jwe

Svigerfamilien..

19 indlæg i dette emne

Jeg synes min kommende svigerfamilie blander sig og spørger for lidt i forhold til planlægningen af vores bryllup. - Ville sådan ønske de arrangerede sig lidt mere..

Kan man sige det?? Vil jo heller ikke presse på..

Min familie er helt vilde og vil bare hjælpe til med alt, hvilket jeg virkelig værdsætter.

Hvor meget hjælper jeres forældre og svigerfamilie jer i planlægningen og på dagen??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes både min familie og svigerfamilien er rigtig gode til at tilbyde deres hjælp med alt.. også uden det bliver for meget - dog kan svigerfamilien hvae det lidt sådan "så tag dog en beslutning" hvis de har tilbdt hjælp omkring noget - mens min familie er lige omvendt - hvis vi har spurgt dem om hjælp om nogeet siger de ja hvis de er noget de kan hjælpe med - men når man så rykker dem for at få tingene på plads - siger de "den tager vi engang i ferien" -- Men begge familier er simpelthen så søde til at hjælpe! og vi har ønsket os "deres hjælp" og evt økonomisk tilskud i bryllupsgave fra dem - og det har de accepteret - og vi kunne slet ikke få en fest som den vi planlægger uden deres hjælp - men vil til sidst sige at vi har sat os ned og bedt om den - og de har sagt selv sagt ja og nej -

0

Del dette indlæg

Altså, der er jo lang tid til vores bryllup - men kan da godt mærke stor forskel på min egen familie og min svigerfamilie i entusiasme...!

Min mor og far spørger hele tiden om vi har fundet på noget nyt og kommer med forslag til bordpynt osv (min mor er glaskunster, så hun vil gerne lave nogle ting til bordet).

Min svigerfamilie synes:

1. Det er fjollet at vi allerede nu er gået i gang med at planlægge bryllup til om halvandet år

2. Går slet ikke ind for det store kirkebryllup med den store fest og går da slet ikke ind for, at man skal bruge en masse penge på det.

Så hvis jeg får en reaktion fra dem er det mere sådan et "pity-smile", der siger: "ja, du er vist også en tosset én, der har lokket vores lille søn ud på dybt vand".

Men man har jo lov at håbe, at de ændrer indstilling når vi kommer lidt tættere på :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os er der ingen der spørg ind til noget egentlig :unsure: Men det tror jeg ogs bunder i, at de ikk aner hvor meget der er at tage stilling til mht. et bryllup. Da de blev gift sku de jo bare vælge tøj, sted og kirke (groft sagt), så det er slet ikke i deres tanker at der kan være så mange detaljer :)

Det passer mig egentlig fint, jeg vil gerne overraske vores gæster med en fantastisk dag og nogle lækre detaljer. Det er jo ikk sjovt hvis man ved det hele på forhånd :)

0

Del dette indlæg

Jeg vil slet ikke ha noget hjælp. Min familie spørger ikke, jeg fortæller bare. Svigerfamilen har vi ikke meget med at gøre, spørger de får de et "hemmeligt" svar. De ser ikke alle de ting jeg har lavet som fx kuvertæsker, personlige chokolade mv. Det er kun de aller aller nærmeste veninder (+ min mor og søster) jeg har lyst/behov for at dele detaljer med, altså lige ud over H2B :wink:

Nogen vil jo gerne overraskes, så tænker måske det er derofr de ikke rigtig spørger ind til bryllup?! Alt er vel afh. af jeres forhold?

0

Del dette indlæg

Min familie spørger ikke så meget endnu.... de synes der er læææænge til - men 7 måneder er jo ikke ret lang tid for en brud :wink: svigerfamilien har vi ingen kontakt med. Mht. den manglende interesse, så ville jeg nok sige det til dem, pænt og sødt, at I gerne vil dele jeres drømme og overvejelser med dem, I kan lide at de spørger interesserede og gerne vil deltage i planlægningen, fordi det er vigtigt for jer, at dele overvejelserne med jeres nærmeste .... læg det ud som en tillidserklæring at I ønsker deres deltagelse i overvejelserne - så tror jeg bestemt at det vil blive positivt modtaget. Måske undlader de at blande sig, fordi de ikke vil dominere - måske forsøger de at tage hensyn ved ikke at presse på .... den manglende interesse behøver jo ikke være negativt ment. Smil, og snak med dem :)

0

Del dette indlæg

Altså, der er jo lang tid til vores bryllup - men kan da godt mærke stor forskel på min egen familie og min svigerfamilie i entusiasme...! Min mor og far spørger hele tiden om vi har fundet på noget nyt og kommer med forslag til bordpynt osv (min mor er glaskunster, så hun vil gerne lave nogle ting til bordet). Min svigerfamilie synes: 1. Det er fjollet at vi allerede nu er gået i gang med at planlægge bryllup til om halvandet år 2. Går slet ikke ind for det store kirkebryllup med den store fest og går da slet ikke ind for, at man skal bruge en masse penge på det. Så hvis jeg får en reaktion fra dem er det mere sådan et "pity-smile", der siger: "ja, du er vist også en tosset én, der har lokket vores lille søn ud på dybt vand". Men man har jo lov at håbe, at de ændrer indstilling når vi kommer lidt tættere på :rolleyes:

Ih, hvor lyder de bare ikke særlig nemme at have med at gøre. Føler så meget med dig.... Ved ikke lige, hvad jeg skal råde dig til... har jo selv danset med nogle meget besværlige svigerforældre - det er voldsomt hårdt! Du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis du trænger til én, der kan lægge ører til. Så kommer du af med nogle af dine frustrationer og kan måske nemmere "rumme" dem, når det er nødvendigt. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, der er jo lang tid til vores bryllup - men kan da godt mærke stor forskel på min egen familie og min svigerfamilie i entusiasme...! Min mor og far spørger hele tiden om vi har fundet på noget nyt og kommer med forslag til bordpynt osv (min mor er glaskunster, så hun vil gerne lave nogle ting til bordet). Min svigerfamilie synes: 1. Det er fjollet at vi allerede nu er gået i gang med at planlægge bryllup til om halvandet år 2. Går slet ikke ind for det store kirkebryllup med den store fest og går da slet ikke ind for, at man skal bruge en masse penge på det. Så hvis jeg får en reaktion fra dem er det mere sådan et "pity-smile", der siger: "ja, du er vist også en tosset én, der har lokket vores lille søn ud på dybt vand". Men man har jo lov at håbe, at de ændrer indstilling når vi kommer lidt tættere på :rolleyes:

Ih, hvor lyder de bare ikke særlig nemme at have med at gøre. Føler så meget med dig.... Ved ikke lige, hvad jeg skal råde dig til... har jo selv danset med nogle meget besværlige svigerforældre - det er voldsomt hårdt! Du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis du trænger til én, der kan lægge ører til. Så kommer du af med nogle af dine frustrationer og kan måske nemmere "rumme" dem, når det er nødvendigt. :bearhug:

Tak :heart: :heart: Lige når det kommer til brylluppet er de ikke særlig rare at være i lokale med - men bortdet fra det er de heldigvis nogle ok svigerforældre.

De lever bare stadig i et eller andet ungdomsoprør fra 70'erne, hvor det der med traditioner var noget man trampede på :(

Så når prinsessen her (bakket op af min kæreste selvfølgelig) kommer og annoncerer et kirkebryllup i en Domkirke for 100 mennesker med hvad der dertil hører af mulige og umulige traditioner, ja, så får man altså en masse hævede øjenbryn og rystende hoveder. Vi var faktisk i tvivl om H2B's far overhovedet ville komme i kirken! (men det gør han nok trods alt).

Min kæreste og jeg har bare besluttet at DET SKAL DE JO IKKE BESTEMME og så må det jo blive deres tab, at de ikke er mere involveret i planlægningen og dagen.

0

Del dette indlæg

Tak :heart: :heart: Lige når det kommer til brylluppet er de ikke særlig rare at være i lokale med - men bortdet fra det er de heldigvis nogle ok svigerforældre.

De lever bare stadig i et eller andet ungdomsoprør fra 70'erne, hvor det der med traditioner var noget man trampede på :(

Så når prinsessen her (bakket op af min kæreste selvfølgelig) kommer og annoncerer et kirkebryllup i en Domkirke for 100 mennesker med hvad der dertil hører af mulige og umulige traditioner, ja, så får man altså en masse hævede øjenbryn og rystende hoveder. Vi var faktisk i tvivl om H2B's far overhovedet ville komme i kirken! (men det gør han nok trods alt).

Min kæreste og jeg har bare besluttet at DET SKAL DE JO IKKE BESTEMME og så må det jo blive deres tab, at de ikke er mere involveret i planlægningen og dagen.

I har helt klart taget den rigtige beslutning og vigtigst af alt, så bakker I hinanden op. Hvis de er dén generation, så kunne jeg godt finde på at sige noget a la; "Vi ved godt at det hér bryllupshalløj jo er helt anerledes end jeres generation gjorde det. I gjorde jo oprør mod jeres forældregenerations traditioner. Men for vores generation er det nok meget typisk at gå tilbage til nogen af de gamle dyder og værdier, som en form for oprør mod vores forældregeneration. Ja, kære svigermor og svigerfar, det er nok en evig cyklus, som vi ikke kan ændre på. Så må I jo se frem til børnebørnenes generation, for de vil jo sikkert gøre det samme som jer :wink: Men derfor ville det nu alligevel være dejligt, hvis I ville respektere vores valg og være lidt mere glade og deltagende i processen, for det betyder jo noget for os. Vi vil gerne dele dét hér med jer!" :bearhug: Hvis man kunne få sagt det med et glimt i øjet, så kunne det jo være, at de ville lytte lidt - om ikke andet, så for at gøre deres søn glad :wink:

0

Del dette indlæg

min egen famillie spørger og hjælper en del med bryllupet, hvor i mod min sviger famillie er meget passive, men de (svigermor) rigtig god til at lytte til vores forslag... vi holder også nogle kort helt tæt ind til kroppen, noget skal dog komme som en overraskelse for dem :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vi har ikke kontakt med min svigerfamilie, men er meget glad for mine forældres adfærd. De spørger ikke helt vildt meget, men det er jeg også meget glad for, for ddt er jo ikke altid jeg bar lyst til at dele det hele. De skal også blive overraskede og imponerede ligesom de andre gæster. De tilbyder ikke selv hjælp, men hjælper hvis jeg ber om det.

tror også man skal passe på ikke at skrue forventningerne for højt op om hvordan andre skal forholde sig til brylluppet, men hvis man har brug for nogdt, så spørg direkte. Nogle Vil heller ikke trænge sig på eller hvad man skal sige.

0

Del dette indlæg

Altså, der er jo lang tid til vores bryllup - men kan da godt mærke stor forskel på min egen familie og min svigerfamilie i entusiasme...!

Min mor og far spørger hele tiden om vi har fundet på noget nyt og kommer med forslag til bordpynt osv (min mor er glaskunster, så hun vil gerne lave nogle ting til bordet).

Min svigerfamilie synes:

1. Det er fjollet at vi allerede nu er gået i gang med at planlægge bryllup til om halvandet år

2. Går slet ikke ind for det store kirkebryllup med den store fest og går da slet ikke ind for, at man skal bruge en masse penge på det.

Så hvis jeg får en reaktion fra dem er det mere sådan et "pity-smile", der siger: "ja, du er vist også en tosset én, der har lokket vores lille søn ud på dybt vand".

Men man har jo lov at håbe, at de ændrer indstilling når vi kommer lidt tættere på :rolleyes:

ÅH!

Jeg har det på samme måde. Min svigerforældre er selv gift borgeligt efter de fik børn og kan fornemme, de synes det er dybt godnat at vi skal giftes i kirken osv. (og vi holder endda ikke et stort bryllup men meget casusal og kun planlagt på 4 måneder)

Det må de selvfølgelig selv om men det er ikke fedt når man virkelig føler, de synes det er alt for fjollet vi ikke bare "får det ordnet" en tirsdag på rådhuset el.lig.

De må selv om hvad de synes - men fedt er det jo ikke... :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres dejlige svar. Hvad er det i overrasker med? Jeres DIY ting??

overrasker med sanger i kirke ( kun min veninde der skal følge vores datter op ved noget)

bordhæfter (har skrevet en sjov/kærlig kommentar om hver gæst)

toiletkurve

en lille ting til de ovenattende gæster på værelset

ja bryllupet som helhed :)

0

Del dette indlæg

Mine forældre ved ALT.... Nogle gange er det sku ærgerligt at jeg har så svært ved at holde på hemmeligheder, men sket er sket.

Jeg skal tit sætte grænser for min mor i forhold til planlægning, stod det til hende så bestemte hun ALT. Samtidig er jeg lykkelig for at hun går så meget op i det, så ja jeg er lidt splittet.

Svigerfamilien er ikke så deltagende, men de er samtidig heller ikke så ''styrende''. Min svigermor står dog for blomster og kage, hvilket hun er glad for.

Jeg har faktisk oplevet at min mor blander sig i min svigermors opgaver, men slet ikke omvendt. Hmmmm,

0

Del dette indlæg

Det har været lidt trægt med at få begge familier til at engagere sig hos os, men de vidste heller ikke rigtig hvad jeg ville have hjælp med eller hvordan de kunne bidrage. :) Så får at få dem involveret spurgte jeg dem om de havde lyst til at hjælpe med forskellige ting :) fx tage med ud og kigge på kjole, eller lave risposer, eller noget mad /sprut :) og nu laver begge familier en del :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer