Nessie

Nessie & Gubbens bryllup

1,851 indlæg i dette emne

Tsk tsk. De skal få høre det når de kommer tilbage, skal de!

Har I nogen ideer til hvordan man gør med receptionshalløj? Altså... der skal bord, kage, frutg og drikkelse + udstyr ud på græsset ned mod Stadsgraven, som er lige over gaden fra kirken. Det kan ikke sættes ud inden, men vi må gerne opbevare kage osv. i kirkens køleskabe/lagerrum - kan man få gæster til at bære lidt mon? Køleskabet har nok ikke plads til at gøre asti til 80 mennesker kold, så jeg ved ikke hvad løsningen skulle være. Isterninger osv er lidt svært derovre, og det bliver noget underligt at tage det med hjemmefra. Ankomme kirken med en kasse øl og en poste isterninger :c166: Hah!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Malene - tror du ikke vi begge t bare kommer til at blvie overrasket på dagen...? Det mistænker jeg lidt. De vil vel gerne være flotte for os, men også for sig selv... så må skægget vise hvad der vejer tungest! Ellers må man bruge kvindelist.. :b223: Må indrømme at du ikke får din H2Bs skæg til at lyde synderligt smukt, men er det i det mindste tæt, eller er det pistret?

øh, bøh.. pas.. Så meget styr på skæg har jeg heller ikke.. altså, der, hvor han har skæg er det vel rimelig tæt. men han kan ikke rigtig gro skæg andre steder i ansigtet.. Og så får jeg det nok til at lyde mindre smukt, fordi jeg synes det er mindre smukt.. :fløjt: Jeg kan ellers godt lide mænd med skægstubbe over ansigtet, men det kan han ikke rigtig gro, så hans er ca. 6-7 mm langt, der hvor han har det.

Men jo, jeg håber da han overrrasker til brylluppet, og ellers så må den kvindelige list igang.. :biggrin:

Mere...

Ide til lidt mere afdæmpede fletninger. Tænker egentlig bare franske på hver side, fra lidt over øret, som mødes bagtil, løst efter det også sætte sløret fast der hvor fletningerne mødes.

Edit: Bumbum... så måtte man lige pludselig ikke poste billeder mere? "Du må ikke bruge billedeformat i dette forum" - ved ikke hvad det skulle betyde. Det må blive en anden gang så.

Lyder som en flot frisure! :thumbsupsmileyanim:

Det med billeder har jeg også prøvet før.. aner ikke hvorfor.. Prøver du at lægge dem ind direkte fra en anden hjemmeside? det var i hvert fald da jeg prøvede dét, at jeg fik den besked..

Hvad sker der for aktiviteten på forummet i dag? Har folk et liv ved siden af eller hvad? :rolleyes:

Hov hov.. jeg ved nu ikke om man kan kalde en hel dag foran fjerneren og se film for et liv ved siden af.. :wink: Men om ikke andet så er jeg her da nu... :)

0

Del dette indlæg

Ja, billederne var fra en anden hjemmeside, men det var dem i indlægget over også, så jeg aner det ikke. Måske er det BK der gerne *vil* at jeg skal have et liv ved siden af? For en gangs skyld var det faktisk ikke TV der udgjorde livet (det plejer det ellers at være, men jeg kan multitaske - laptop og tv er en fin kombo!) - vi har været ude og få nydelig mad på Kareten. Anbefales hvis man er sulten og på Amager!

Tror også frisuren kan blive god, skal lige høre med min frisørkusine, der skal sætte det til bryllupet, om vi kan lave en prøve når jeg skal hjem til jul. Eller er det at planlægge for længe i forvejen? Jeg plejer aldrig at gøre noget ved mit hår, og hvis jeg gør er det meget impulsivt, så otte måneder forinden er måske lidt overkill :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Havde et vennepar på besøg i går til hyggeaften. Hun var med da jeg fandt Kjolen, var faktisk den der fandt den frem efter jeg egentlig havde afvist den fordi den ikke var hvid. Vi var i deres bryllup i sommers, men det var afstandsplanlagt fordi de bor i DK, og brylluppet var i Rumænien. Hun var helt irriteret over at hun ikke havde fået hele planlægnings- og DIY-forløbet med, da det hele gik lidt hurtigt og blev ordnet af familien, så hun omtaler konsekvent mit (vores!) bryllup som "our project" og refererer til ting "vi" skal have ordnet og planlagt - altså mig og hende. Meget sjovt, jeg viste hende stoffet til slør, og med det samme gik hun i gang med at "we have to find this kidn of lace ribbon", og "we can borrow my sister's sewing machine". Rigtig underholdende når hun bare går ud fra det er mig og hende der skal lave det - så nu har jeg vidst en selvkonstitueret brudepige :lol: På den gode måde vel at mærke.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er kort og konvolutter til invitationer kommet hjem!! Inspirationsbillede nedenunder.

Kortene var lige lidt mindre end jeg havde forestillet mig, men det er helt i orden - gør bare, at jeg tror blonden er ude. Tænker jeg vil bruge stegetråd (er det det, det hedder på dansk? Sådan en grov, naturhvid tråd man bruger til at binde køb sammen) istedet, men det havde jeg ikke lige, så det er en lidt tyndere tråd på billedet.

Er også kun plads til et pasfoto tror jeg, og det skal vi så lige have taget + fremkaldt. Oog... så har jeg fundet dem her, som jeg tænker jeg vil få lavet med navne og dato, så det ligner et slags indrejse/visumstempel ligesom man får i sit pas, og stemple lidt skråt under tråden/billedet. Det kunne være fint til et slags rejsetema, koster ikke så meget (især ok hvis blonden er ude) og kan bruges til alt muligt andet også. Men hvad skal der stå, og hvilken skrifttype, hvis det skal se "visumstempelagtigt" ud?

Konvolutterne var ret seje synes jeg, med åbning i den korte ende - tænkte måske jeg ville lave et segl eller stempel over lukkedimsen, men ved ikke hvordan?

(Ja det er altså et pasfoto der ligger på, men det eneste jeg havde i rigtig størrelse var et så grimt af mig i gymnasiet at jeg ikke synes det skulle vises -s- )

post-52278-0-64074500-1350140245.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg tror faktisk også det kan blive godt, selv om jeg er en tumpe til DIY!

Tråden kan snurres rundt hele kortet når det er helt foldet ud, også limes fast bag de hvide printede sider jeg skal have indeni, så slipper jeg for at det er klippe klistre med dem. Så er det eneste der kan gå galt i virkeligheden mine evner til at skære papir og pasfotos ud med nogenlunde pæne kanter. Og jeg skal lige have fat i nogt lækkert printerpapir. Det er kun 30-35 invitationer der skal ud, de fleste er jo par eller familier, der kan få en fælles, så det kan da ikke være så vanvittig besværligt... især ikke nu hvor jeg har den nyudnævnte brudepige, der med det samme beregnede hvor meget tid "vi" skulle afsætte til det! :lol:

Så begynder det virkelige arbejde jo... vil skrive en personlig besked til alle invitationer (og så printe den ud), så de får info + hjemmeside adresse på den første inderside, og personlig besked på den anden.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dem glæder jeg mig til at se når de er færdige :) De skal nok blive super flotte. Jeg håber også at vi kan printe vores på vores fotoprinter, men jeg ved ikke om kvaliteten bliver god nok - og så langt er jeg jo slet ikke :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har sat vores veninde til det som er grafiker. Hun har lavet 3 forskellige nu, og vi kan faktisk lide dem alle sammen hehe. Minus farven, det er svag guld og sort. Det skal nok være lilla og sort eller nowet der passer til farvetemaet.

0

Del dette indlæg

Tror det bliver godt! Og ikke lige så kompliceret og dyrt som jeg havde planlagt. Selv om det jo kan vise sig at være slemt nok. Nu jeg har konvolutterne, mangler jeg stegetråd (hvis jeg ikke bare bruger den jeg har), stempel og pasfotos. Kan tage billeder i morgen eller noget, det er ikke så vanvittig vigtigt at de bliver fantastiske når det er et lille bitte sort-hvid billede.

Stempel burde koste $10 maximum, så genstår bare designet... De kan fåes i runde, ovale og forkantede, men jeg kan kun lave firkantede designs på min computer. En kig i mit pas viste, at de er rimelig ligeligt fordelt hvordan de er formet, så jeg tror jeg gør det nemt - firkant med tyk streg rundt, navne og dato. Men hvilken skrifttype? Det skal jo ligne et "rigtigt" visastempel. Skide være med at I kan se navnene... svært at få et indtryk uden. Måske skulle skriften tættere sammen? Mere skrift/symboler? Får I følelsen af visastempel?

post-52278-0-99251600-1350157160.jpg

post-52278-0-14688000-1350159712.jpg

Redigeret af Nessie
0

Del dette indlæg

Jeg får bestemt et visa-stempel feel! :)

Ellers kan du, hvis du er i tvivl - uden at det behøver være vildt besværligt! - måske overveje lave to stempler og stemple "oveni" hinanden (ved du hvad jeg mener?). Det ser man også tit i pas. Så kunne det ene måske være navne og "we're getting married" og det andet være datoen og sted...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fandt lige det her - måske kunne man lave en der bare var "wedding of // navne // dato" og så stemple det oveni? Så kunne man lige skrible hvor den pågældende gæst kom fra's lufthavnskode + københavn i ruterne. Og det er jo 25kr kun.

0

Del dette indlæg

Fandt lige det her - måske kunne man lave en der bare var "wedding of // navne // dato" og så stemple det oveni? Så kunne man lige skrible hvor den pågældende gæst kom fra's lufthavnskode + københavn i ruterne. Og det er jo 25kr kun.

Orv, hvor fint!! Super ide :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ser ellers meget cool ud med de invitationer - og hyggeligt at være to i planlægningen.. Jeg har virkelig nydt at planlægge bryllup samtidig med en veninde (hun blev gift 1 sept.) så der var en at vende bryllupdetaljer med - dem som ikke interesserer almindelige mennesker hehe...

0

Del dette indlæg

Kan jeg godt sætte mig ind i... er begyndt at rationere meget med, hvor meget jeg involverer folk og hvor meget jeg planlæggr bryllup - man kan lynhurtig blive ret belastende! Ihvertfald ifølge min kære gubbe...

Jeg kører videre med stempelideen. Jeg er ikke helt 100% på rejse-delen, så tror måske det bliver meget hvis det bliver helt obvious at det er en visumreference. Så et enkelt stempel er nok. Skal bare lige finde den rette butik.

0

Del dette indlæg

Stempeldesign, nu med norsk og dansk "coat of arms" på siderne (som nok ikke vil synes alligevel, da størrelsen skal være 3-4x5-6 cm. Meeen ok. Synes egentlig også det her design er fedt, men kan ikke finde ud af hvad der så skulle i midten, og hvordan man laver det (har kun paint).

m-i9rjBBDVpojfmWIidL2fA.jpg

post-52278-0-38426100-1350216902.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer