Guest Lone2012

R&L 14.04.12 Sidste nyt: Servietter

34 indlæg i dette emne

De indledende øvelser

Jeg kan se, at mange herinde har en decideret tråd om deres bryllupsplanlægning herinde. Så jeg vil PRØVE, om det duer for mig, og måske kan sætte lidt ekstra kreative og inspirerende tanker i gang, når jeg først får sat lidt ord på, hvad jeg går og roder med.

Først kan jeg jo sige lidt kort fakta om vores forestående bryllup, så I har en anelse om format og tanker:

• Vi inviterer lidt over 70 mennesker, men det er inkl. alle eventuelle børn. Realistisk tæller det vel ca. 55 voksne, og så ender det måske med at være ca. 5-8 børn.
  • Selvom det er mange mennesker, ønsker vi at holde budgettet rimeligt nede, og i vores drømmescenarie er rammen ca. 50.000,- som er det vi går efter. Vi har det begge sådan, at det er en dag, der naturligvis koster, men vi ønsker ikke at sætte hus og hjem over styr, og måske risikere ikke at have råd til f.eks. en sommerferie eller lign.
  • Realistisk kommer det nok til at gå lidt over, men tror faktisk ikke det bliver meget over, da vi efterhånden er ved at få de reelle udgifter på plads
  • Vi holder det i et fælleshus i en kolonihaveforening ret tæt på både kirke og vores hjem.
  • Brudgommens ville være ligeså glad for en tur på Rådhuset og ser brylluppet som brudens fest - polterabend som brudgommens;-)

Så er de store træk lagt, og herunder følger overvejelser/beslutninger om enkeltdele undervejs.

Overblik so far..

Tak fordi du læser med! :super:

Lone

Redigeret af Lone2012
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan blev det os

Vi startede begge på samme studie i 2004, og efter masser af bevidst/ubevidst flirteri via messenger, som jo var hittet dengang, og et par krumspring af generthed fra os begge, endte vi med 'endelig' begge to at få drukket os mod til ved en fest hos studiekammerater, så vi kunne ende i det store kys på dansegulvet. Siden har vi hængt sammen, og har ikke på noget tidspunkt haft kriser, pauser eller lignende, der kunne drage os i tvivl om forholdet kunne bære.

Vi flyttede sammen, jeg fortsatte studie, R fik forskellige jobs, og efter endt speciale, begge klar med fuldtidsjob - og ikke mindst i baby i maven, besluttede vi, at det var tid til huskøb i februar 2010. Vi flyttede ind i vores lille 'slot' (host host - men vi elsker det!) og i april fandt Robert vejen ud af maven. Han er i dag 1 3/4 år, en værre spradebasse og ikke mindst en bestemt herre.

Sommeren 2011 camperede vi så i telt i Sydtyskland (vi tager gerne på telttur hver sommer i det tysk/østrigske område med nogle herlige bjerge omkring os), og den første morgen i teltet hentede R morgenbrød, mens Robert og jeg dækkede bord, skiftede ble og blev lidt morgenklar. Da jeg pakkede morgenbrød ud, lå der en fin lille æske i posen, og så var jeg jo helt solgt og taget på det forkerte ben! Robert sad i campngstolen og smilede over hele hovedet, mens mor her tudede og sagde 'ja', mens R lå på knæ foran mig:-)

Vi bestemte os for at et bryllup nok lå bedst i foråret for os, da jeg har et MEGET sæsonpræget job, som giver mig meget lidt frihed om sommeren. I april er der chance for, jeg stadig kan have andet end arbejde på hjernen, samt kan tillade mig lidt ekstra fridage - og derfor endte vi på april 2012.

R er for resten fra Vordingborg, jeg er fra Holbæk - og jeg var så heldig, at han var ok med at jeg importerede ham til Holbæk, så her bor vi nu.

0

Del dette indlæg

Invitationer

Jeg har set et par steder herinde, at nogle sender sådan noget Save The Date-'forhånds'-invitationer ud. Så avancerede er vi slet ikke - og jeg har faktisk heller aldrig selv oplevet at få sådan en. I stedet gav vi dog alle potentielle bryllupsgæster datoen, når vi så dem/sendte en sms til dem vi ikke så etc. så rygtet blev spredt, og folk kunne reservere dagen.

Medio januar sendte vi invitationer ud (dvs. 3 mdr. før bryllupsdagen), og vi har bedt om svar 1. marts (1½ måned før dagen).

Jeg ville selv gerne lave invitationer, men stadig inden for rimelighedens grænser - hvilket også tæller tid og overskud! Kan se rigtig mange flotte, men bestemt også tidskrævende variationer herinde. Og hatten af for det! Der må jeg desværre bare prioritere lidt anderledes:-)

Herunder ser I det, det blev til. Og det tog nu i sig selv masser af tid. Bare det at få valgt materialer tog godt nok tid i sådan en boghandel, synes jeg nok!

post-54887-0-44982300-1328456612.jpg

post-54887-0-07583300-1328456741.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Maden

Her har vi arrangeret en god bekendt fra mødregruppen som madmor, som blot vil have 250,- pr. person over 12 år. Børn under 12 år er blot 125,-

Denne pris er for 3 retter mad, hvor hun står i køkkenet og bliver der indtil kaffen er serveret efter maden. Derudover har vi bestilt natmad for 30,- pr. person.

Ud over madmor, har jeg 3 gode piger, som er med fra efter kirken og indtil vi aftaler festen er 'slut' i løbet af natten. Det er fleksibelt, jeg kender dem personligt, og er de friske på en svingom undervejs, så gør de bare det!

Menuen ser p.t. ud som følger:

Forret (Tallerkenanrettet):

Her har vi bedt alle gæster ved tilmeldingen at oplyse om de er til fisk eller ikke-fisk - af 2 årsager. Bruden elsker fisk, Gommen afskyr det. Samtidig synes vi ofte ved større fester at en større del af selskabet lader forretten stå urørt, fordi de ikke er til fisk. Og med egen madmor har vi mulighed for at skelne - så det gør vi!

For dem der er til fisk:

Roulade med ørredsalat på grøn bund med langtidsbagte cherrytomater og stegte tigerrejer

For dem der IKKE er til fisk:

Roulade af kyllingbryst med bacon omkring, nok drejet med noget salsa, soltørrede tomater el. lign.

Der kommer derudover til at stå flute i kurve på bordet, så man kan nappe et ekstra stykke.

Hovedretten (Buffet)

Vi vælger buffet frem for fadservering af økonomiske såvel som smagsmæssige årsager. Ved fadservering skal vi bruge flere tjenerhænder, og vi er faktisk selv mest til idéen om, at hver tager det det de allermest har lyst til. På den måde kan vi også have flere slags kød, et hav af spændende tilbehør, og noget alle kan lide.

Som det ser ud lige nu, kommer buffeten til at bestå af følgende.

Rosastegt kalvetyndsteg

Marineret svinemørbrad

Kyllingebryst (mon ikke det bliver marineret i et eller andet..)

Svampesovs

Rødvinsovs

evt. tomatsalsa (som en art kold sovs)

Sesamstegte kartofler

Lune kartofler med capers, citronolie og soltørret tomat

Grilled aubergine og squash med hvidløgsdressing

Gl.daws hjertesalat med flødedressing

Bulgursalat med fennikel, abrikos og asparges

Rødbede råkost med appelsin og nødder

Tærte med svampe og forårsløg

Tzaziki

Div. croutons, oliven, feta, smør/kryddersmør

En skål med bacon (sjovt nok gommens ønske :-)

Div. flutes, italiensk ciabatta og grove modeller

Desserten (buffet):

Isbomber med fem slags is, bær og frugt.

(f.eks; jordbær, blåbær-lime, daim-cubacaramel, vanille, choko-marcipan.....)

Natmad:

Cremet kartoffel-porrersuppe med skinke/bacon og flutes

...Vi regner i hvert fald med, at alle bliver mætte:-)

0

Del dette indlæg

Det lyder som en rigtig dejlig og sund grobund for et godt ægteskab. Vi venter alle spændt på at se hvad din planlægningstråd kommer til at byde på! Rigtig hjerteligt velkommen hertil :)

Tak for velkomsten! Egentlig også meget rart bare at få flere af de allerede planlagte ting lidt ned på skrift, kan jeg mærke, som man begynder at skrive:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brudesko

Så har jeg endelig fundet et par brudesko, som jeg gerne skulle kunne holde ud at have på hele dagen. Jeg går meget sjældent i høje hæle, og jeg ejer ikke stiletter. Derfor skulle de ikke være særligt høje, men lidt kvindelighed måtte der nu gerne være over dem. Derudover er min kjole i en længde, hvor de ikke MÅ være for høje.

Det er Vagabond, og jeg endte med at give ca. 400,- i Din Skobutik i Vordingborg, hvor jeg fik rigtig fin vejledning.

post-54887-0-77165100-1328560245.jpg

post-54887-0-38419600-1328560259.jpg

0

Del dette indlæg

Fotograf

Vi har hele tiden haft det sådan, at vi gerne ville have et par gode bryllupsbilleder, når nu man er så dressed up, som man kan blive, men samtidig er vi ikke til store collager eller lignende til stuen. Et enkelt billede til væggen herhjemme, og så lidt til arkivet og de gode minder.

Vi har derfor fundet frem til en fotograf, der har en pakke, hvor vi får rigeligt billeder til vores behov, og som vi synes virker rimeligt i pris i forhold til hvad andre i bekendtskabskredsen er endt på til fotograf:

Pakken består af:

• Fotografering efter vielsen, fotografen står klar når vi kommer ud fra kirken.
  • Fotografering hvor I modtager lykønskninger. Evt. gruppefoto.
  • Derefter fotografering - de "officielle bryllupsbilleder" on location. (Kirken ligger lige ved et gadekær - det har vi tænkt os at nuppe som location = spare tid, som vi hellere vil bruge med gæsterne)
  • Max. 120 minutter til bryllupsfotograferingen.
  • Flere on location og kørsel ml. disse steder er inkl. i prisen.
  • Der leveres 60 billeder i både farve og sort/hvid (på DVD i højeste opløsning).
  • Hvis fotografen må bruge billeder på deres hjemmeside, vil vi få mindst 70 billeder (typisk 80-100) i både farve og sort/hvid.
  • Onlinegalleri i op til 3 måneder efter brylluppet.
    Pris ca. 3100,- i forhold til det vi har aftalt p.t.

Fotografen er Ishøy Fotografi fra Slagelse, og jeg synes, han lyder ganske reel. 14 dage før brylluppet skal vi mødes med ham, så alle er enige om, hvad der skal ske og fotograferes hvordan på dagen. Du/I kan finde ham her: http://www.pifoto.dk/

Redigeret af Lone2012
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :balloons:

Hvor lyder det som en lækker menu i har fået sammensat... "savle savle, mave knurrer"-smiley :wink:

Og de sko du har fundet, dem er jeg lige nødt til at se om jeg ikke også kan finde, har ledt efter et par reserve sko, og disse er da super fine, så hapse hapse :biggrin:

0

Del dette indlæg

Takker

- Synes bestemt heller ikke det virker voldsomt for fotografen, og det er ikke engang med forhandling. Blot en pakkepris - og så har vi fri brug af billederne. Har indtryk af, at mange kun har begrænset råderet over dem.

- Skoene virker bestemt fine - både af udseende, men også til brug. Skal dog lige trippe lidt rundt herhjemme og gå dem lidt til først, tænker jeg, da de sidder lidt mere tæt, end hvad jeg normalt har. Men det lagde skomanden meget vægt på, at jeg endelig ikke måtte købe forstørre. Og kan faktisk godt følge hans pointe, så man ikke glider rundt i skoen.

- Skægt med Grandløse - for SÅ stor er vores lille område bestemt ikke:-) Det er en hyggelig lille kirke, vi bor selv en spytklat fra den, og så blev vores søn døbt der i 2010. Så vi synes ligesom, at den giver allerbedst mening for os.

God aften til jer alle!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak-for-invitationen-kort

Ja, det handler jo sådan set ikke om min planlægning, men da jeg selv ikke går så højt op i, hvad man gør og bør, så har jeg på ingen måde forventet svar via snailmail til brylluppet. Og dog - en enkelt veninde holder ret hårdt på formerne - så modtager man invitation med post - så svarer man også pr. post. Men tænkte så også, at det nok kun var dér, jeg kunne forvente et sådan kort med posten.

Men men - i den forgangne uge er der tikket 3 fine kort ind med tak for invitationen, og da vi langt fra har fået svar fra alle, synes jeg da bare, det er helt vildt sejt. Og så er den 'forventede' postmeddelelse fra min veninde ikke engang iblandt:-)

Erfaring og oplevelse er helt klart, at jeg ikke selv skal inviteres til et bryllup igen, uden at jeg i hvert fald også sender et kort retur med svar. Når man kommer hjem fra arbejde, lige løfter brevsprækken i postkassen for at se, hvad der gemmer sig, og så ser, der er et rigtigt kort, med håndskrevet tekst i adressen...så bliver man altså bare helt varm om hjertet.

.."i disse tider.."...hvor det mest personlige post er en rudekuvert fra banken om forhøjede renter på boliglånet - så har brevposten med skæv skrift altså bare en helt speciel betydning.

Min 'lade' holdning tidligere, om at det da bare var lidt en gammeldags tankegang er hermed gjort til skamme - fremover ELSKER jeg tak-for-invitationen-kort, og vil prioritere at få dem af sted til større fester, jeg selv bliver inviteret til!

0

Del dette indlæg

Det er sgu blæret med de kort. Vi har ikke fået et eneste af sådan nogle, men vi har da fået nogle positive tilbagemeldinger. Hvor kunne det være fedt hvis alle i det mindste takkede for invitationen, så man var sikker på, at den var kommet frem :huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Takker

- Synes bestemt heller ikke det virker voldsomt for fotografen, og det er ikke engang med forhandling. Blot en pakkepris - og så har vi fri brug af billederne. Har indtryk af, at mange kun har begrænset råderet over dem.

- Skoene virker bestemt fine - både af udseende, men også til brug. Skal dog lige trippe lidt rundt herhjemme og gå dem lidt til først, tænker jeg, da de sidder lidt mere tæt, end hvad jeg normalt har. Men det lagde skomanden meget vægt på, at jeg endelig ikke måtte købe forstørre. Og kan faktisk godt følge hans pointe, så man ikke glider rundt i skoen.

- Skægt med Grandløse - for SÅ stor er vores lille område bestemt ikke:-) Det er en hyggelig lille kirke, vi bor selv en spytklat fra den, og så blev vores søn døbt der i 2010. Så vi synes ligesom, at den giver allerbedst mening for os.

God aften til jer alle!

Ja, min farfar og farmor ligger deroppe på kirkegården.Verden er lille......

0

Del dette indlæg

Ønsker og Bryllupshjemmeside

Ja, det var nu faktisk næsten det første vi gjorde, har bare helt glemt at få den herind.

Det kom egentlig lidt tilfældigt, da jeg rendte over en overvejelse herinde om, at 'man ikke' sendte ønsker med ved invitationen, men i stedet havde koordinator, ønskeseddel i Inspiration o.lign.

Nu er vi ikke lige typerne til en gavekoordinator, da jeg synes, at det nogen gange sætter lidt begrænsninger på, hvad gæsterne kaster sig ud i at købe. Får vi flere af samme - ja, så er der jo råd for det, og for at vi får 17 i stedet for 12 tallerkener - så er det jo egentlig også helt fint. Vi får nok smadret et par stykker med tiden alligevel.

Så var det med en hjemmeside nævnt, og det var da bare lige helt vildt os (eller særligt mig!) Jeg arbejder bl.a med webredigering, tekstproduktion, har selv oprettet 123hjemmesider før mv., så det lå jo egentlig lidt til højrebenet at få strikket sådan en sammen på en aften med ønsker...

Men det greb sq lidt om sig :fløjt: . Jeg blev i hvert fald helt grebet af idéen, for pludselig havde man jo en hel hjemmeside, hvor man via sprog, udformning og billeder kunne prøve at skabe det rum, som man ønsker brylluppet skal være. Altså en måde at formidle det VI ønsker os af vores bryllup, en måde at give gæsterne en uddybning af, hvad vi forventer - eller måske netop det modsatte.

I kan derfor se nærmere her, hvor vores ønskeseddel også er at finde:

www.123hjemmeside.dk/schnablhavmand

Nogen der har erfaringer med bryllupshjemmesider? Hvordan brugte gæsterne dem? Fik I respons på jeres hjemmeside?

0

Del dette indlæg

Jeg klikkede lige forbi jeres side. Min første tanke var "hvor *biiiip* slukker man musikken". Pardon my French, men jeg hader når man kommer ind på en side, der bare spiller løs med musik og man så skal sidde og lede efter hvor man kan slå musikken fra. Så hvis der er andre, der har det som mig (og det er der nok), så skal du måske liiiiiige overveje musikken? Derudover så synes jeg, det ser fint ud. Jeg har ikke klikket rundt og læst undermenuerne, men overskrifterne ser fornuftige ud. Jeg er selv fan af hjemmeside-konceptet, og har også lavet én, (men den er hemmelig), og jeg har indtryk i, at der er nogle stykker af gæsterne, der bruger den. Dog nok ikke så mange endnu, da der trods alt er noget tid endnu før vi skal giftes...

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en meget fin side :thumbsupsmileyanim: Men jeg nåede så heller ikke at høre musikken :biggrin: Jeg kan især godt lide, at I har valgt at lægge billeder ind - det er rigtig fint, og et sjovt lille tilbageblik :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer