Antje1

Dilemma ang. vielsesringenes pris

17 indlæg i dette emne

Vi har idag været hos vores lokale guldsmed og fundet vores vielsesringe. Et par smukke guldringe fra Aagaard.

De koster 18200kr og vi blev tilbudt dem til 16000kr i butikken.

Jeg har netop set dem på nettet hvor de kan fåes med 20% rabat, så det bliver en pris på 14560kr.

Nu kommer vores dilemma.

Skal vi købe dem til de 16000kr i butikken, vi har jo så godt som valgt dem... sagde dog vi lige ville hjem og "tygge" på den.

Selvfølgelig vil vi gerne spare yderligere 1500kr, men vil have det rigtig skidt med og ikke købe dem i butikken ( vi bor i en lille by og vil ofte komme til at skulle ind i butikken igen, samt ejerens børn går i samme institution som vores )

Eller kan vi være så fræk at gå op i butikken og sige vi har fundet ringene til den pris og om hun kan tilbyde os dem til samme pris. ( det vil dog også være meget ubehageligt at skulle gøre )

Er i vildrede :o

Her er et billede af "vores" ringe

post-26639-0-73361500-1333206184.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville gå op i butikken - så har de chancen for at sætte det ned og det er fair over for dem. Mange ville slet ikke have tænkt som dig og blot have bestilt dem på nettet med det samme. Selvom de sætter dem ned tjener de helt sikkert på dem alligevel

Så er jeg nysgerrig: Må man se billede af ringene?

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke det er rimeligt at forlange af en forretning at de skal sælge til samme pris som internettet. En fysisk forretning går man ind i og får en service. Man kan få en rådgivning, prøve og ja, finde frem til det man gerne vil have. Derfor synes jeg også det er ret og rimeligt at de skal have lidt for det. Rådgivning er aldrig gratis i nogen sammenhæng, så hvorfor skulle det være i denne?

Selvfølgelig kan man altid spørge, men jeg synes personligt det er frækt at spørge som "jeg har set dem billigere på nettet.....osv"

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg synes også godt i kan nævne det for dem, det tror jeg at jeg ville have gjort... så er man ærlig og har lagt alle kortene på bordet ... Butikken kan jo så bare vælge ikke at ville sælge det til den pris, og så kan i gå hjem og bestille dem på nettet..

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke det er rimeligt at forlange af en forretning at de skal sælge til samme pris som internettet. En fysisk forretning går man ind i og får en service. Man kan få en rådgivning, prøve og ja, finde frem til det man gerne vil have. Derfor synes jeg også det er ret og rimeligt at de skal have lidt for det. Rådgivning er aldrig gratis i nogen sammenhæng, så hvorfor skulle det være i denne?

Selvfølgelig kan man altid spørge, men jeg synes personligt det er frækt at spørge som "jeg har set dem billigere på nettet.....osv"

Det er jeg enig i :)

Jeg ville købe dem i butikken, til den pris I har fået (som allerede er et nedslag). Lige præcis med vielsesringe, vil jeg gerne have et fysisk sted at henvende mig :)

Redigeret af OsFire
0

Del dette indlæg

Jeg synes helt klart I skal sige som det er, at I har fundet dem til en lavere pris. Hvis de ikke kan matche prisen, kan I jo tage den derfra og vælge om I vil betale lidt ekstra for dem i forretningen alligevel, eller om I bestiller dem på nettet! De kan næppe være overraskede over at der er en hvis konkurrence og mon ikke de tjener særdeles godt på de ringe uanset at de sætte prisen 1500kr ned?

0

Del dette indlæg

Jeg synes nu godt du kan tillade dig at fortælle dem dit dilemma i butikken. Det er jo et lokalsamfund, men alle kan forstå at man helst vil spare hvor man kan på bryllups-udgifterne, og butikkerne vil jo også gerne have handlen i hus.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selv om man bor i en lille by, så er 1500,- kr. jo 1500,- kr., og der er mange udgifter med et bryllup. Derfor må det være OK at være ærlig, og give butikken en chance til at matche priserne - er helt fint. Mange butikker annoncerer med, at de giver køb på prisen, hvis man finder samme produkt billigere andet sted.

Vi har jo fået en tid nu, hvor det er helt naturligt at undersøge priserne.

Bedste hilsner

Ege Art

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville købe dem i butikken uden at bede om yderligere rabat. Jeg hader at "tigge" om rabat, og synes det er ganske pinligt, når min H2B forhandler om prisen på ALT. Jeg bor selv i en lille by, og det er vigtigt at støtte de lokale handelsdrivende, ellers ender det jo med, at man kun kan handle på nettet eller i storbyerne.

0

Del dette indlæg

Jeg ville også købe dem i butikken - uden at bede om yderligere rabat! :) Ene og alene af den grund - at der ER forskel på de priser fysiske butikker kan tilbyde fremfor netbutikker - da der er andre udgifter ved at have en butik - end en hjemmeside! :)

Så de 20% ekstra rabat i kan få på nettet - er nok et udtryk for at de ikke skal betale husleje, løn til ekspedienten, lys, varme, forsikringer osv osv..

Når man vælger at købe noget i en butik betaler man lidt ekstra for den service de kan yde "face to face" - og den "sikkerhed" der er i át handle et sted man kan se varen, røre varen - snakke med ekspedienten - og gå derfra med en god følelse af ens køb.. :)

Og jeg siger ikke dette fordi jeg aldrig handler på nettet - tværtimod! :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg syntes der er flere aspekter i det. Taler vi om en udenlandsk netbutik eller en mere anonym netbutik eller taler vi om en seriøs forhandler der også har internetsalg. Det gælder ikke kun i relation til pris men også i forhold til pasform. . I sidstnævnte situation mener jeg godt I kan tillade jer at nævne det i forretningen, selvom jeg er meget enig med dem der omtaler service m.v.

Forertningen ved jo udmærket godt at der er noget der hedder nethandel. Selv indenfor vores egen branche oplever vi at folk trækker på de danske detailforhandlere i form af rådgivning m.v. og når de så har fået den rådgivning de skal have går de hjem og bestiller det fra udlandet for at spare et par hundrede kroner, Risikoen er at forhandlerne dør og at alt skal købes i Tyskland. Der har jeg da selv fået forhandlet nogle gode rabataftaler på plads med et par forhandlere fordi de ved at vi køber en del og så ved de at vi køber der. Ikke mindst af hensyn til garantien. Der kan jo i relation til ringe være noget med senere tilpasning hvor I ikke har nogen service via nettet eller hvor det vil være besværligt at få servicen på grund af geografi.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er hos en dansk Web shop, faktisk 2 hvor vi har set de giver 20% på Aagaard.

Jeg tror vi vil spørge om hun vil sælge dem til 15000kr da vi har set dem på nettet til 14500kr, men vi vil stadig gerne støtte hende. Hvis vi kan få os selv til ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer