pia81

pris på PA

31 indlæg i dette emne

Hej Tøser

vi sidder og snakker om hvad den "normale" pris for en PA er ?

De PA jeg har været med til har lagt omkring 400-500 kr for alt hvilket jeg synes er meget rimelig...

nu skal vi selv giftes om til 2-3 PAer (og Brylluper) i løbet af året og der er priser fra 400-2000 kr for en PA hvad synes i der er rimelig for en PA ?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved mine veninder og søstre gav ca. 600 kr. for min PA - uden flybillet dog. Og hvis det var en nær veninde, ville jeg helt sikkert også finde det rimeligt. Jeg vil dog altid mene, at man skal prøve at gøre det så billigt som muligt, så man har mulighed for at få så mange med, uden de bliver nødt til at melde fra pga. pengene (det ved jeg der var 3-4 personer, der var nødt til at gøre til min. Men det var jo også ret dyrt: PA, flybillet, overnatning)

0

Del dette indlæg

Jeg har arrangeret to PA'er, begge har kostet under 500kr.. Det synes jeg er ok, det løber hurtigt op, især fordi der jo også kommer bryllupsgave osv. oveni.

Det handler vel også lidt om hvor meget man selv "får ud af det" - er det kun bruden der får ansigtsbehandling eller er det hele følget, ect- Så Selvom det er brudens dag, er det sjovt at deltage selv :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

altså jeg har arrangeret en polteraben som var inkl mad - begge på restuarent. (brunch buffet, og aften: kinesisk buffet)

der var stripfitness/poledancin, tyrkisk bad og dildoparty. det blev 800 pr næse, alle kunne deltage og så var brudens pris også betalt, samt udklædning til brud og følge som bestod af tylskørt -diadem, slør og et sash, der var også et sash til alle i polterfølget.

prisen var høj ja, MEN det kunne ikke gøres billigere medmindre vi havde droppet nogle aktiviteter.

Det var ski ikke nemt at arrangere et polteraben alene. Jeg forsøgte at inddrage de andre deltagere i planlægningen, men deres bud på en polteraben var en gåtur og en tur i en beatyshop hvor bruden ku blive forkælet :td: det måske sjovt for nogle, men bruden her ønskede at alle deltog i alt.

Her blev deltagerne også informeret i rigtig god tid-så der var mulighed for at ligge penge til side og komme med både forslag og indveninger.

Havde maden ikke være inkluderet, var prisen nok endt på 450 - 500 kr.

Så selvfølgelig skal der tages hensyn til folks pengepung, og bestræbes på at lave en fed dag som passer til bruden. Godt nok kan mange ting klares gratis/billigt, men vil man ud til et event/undervisning/oplevelse så er det ikke billigt.

hvis man som polterplanlægger ikke tvinger folk til at deltage til en bestemt pris, men lader alle komme til orde, så alle får mulighed for at komme med forslag til aktiviteter så finder man også sammen en pris alle kan gå med til, om den så er på 200 eller 1000 :)

0

Del dette indlæg

Jeg synes omkring de 600 inkl mad/drikke er fint for en PA.. Det er jo heldigvis noget man ofte ved ret god tid i forvejen, så mange kan nå at smide lidt penge til side til det, ellers kan det godt virke lidt voldsomt med PA, måske nyt tøj til bryllup, eventuel transport til bryllup, overnatning, bryllupsgave osv, den samme måned.

0

Del dette indlæg

Jeg har selv arrangeret en del polterabender, og vi har hver gang måtte tage 600 pr person for at få det til at løbe rundt med mad, drikke og sjov hele dagen og aftenen. Det er egentlig også det beløb, som jeg vil give for det, da bryllupper jo koster som gæst... nyt tøj, gave og polterabend løber hurtigt op!

Jeg har aldrig stødt på nogen gæster til disse polterabends, som synes at 600 har været for meget - ellers har de i hvert fald ikke sagt det :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været til 4 PA med en pris på hhv. 250, 350, 375 og 750 kr. For mig personligt synes jeg også at over 500 kr er for meget, da mange skal ligge transport oven i samt bryllupsgave og evt. overnatning. Vi havde til den sidste PA aftalt max beløb på 500 kr, men arrangørerne overskred budgettet på 750 kr, og hvis jeg havde vidst det, tror jeg faktisk, jeg havde meldt afbud, da vi brugte 1.000 kr på transport dertil også. Synes det vigtigste er, at man har en god og hyggelig dag, ikke at man laver de vildeste og dyreste ting. Vil hellere se alle veninderne, end at høre at nogle må melde fra pga økonomi.

0

Del dette indlæg

Vil sige det afhænger af personen.. Ville gladeligt betale 1000-1500kr til en god veninde eller søster fx - mens jeg synes 500kr er max til "bekendte" eller længere ude i familien fx... :) Forskelsbehandling? Tjaaa.. Det er det måske nok, men jeg giver heller ikke gave for samme beløb til min søster og en bekendt fx.. :)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil sige det afhænger af personen.. Ville gladeligt betale 1000-1500kr til en god veninde eller søster fx - mens jeg synes 500kr er max til "bekendte" eller længere ude i familien fx... :)

Hvis de andre deltagere har det på samme måde, hvad udsagnene her tyder på, så bliver der jo aldrig tale om forskelsbehandling da en polterabend som regel omfatter andre end blot de allernærmeste veninder og søskende. :)

0

Del dette indlæg

kan se at vi sådan set næsten har samme holdning til prisen på en PA.. H2b & jeg skal (måske) til en PA hvor prisen for os 2 samme ville blive omkring de 4000kr + tansport, dette synes jeg er fuldstændig vildt for en PA, hvilket jeg også har sagt til brudens søster der planlægger :huh: det kunne hun slet ikke se at var mange penge for en hyggelig dag, nu når de (brudeparret) holdte en meget dyr fest så måtte man regne med at det blev en dyr PA :o men det er jo ikke det, det kommer an på.... er det bare mig der er sippet og synes det er mange penge (bruden er en veninnde, men ikke en tæt veninde) ???

0

Del dette indlæg

Jeg er enig med she devil. Det kommer an på hvem bruden er. Er det en søster eller tæt veninde er jeg villig til at betale en del mere. For mit vedkommende afhænger det også af om jeg er inviteret til bryllupet. Har været med til et polterabend hvor jeg ikke var inviteret til brylluppet. Hvis jeg ikke er inviteret til brylluppet skal prisen helt sikkert være under 500 kr. inkl. mad og drikke.

Er jeg inviteret til bryllup kommer det lidt meget an på aktiviteterne til PA. Er det f.eks. en weekend tur til london eller en tur med oslobåden kan jeg godt gå op i 1000+.

Det har selvfølgelig også noget at sige om man har udgifter til transport. Jeg er fra KBH og de fleste af mine veninder kan nås med en alle zoners billet, så det har ikke været et issue for mig endnu.

jeg vil mene 500-750 inkl. mad og drikke er rimeligt for en standard polter.

Det vigtigste er at PA'en bliver sjov, kan man gøre den rigtig sjov for 250 kr. så er det jo bare en bonus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

altså jeg har arrangeret en polteraben som var inkl mad - begge på restuarent. (brunch buffet, og aften: kinesisk buffet)

der var stripfitness/poledancin, tyrkisk bad og dildoparty. det blev 800 pr næse, alle kunne deltage og så var brudens pris også betalt, samt udklædning til brud og følge som bestod af tylskørt -diadem, slør og et sash, der var også et sash til alle i polterfølget.

prisen var høj ja, MEN det kunne ikke gøres billigere medmindre vi havde droppet nogle aktiviteter.

Hovedet på sømmet er måske her at det ikke kun handler om økonomi og at det også kan blive for meget af det gode hvis der er for meget indhold og for mange aktiviteter. Hun (og I) har sikkert haft en fed polterabend men spørgsmålet er om mindre ikke kunne have gjort det.

Meget apropos Oslo-båden :unsure: Så sent som i dag har jeg kørt Overbossen og Zez (+ en veninde) ind til båden, så der er fred til ondag morgen. Det gad Kevin (DJ LIllemand) og jeg ganske enkelt ikke igen. Men vil gerne tro at der er fart over feltet når vi taler om en polterabend. Jeg husker jo mine unge dage på bl.a. Oslo-båden. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg mener at mellem 500,- og 1000,- er et min.

Har selv været itl PA tre gange tidligere. To gange betalte vi mellem 300,- og 350,- Det bliver meget skrabet!!! Den ene gang blev det kommende brudepar sat i en kano og skulle sejle alene i over en time, og så skulle alle vi andre vente i den anden ende. Var ikke med til at planlægge, men tror de fleste penge blev brugt på billig tysk øl og noget halv dårligt catering mad som blev leveret hjem til en eller anden.

Men den 3. gang var super. Bruden var lykkelig. Vi var til sumo, CD indspilning, pubcrawling, arabisk restaurant, brunch, bustur, billig øl og andet sprit som vi selv havde med, og indgang på disko om aftenen og bussen retur var betalt. Alt for 1000,-. Det var en super dag for alle, og især for bruden.

Så man skal også passe på ikke at blive for nærig. Jeg mener at man barekan spare lidt sammen, for man ved jo som regel i god tid at der skal være bryllup. Ellers må man jo desværre melde afbud.

Ved det lyder hårdt, men fakta er altså nogen gange; Ingen arme = ingen kage!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når der også er mad og drikke til mig selv (og jo ofte deltagelse i sjove aktiviteter) så vil jeg gerne give 800.

Men synes godt man kan sige, at nogle giver lidt mindre end de andre, hvis de nu f.eks er arbejdsløse/ på SU/ osv.

:)

0

Del dette indlæg

Jeg har egentlig aldrig tænkt i beløb før - har ikke været til PA - men jeg tænker også et sted mellem 500.- -1000,-

Edit: Men, er dem der planlægger det lidt betænksomme, kan beløbet godt variere lidt, synes jeg. Er der netop en på SU/uden arbejde, og en der tjener styrtende, behøver beløbet ikke nødvendigvis at være det samme. Selvom jeg godt kan se, at det evt. kan resultere i noget 'fnidder'. (Kan ikke lige komme på et andet ord for det, det er kærligt ment)

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg

Tja, man giver jo gerne over 500 kr for en koncertbillet en aften, så mellem 500-1000 kr for en hel dags underholdning og kvalitetstid kan jeg ikke se et problem i... det er formentlig en person man holder af, og det er jo ikke lige fordi man er til polterabend hele tiden.. så kommer der også bryllupsgave, underholdning, en lækker kjole og alt muligt andet uforudset oven i, men der er også kun bryllup én gang, og jeg tror det er godt for sjælen at bruge en røvfuld penge på at gøre andre og sig selv godt tilpas engang i mellem :) Bryllupper give bare sådan en god stemning, så den skal have fuld gas..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer