Rikke aka rapanden

Kan man godt skrive i indbydelsen hvad man frabeder?

11 indlæg i dette emne

Ja sagen er den at jeg lider af angst, og jeg har det derfor meget svært ved sange hvor man skal have klistret ting på sig, eller bare lave alle mulige i mine øjne latterlige ting...

Kan man ikke godt tillade sig at skrive på en pæn måde i indbydelsen, at man frabeder sig sådanne sange, men at alle andre sange, taler og indslag er velkomne ?

Og så har jeg endnu en ting jeg slet ikke ville bryde mig om, og som jeg ved jeg vil få det skidt af, det er det med at folk skal kysse på mig når kæresten er på toilet, jeg får det helt skidt bare ved tanken.. Så er det også okay at frabede sig det? Kvinderne må gerne kysse på kæresten når jeg er væk, det er jeg ligeglad med, og det samme er han..

Jeg ved at min dag vil blive ødelagt ved sådanne ting, fordi jeg simpelthen får angst af det, og bliver meget utilpas, og det vil jeg jo gerne slippe for på denne store dag...

Mvh. Den ( i nogens øjne) sippede kommende brud..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes jo slet ikke du er sippet - der er jo tydeligvis en grund til at du har det sådan. Så jo, hvis du vil føle dig meget utilpas af en masse kys og sange, der inkluderer klistermærker og lignende, så skal du have det sagt - og for at være sikker på, at alle ved det, vil det sikreste jo være, at I skriver det i indbydelsen :) Den bedste måde du kan skrive det på IMO er med humor :biggrin: Så synes jeg det virker mindre "snerpet" (hvis f.eks. ikke alle dine gæster ved, at du lider af angst)

Redigeret af Carina Stærke
0

Del dette indlæg

Det er jeres bryllup så selvfølgelig kan I det men som Carina er inde på så er det vigtigt at få formuleret det på en god og gerne sjov måde. Det med kysserunderne ville jeg nok ikke skrive i invitationerne men overlade det til toastmasteren og en evt. DJ/musiker. Man kan med musik opfordre folk til kysserunder men man kan også gøre det modsatte :rolleyes: I kunne evt tage en stor drengedukke med som I sætter på gommens plads når han er ude :)

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan I frabede jer det, og gerne på forhånd, og så også nævne det igen på dagen. (Ikke alle der gransker en indbydelse videre end til tid og sted). Og som de andre nævner, gerne gør det gerne lidt humoristisk/positivt.. I stedet for at skrive at jeg går i panik hvis jeg bliver kysset af onkel arne, så noget a la på vores bryllupsdag ønsker vi kun at modtage kys fra hinanden eller lign..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja havde også tænkt at skrive det på en humoristisk måde.. Kvinderne må gerne kysse på kæresten når jeg er væk, det er vi begge ligeglade med, jeg kan bare ikke have hvis de skal kysse på mig, det er kun noget jeg vil have min kæreste gør, og så min far gør på min kind.. Andre kan jeg slet ikke have så tæt på..

Men rart at høre jeg ikke er helt ude i hampen :-)

0

Del dette indlæg

Hej Rikke aka rapanden: Jeg synes, det er vigtigt, at du får én til at fortælle gæsterne på en pæn måde, at du ikke ønsker kys fra alle på denne aften - selvom det kunne være tiltalende med SÅ mange kys :wink:

Det med indslagene - jeg ville nok fortælle det til min nærmeste familie og venner - og måske sende en personlig mail ud til alle andre om, at du elsker sange, taler osv., men at du har brug for, at indslag hvor du ikke bliver fysisk involveret?!! Det tror jeg alle ville kunne forstå og vil respektere?!!

Håber du får en suveræn dag, og at du kan holde angsten for døren :loveshower:

0

Del dette indlæg

Jeg frabeder det i mine indbydelser, og DJ´ får også denne opgave at sige det/ el. en anden person, for vi har nemlig mange trælse i familien som ik respektere vore ønsker, så det skal frem "dobbelt" fra os af :0) så vi har skrevet det i indbydelser og så får de det at vide til festen også- :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

SH...T! :o

Havde slet ikke tænkt på det! Jeg lider selv af angst, så det må jeg da lige tage med i overvejelserne, hvordan det skal håndteres... :huh:

Ja det er nok en god ide at tænke over det.. Det poppede op i mit hoved med det samme, og jeg får det nærmest helt dårligt ved at tænke på det ...

0

Del dette indlæg

Hvis I har en toastmaster kunne det evt. være hans/hendes rolle at sortere sådanne indslag fra? Vi har f.eks. skrevet i vores indbydelser, at alle indslag skal koordineres med toastmasteren, og så kan den person jo på forhånd sige til gæsterne, at det ville du ikke bryde dig om, så indslaget må ændres. Det med kysserunden kan I vente med at sige til selve dagen (det er jo ikke noget folk forbereder på forhånd). Det kunne også være toastmasterens job at sige det, sammen med nogle andre praktiske ting. :wink:

Som andre siger, så skal det bare siges på en pæn måde, men hvis din familie/venner ved du lider af angst, er jeg sikker på de vil tage det pænt, man skal jo ikke "freake" bruden ud på hendes store dag :huh:

0

Del dette indlæg

Ja kysserunder, klippe i sløret, etc. er i modsætning til indslag ikke noget folk forbereder inden og som bør komme frem på selve dagen. Det er også vigtigt at man får nævnt overnfor musiker, dj's o.l. at det ikke er man til. Det er ikke altid disse ting sker/at det er noget folk har tænkt over. Jeg plejer selv at kunne fornemme mig frem, herunder lige at iagtage hvordan brudeparret tager eks. kysserunder og "op på stolene" første gang og opfordrer ikke bare hertil via musik o.l. før jeg har en klar fornemmelse af at de er til det men der er nok nogle - særligt de traditionelle suppe, steg og is musikere der tager det for givet, at det hører med.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer