Bondedanem

At få råd til det hele.....

12 indlæg i dette emne

Åh, vores planer har alle dage været, at vi sku ha en fest til vores bryllup og ikke en 7retters middag hvor folk sidder og spiser til kl midnat, men selvom vi gør det billigt, koster det bare.

Vi blir godt 100 - men vi bor på en stor ejendom og vil holde festen i vores gamle stald, maden blir gris, som en kammerat laver (lidt løn også penge til grisene), drikkevare fra tyskland og en kjole jeg fandt hos lilly nedsat til 3200,-

Men hold op jeg syntes stadig det blir meget, selvom vi gør det sådan.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan har jeg det også, og vi bliver endda kun 40 :wink: Vi bor på en gård og skal også holde det hjemme (havde ellers booket et andet super lækkert sted, men for at spare, har vi flyttet det hjem...suk)

Det løber bare op, selvom vi prøver at skære og skære. Dog vil jeg ikke skære i min brudekjole, så lidt udenom det er jeg selvfølgelig også selv :blush:

0

Del dette indlæg

jeg synes også det kan være lidt svært at få råd til det hele... Vi er begge studerende, vi inviterer 57 gæster og vi vil samtidig også gerne have et stort bryllup.. Det løber meget hurtigt op... Vi leder stadig efter et sted at holde selve brylluppet som lever op til drømmen og overholder budgettet... Men jeg tror på det nok skal gå på den ene eller anden måde... :)

0

Del dette indlæg

Kender det alt for godt.... vi prøver også at holde os indenfor et fornuftigt budget, og havde vores gode lille opsparing, men så kom der lige et par uforudsete regninger, samt restskat på 15000 kr - farvel, bryllupsbudget!! ØV!!! Så pt aner vi ikke,hvordan vi skal få råd til brylluppet, men der må vise sig en løsning på den ene eller anden måde.

Men vi sparer bla. på:

- antallet af gæster (vi bliver ca 35)

- receptionen er sparet væk (den ville koste ca 20.000 kr)

- på invitationer og bordkort (laves af naturmaterialer og ting vi har liggende)

- brudebuket (grankogler og andre naturmaterialer - bindes af en venindes mor)

- bordpynt (vi laver selv af naturmaterialer)

- Småkager og bryllupskage (familie og venner har meldt sig til at bage)

- Brudekjole (kan forhåbentlig findes på outlet eller lign.)

- Middag mm. (Vi har fundet en god, men billig kro, der laver helaftens-arrangementer fra 400 kr pr. pers.)

- Vi laver ikke "gaver" til alle gæsterne, som jeg kan se, at mange andre gør

- Folk må selv betale for overnatning

- Vores bryllupsrejse tager vi på et senere tidspunkt

Vi vil ikke holde et sparebryllup, men vi kan altså ikke finde +100.000 kr til at holde fest for. Så vi holder en lille intim fest forde nærmeste familie og venner.

Håber at I kan bruge nogle af de gode råd :)

Jeg er overbevist om at man sagtens kan holde et smukt og vidunderligt bryllup, selvom man ikke har uanede formuer til rådighed - det er jo kærligheden det handler om :thumbsupsmileyanim::a1221:

Bedste hilsner Brumle

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alle de små poster render hurtig op. Vi holder et billigt bryllup, forstået sådan at jeg har købt meget på udsalg. Vi overskrider vores budget, men sådan er det bare. Vi holder sommerferie hjemme i år og tager på bryllupsferie lige efter bryllup for at nye og pleje kærligheden og familie livet.

Men synes der er mange områder man kan spare på. Det kommer jo helt an på hvilken fest man ønsker og vægter højest. For os er det vigtigst at vores gæster har det sjovt. Ville gerne have haft en dygtig kok ude der laver tosse god mad, me n der har vi valgt at spare så maden bliver alm. Fest mad og ikke gourment. Musik bliver playliste i stedet for band. Ikea servietter med silkebånd osv osv osv.

0

Del dette indlæg

Vi har haft tankerne om det helt store bryllup, men det er ikke os og derfor er vi endt i den anden boldgade.

Så det er ikke fordi vi ikke har råd men fordi vi ikke har lyst..

Vi bliver 60pers.

Vores buget ser sådan her ud:

Mad og kage: 4000kr benytter mig af at købe tingene de steder hvor jeg får meget for små penge.

Borddækning og dekoration: 2000kr dette er incl brudebuket.

Drikkelse: 1500kr

Brudekjole: 1000kr

Leje af lokaler for en hel weekend: 500kr

Diverse: 1000kr

Men så er serveringspersonale, musik og kørsel af gæster også nogle poster som vi er heldige at få gratis...

0

Del dette indlæg

Vi har haft tankerne om det helt store bryllup, men det er ikke os og derfor er vi endt i den anden boldgade.

Så det er ikke fordi vi ikke har råd men fordi vi ikke har lyst..

Vi bliver 60pers.

Vores buget ser sådan her ud:

Mad og kage: 4000kr benytter mig af at købe tingene de steder hvor jeg får meget for små penge.

Borddækning og dekoration: 2000kr dette er incl brudebuket.

Drikkelse: 1500kr

Brudekjole: 1000kr

Leje af lokaler for en hel weekend: 500kr

Diverse: 1000kr

Men så er serveringspersonale, musik og kørsel af gæster også nogle poster som vi er heldige at få gratis...

Hvad får i af mad?

Hvor er lokalerne i kan leje fo 500 en hel weekend??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har også været heldige at kende en der kender en - som lejede os lokalet en hel weekend for 500 dkk og faktisk kun to gader fra hvor vi bor. Maden kommer min kærestes mors kok fra arbejdet at stå for - han tager 300 per person - vi bliver kun 30 til spisning og festen. Receptionen har min dejlige søster og hendes kæreste tilbudt at betale - som bryllupsgaven...som vi er SÅ ENORME glade for. Vi bliver 60 til receptionen...og kjolen er bestilt på nettet til 1800 DKK... og resten som pynt, står vi selv for. Oh ja - fotografen er en vi også kender - 1500 DKK for en hel dag og en tjener som vil have at vi betaler middag for ham og hans kæreste et eller andet sted i stedet for løn! Hvis alt går vel...så bliver det ikke noget problem at holde det under 30.000 DKK...hvis ikke endnu mindre...sprutten kommer fra Tyskland. Uh - det bliver også lidt arbejde - men super hyggeligt er jeg sikker på...:)

0

Del dette indlæg

Jeg synes faktisk vi har været enormt gode til at holde os indenfor budgettet, men jeg har også haft 2 år til at planlægge, så jeg har haft rigeligt til at undersøge alle muligheder.

Vi bliver 44 gæster, havde oprindeligt regnet med 60.

• Vores største post er lokale/ mad/drikkelse der hører under ét fordi det er en restaurent: vi får det hele til 30.000 kr med 3 buffeter, forret, dessert og hovedret, samt kaffe, natmad, velkomstdrinks og fridrikke, plus det er også vores vielsessted, så de pynter op med ting fra skoven til os gratis.
  • Min kjole koster kun 800 kr,
  • vi har fundet en rigtig dygtig amatørfotograf, og han følger ikke med hele dagen, kun vielse, parbilleder, og den første del af festen med borddekoration og hvor gæsterne sidder.
  • DJ i stedet for band, som vi ellers ville have haft.
  • Jeg har selv lavet invitationer, std, m.m.
  • Min buket bliver nok meget simpel
  • Svigermor har tilbudt at lave kagen
  • Min kusine, som er stylist laver makeuppen og håret gratis.

Ud over det har mine forældre, meget uventet, doneret 10.000 kr. til bryllupet og de giver brudekjolen.

Tror det der især har trukket op hos os er mine fejlkøb,

Og det der har balanceret det er at vi på forhånd satte budgettet ret højt, så vi havde en margin til uforudsete udgifter.

0

Del dette indlæg

Vi holder også hjemmebryllup med ca. 80 inviterede gæster. Vi har haft ca. 1 år til at forbedrede

• Min mor laver forret
  • Svigermor laver dessert
  • Hovedret + natmad bestiller vu ude til ca. 200 pr kuvert
  • Har selv lavet indbydelser, gaveæsker som samtidig er bordkort. Vaser har jeg fået i julegave etc.
  • Fotograf har vi et par dygtige til at tage de store øjeblikke under selve feste, men jfår en seriøs fotograf til kirken og lige efter til par foto, til fornuftig pris, langtfra det niveau de professionelle tager.
  • Bord og stole låner vi kvit og frit
  • Duge, servietter, service osv. har jeg fra tidligere resten låner vi af familien
  • Kjolen var dyr 9.300, men jeg fik den for 7.300.
  • Brudepigernes tøj er købt over nettet den ene til 200 kr. og den anden til 600 kr.
  • Vitager til Tyskland og køber billig hvid- dessertvin og lidt sprut
  • Rødvinen er købt over flere omgange, når den gode har været på tilbud
  • 2 servitricer
  • 2 unge mænd står for musikken
  • en ung dame i baren, sørge for drikkelse den "dag" til fornuftig pris

Sådan har vi kunnet gøre det hele tiden, skønt når man er ude i god tid. Håber bare ikke der er noget der er glemt, ville være så ærgeligt...

Men synes vi har sparet en del penge på, at få hjælp til bl.a. maden og have pladsen til at holde det hjemme. Men ja det bliver stadig en del penge

0

Del dette indlæg

Vi holder også hjemmebryllup med ca. 80 inviterede gæster. Vi har haft ca. 1 år til at forbedrede

• Min mor laver forret
  • Svigermor laver dessert
  • Hovedret + natmad bestiller vu ude til ca. 200 pr kuvert
  • Har selv lavet indbydelser, gaveæsker som samtidig er bordkort. Vaser har jeg fået i julegave etc.
  • Fotograf har vi et par dygtige til at tage de store øjeblikke under selve feste, men jfår en seriøs fotograf til kirken og lige efter til par foto, til fornuftig pris, langtfra det niveau de professionelle tager.
  • Bord og stole låner vi kvit og frit
  • Duge, servietter, service osv. har jeg fra tidligere resten låner vi af familien
  • Kjolen var dyr 9.300, men jeg fik den for 7.300.
  • Brudepigernes tøj er købt over nettet den ene til 200 kr. og den anden til 600 kr.
  • Vitager til Tyskland og køber billig hvid- dessertvin og lidt sprut
  • Rødvinen er købt over flere omgange, når den gode har været på tilbud
  • 2 servitricer
  • 2 unge mænd står for musikken
  • en ung dame i baren, sørge for drikkelse den "dag" til fornuftig pris

Sådan har vi kunnet gøre det hele tiden, skønt når man er ude i god tid. Håber bare ikke der er noget der er glemt, ville være så ærgeligt...

Men synes vi har sparet en del penge på, at få hjælp til bl.a. maden og have pladsen til at holde det hjemme. Men ja det bliver stadig en del penge

Det lyder da heller ikke så tosset :) Men er lige nød til at vide hvad du mener med drikkelse den "dag" til fornuftig pris!!!!!!

Er det fordi at folk skal betale for det de drikker???? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer