Rikke Hjorth

DIY smeltede farvebyanter

24 indlæg i dette emne

Hvis der skal børn med til brylluppet vil disse sikkert være et hit (de kan evt. også laves som favours i brylluppets farver)

Det skal du bruge:

- Farveblyanter

- En mini muffin-form (der kan tåle høje temperaturer)

Sådan gør du:

Forvarm ovnen til 250grader

Fjern papiret fra farveblyanterne og knæk dem i stykker så de passer i formene (og smelter mere jævnt)

Lav nogle spændende farvekombinationer eller som sagt, brug brylluppets tema-farver :wink:

Det er denne slags farveblyanter du skal bruge:

post-52153-0-40199300-1330358367.jpg

Når de er brækket i stykker og ligger i formene ser det sådan ud (bemærk hvor meget de fylder før de smelter):

post-52153-0-50017800-1330358137.jpg

Placer formen i ovnen til farveblyanterne smelter, der går ca. 15. min.

Når det hele er smeltet ser det sådan ud:

post-52153-0-60006900-1330358233.jpg

Lad dem køle lidt af, og sæt dem derefter i fryseren.

De skal være helt størknede før man kan vende pladen ud på køkkenbordet (de burde let give slip)

Her er det færdige resultat, er de ikke skønne? Langt sjovere end de farveblyanter med 4 farver i :lol:

post-52153-0-84407900-1330358539.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu er det jo ikke helt (overhovedet ikke faktisk :lol: ) det samme, men har I prøvet at putte slikposer i ovnen?

Jeg ved ikke om sådan nogle slikposer efterhånden er blevet så miljøvenlige at det ikke kan lade sig gøre, men da jeg var barn krympede vi tomme Haribo-poser i ovnen, så de blev bittesmå men stadig med perfekt udseende mht. skrift osv. Når man brugte mini-poserne fik de lige den rigtige størrelse til Barbie :biggrin: Ih, det var tider!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det jo ikke helt (overhovedet ikke faktisk :lol: ) det samme, men har I prøvet at putte slikposer i ovnen?

Jeg ved ikke om sådan nogle slikposer efterhånden er blevet så miljøvenlige at det ikke kan lade sig gøre, men da jeg var barn krympede vi tomme Haribo-poser i ovnen, så de blev bittesmå men stadig med perfekt udseende mht. skrift osv. Når man brugte mini-poserne fik de lige den rigtige størrelse til Barbie :biggrin: Ih, det var tider!

hvis man laver et lille hul i dem først, kan man bruge dem som øreringe :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fin ide - jeg har ofte lavet den med slikposerne - og lavede det igen her den anden dag. Bruger de små 1 kr poser til det og så kan ungerne lave smykker, magneter osv ud af dem. Ser lige om jeg kan finde et billede

Havde et på mobilen fra sidst vi lavede det.

Havde smeltet perler samtidig med...

2z888b5.jpg

Redigeret af ung mor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det jo ikke helt (overhovedet ikke faktisk :lol: ) det samme, men har I prøvet at putte slikposer i ovnen?

Jeg ved ikke om sådan nogle slikposer efterhånden er blevet så miljøvenlige at det ikke kan lade sig gøre, men da jeg var barn krympede vi tomme Haribo-poser i ovnen, så de blev bittesmå men stadig med perfekt udseende mht. skrift osv. Når man brugte mini-poserne fik de lige den rigtige størrelse til Barbie :biggrin: Ih, det var tider!

Jaaaa, det var bare så guld, især med mini-poserne :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor mange grader skal de poser og farverig have

Jeg havde ovnen på 175 grader og så fik de ikke mere end et par minutter - hold øje med dem hele tiden for pludselig bliver de alt for små! Ruller de sig sammen så tag lige en gaffel i hver hånd, og ret dem ud inden de når at blive for kolde!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange grader skal de poser og farverig have

Jeg havde ovnen på 175 grader og så fik de ikke mere end et par minutter - hold øje med dem hele tiden for pludselig bliver de alt for små! Ruller de sig sammen så tag lige en gaffel i hver hånd, og ret dem ud inden de når at blive for kolde!

Jeg har engang prøvet at lave krypmeplast, hvor vi lagde et træspækbræt ovenpå, så det ikke krøllede sig sammen. Man skal selvfølgelig passe på, at det er noget der kan tåle varmen :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så gjorde jeg mig lige et forsøg i dag.

Jeg satte ovnen på 250 grader, men mine skulle altså kun have 5 min. og så STANK hele køkkenet også bare!

Og så skal der nok lige et kridt mere i næste gang...

Men de vakte da jubel hos prinsessen! :)

Her er lidt billeder...

post-52936-0-05385800-1333306972.jpg

post-52936-0-32795500-1333306984.jpg

post-52936-0-46004700-1333306996.jpg

post-52936-0-36710500-1333307008.jpg

post-52936-0-15139800-1333307019.jpg

post-52936-0-37290100-1333307028.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så gjorde jeg mig lige et forsøg i dag.

Jeg satte ovnen på 250 grader, men mine skulle altså kun have 5 min. og så STANK hele køkkenet også bare!

Og så skal der nok lige et kridt mere i næste gang...

Men de vakte da jubel hos prinsessen! :)

Her er lidt billeder...

Må jeg spørge hvor du hat fundet farvekridtene, efter jeg postede idéen har jeg ledt og ledt, men har ikke kunnet finde dem i nogle butikker!! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gjorde jeg mig lige et forsøg i dag.

Jeg satte ovnen på 250 grader, men mine skulle altså kun have 5 min. og så STANK hele køkkenet også bare!

Og så skal der nok lige et kridt mere i næste gang...

Men de vakte da jubel hos prinsessen! :)

Her er lidt billeder...

Må jeg spørge hvor du hat fundet farvekridtene, efter jeg postede idéen har jeg ledt og ledt, men har ikke kunnet finde dem i nogle butikker!! :rolleyes:

Det var nogle som jeg havde liggende, men jeg er ret sikker på at du kan få nogle ret billigt i Tiger :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer