SoExited

Hvad tid skal man vies, hvis reception osv?

8 indlæg i dette emne

Hej skønne skønne brude.

Nu vil præsten/kirken jo, ikke så underligt, gerne vide hvad tid vi vil vies! Øøøøh, hjælp! :help:

Vi regner med/planlægger efter en reception efter kirken, der ligger LIGE VED SIDEN AF KIRKEN (min mor har et galleri lige ved kirken hvor vi kan holde det).

Og festen skal (om alt går vel) også holdes i gå-afstand fra kirken/receptionen. :balloon:

Hvor lang tid skal man afsætte til vielse+riskastning+ reception (hvor vi nok også smutter på et tidspunkt til fotos) + transfer til feststed osv, hvis man regner med at starte middag kl 18??

Kort sagt: Hvad tid skal vi vies?

Nogle erfaringer med "ting tager altid længere tid end man tror", eller "folk falder sgu i søvn og får ondt i fødderne hvis receptionen er 3 timer"??

Knus :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe, efter jeg har lagt emnet ud, kan jeg så godt se, at der har været spurgt om det samme et UTAL af gange. Sorry :unsure:

Hvis I stadig har lyst til at give et bud, så er det lækkert - hvis I er ved at få kvalme af denne slags tråd, så er det forståeligt :wink:

0

Del dette indlæg

Mit bud er at I skal prøve at få en tid kl. 14 eller 14.30 hvorimod kl. 15 bliver lige sent nok: Vielse inkl. riskastning tager ca. 1 time og med start på middagen kl. 18 bør folk være klar til velkomstdrink ca. 17.30. Det giver 2 - 2 1/2 times tid til reception hvilket umiddelbart er passende. De fleste der holder reception bliver typisk gift kl. 14. Også selvom der er noget transportvej. Kl. 13 kan også være en option men så bliver det en meget lang dag for gæsternes fødder som du selv er inde på :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

skal i have taget billeder efter kirken?

hvis ja, så kunne i fx blive viet kl. 14 til 15

15-16 taget billeder

15-17.30 reception

18 fest

dette er lavet ud fra, at du siger I kan gå hen til feststedet osv. :)

Først - tak for svar :)

Altså, vi skal jo have taget billeder på et tidspunkt mellem kirken og festen, men jeg overvejer (grundet inspiration andre steder fra BK) at vi går med over til reception lige efter vielsen, så de gæster, som kun kommer til reception ikke skal vente på os i 1 time. Og så får vi i stedet taget billeder inden festen, fx 16.30-17.30.

Så planen kunne være:

14-15: Vielse

15-16.30: Reception

16.30-17.30: Billeder for brudeparret. Mens gæsterne evt. bliver hængende lidt til receptionen eller hvad de nu har lyst til.

17.30: Gæster og brudepar mødes på fest-location.

18.00: Middag.

Så er jeg og H2B kun til receptionen første 1,5 time, men resten af gæsterne kan blive hængende lidt eller lade være.

Og så er den store udfordring bare at undlade at spilde på kjolen til receptionen :thumbsupsmileyanim:

Lyder det fornuftigt? Mit umiddelbare alternativ ville nok være vielse kl. 13, for at det ikke blev presset, men så bliver dagen nok lidt lang for alle.

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg

j

skal i have taget billeder efter kirken?

hvis ja, så kunne i fx blive viet kl. 14 til 15

15-16 taget billeder

15-17.30 reception

18 fest

dette er lavet ud fra, at du siger I kan gå hen til feststedet osv. :)

Først - tak for svar :)

Altså, vi skal jo have taget billeder på et tidspunkt mellem kirken og festen, men jeg overvejer (grundet inspiration andre steder fra BK) at vi går med over til reception lige efter vielsen, så de gæster, som kun kommer til reception ikke skal vente på os i 1 time. Og så får vi i stedet taget billeder inden festen, fx 16.30-17.30.

Så planen kunne være:

14-15: Vielse

15-16.30: Reception

16.30-17.30: Billeder for brudeparret. Mens gæsterne evt. bliver hængende lidt til receptionen eller hvad de nu har lyst til.

17.30: Gæster og brudepar mødes på fest-location.

18.00: Middag.

Så er jeg og H2B kun til receptionen første 1,5 time, men resten af gæsterne kan blive hængende lidt eller lade være.

Og så er den store udfordring bare at undlade at spilde på kjolen til receptionen :thumbsupsmileyanim:

Lyder det fornuftigt? Mit umiddelbare alternativ ville nok være vielse kl. 13, for at det ikke blev presset, men så bliver dagen nok lidt lang for alle.

ja jeg synes det lyder rigtig fint.. ellers kan du sige 13.30...mange siger jo, at de ville ønske de havde 1 time mere til receptionen end de 2, men igen det er svært at vurdere..

vi skal vies kl 12.30, men vi har også noget kørsel fra kirke og til feststed, samt indlagt en pause efter receptionen hvor der køres til feststed, hvor gæsterne kan tjekke ind på deres vær. og klæde om hvis de vil det, nette sig eller hvad de nu har lyst til..

vores program for dagen er

12.30 vielse

13.30 - 14.30 fotografering af brudepar

13.30 - 16.00 reception

16-17 kørsel til feststed

17-18 fotografering af brudepar/familie

17-17.45 indlogering på vær. powernap, nette sig osv.

17.45 gruppebillede

18. fest

Redigeret af Mynte
0

Del dette indlæg

Jeg syntes det lyder meget fornuftigt med den tidsplan. Man skal jo hele tiden tænke på at det godt kan være at man selv kun er til receptionen i 1,5-2 timer men gæsterne er der helt frem til ca. en halv time før middagen hvorved det kan føles som lang tid hvis vi taler om 3 timer eller mere. De fleste steder ankommer gæsterne til feststedet (hvis reception) ved 15-15.30 tiden. Jeg skal ikke kunne sige om det er smartest at brudeparret er med fra starten og forlader receptionen senere for at få taget billeder eller gør dette til at starte med men min oplevelse er at brudeparret i langt de fleste situationer støder til senere og det plejer at fungere helt fint.

0

Del dette indlæg

Syntes det kommer an på hvad I har tænkt jer at servere til receptionen ? Vi skal vies kl.12.30 og servere et "udvidet" oste-pølse-kagebord da mange kommer langvejsfra og skal have en slags frokost..

Vores reception slutter kl.17 og der serveres velkomstdrinks kl.18 og vi går til bords kl.18.30. Min erfaring siger mig at de gæster som ikke skal med om aftenen, bliver hængende til receptionen indtil den slutter og de gæster som skal med til festen, tager hjem/hotel inden hvis de har behov for det :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer