miss capricorn

Ændret bryllupsplaner! What to do.....

26 indlæg i dette emne

......med kjolen?!?

Min kjole er med tyl, slæb, perler og broderier!

Mit spørgsmål er: Kan man korte en kjole med slæb af til tea-length eller vil der være for meget stof bagtil, så det vil så helt underligt ud?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vores oprindelige plan var at holde stor fest med 60 personer og alt det halløj, men nu har vi skiftet kurs og valgt at holde reception i haven for alle med efterfølgende grill og hygge for familie og så tage vores søn med på ferie et par dage senere. Og nu synes jeg ikke at denne kjole passer ind til vores nye bryllup - at den blir for stor simpelthen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart er markedet for bryllupskjoler - brugte og ubrugte meget "trægt" - i den forstand at langt størstedelen af kjoleforretningerne sælger de udgåede modeller til langt under normalprisen på udsalg - så derfor får man ikke ret meget for en brugt/ubrugt kjole... Desværre..

Tror sagtens en dygtig skrædder kunne lave den tealength for dig - men det er jo selvfølgelig heller ikke helt billigt.. Men du kan jo forhøre dig - og gøre op med dig selv om det er "værd" at miste måske 50% af kjolens værdi - kontra bruge 50% mere på at lave den tealength.. :)

Under alle omstændigheder - så skal du nok have taget en beslutning snart - de fleste skræddere har allerede travlt med konfirmationskjolerne...

Held og lykke med det hele.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå det med prisen på udgåede kjoler, men denne kjole er en 2012 model, tror du at det hjælper på prisen?

Altså nu er det jo ikke fordi jeg vil kalde mig ekspert på området - men kan bare se - bare herinde på BK (inde i køb/salg) - er der op til flere ubrugte kjoler til salg, som stadig ikke er solgt.. Og det samme på Trendsales (som jeg tjekkede for kjoler da jeg stod og skulle købe) og det samme med DBA...

Og de var prissat til 40-50-60% afslag i købsprisen...

Tror desværre mange har en indstilling om at hvis noget er købt én gang - så er den "brugt" og så skal man have en virkelig god rabat før det kan "svare sig" - hvis du forstår.. :)

Synes iøvrigt ideen med at bruge den lange kjole i kirken og til photoshoot - og så en tealength til havefesten - er en fantastisk ide.. :) Og hvis ikke kæresten synes det - pga. at du så er nødt til at skulle ud og investere i en ny kjole - kan du jo fortælle ham at prisen på en skrædder med al sandsynlighed overstiger prisen på en kjole (hvis du kan finde en på bud :wink: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvad str. du bruger - men.. Her er et par bud herinde fra BK:

PICT1773.jpg

Tine har den her til salg - prisen står der ikke, men tror det er til "billige penge".. :)

2lkz3te.jpg

Ung mor har den her til salg.. Pris ideen står der er 2000kr - men til forhandling.. Den ser lidt mere "enkel" ud end din, og dermed også nemmere at klippe af, og så et kort skørt indenunder for at få puf... :)

Der er masser af fine kjoler på køb/salg forummet... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stemmer helt klart for 2 kjoler! den er smuk din kjole og det ville være synd hvis du ikke ku få den brugt - og jeg tror faktisk at det er den billigste løsning - hvis du kan "nøjes" med en festkjole til under 1000kr. :) inden kjolen bliver lavet om - og med priserne på det "brugte" marked - tror jeg ikke der findes en billigere løsning.. Held og lykke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Av av... det skær i mit hjerte bare ved tanken om at der blev klippet i den SMUKKE SMUKKE kjole du har! :cheerleader3: Synes også der er gode argumenter for at købe en (brugt) kjole til havefesten. Så kan du jo få nogle penge igen ved at sælge din kjole bagefter når du har nydt og brugt den. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror i virkeligheden, at det vil være det billigeste for dig, at beholde din nuværende (meget smukke) kjole, og så bruge den i kirken og til fotografering, og så købe en billigere (brugt eller evt. en kina) -kjole i tealenght til havefesten om aftenen. Jeg tror simpelthen, du vil miste for mange penge på salget af din nuværende kjole. Men du kan da også sagtens høre en skrædder, om kjolen kan kortes op, og hvad prisen er herpå. Så kan du bedre danne dig et overblik over "pros and cons".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

UPDATE!!!

Har snakket med en fra Askepot og Valentino og de mente godt, at det kunne lade sig gøre at korte den af.

Jeg kan godt forstå hvad i allesammen mener omkring det at korte den af - og det skær også lidt i mit hjerte, for den er smuk, men når jeg sidder og tænker over det, så kan jeg slet ikke se mig selv i sådan en stor kjole og lige nu har jeg slet ikke lyst til, at skulle have den på som den er :blush:

Jeg havde også kun tænkt mig at sælge den, hvis det kunne betale sig og jeg så kunne gå ud og købe en anden i tealength...men det kommer nok ikke til at ske!

Hvis jeg selv skal have den på - lang eller kort - så blir den ikke solgt efterfølgende!

Jeg skal til tilretning d. 19. marts, så må vi se hvad der sker. Det kan jo også være, at når jeg kommer i den igen, kan se at det bare er rigtig for mig som den er!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UPDATE!!!

Har snakket med en fra Askepot og Valentino og de mente godt, at det kunne lade sig gøre at korte den af.

Jeg kan godt forstå hvad i allesammen mener omkring det at korte den af - og det skær også lidt i mit hjerte, for den er smuk, men når jeg sidder og tænker over det, så kan jeg slet ikke se mig selv i sådan en stor kjole og lige nu har jeg slet ikke lyst til, at skulle have den på som den er :blush:

Jeg havde også kun tænkt mig at sælge den, hvis det kunne betale sig og jeg så kunne gå ud og købe en anden i tealength...men det kommer nok ikke til at ske!

Hvis jeg selv skal have den på - lang eller kort - så blir den ikke solgt efterfølgende!

Jeg skal til tilretning d. 19. marts, så må vi se hvad der sker. Det kan jo også være, at når jeg kommer i den igen, kan se at det bare er rigtig for mig som den er!

Det er en smuk kjole, men hvis de i butikken har sagt det kan lade sig gøre så synes jeg da det er en fin løsning. Jeg er sikker på at de nok skal få det gjort så det stadig er en supersmuk kjole :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan godt forstå du ikke synes den passer til anledningen, når det ikke var det den var købt til :) Er sikker på at en god skrædder i samarbejde med dig kan få det gjort ordentligt - og jeg ELSKER korte kjoler :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer