gehler

Jukebox

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har prøvet det til en sølvbryllupsfest og det var egentlig meget sjovt. Der kom lidt konflikt med min moster som "altså synes musikken var al for høj" - så der blev skruet en del op og ned :) Det er hyggeligt at stå og bladre i sangene, men dansegulvet var ikke så "flydende", fordi så mange valgte sange, og vi skulle tænke en del over musikken. Men det var da et okay gimmick til festen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Om en jukeboks er en god løsning afhænger meget af selskabet. Der kan være selskaber hvor det fungerer fint enten fordi alle er aktive med hensyn til at ønske eller fordi de der ønsker har en mere bred musikstil, men omvendt er der risiko for at det er de samme personer som er mest aktive hvorved det kan blive meget ensformigt med risiko for at tabe resten af selskabet på gulvet. Derimod er tidligere tiders episoder med at musikken jævnligt afbrydes midt i et nummer vist nok løst elektronisk så det ikke er muligt at afbryde uden en bestemt kode o.l. Repertoiremæssigt er de fleste jukeboxe vist meget godt med men det er stadigvæk et lidt begrænset udvalg i forhold til det en DJ typisk kommer med, men også en anden pris når vi taler om erfarne DJ's.

Som DJ kan man godt opleve lidt jukeboxlignende tilstande ved visse fester. Typisk er det ud på de små timer hvor der måske ikke er så mange tilbage bortset fra en enkelt "gruppe" og hvor de ønsker mere og mere og ofte inden for samme genre. Ofte også de samme numre flere gange. Der føler man sig nogle gange lidt som en jukeboks. Ikke mindst fordi på det tidspunkt kan være så som så med alsidigheden og den røde tråd i musikken. På det tidspunkt har man nok en tendens til i højere grad at afspille ønsker slavisk, men gjorde man det hele aftenen ville man næppe få alle med. .

Udover ovenstående er den største ulempe ved en jukeboks når vi taler om bryllupsfester og bryllupsmiddage at den ikke kan tænke selv og stoppe når der er taler m.v. ligesom den ikke kan bruges i relation til de festsange der kommer under middagen for det kræver styring af såvel hastighed som vers i relation til skålepauser m.v.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også været til et bryllup hvor der var en, og som en anden også skriver blev der også skruet op og ned for lyder konstant.. De unge ville have det højt og brudens far skruede ned.. Har også været til en 30 års fødselsdag hvor der var en og der blev skiftet nr hele tiden.. Så jeg syntes det er noget møg..

Redigeret af putte82
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med lydniveauet kan næsten ikke undgås og skal måske ikke tilskrives jukeboksen alene. Det samme kan man jo komme ud for med en computerløsning og vi oplever også selv tit at der er én eller to som råber "fyr op", eller "kan det ikke spille højere",. Der er så bare styring på for der holder man lidt igen, indtager "flertallets" side, og siger det kommer senere.Nogle gange vrider man lige masteren på mixeren op på kl. 12 hvorefter de som regel ser meget forbavsede ud, for derefter at skrue ned igen og sige "det skal nok komme senere". Hellere for lavt i starten end for højt. Så kan man altid give den gas senere. Jeg gør selv helt uvilkårligt og autmatisk det at jeg dæmper lyden en lille smule når jeg kan se at selskabets ældste deltager for første (og måske eneste) gang bevæger sig ud på dansegulvet, Det morsomme er jo så når vedkommende råber fyr op !, Jeg havde en 50 års fødselsdag i forrige weekend hvor de ældste deltagere i selskabet var blevet plantet ved et bord lige foran den ene højtaler og der blev de siddende også efter middagen. I starten regnede man med at de nok ville fortrække men det gjorde de ikke. Heller ikke da der blev skruet mere op. Dem af dem der ikke dansede blev siddende og bankede bare endnu mere i bordene end de havde gjort før. :) Skal det være rigtig højt (og samtidig rent og klart) så kan de standardhøjtalere/discounthøjtalere som typisk kommer med jukeboksen slet ikke være med. Det lyder som regel frygteligt hvis man spiller meget højt på dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været til ét bryllup med jukebox, og det fungerede fint :) Man får jo hvad man betaler for, altså vil det self ikke leve op til hvad en dj leverer, til gengæld er det meget billigere..

Til vores havde vi computer med fast playliste til hver del af dagen, og så lejede vi højtalere, og det fungerede rigtig godt :) Vi var kun 23 til fest om aftenen, så det havde været meget overkill med stort dj set up, når vi har sparet så mange steder :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer