NK81

Spørgsmål vedr kirkeæfte....

15 indlæg i dette emne

Anede faktisk ikke at man skulle lave sådanne... Eller KAN man lave dem? Hvis ikke man gør det, sørger kirken så for det?

Nå, men mit egentlige spørgsmål er, SKAL de være hvide eller lyse kirkeæfterne hvis man selv laver dem?

Vores invitationer er jo sorte med hvidt papir indeni. Så ville egentlig gerne lave dem sorte som vores invitationer, med hvidt indeni... Vedhæfter lige et billede...

Og hvad skriver man i dem? Salme tekster? Og gudstjeneste forløbet?

Hilsen Natasja

post-51756-0-78753700-1329246288.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Kirkehæfter er absolut ikke et must. Vi laver KUN for at orientere om at der er ris og fotos forbudt.

Har man det ikke, bruger man kirkens kirkehæfter - også kaldet salmebogen ;-) der står alt relevant faktisk - bortset altså fra riskastning og fotoforbud ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi laver det fordi jeg sys det er hyggeligt og fordi jeg synes det gir et mere personligt præg :) Bruger dog ikke nogen penge på det som sådan, printer det ud på alm. hvidt A4 papir :thumbsupsmileyanim:

Men altså det er absolut ikk nødvendigt og vi skriver ogs kun salmerne i den og ikke selve vielses-programmet. Hvis der blir noget med ris eller fotografering forbudt vil vi ogs notere det deri.

0

Del dette indlæg

Hehe, ja ok MissLena. Kunne jo godt være at hvis man troppede op m sorte kirkehæfter og sorte lys så ville præsten slå korsets tegn, kaste vievand i hovedet på en og forsøge sjævleuddrivelse :) Der er bare noget tid til at vi skal snakke m præsten da det først er i august. Så blev lidt i tvivl. Men tror jeg venter og hvis der er tid og overskud og jeg savner noget DIY så er det en mulighed. Og ellers nøjes vi med det der salmebog :)

0

Del dette indlæg

Hos os kan man enten selv lave hæfter og tage med, eller kirken kran lave en foldet A4-side som en slags "program". Der står hvornår der er hvilke salmer, bønner og hvornår man skal stå/sidde. De har dem også til normale gudstjenester, men det er vist langt fra alle kirker der gør det. Hvis man spørger pænt, kan man også få noget indflydelse på de hæfter kirken laver, men normalt bruger de bare deres standard farver/skrifttyper.

0

Del dette indlæg

Vi har lavet en (eller jeg, jeg kan ikke dy mig med småtingene :b ) og det har vi bare aftalt med præsten. Da vi er personlige kristne, så er det er must for os, da vi aldrig har oplevet et bryllup uden og at det er lidt fint, synes vi (-: - Vil lige indskyde (det kommer jo også helt an på præsten ovs.) at for nogle præster, så vil de også være lidt med til at bestemme salmerne, da præsten evt. har ide til en prædken udfra en salme, men andre (ligesom vores præst) har ikke noget imod, at vi selv vælger alle salmerne selv. Det er vi glade for, da vi har nogle vi holder meget af, og vi er sikre på, at vi kan synge med på dem. :b

Omkring farven; Jeg formoder at det er fuldstændig op til Jer selv! Sort var jo farven på kvindens brudekjole engang, selvom det i dag er sogens farve, men som salmehæfte er det ligegyldigt. Mange har bare hvide, da det er billigst og nemmest.. Det tror jeg i hvert fald er det væsentlige oversag (-;

Vores er vide, men der er røde hjerter og gule kirkeklokker med vores monogram (-: Så den ikke bliver kedelig og dyr at lave flere end 100 af (-:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer