Frk Lulu

Blomsterbinder, del din erfaring!

18 indlæg i dette emne

Kære blomsterbindere, andre kreative sjæle, samt dem som påtænker at binde jeres egen brudebuket :balloons:

Hvilke tips og tricks kan i anbefale, og er der nogen faldgrupper?

Som udgangspunkt er jeg selv nok ude efter en "har lige plukket denne buket på marken" looket, altså lidt tilfældigt og med forskellige blomster, men jeg vil meget gerne høre om alle de erfaringer i sidder inde med :wink:

TAK :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget af det vigtigste er at blomsterne er vandmættede og at man derefter "forsegler" stilkenes ender med blomstertape...

Vælg nogle blomster der ikke er sarte i forhold til vand. Nogle blomster er ikke så gode til at holde på vandet, selvom de har trukket.

Sørg for at håndtaget ikke bliver for tykt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver altid brudebuket, knaphulsblomst osv dagen før og lægger på køl. Men køl er ikke køleskab!!!! Det er for koldt... Blomster må helst ikke opbevares under 6 grader, medmindre det er en løgvækst som kan tåle ned til frysepunktet. Nogle eksotiske blomster eks. Orkide, calla, anthurium kan ikke tåle køl.

Så det der er nemmest, er at holde sig til blomster der tåler samme nedkøling... Hos blomster handlere kan i se hvordan blomsterne er placeret i forhold til køl.

Hjalp det lidt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er ok jeg låner tråden. :biggrin:

Jeg har en drøm om en buket af blandet ranunkler og pæoner i hvide farver. Kan de tåle køl? Og hvor mange blomster vil i tro der skal bruges? Har desuden læst at man skal tråde sine blomster..... Hvad betyder det og hvordan gør man?

:blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Frk Lulu - Det er præcis sådan et look jeg også er ude efter! Det er slet ikke mig med de traditionelle meget runde og symmetriske buketter. Hvor dejligt at se at det ikke kun er mig, der har det sådan. Jeg sidder faktisk selv og overvejer hvordan jeg mon lige skal få det til at virke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Frk Lulu - Det er præcis sådan et look jeg også er ude efter! Det er slet ikke mig med de traditionelle meget runde og symmetriske buketter. Hvor dejligt at se at det ikke kun er mig, der har det sådan. Jeg sidder faktisk selv og overvejer hvordan jeg mon lige skal få det til at virke :)

Ja det er jo lige det, for den skal jo stadig holde hele dagen-ish, og være godt bundet op så den ikke pludselig hænger med hovedet/smitter af på kjolen eller noget...bum bum, og så tænker jeg forresten også, at nogle af de samme blomster som er i buketten skal stå på bordene/være væg dekoration så der er en rød tråd :wink:

Vi laver altid brudebuket, knaphulsblomst osv dagen før og lægger på køl. Men køl er ikke køleskab!!!! Det er for koldt... Blomster må helst ikke opbevares under 6 grader, medmindre det er en løgvækst som kan tåle ned til frysepunktet. Nogle eksotiske blomster eks. Orkide, calla, anthurium kan ikke tåle køl.

Så det der er nemmest, er at holde sig til blomster der tåler samme nedkøling... Hos blomster handlere kan i se hvordan blomsterne er placeret i forhold til køl.

Hjalp det lidt?

Ja det hjalp lidt, godt at vide at blomsterne ikke skal i køleskab, det var nemlig hvad jeg troede umiddelbart! Er der nogen blomster (som findes til september) som du tænker er fine og nemme at arbejde med? Og på forhånd tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber det er ok jeg låner tråden. :biggrin:

Jeg har en drøm om en buket af blandet ranunkler og pæoner i hvide farver. Kan de tåle køl? Og hvor mange blomster vil i tro der skal bruges? Har desuden læst at man skal tråde sine blomster..... Hvad betyder det og hvordan gør man?

:blush:

Hejsa

Blander mig lige... Pæoner og ranunkler er fra forskellige sæsoner. Derfor kan den den være svær at skaffe i forhold til den anden. De kan sagtens være på køl dagen før så de ikke springer voldsomt ud...

Knus Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frk Lulu - Det er præcis sådan et look jeg også er ude efter! Det er slet ikke mig med de traditionelle meget runde og symmetriske buketter. Hvor dejligt at se at det ikke kun er mig, der har det sådan. Jeg sidder faktisk selv og overvejer hvordan jeg mon lige skal få det til at virke :)

Ja det er jo lige det, for den skal jo stadig holde hele dagen-ish, og være godt bundet op så den ikke pludselig hænger med hovedet/smitter af på kjolen eller noget...bum bum, og så tænker jeg forresten også, at nogle af de samme blomster som er i buketten skal stå på bordene/være væg dekoration så der er en rød tråd :wink:

Vi laver altid brudebuket, knaphulsblomst osv dagen før og lægger på køl. Men køl er ikke køleskab!!!! Det er for koldt... Blomster må helst ikke opbevares under 6 grader, medmindre det er en løgvækst som kan tåle ned til frysepunktet. Nogle eksotiske blomster eks. Orkide, calla, anthurium kan ikke tåle køl.

Så det der er nemmest, er at holde sig til blomster der tåler samme nedkøling... Hos blomster handlere kan i se hvordan blomsterne er placeret i forhold til køl.

Hjalp det lidt?

Ja det hjalp lidt, godt at vide at blomsterne ikke skal i køleskab, det var nemlig hvad jeg troede umiddelbart! Er der nogen blomster (som findes til september) som du tænker er fine og nemme at arbejde med? Og på forhånd tak :)

Hvilken farve? Geoginer og hortensia er fine på den årstid....

Redigeret af nullebay
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes virkelig også, at det er svært! Jeg ville helst gerne have haft en buket med pæoner, men da vi skal velsignes i slut juli, så er sæsonen over for em! Synes den guide, der er herinde om årstidens blomster er lidt svær, for det er ikke blomster, der duer HELE årstiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle blomster skal trække vand i min. 12 timer og gerne 24 timer! Orkideer skal trække lunkent vand og må helst ikke opbevares under 16 grader.så køb en orkide et sted hvor du er sikker på at den har været opbevaret ordentlig...

P.S put godt med tape på når du forsegler den...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer