Sara88

At spare op til bryllup :)

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi er startet ud uden en krone :-) Og så begynder vi at spare op når vi kommer hjem fra ferie i april.. Vi ved hvad vi kan lægge til side hver måned, og på den måde kan vi jo regne ud hvad vores budget vil kunne holde til :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en konto med ca. 10.000,- på, som vi havde fået og havde besluttet at vi ville bruge til "noget specielt". Derefter har vi lagt til side hvad vi kunne hver måned og er endt med at have ca. 60.000,- på kontoen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde intet sparet op, da vi satte datoen.. Faktisk har vi været nødt til at flytte datoen for at have råd... Men nu kører det - der er 62 dage til vi skal giftes og vi mangler lige knap 5000 kr for at ha' betalt det sidste :thumbsupsmileyanim: men, det har også holdt hårdt - da vi startede var H2B uden job og jaaa, jeg havde lidt fordele fra mit job - men de blev fjernet, da firmaet blev solgt - æv! Men men men, det er lykkes alligevel og nu glæder vi os bare...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo også helt an på hvilket budget man regner med at have til ens bryllup, og hvor lang tid i forvejen man starter planlægning osv.. Vores budget hedder 25.000 , og vi skal giftes om 13 måneder..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke rigtig noget at spare op af, derfor har vi valgt at holde et stille og roligt bryllup.. En tur i kirken og så servere bryllupskage derefter :) Så vi har ikke sparet noget op.

Vi satte datoen i starten af februar og skal giftes midten af marts :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi besluttede os for at blive gift, satte en dato 6 måneder senere, og ville bare bruge de 10.000 jeg havde stående.. bare et lille bryllup du ved... men det har grebet lidt om sig, så vi har sparet op løbende, forældre har betalt vores tøj, og så låner vi resten af min far :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi vil og har sparet op fra og med februar i år, hvor vi besluttede, at vi vil giftes til næste år, med 3000 kr. pr. mdr. Datoen er næsten bestemt - den 15. eller 22. juni. Altså når vi (forhåbentligt) at spare 51.000 kr. op. Vi får endvidere et klækkeligt tilskud af mine forældre (25.000 kr.), og også et pænt beløb af min svigermor og hendes mand (10.000 kr.). Et evt. restbeløb (måske 10.000 - 15.000 kr.) vil vi tage fra vores allerede eksisterende opsparing.

Får vi "uventede" penge mellem hænderne i perioden, kan det da tænkes, at nogle ryger på bryllupsopsparingen. Men egentlig tror jeg, at de kommer til at gå til noget andet, som f.eks. et lækkert legetårn til ungerne, noget til huset eller lignende. Vi ønsker at holde os inden for det planlagte budget, da vi tænker, at hverdagen er vigtigst, og fordi vi tænker, at vi bør kunne holde den fest vi ønsker, for det planlagte beløb!

Redigeret af FruE
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter Christian havde friet, fastlagde vi en dato. Han friede i august og siden november, mener jeg, har vi sat penge ind på vores opsparringskonto hver måned, indtil videre har vi sparet 24.000 kr. sammen, så vi er ved at være halvvejs. Vi har afsat 50.000 kr. til vores bryllup, og disse er samlet sammen til juli måned hvor vi skal giftes.

Følg min planlægningstråd her

348g8i.png

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

H2B havde sparet op før han friede (uden at fortælle noget om det).

Respekt :)

Yeah :wink: Det var så under en udsendelse så han havde stort set ingen udgifter.. Men meget fedt at han så ikke vælger at brænde pengene af med det samme da han kom hjem :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi startede med at spare op i oktober sidste år, men får 45.000 fra henholdsvis mine forældre, svigerforældre og bedsteforældre. Min kæreste har bevidst ikke rettet hans fradrag, så der kommer minimum 15.000 tilbage i skat + 15.000 ca i bonus i april. Han sælger desuden en uges ferie=10.000, jeg får ca. 3.000 tilbage i skat og så sparer vi 2.000 op om måneden.

Foruden det havde vi en opsparing på 20.000 til fertilitetsbehandling, som vi ikke får brug for alligevel, siden de har fjernet brugerbetalingen :thumbsupsmileyanim: Vores budget ligger pt på 83.000, men vi vil reelt have omkring 100.000 at holdebryllup for. Vi har så et lån vi gerne vil betale af, så vi prøver at holde det på et fornuftigt plan :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

H2B havde sparet op før han friede (uden at fortælle noget om det).

Respekt :)

Yeah :wink: Det var så under en udsendelse så han havde stort set ingen udgifter.. Men meget fedt at han så ikke vælger at brænde pengene af med det samme da han kom hjem :)

Og heller ingen skat formentlig hvis han har været i mere end 6 måneder. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

H2B havde sparet op før han friede (uden at fortælle noget om det).

Respekt :)

Yeah :wink: Det var så under en udsendelse så han havde stort set ingen udgifter.. Men meget fedt at han så ikke vælger at brænde pengene af med det samme da han kom hjem :)

Og heller ingen skat formentlig hvis han har været i mere end 6 måneder. :rolleyes:

Han var dernede som soldat --> Skat i vildskab!!!

Det er kun de civile dernede som får det skattefrit..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer