DenAnonymeBrud

Drikkelse til bryllup--- Hvor meget skal man købe ?

10 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det er svært lige at sige. Men et godt tip er, hvis du bor omkring en metro og har selv eller kender en der har metro kort.

Kan du leverer sprut og fadølsanker osv. osv. retur efter festen, så man ikke ligger inde med en masse :0)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var 53 til festen (4 børn)

Der blev drukket:

26 flasker hvidvin

32 flasker rødvin

28 flasker Asti (blev brugt som velkomstdrinks, dessertvin & til festen efterfølgende)

8 flasker Cinzano Asti (til bryllupskagen & festen)

Øl, sodavand og vand blev købt ad libitum på hotellet...

0

Del dette indlæg

Jeg kommer jævnligt i Metro priserne og generelt er der ikke meget at hente på prisniveauet. Nogle ting er faktisk dyrere i Metro end i de lokale supermarkeder. Dog er prisen på Coke cola dåserammer stadig nede i et fornuftigt niveau. til gengæld er det en god ide med ankeret og kommisionsaftalen.

Nu er Nordsjælland jo et vidt begreb men selvom vi bor i Nordsjællland (v/ Allerød) tager det mig kun 20 minutter at køre derud. Husk de har også en afdeling i Ejby, Glostrup som umiddelbart er større end Københavns afdelingen.

Meen: Der kommer jo også en Bilka i Hillerød. Mener den kommer i år.

0

Del dette indlæg

Kig evt. på Festguidens tommelfingerregler:

Planlægning af vin

Så mange glas pr. flaske:

Rød- og rosé vine ca. 6 glas

Hvid- og rhinskvine ca. 8 glas

Dessertvine og sherry ca. 15 glas

Champagne ca. 7 glas

Cognac og likør ca. 15 glas

Hvor meget drikkes der:

Velkomstdrink ca. 1,5 glas pr. person

Forret ca. 2 glas pr. person

Hovedret ca. 3 glas pr. person

Dessert ca. 1,5 glas pr. person

Cognac / likør max. 1 glas pr. person

Sodavand / øl ca. 3 glas pr. person

Kilde:
.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kommer jævnligt i Metro priserne og generelt er der ikke meget at hente på prisniveauet. Nogle ting er faktisk dyrere i Metro end i de lokale supermarkeder. Dog er prisen på Coke cola dåserammer stadig nede i et fornuftigt niveau. til gengæld er det en god ide med ankeret og kommisionsaftalen.

Nu er Nordsjælland jo et vidt begreb men selvom vi bor i Nordsjællland (v/ Allerød) tager det mig kun 20 minutter at køre derud. Husk de har også en afdeling i Ejby, Glostrup som umiddelbart er større end Københavns afdelingen.

Meen: Der kommer jo også en Bilka i Hillerød. Mener den kommer i år.

Ja det gør der jo (når de lige får taget sig sammen....) Jeg bor i KBH lige nu, men kommer fra Fredensborg/Hillerød så synes der er langt til Tyskland hvis man ikke er i det jyske en tur alligevel. Men synes godt lidt jeg har hørt at Metro er ikke er så billigt, de har bare store mængder :wink: Tror en god gammeldaws tilbudsjagt bedre kan svare sig!

0

Del dette indlæg

Spiritus, øl og sodavand kan på INGEN måde betale sig at købe i Metro i forhold til at købe det i Tyskland.

Hvis man vil have fadøl kan det dog godt betale sig at lave den nævnte aftale - har aldrig selv benyttet Metro's fadøls-service, men mener også at bl.a. fadøls-forsyningen tilbyder at man kan returnere det som ikke bliver drukket - og så kan man jo købe alt det andet i tyskland :)

Det er meget svært at sige hvor meget der skal bruges - men som udgangspunkt er det jo altid bedre at have for meget end for lidt :thumbsupsmileyanim:

. Det er jo ikke noget som bare lige udløber, og det skal nok blive drukket. hehe

Men tror at forbruget til "shedevil"'s bryllup er et meget godt pejlemærke. Så hvis I køber 30 flasker hvidvin, 35 flasker rødvin og 35-40 flasker Asti/dessertvin burde i være rimeligt godt garderet.

Og så ville jeg også sørge for rigeligt med sodavand. 10 rammer burde være rigeligt.. det er knap 5 sodavand pr mand. :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer