jwe

7-dages kuren – Kål suppe

13 indlæg i dette emne

Så er den ultimative kur startet for at smide de sidste kilo.

1. Dag

Spis kun den fedtforbrændende suppe og frugter. Du kan spise alle slags frugter på nær bananer. Honningmeloner og vandmeloner har et lavere kalorieindhold end de fleste andre frugter og er især anbefalet. NB: Drik kun frugtjuice eller vand.

Jeg har ædt og ædt frugt og suppe - suppen smager udmærket p.t.

Ser frem til i morgen hvor den står på suppe og grøntsager!

2. Dag

En dag kun med grøntsager. Spis den fedtforbrændende suppe med tilhørende friske grøntsager, indtil du ikke kan spise mere. Spis grøntsagerne rå, dampet, grydestegt i kraften fra suppen, men tilbered uden brug af fedtstoffer. Spis fortrinsvist salat af enhver art, men undgå grønærter, bønner og majs. Spis grøntsagerne sammen med suppen. Til aftensmaden: Beløn dig selv med en bagt kartoffel Spis ingen frugter denne dag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er spændt på at høre hvordan det går!!

Hvor har du opskrifterne fra? Når du skriver den fedtforbrændende suppe bliver jeg lige lidt nysgerrig - for selv om jeg ikke er vild med suppe, så kan der bestemt gøres undtagelser når der er et formål med det :biggrin:

0

Del dette indlæg

7-dages kuren – fedtforbrændingskuren, aka ”den hæslige kål-kur”!

Denne diæt er oprindelig for overvægtige hjertepatienter, som skal tabe sig i vægt hurtigt, samt forberedelse til operation.

Diæten er hurtig og fedtforbrændende. Hemmeligheden er, at du forbrænder flere kalorier end du indtager. Den vil rense din krop for urenheder, og give dig en følelse af velbehag…

Diæten koncentrerer sig om en daglig indtagelse af en let fedtforbrændende suppe, der er enkel at lave, og som er laves af grøntsager samt af kraften fra kyllinger.

Den fedtforbrændende suppe kan indtages på et hvilket som helst tidspunkt, hvis du føler sult. Spis så meget af den, som du lyster, og husk, jo mere du spiser af den, desto mere vil du tabe dig i vægt.

Opskrift på den fedtforbrændende suppe

6 store løg

2 store grøn peber

1 stk. sellerihoved

1 stk. kålhoved

2 dåser hakkede tomater

2 kyllinge kraft terninger – bouillon

Kan krydres, hvis ønskes, med salt, peber, karry, persille, eller stærkt krydderi (tabasco, chili etc.) – stærkt = sætter fedtforbrændingen i vejret.

Vi har ofte erstattet sellerihovedet med bladselleri med udmærket resultat. Vi har også reduceret mængden af løg, samt smagt den til med hvidløg og andre ting, der kan gøre den mere spændende.

Skær grøntsagerne i små/mellemstore stykker og læg dem i en stor gryde sammen med tomaterne og kyllinge-kraftterningerne. Tildæk med vand. Lade det koge i 10 minutter og skru derefter ned for varmen og lad simre, til det er færdigt.

Vigtige regler, der skal overholdes

1. Ingen alkohol da dette indvirker negativt på forbrændingen af kroppens fedt. Vent i mindst 24 timer efter sidste indtagelse af alkohol før end du starter diæten.
  2. Ingen kulsyreholdige sodavand – inkl. danskvand og andre kalorielette sodavand. Drik kun usødet te, kaffe uden sukker og fløde, usødet frugtjuice og skummetmælk.
  3. Ingen mad, der er tilberedt i olie, smør eller andre fedtstoffer. Ej heller brød eller andre produkter indeholdende mel, sukker eller sødemidler af nogen art.

Steak (et stykke oksefillet eller lign.) kan erstattes med kylling, så længe man sørger for, at den er kogt eller lavet i ovn (grillet) eller på grillpande, og at skindet er fjernet. Du kan også erstatte en af Steak-dagene med fisk (dampet), hvis det ønskes.

Kostplan

1. Dag

Spis kun den fedtforbrændende suppe og frugter. Du kan spise alle slags frugter på nær bananer. Honningmeloner og vandmeloner har et lavere kalorieindhold end de fleste andre frugter og er især anbefalet. NB: Drik kun frugtjuice eller vand.

2. Dag

En dag kun med grøntsager. Spis den fedtforbrændende suppe med tilhørende friske grøntsager, indtil du ikke kan spise mere. Spis grøntsagerne rå, dampet, grydestegt i kraften fra suppen, men tilbered uden brug af fedtstoffer. Spis fortrinsvist salat af enhver art, men undgå grønærter, bønner og majs. Spis grøntsagerne sammen med suppen. Til aftensmaden: Beløn dig selv med en bagt kartoffel (med lidt smør eller olivenolie, hvis det ønskes). Spis ingen frugter denne dag.

3. Dag

Dagen i dag er en kombination af de to første dage.

Spis al den fedtforbrændende suppe, frugt (minus bananer) og grøntsager, du vil. Desværre ingen bagt kartoffel i dag!

Fremskridt efter 3 dage

Hvis du har fulgt kostplanen fuldstændigt de sidste 3 dage, og altså ikke har snydt, vil du på nuværende tidspunkt have tabt dig 2½ - 3½ kg.

4. Dag

Spis kun fedtforbrændende suppe og bananer, og drik kun skummetmælk og vand. Du kan spise op til 3 bananer, drikke 2 glas skummetmælk og så meget vand, du lyster. Spis igen så meget af suppen, som du vil. Bananer har et højt kalorie- og kulhydratindhold samt kalcium for at erstatte trangen til søde sager.

5. Dag

I dag er steak- og tomatdag. Du må spise op til 350 g. ”rent kød”, kylling (uden skind) eller fisk samt op til 6 friske tomater (eller tilsvarende vægt i dåsetomater). Prøv om muligt at drikke 6-8 glas vand for at skylle urinsyren ud af kroppen. Spis den fedtforbrændende suppe mindst én gang i løbet af dagen.

6. Dag

I dag er steak- og grøntsagsdag. Spis al det ”rene kød” og grøntsager, du vil. Du kan endda spise op til 2-3 steaks, hvis du ønsker. Hertil kan du spise grøntsager (minus grønærter, bønner og majs), men ingen bagt kartoffel. Spis den fedtforbrændende suppe mindst én gang i løbet af dagen.

7. Dag

Spis kun brune ris (natur ris), grøntsager og usødet frugtjuice. Igen: Spis så meget, du kan. Vær sikker på at indtage den fedtforbrændende suppe mindst én gang i dagens løb.

Fremskridt efter 7 dage

Efter afslutningen af den 7. dag, hvis du ikke har snydt, vil du have tabt dig mellem 5-8½ kg. Hvis du har tabt dig mere end 7½ kg., så afhold dig fra diæten i 2 fulde døgn, før du starter diæten igen. Denne diæt kan bruges så ofte, du vil. Den renser din krop for urenheder, og vil give dig en følelse af velbehag.

Vores erfaringer

Diæten virker! Ingen tvivl om det. Men husk, den er benhård, og man har hele tiden lyst til noget andet at spise. Suppen er lækker de første par dage, men derefter hænger den dig langt ud af halsen; det er dog super vigtigt at du fortsætter med at spise den.

Det er en uge i ”helvede”, men det lønner sig i sidste ende. De kilo, du taber, tager du ikke på igen med det samme, som man gør det ved mange andre diæter, hvor man blot taber væske.

Husk at drikke rigeligt med vand, da du ellers kan blive svimmel.

God fornøjelse

0

Del dette indlæg

Hehe, ikke for at tage modet fra dig :badgirl: , men prøvede den der for et par år siden, og NØJ, hvor bliver man træt af de der suppe.

Fra at den er "okay" bliver den hurtigt noget af det mest ubehagelige man kan forestille sig!

Og jo, jeg tabte mig, men det var fordi at alternativet til at spise suppen var at spise ingenting, hvilket jeg så gjorde. Og så vidt jeg ved, at det ikke den sundeste måde at tabe sig på :fløjt:

Men håber du har bedre oplevelser med projektet ;) Held og lykke :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selv om kuren siger noget andet, så ER det stort set kun væske man taber af sådan en 'crash diet', og langt de fleste vil derved tage på igen med det samme - det er ikke en smart måde at tabe sig på. Det vil sige at hvis man gør det lige inden kjolen skal rettes til, skal man være indstillet på en tur mere, inden man skal i den igen - hvis man altså ikke lægger hele sit kosthold om i stedet for og opnår matchvægten på den sunde måde :)

Historien om hospitalet er mig bekendt aldrig blevet bekræftet, og crash diets findes i øvrigt i masser af versioner, så det er bare med at finde den der lyder mindst hæslig.

Har man mere tid, vil det til enhver tid være bedre at tabe sig langsommere - et kilo om ugen - med den rigtige hjælp; færre kalorier og mindre fedt :) Evt. en fuld kostomlægning til low carb hvis man har mod på det.

0

Del dette indlæg

Uha - Suppekur er overbossen også tit på derhjemme. Lige pt. er det en TV2 kostplan. Det lugter afskyeligt men fordelen er at vi andre kan spise lige hvad vi vil (mandags-burger, tirsdagsburger etc.) :)

0

Del dette indlæg

Kuren virker helt sikkert, men husk at stoppe efter de 7 dage! Jeg har engang været så skør at fortsætte og nåede så vidt jeg husker op på næsten 3 uger inden jeg blev rigtig syg af det! :blink: Jeg tror det er en god måde at rense ud på, men det er som kurens navn antyder, kun 7 dage og IKKE længere :)

0

Del dette indlæg

Jeg tager en uge nu og en uge 14 dage før brylluppet.

Jeg laver suppen i forskellige versioner - så sidst jeg var på den gik ugen ganske glimrende :)

P.T. er jeg optimist :tunge:

I dag står den på 2. Dag

En dag kun med grøntsager. Spis den fedtforbrændende suppe med tilhørende friske grøntsager, indtil du ikke kan spise mere. Spis grøntsagerne rå, dampet, grydestegt i kraften fra suppen, men tilbered uden brug af fedtstoffer. Spis fortrinsvist salat af enhver art, men undgå grønærter, bønner og majs. Spis grøntsagerne sammen med suppen. Til aftensmaden: Beløn dig selv med en bagt kartoffel (med lidt smør eller olivenolie, hvis det ønskes). Spis ingen frugter denne dag.

Skal have god salat og suppe til frokost og sidder nu som en kanin og gnaver i gulerødder.

I aften skal laves en ny potion suppe - den bliver med karry :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

7-dages kuren – fedtforbrændingskuren, aka ”den hæslige kål-kur”!

Denne diæt er oprindelig for overvægtige hjertepatienter, som skal tabe sig i vægt hurtigt, samt forberedelse til operation.

Diæten er hurtig og fedtforbrændende. Hemmeligheden er, at du forbrænder flere kalorier end du indtager. Den vil rense din krop for urenheder, og give dig en følelse af velbehag…

Diæten koncentrerer sig om en daglig indtagelse af en let fedtforbrændende suppe, der er enkel at lave, og som er laves af grøntsager samt af kraften fra kyllinger.

Den fedtforbrændende suppe kan indtages på et hvilket som helst tidspunkt, hvis du føler sult. Spis så meget af den, som du lyster, og husk, jo mere du spiser af den, desto mere vil du tabe dig i vægt.

Opskrift på den fedtforbrændende suppe

6 store løg

2 store grøn peber

1 stk. sellerihoved

1 stk. kålhoved

2 dåser hakkede tomater

2 kyllinge kraft terninger – bouillon

Kan krydres, hvis ønskes, med salt, peber, karry, persille, eller stærkt krydderi (tabasco, chili etc.) – stærkt = sætter fedtforbrændingen i vejret.

Vi har ofte erstattet sellerihovedet med bladselleri med udmærket resultat. Vi har også reduceret mængden af løg, samt smagt den til med hvidløg og andre ting, der kan gøre den mere spændende.

Skær grøntsagerne i små/mellemstore stykker og læg dem i en stor gryde sammen med tomaterne og kyllinge-kraftterningerne. Tildæk med vand. Lade det koge i 10 minutter og skru derefter ned for varmen og lad simre, til det er færdigt.

Vigtige regler, der skal overholdes

1. Ingen alkohol da dette indvirker negativt på forbrændingen af kroppens fedt. Vent i mindst 24 timer efter sidste indtagelse af alkohol før end du starter diæten.
  2. Ingen kulsyreholdige sodavand – inkl. danskvand og andre kalorielette sodavand. Drik kun usødet te, kaffe uden sukker og fløde, usødet frugtjuice og skummetmælk.
  3. Ingen mad, der er tilberedt i olie, smør eller andre fedtstoffer. Ej heller brød eller andre produkter indeholdende mel, sukker eller sødemidler af nogen art.

Steak (et stykke oksefillet eller lign.) kan erstattes med kylling, så længe man sørger for, at den er kogt eller lavet i ovn (grillet) eller på grillpande, og at skindet er fjernet. Du kan også erstatte en af Steak-dagene med fisk (dampet), hvis det ønskes.

Kostplan

1. Dag

2. Dag

3. Dag

Dagen i dag er en kombination af de to første dage.

Spis al den fedtforbrændende suppe, frugt (minus bananer) og grøntsager, du vil. Desværre ingen bagt kartoffel i dag!

Fremskridt efter 3 dage

Hvis du har fulgt kostplanen fuldstændigt de sidste 3 dage, og altså ikke har snydt, vil du på nuværende tidspunkt have tabt dig 2½ - 3½ kg.

4. Dag

Spis kun fedtforbrændende suppe og bananer, og drik kun skummetmælk og vand. Du kan spise op til 3 bananer, drikke 2 glas skummetmælk og så meget vand, du lyster. Spis igen så meget af suppen, som du vil. Bananer har et højt kalorie- og kulhydratindhold samt kalcium for at erstatte trangen til søde sager.

5. Dag

I dag er steak- og tomatdag. Du må spise op til 350 g. ”rent kød”, kylling (uden skind) eller fisk samt op til 6 friske tomater (eller tilsvarende vægt i dåsetomater). Prøv om muligt at drikke 6-8 glas vand for at skylle urinsyren ud af kroppen. Spis den fedtforbrændende suppe mindst én gang i løbet af dagen.

6. Dag

I dag er steak- og grøntsagsdag. Spis al det ”rene kød” og grøntsager, du vil. Du kan endda spise op til 2-3 steaks, hvis du ønsker. Hertil kan du spise grøntsager (minus grønærter, bønner og majs), men ingen bagt kartoffel. Spis den fedtforbrændende suppe mindst én gang i løbet af dagen.

7. Dag

Spis kun brune ris (natur ris), grøntsager og usødet frugtjuice. Igen: Spis så meget, du kan. Vær sikker på at indtage den fedtforbrændende suppe mindst én gang i dagens løb.

Fremskridt efter 7 dage

Efter afslutningen af den 7. dag, hvis du ikke har snydt, vil du have tabt dig mellem 5-8½ kg. Hvis du har tabt dig mere end 7½ kg., så afhold dig fra diæten i 2 fulde døgn, før du starter diæten igen. Denne diæt kan bruges så ofte, du vil. Den renser din krop for urenheder, og vil give dig en følelse af velbehag.

Vores erfaringer

Diæten virker! Ingen tvivl om det. Men husk, den er benhård, og man har hele tiden lyst til noget andet at spise. Suppen er lækker de første par dage, men derefter hænger den dig langt ud af halsen; det er dog super vigtigt at du fortsætter med at spise den.

Det er en uge i ”helvede”, men det lønner sig i sidste ende. De kilo, du taber, tager du ikke på igen med det samme, som man gør det ved mange andre diæter, hvor man blot taber væske.

Husk at drikke rigeligt med vand, da du ellers kan blive svimmel.

God fornøjelse

Har afprøvet denne her kur og det virker fint - sidst smed jeg lige knap 8 kg på en uge... meeeen, fik dem vist også lidt for hurtigt på igen da vi stoppede med kuren.... Meeeen, overvejer at prøve den igen - kan faktisk godt li' suppen... :)

0

Del dette indlæg

Hej Freundster,

- jeg smed 4 kilo - fulgte kun kuren 5 dage :) Jeg skal have en omgang til 14 dage før brylluppet.

Kan anbefales, og er slet ikke så slem. Variationen med grøntsager og frugt, gjorde jeg lavede lækker salat og frugtsalater.

1

Del dette indlæg

Hej Freundster,

- jeg smed 4 kilo - fulgte kun kuren 5 dage :) Jeg skal have en omgang til 14 dage før brylluppet.

Kan anbefales, og er slet ikke så slem. Variationen med grøntsager og frugt, gjorde jeg lavede lækker salat og frugtsalater.

Det er altså helt vildt at det virker. Hvad så med ugen efter - har du så stadig vægttabet på de 4 kg, eller ryger noget af det på igen, når du begynder at spise igen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Indtil nu holder vægttabet. :wink: Jeg er dog meget opmærksom på hvad jeg spiser. Bruger madlog hvilket er et helt perfekt redskab til hvor meget mad man kan indtage for at holde vægten :)

Jeg synes virkelig slet ikke kuren er så slem. Første potion jeg lavede blendede jeg og anden potion var bare suppe med "ikke blendede" grøntsager. Jeg lavede lækkert mad ud fra hvad man "må" spise i kuren og allede efter 3 dage følte jeg mere energi :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer