Rutt86

nogen som erfaring med telt fest?

19 indlæg i dette emne

vi går og snakker lidt om at holde festen i vores egen have i telt.... mit spørgsmål er så bare lige, er det okay at holde havefest i starten af sep??

og et ekstra spørsgmål

-er det for lidt med 1 toilet (som vi har i vores hus)??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lige været til konfirmation i et telt i søndags - vi var ca. 45 mennesker og der var ingen problemer med kø ved toilettet.. :) Eller - ikke noget der betød noget, så fik man bare en snak udenfor mens man ventede lidt! :)

Men jeg vil sige - de havde varme blæsere - 4 stk der var placeret i hvert sit hjørne, og det var sådan et "prof" telt der var lukket osv - og jeg frøs.. Og jeg er ikke normalvis kuldskær (og havde iøvrigt også bukser på - mange har nok kjole på til bryllup) Når teltdugen/døren gik op - så blæste der en lille vind, som var nok til at man lige sad og frøs lidt hele tiden... Man sidder jo meget stille til et bryllup - eller, mange gør ihvertfald.. Når man spiser, synger, taler osv osv...

Min pointe, jeg tror at jeg ville synes det var for koldt i september til telt bryllup - alt efter hvad varmekilder du har planer om at bruge.. Men - har ikke været til et september bryllup i telt, så kan være jeg tager fejl.. :)

0

Del dette indlæg

Hej.. :) Jeg har været til telt-bryllup sidst i august måned, og det var for koldt... :(

Jeg ville rykke datoen frem eller holde det indendøre. Man kan ikk slappe af og hygge sig hvis man fryser, og det skal ikke være det folk snakker om efter jeres store dag :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer jo selvsagt meget an på vejret.. Men med nogle gode terasse-varmere kommer man langt. I skal dog regne med nogle stykker hvis I vil være sikre på at folk ikke fryser - omvendt kan det også blive for varmt for dem der sidder tæt på varmeren...

Så min pointe er - det kan godt lade sig gøre med et udemærket resultat. Men det er besværligt og risikabelt, så jeg ville nok gå efter et inderdørs bryllup eller en anden årstid :)

0

Del dette indlæg

Jeg har spillet teltfester såvel i september som i oktober uden problemer. Det kan godt være at man sidder meget stille til et bryllup men mange mennesker på et begrænset areal skaber i sig selv meget varme og når det begynder at blive køligere og duggen falder så er man også ovre i den fase af festen hvor de fleste folk ikke sidder ned og kan man få de sidste med på den konto så er det jo bare fint :)

Vedr. toiletforholdene så er der jo også feststeder hvor der kun er et toilet (eks. "slottet" på Skjalm Hvide) og det plejer at gå. Når vi taler om en teltfest er der sikkert også mange af de mandlige gæster som vil besøge de træer der måtte være i haven som alternativ, hvorved presset lettes lidt bogstaveligt talt og i dobbelt betydning. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søster og svoger blev gift sidste år i september og holdt det smukkeste teltbryllup i vores forældres have. Der var ca 75 gæster med til festen og det fungerede fint. De havde lejet et professionelt telt med fast bund, der blev leveret, opstillet, pillet ned og afhentet. De havde et par enkelte gasvarmere stående, men de var ikke nødvendigt, da det var en dejlig lun sommeraften (jeg havde bare arme hele natten og frøs ikke) Så det kan sagtens fungere, hvis det er et ordentligt telt og en fast bund. Samme sted som de lejede teltet, lejede de også en lille toiletvogn med to toiletter - det fungerede rigtig fint og dækkede behovet for de 75 gæster. Naturligvis kunne vi også bruge toiletterne inde i huset, men det var rart ikke at skulle have 75 mennesker til at rende gennem huset og køkkenet, hvor der jo var travlhed nok i forvejen.

0

Del dette indlæg

Jeg var til "teltfest" i starten af september sidste år. Vi vidste det allesammen, så vi havde tøj på til årstiden. (Eller de fleste havde)

Værten havde sørget for varmeblæsere og tæpper til ud på aftenen. Teltet var åbnet op på den ene side mod en overdækket terrasse.

Der var også "kun" et toilet, og der var lidt kø (alkohol = øget tissetrang :) )

Men det var en fantastisk fest. selvom vi sad med tæpper de sidste timer, så var det smadderhyggeligt.

Men vi var unge mennesker, og det er jo ikke sikkert, at gamle moster gerda kan holde til det :)

(Det skal lige siges, at det var en varm septemberdag, hvis det river og rusker og står ned i stænger, så er det nok for koldt.)

0

Del dette indlæg

Min storebror blev gift i starten af september (for mange år siden), men det blev også holdt i et telt i haven og det regnede og regnede og regnede.... Det var heldags regn og alt var vådt.

Det var samtidig der bedste bryllup jeg har været til, mest fordi man til sidst ikke kunne gøre noget ved det og grinte bare af det.. Kan elvfølgelig godt være bruden ikke var af helt samme mening, men som gæst var det en skøn aften!!

Det jeg vil frem er at det ikke altid kommer an på om alt er perfekt men om de mennesker man har med. Selvfølgelig er godt vejr at foretrække ...

Håber min besked giver mening.. ;0)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var til konformation i søndags i et telt i haven og det var super godt! Tror vi var 40-45 mennesker.

Der var sådan en varme ting ude i teltet, så man ikke frøs.

de havde godt nok 2 toiletter - men det havde været fint nok med et. Man står jo bare lige i kø. Skidt med det :)

0

Del dette indlæg

Det var samtidig der bedste bryllup jeg har været til, mest fordi man til sidst ikke kunne gøre noget ved det og grinte bare af det.. Kan elvfølgelig godt være bruden ikke var af helt samme mening, men som gæst var det en skøn aften!!

Det jeg vil frem er at det ikke altid kommer an på om alt er perfekt men om de mennesker man har med. Selvfølgelig er godt vejr at foretrække ...

Det giver meget mening. Jeg har prøvet silende regnvejr en del gange, hvor man typisk står og spiller Regndans, Raining Men, Have you ever seen the rain etc. :) Der er faktisk den fordel ved det at man er sikker på at selskabet ikke bliver spredt. :) Vi har en DJ som engang måtte spille med handsker på fordi han fik lettere stød hver gang han rørte ved knapperne på afspillerne. Det samme med gæsterne og berøring med teltstængerne. Husk for guds skyld at al udendørs strøm skal være jordet uanset om det regner eller ej. Jeg lavede lyd for et band i silende regnvejr hvor de kom med Nettos billige hvide forlængerledninger og stikdåser. Mit hjerte sad oppe i halsen i de to timer de var på hvor jeg kunne se de våde ledninger og stikdåser ligge og flyde på jorden.

Hvad regn angår så er muligheden for regnvejr jo ikke større primo september end den er i august.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine svigerforældre var til deres nieces bryllup for ca 5 år siden. Det var et kæmpe 150.000 kr.s bryllup i festtelt med lysekroner, guldstole og varmekanoner. Det eneste familien snakker om i dag, er om hvor p****ekoldt det var og at folk tog tidligt hjem, fordi de frøs og ikke om selve festen. Så må jeg indrømme at jeg ville synes at det var RIGTIG mange penge at betale for et bryllup, hvis folk kun huskede det negative!

Jeg ville i hvertfald lave en god liste med for og imod, inden jeg tog den beslutning :)

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Mine svigerforældre var til deres nieces bryllup for ca 5 år siden. Det var et kæmpe 150.000 kr.s bryllup i festtelt med lysekroner, guldstole og varmekanoner. Det eneste familien snakker om i dag, er om hvor p****ekoldt det var og at folk tog tidligt hjem, fordi de frøs og ikke om selve festen. Så må jeg indrømme at jeg ville synes at det var RIGTIG mange penge at betale for et bryllup, hvis folk kun huskede det negative!

Jeg ville i hvertfald lave en god liste med for og imod, inden jeg tog den beslutning :)

godt ide at lave liste ;) Jeg vil lige skrive folks meninger ned også tænke mig rigtig godt om ;) takker :)

0

Del dette indlæg

Det giver meget mening. Jeg har prøvet silende regnvejr en del gange, hvor man typisk står og spiller Regndans, Raining Men, Have you ever seen the rain etc. :) Der er faktisk den fordel ved det at man er sikker på at selskabet ikke bliver spredt. :) Vi har en DJ som engang måtte spille med handsker på fordi han fik lettere stød hver gang han rørte ved knapperne på afspillerne. Det samme med gæsterne og berøring med teltstængerne. Husk for guds skyld at al udendørs strøm skal være jordet uanset om det regner eller ej. Jeg lavede lyd for et band i silende regnvejr hvor de kom med Nettos billige hvide forlængerledninger og stikdåser. Mit hjerte sad oppe i halsen i de to timer de var på hvor jeg kunne se de våde ledninger og stikdåser ligge og flyde på jorden.

Hvad regn angår så er muligheden for regnvejr jo ikke større primo september end den er i august.

Det er hermed noteret med ledninger osv ;) takker ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer