undersøgte det i maj sidste år..

Borbjerg mølle var også med i vores overvejelser, vi har spist der mange gange. Hvis jeg var sikker på at få lokalerne med udsigt over søen, så ville det ikke røre mig, at der var andre fester samme aften..

Det var ikke rigtigt noget nyt jeg kunne byde ind med, men håber I finder det helt rigtige sted til jeres fest!

1

Del dette indlæg

Snakker også bare prinsessebryllup som det store bryllup med kirken, den store kjole, den gennemførte menu, mange gæster og det store (eller større :rolleyes: ) budget - noget særligt :blush: Overhovedet ikke negativt, men sådan som de fleste gør det.. vi holder SU-rådhus bryllup, så vi gør meget på en lidt anderledes måde, og vælger ikke at skulle låne for at få de lækreste omgivelser :blush: Vi må nøjes med de fantastiske gæster, som vi har valgt er nok for os den dag :loveflag:

Valgmenighedens "baggård" er hyggelig nok (er ex-ryger :lol: ) og helt fint til vores formål - vi har også planlagt en lidt urban stemning på bryllupsbilleder, så det passer fint - men det store bryllup havde vi holdt mere naturskønt. Vi inviterer de fleste kun til en 3-timers reception, og dét skal de altså ikke ud og køre langt for :)

Det var bestemt ikke fordi, Valgmenighedens hus ikke er et fint sted. For dét er det! Og skulle vi have været færre, kunne det såmen sagtens være blevet her. Men det betyder ret meget for os, at vi ikke kommer til at sidde "til højbords". Og det fordrer de lokaler bare på sin vis. Vi VIL sidde ved mindre borde, og med 80 gæster, så er stedet valgt fra allerede der.

Og så vil vi bare gerne, at vores gæster kan komme ud i noget "grønt" på en eller anden måde. I hvert fald i drømmene... Vi snakker om et juni eller september bryllup, - så vi ville gerne have en ordentlig sending petanque, kroket, kæmpe mikado, vikingespil osv. med, - som vores gæster kunne muntre sig med, mens vi f.eks. bliver fotograferet. Og det kræver jo i hvert fald en plæne (og godt vejr :blink: ).

Men vi vil heller ikke låne penge til bryllup. Men vi er så heldige, at vi får et tilskud af mine forældre, - og det hjælper lidt. Og ellers har vi jo 1 år+ at spare op i. Men hvem ved, - måske ender vi i Festhuset. Det er bare ikke vores første prioritet og største drøm. Men det kan jo være, at det bliver prioriteringen... Og maden skulle være skøn derude...

OT: Men hvor har I planlagt fotografering?

Valgmenigheden er også meget.. umedgørlige.. Når I er så mange, så kan I heller ikke "risikere" at det ikke bliver HELT som I ønsker det :td: Så skal I sq bestemme selv..

Hvor bittert, at de er umedgørelige dernede! Det er da ikke i orden, - når man betaler i dyre domme for deres SERVICE, - så er det da dét, de skal levere... Service!

Som du ved holder vi vores fest i Anlægspavillionen - og vi glæder os vildt meget :) Men jeg tror faktisk ikke Nørre Vosborg er ret meget anderledes prismæssigt, jeg undersøgte det i maj sidste år..

Borbjerg mølle var også med i vores overvejelser, vi har spist der mange gange. Hvis jeg var sikker på at få lokalerne med udsigt over søen, så ville det ikke røre mig, at der var andre fester samme aften..

Det var ikke rigtigt noget nyt jeg kunne byde ind med, men håber I finder det helt rigtige sted til jeres fest!

Så må jeg hellere tjekke Nørre Vosborg ud :) . Smukt er det i hvert fald helt sikkert.

Vi var nede på Pavillonen i går og snakke med Dorthe. Og det er helt klart et fantastisk sted. Jeg kan godt forstå, I glæder jer! Men vi kommer nok op på små 900 kr. - måske endda + - pr. snude for hele arrangementet. Og det er dyrt. Så derfor ville vi lige afsøge markedet for alternativer. Men er alternativerne lige så dyre, - så tror jeg, vi vælger pavillonen. For det er bare så dejligt et sted.

Redigeret af FruE
0

Del dette indlæg

Fotografering... Jamen vi har mange idéer :biggrin:

Ved åen ved det gamle dampbrug mellem skovvang og skjernvej - stort naturskønt område

Mellem ringvejen ved vandkraftsøen og kolonihaverne - skøn natur og 1. prioritet, men kommunen har gravet det op... Så er bare stædig når jeg ikke har slettet det fra listen...

Grafitti - her har vi Jættehøj og graffitivæggen ved nørreport i tankerne

Urban - parkeringshus nørreport (inspiration fra FruBK), omkring valgmenigheden, rundt "nede" i byen... hvad vi finder på :)

Her på det seneste er jeg kommet i tanke om sletten. Er vokset op på et eneste af sletten, og når man kommer længere ud med søen, er der virkelig naturskønt. Måske kan vi finde et får at få med på billedet :biggrin:

Vi har ikke lagt os fast på noget endnu, for det afhænger både af vejret på dagen, og at vejret generelt - det kan enten have været sønt vejr et stykke tid så alt er godt, eller have regnet to uger så alt er smattet .. Sådan er det at blive gift i marts :td::blush::a1221: Og vi har 3 timer til det, så vi når det vi vil (det er jo self ikke koldt i marts...)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fotografering... Jamen vi har mange idéer :biggrin:

Ved åen ved det gamle dampbrug mellem skovvang og skjernvej - stort naturskønt område

Mellem ringvejen ved vandkraftsøen og kolonihaverne - skøn natur og 1. prioritet, men kommunen har gravet det op... Så er bare stædig når jeg ikke har slettet det fra listen...

Grafitti - her har vi Jættehøj og graffitivæggen ved nørreport i tankerne

Urban - parkeringshus nørreport (inspiration fra FruBK), omkring valgmenigheden, rundt "nede" i byen... hvad vi finder på :)

Her på det seneste er jeg kommet i tanke om sletten. Er vokset op på et eneste af sletten, og når man kommer længere ud med søen, er der virkelig naturskønt. Måske kan vi finde et får at få med på billedet :biggrin:

Vi har ikke lagt os fast på noget endnu, for det afhænger både af vejret på dagen, og at vejret generelt - det kan enten have været sønt vejr et stykke tid så alt er godt, eller have regnet to uger så alt er smattet .. Sådan er det at blive gift i marts :td::blush::a1221: Og vi har 3 timer til det, så vi når det vi vil (det er jo self ikke koldt i marts...)

Sikke en masse gode idéer. Jeg gider nemlig heller ikke den klassiske - den hvide bro i anlægget :lol: !

Jeg havde også tænkt på perronen på banegården, - hvis vejret er dårligt. Eller nede ved musikteateret - på åsiden.

Men vi skal ikke vies her i byen, men i min barndomsby, hvor der er rigtig naturskønt. Så vi skal nok også have taget nogle billeder der. Og vi kan så meget passende få en ko med på billederne :lol: .

0

Del dette indlæg

Ja, - det er nok "Holstebros perle". Ærgeligt, at der ikke er et sted ned til vandkraftssøen eller lignende!

Har I egentlig været på Restaurant Falling Water på golfbanen? Det skulle også være flot. Men jeg kender det bare slet ikke.

Det er den samme, der står bag Café Aas, Naur-Sir Forsamlingshus og Gæstgievergården. Jeg ved bare ikke, hvordan hendes festmad er...

Hvor skal I fejre jeres kærlighedsfest? Og hvor skal I vies?

Nej, har aldrig været på golfbanen. Der er også Plexus i Idom, det skulle også være ret lækkert :)

Vi skal vies i Vind Kirke og holde fest i Herning, oven på slagter Gøttsche hvis du kender det :)

Kan ikke lige huske om det er nævnt, men er der ikke også noget der hedder Tvis Forsamlinghus?

Og ang. billeder i Holstebro, jeg tror der kan tages de fedeste billeder i parkeringshuset ved Nørreport centeret :wink:

0

Del dette indlæg

Altså vi holder vores fest på Struer Vandrehjem. De har lige renoveret, så det er dejlige lyse lokaler og det ligger et stenkast fra Bremdal strand.

Der virker til at være super service og de er ret large mht. hvad man selv må medbringe. De er samtidig billige - 398 for et helaftensarrangent.

Et kæmpe plus for os er, at gæster kan overnatte for kun 98 kr. pr. pers.

Ved ikke om det kunne være noget?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, har aldrig været på golfbanen. Der er også Plexus i Idom, det skulle også være ret lækkert :)

Vi skal vies i Vind Kirke og holde fest i Herning, oven på slagter Gøttsche hvis du kender det :)

Kan ikke lige huske om det er nævnt, men er der ikke også noget der hedder Tvis Forsamlinghus?

Og ang. billeder i Holstebro, jeg tror der kan tages de fedeste billeder i parkeringshuset ved Nørreport centeret :wink:

Tvis Sognegård, - det er de samme forpagtere som Festhuset. Og jeg tror, maden er super faktisk... Hmmm... Det er jo en JUNGLE! Og vi er vestjyder, og vil have det hele til det halve jo :lol: .

Og jeg tror også, der kan tages nogle fab. billeder i parkeringshuset. Men vrimler det ikke med mennesker?

Kan faktisk godt lide at sidde og diskutere holstebro/herning herinde, det var på tide :thumbsupsmileyanim:

Ja for pokker! Vi må på landkortet :loveflag: !

Altså vi holder vores fest på Struer Vandrehjem. De har lige renoveret, så det er dejlige lyse lokaler og det ligger et stenkast fra Bremdal strand.

Der virker til at være super service og de er ret large mht. hvad man selv må medbringe. De er samtidig billige - 398 for et helaftensarrangent.

Det lyder billigt. Og lokalet ser rigtig godt ud på hjemmesiden. Ved du, hvordan maden er? Eller må man måske selv hyre en kok evt.?

0

Del dette indlæg

Der er også Skarrildhus, Bjerrely Muslingehus og Sinding feriecenter :)

Jeg er såååå forelsket i Skarrildhus :loveboard: ! Det ser så lækkert og fantastisk ud. Jeg har aldrig været der. Det ligger dog ikke optimalt for os sådan geografisk. Men det vil klart kunne lade sig gøre, - men vil betyde mere kørsel, end vi først havde planlagt, - og jeg har svært ved at gennemskue, hvad prisniveauet er. Vil du evt. dele ud af dine erfaringer :) ?

De to andre steder kender jeg ikke, ud over en hurtig googling. Er det ok steder? Det er da et vældig dominerende vægmaleri i det feriecenter :fløjt: ...

0

Del dette indlæg

Jeg er såååå forelsket i Skarrildhus :loveboard: ! Det ser så lækkert og fantastisk ud. Jeg har aldrig været der. Det ligger dog ikke optimalt for os sådan geografisk. Men det vil klart kunne lade sig gøre, - men vil betyde mere kørsel, end vi først havde planlagt, - og jeg har svært ved at gennemskue, hvad prisniveauet er. Vil du evt. dele ud af dine erfaringer :) ?

De to andre steder kender jeg ikke, ud over en hurtig googling. Er det ok steder? Det er da et vældig dominerende vægmaleri i det feriecenter :fløjt: ...

Vi skal holde vores bryllup på Skarrildhus. Det ligger på bøhlandet og ca 35 min kørsel fra kirken. Pyt med det, da vi skal med bil. Var nok et større problem hvis vi skulle cykle :griner:- Det er ikke helt billigt at holde bryllup der. Vi regner med at vi kommer op på en kuvertpris der hedder 1200kr ( svært at regne ud når man ikke ved hvor meget folk drikker). Men det er altså også meget proff og vi skal ikke selv røre en finger. Brudesuiten og morgenmad + skilt til træet, er med i prisen. Traditionen er, at man planer et træ i skoven dagen efter brylluppet.

Cirka samme pris som Nørre Vosborg som vi også kiggede på. Men der skulle festen slutte kl 2. og det gad vi ikke.

Jeg har aldrig været de 2 andre steder, men er inviteret til bryllup i Muslingehuset til April. De skal vies ude i haven og så skal der festes bagefter med helstegt pattegris osv. Det ser rigtig fint ud på billederne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tvis Sognegård, - det er de samme forpagtere som Festhuset. Og jeg tror, maden er super faktisk... Hmmm... Det er jo en JUNGLE! Og vi er vestjyder, og vil have det hele til det halve jo :lol: .

Og jeg tror også, der kan tages nogle fab. billeder i parkeringshuset. Men vrimler det ikke med mennesker?

Kan faktisk godt lide at sidde og diskutere holstebro/herning herinde, det var på tide :thumbsupsmileyanim:

Det lyder billigt. Og lokalet ser rigtig godt ud på hjemmesiden. Ved du, hvordan maden er? Eller må man måske selv hyre en kok evt.?

Maden skulle være rigtig god. Og har man andre ønsker end det der står i deres menu, skal man bare sige til. Men tror desværre ikke man må have sin egen kok med...

0

Del dette indlæg

Vi skal holde vores bryllup i festhuset og vi bliver 80 mennesker... De er vildt medgørlige derude, og selvom placeringen måske ikke er det mest idylliske, så synes jeg lokalerne er dejlige, der er store og lyse og det ser nyt ud. Vi har selv sammensat menuen, de har vildt meget styr på det hele og vi er rigtig glade for at vi helt selv må bestemme alle de drikkevarer vi vil have med, og ting og sager til kaffen.

Jeg glæder mig til festen, og er sikker på jeg trygt kan overlade tingene til festhuset :)

0

Del dette indlæg

Vi skal holde vores bryllup på Skarrildhus. Det ligger på bøhlandet og ca 35 min kørsel fra kirken. Pyt med det, da vi skal med bil. Var nok et større problem hvis vi skulle cykle :griner:- Det er ikke helt billigt at holde bryllup der. Vi regner med at vi kommer op på en kuvertpris der hedder 1200kr ( svært at regne ud når man ikke ved hvor meget folk drikker). Men det er altså også meget proff og vi skal ikke selv røre en finger. Brudesuiten og morgenmad + skilt til træet, er med i prisen. Traditionen er, at man planer et træ i skoven dagen efter brylluppet.

Cirka samme pris som Nørre Vosborg som vi også kiggede på. Men der skulle festen slutte kl 2. og det gad vi ikke.

Jeg har aldrig været de 2 andre steder, men er inviteret til bryllup i Muslingehuset til April. De skal vies ude i haven og så skal der festes bagefter med helstegt pattegris osv. Det ser rigtig fint ud på billederne.

Det lyder fantastisk - Skarrildhus. Men vi vil ikke afsætte så mange penge pr. kuvert. Simple as that. 750 kr. er vores "smertegrænse", da det er dét, de tager i Anlægspavillonen her i byen. Og der skal vi heller ikke røre en finger, det er fab. mad og skøn service. Men nøj et drømmested altså. Jeg glæder mig til at læse din beretning, når den engang kommer.

Umiddelbart tror jeg, det bliver lige småt nok, det der Muslingehus. Men det ligger godt nok smukt.

Maden skulle være rigtig god. Og har man andre ønsker end det der står i deres menu, skal man bare sige til. Men tror desværre ikke man må have sin egen kok med...

Må jeg spørge, hvad jeres menu bliver. For sådan lige umiddelbart er der ikke lige dét vi leder efter på menukortet.

Vi skal holde vores bryllup i festhuset og vi bliver 80 mennesker... De er vildt medgørlige derude, og selvom placeringen måske ikke er det mest idylliske, så synes jeg lokalerne er dejlige, der er store og lyse og det ser nyt ud. Vi har selv sammensat menuen, de har vildt meget styr på det hele og vi er rigtig glade for at vi helt selv må bestemme alle de drikkevarer vi vil have med, og ting og sager til kaffen.

Jeg glæder mig til festen, og er sikker på jeg trygt kan overlade tingene til festhuset :)

Det er jeg også HELT sikker på, at I kan. Jeg tror også, de er meget professionelle derude. De lever jo af at sælge fester.

Og hvem ved, - måske er det også stedet for os. Vores drømme er noget andet, - fordi vi gerne vil have natur udenfor døren. Men man kan ikke både blæse og have mel i munden, - og alt er prioriteringer. Og beslutter vi os for, at vi ikke vil betale den kurvertpris, som f.eks. Anlægspavillonen kræver. Ja, - så er Festhuset jo et godt alternativ her i området.

0

Del dette indlæg

Mht. festhuset - hvis jeg havde vidst hvordan servicen var i valgmenigheden, så havde jeg også taget festhuset i stedet! Har været til en god studenterfest der ude, og ja, det er prioritering, prioritering, prioritering :) Især i april, hvor det stadig er for koldt til at folk render rundt uden for, så er det ikke det store problem..

0

Del dette indlæg

Der kan jeg faktisk også godt være med (der bliver jo kørt mange kilometer en gang imellem):

Borbjerg Mølle Kro: Der var jeg i efteråret sidste år og spille bryllup og resultatet vil I kunne se i "Hvad Bruden ikke ved" der sendes her i starten af februar, formentlig i næste uge. Jeg ved ikke om jeg vil kalde stedet slidt. Det er et typisk kromiljø og der er meget lavt til loftet men jeg syntes egentlig lokaliteterne er fine og personalet er meget servicemindede.

Anlægspavillonnen: Det er som det bliver sagt lidt mere "fint" og 750 kr. kuverten er meget billigt i forhold til de kuvertpriser jeg nogle gange hører om, men vi er selvfølgelig også meget ude på landet (ihvertfald i min verden).

Sinding Feriecenter: Jeg har anbefalet stedet til flere herinde og ved positivt at der ihvertfald er en som har valgt at bruge det. Stedet er ekstremt billigt at leje, værtsparret derovre er utroligt flinke og hyggelige mennesker og festsalen - den store - er en af de bedste jeg har oplevet til dato rent akustisk. I modsætning til ovenstående er det så ikke en kompletløsning man køber idet man selv skal entrere med madløsning og drikkevarer.

Et lille indspark og en advarsel til Holstebro folket:Ved det bryllup jeg spillede til havde de hyret en vis kok fra Holstebro med fornavnet Bjarne (så har jeg ikke sagt for meget). Det må frarådes !

Maden var fin nok men forretten tog 2 1/2 time (undrede mig faktisk også over at de ikke tændt grillene inden middagen) og hovedretten som var en buffet var taget af bordet efter 50 minutter. Samtidig rendte kokken rundt under middagen og spillede fransk pauseklovn :) Undervejs vidste jeg ikke om det var noget som var aftalt men efterfølgende fandt jeg ud af at jeg bestemt ikke var den eneste som syntes at det var direkte pinligt. Det gjorde jeg faktisk allerede under desserten hvor man kunne fornemme et lettelsens suk hos folk da vedkommende sagde tak for i dag :lol:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer