Guest mariannelm

Bryllupskageundersøgelse - Hjælp! :)

29 indlæg i dette emne

Så er det bestemt også den forkerte der har lavet kagen.

Der er tre størrelse kager når man beregner og dermed også tre priser.

Receptions størrelse

Dessert størrelse

Aften/Midnat størrelse.

Fx. en kage på 5 etager giver til 80 pers hvis den serveres til reception (Folk er mere sultne efter kirken, inden maden)

5 etager giver til 90 pers hvis det er til dessert (mindre sult)

5 etager giver til 100 pers hvis det er til nat/kaffe tid (ingen er sulten på det tidspunkt)

Dertil skal overvejes om der er mange børn, folk med diabetes og mange andre små detaljer som er noget man skal indberegne når man finder ud af hvor mange man laver kage til.

Derfor er det som med alt andet man skal have lavet, med at finde den rigtige til at lave kagen. Går især tit galt hvis man bruger en amatørbager ;)

Jeg bestiller jo heller ikke en murer til at rense min skorsten :P Griner

Redigeret af Designerkager
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville være dejligt hvis man kunne købe alt det til sit bryllup man gerne vil have. :wink: Jeg elsker godt håndværk og er udemærket godt klar over at en proffesionel lægger MANGE timer i en bryllupskage, såvel som i en brudebuket, prof. sanger osv. Desværre må vi (næsten) alle skære hjørner og på nogle punkter vælge "gør-det-selv/spare" løsningen. Det er jo en prioteringssag. Vi må alle vælge designerkjolen><stangmodel/udsalg/brugt/kina, gourmetmenu><hj.lavet/kogekone, blomsterdekoratør><gør-det-selv, bryllupsrejse til maldiverne >< Mallorca/camping/ingen, frisør/make-up artist >< en-tur-i-matas osv. osv. Jeg synes derfor ikke man kan tillade sig at se ned på at nogle vælger at kaste sig ud i projekt-bryllupskage selv eller får en ven/bekendt ud i køkkenet. Det personlige touch skal man heller ikke underkende. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ville være dejligt hvis man kunne købe alt det til sit bryllup man gerne vil have. :wink: Jeg elsker godt håndværk og er udemærket godt klar over at en proffesionel lægger MANGE timer i en bryllupskage, såvel som i en brudebuket, prof. sanger osv. Desværre må vi (næsten) alle skære hjørner og på nogle punkter vælge "gør-det-selv/spare" løsningen. Det er jo en prioteringssag. Vi må alle vælge designerkjolen><stangmodel/udsalg/brugt/kina, gourmetmenu><hj.lavet/kogekone, blomsterdekoratør><gør-det-selv, bryllupsrejse til maldiverne >< Mallorca/camping/ingen, frisør/make-up artist >< en-tur-i-matas osv. osv. Jeg synes derfor ikke man kan tillade sig at se ned på at nogle vælger at kaste sig ud i projekt-bryllupskage selv eller får en ven/bekendt ud i køkkenet. Det personlige touch skal man heller ikke underkende. :wink:

Skam heller ikke det jeg gør, siger egentlig bare man ikke skal brokke sig over prisen for en kage der tager timevis at lave. Det samme gælder jo hvis man bestiller en håndsyet kjole, så forventer man også prisen er derefter.

Jeg skal skam være den første der skærer hjørner af når jeg kommer så langt med planlægning.

Det er slet ikke det mine kommentarer handler om. Kun at forventer man en bryllupskage fra en prof så må man forvente prisen derefter og ikke at der bliver taget overpriser. (Det var nemlig kun den bemærkning der fik mig til at kommenterer opslaget)

Ikke nogen sure miner herfra, kun kommentarer for at forklare hvorfor priserne er som de er og ikke er de samme ved en fødselsdagskage ;)

Hav en dejlig dag derude :rolleyes: :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ville være dejligt hvis man kunne købe alt det til sit bryllup man gerne vil have. :wink: Jeg elsker godt håndværk og er udemærket godt klar over at en proffesionel lægger MANGE timer i en bryllupskage, såvel som i en brudebuket, prof. sanger osv. Desværre må vi (næsten) alle skære hjørner og på nogle punkter vælge "gør-det-selv/spare" løsningen. Det er jo en prioteringssag. Vi må alle vælge designerkjolen><stangmodel/udsalg/brugt/kina, gourmetmenu><hj.lavet/kogekone, blomsterdekoratør><gør-det-selv, bryllupsrejse til maldiverne >< Mallorca/camping/ingen, frisør/make-up artist >< en-tur-i-matas osv. osv. Jeg synes derfor ikke man kan tillade sig at se ned på at nogle vælger at kaste sig ud i projekt-bryllupskage selv eller får en ven/bekendt ud i køkkenet. Det personlige touch skal man heller ikke underkende. :wink:

Skam heller ikke det jeg gør, siger egentlig bare man ikke skal brokke sig over prisen for en kage der tager timevis at lave. Det samme gælder jo hvis man bestiller en håndsyet kjole, så forventer man også prisen er derefter.

Jeg skal skam være den første der skærer hjørner af når jeg kommer så langt med planlægning.

Det er slet ikke det mine kommentarer handler om. Kun at forventer man en bryllupskage fra en prof så må man forvente prisen derefter og ikke at der bliver taget overpriser. (Det var nemlig kun den bemærkning der fik mig til at kommenterer opslaget)

Ikke nogen sure miner herfra, kun kommentarer for at forklare hvorfor priserne er som de er og ikke er de samme ved en fødselsdagskage ;)

Hav en dejlig dag derude :rolleyes: :rolleyes:

Det var i hvert fald også sådan jeg forstod din kommentar! :)

Og jeg håber vi kan få plads i budgettet til den smukkeste overdådige kage!

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer