M&R

Rend os i traditionerne?!

33 indlæg i dette emne

Jeg mener man skal gøre3 lige præcis som man ønsker, man holder jo bryllup for sin egen skyld, ikke for gæsternes skyld.. Vi har fravalgt flere traditioner, og dem som har med festen at gøre, jamen dem har jeg skrevet i invitationerne at vi frabeder, og så regner jeg da bestemt med at folk overholder det..

Jeg skal ikke have strømpebånd på, jeg syntes det er ubehageligt at have på, også fordi mine lår altså rammer mod hinadnen, så det sidder og gnider.. Dernæst må jeg erkende jeg syntes de er lidt kiksede ( husk nu det kun er min mening ) ..

Jeg ved ikke om jeg ender med noget blåt, hvis jeg gør, så bliver det nok bare en sløjfe jeg syer i skørtet..

I invitationerne har vi frabedt os riven i sløret ( det bliver også gentaget flere gange til festen, ved velkomst og lige inden brudevalsen). Vi har frabedt os festsange hvor vi skal deltage aktivt i, og her er der netop tænkt på den med hjerterne, jeg syntes simpelthen det er skrækkeligt, og jeg forlader lokalet hvis ´sådan noget kommer, jeg kan slet ikke have det, og min angst kammer total over.. Og sidst med ikke mindst har vi frabedt os kysserunder på mig, jeg kan ikke have folk skal så tæt på mig, min kæreste må de kysse på alt det de vil..

Som sagt regner vi stærkt med at folk overholder de ting, for ellers vil det være noget der kan ødelægge dagen total for mig. Men folk ved jo godt jeg er syg, så er ret sikker på de nok skal overholde det..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ikke lige læst alle indlægene. - er på vej ned for at vælte en mur :)

Jeg synes at det er helt fair at frabede sig de klistermærker. Personligt er jeg sikker på, at jeg ville slå fuldstændigt ud i ansigtet

pga limen bagpå mærkerne. Og så er jeg arbejdsskadet, så folks bakteriefyldte hænder skal ikke op i mit hoved.

(JO, rigtig mange får stadig ikke vasket hænder efter toiletbesøg og des lige :) )

Kysserunder derimod er lidt sjove synes jeg :) Og jeg vil da personligt lige sørge for at gå på toilettet en ekstra gang eller to.

bare for at drille mine gæster lidt :)

0

Del dette indlæg

Jeg synes at det er helt fair at frabede sig de klistermærker. Personligt er jeg sikker på, at jeg ville slå fuldstændigt ud i ansigtet

pga limen bagpå mærkerne. Og så er jeg arbejdsskadet, så folks bakteriefyldte hænder skal ikke op i mit hoved.

(JO, rigtig mange får stadig ikke vasket hænder efter toiletbesøg og des lige :) )

Kysserunder derimod er lidt sjove synes jeg :) Og jeg vil da personligt lige sørge for at gå på toilettet en ekstra gang eller to.

Har du fået væltet muren ? :lol:

De er klistermærker... jeg tænker som dig... at jeg garanteret slår ud af det... og så synes jeg bare ikke der er noget sjovt eller romantisk i at få hele ansigtet klistret til med hjerter... :huh: .... det er en da de ting hvor jeg for en fornemmelse af at det er for at gøre andre til grin eller også forstår jeg bare ikke den form for humor eller hvad man skal kalde det.. :blink: ... Vores toastmaster har skrevet til vores gæster i en mail og frabedt denne samt at taler og sange ikke skal overskrive 5 - 10 minutter... Ellers tager det jo hele natten.. og hvem gider høre på en der taler i flere timer... :td: .... og ja.. det der bakterinefyldte fingre der......... :td: .... -HAHA-

0

Del dette indlæg

I skal vist bare være glade for at SOKKE ØL ikke er en del af jeres venners/families traditioner :-s Dét er en klam tradition og var jeg gom, ville jeg frabede mig det.

Den med klistermærker: man tager dem jo bare af igen? De er jo ikke permanente. Jeg synes det er meget sødt - og kan ikke se at det skulle gøre nogen til grin

Fest sange bliver dog også frabedt her. Magter ikke tante olgas hjemmestrikkede sang der ikke kan eller skal synges af andre end hende selv. Derhjemme. Synes det er tåkrummende pinligt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sokke øl ? Den har jeg godt nok aldrig hørt om. Men kan godt fornemme hvad det handler om. :)

Problemet med festsange kan være at det er vanskeligt at frabede sig "kopi-sange" eller sange der ikke kan synges fordi det er svært at sortere og derfor er et decideret "forbud" mod festsange nemmere at håndtere i praksis. Som regel syntes jeg så ikke folk går over gevind på det punkt, men man skal jo aldrig sige aldrig.

0

Del dette indlæg

Sokke øl: den afklippede del af strømpen trækkes over et glas fyldt med øl, som gommen så skal bunde

Über klamt :-/

Og ja hvis der var en pæn måde kun at frabede sig googlede sange og umulige sange, var andre sange mere end velkomne :)

0

Del dette indlæg

Har du fået væltet muren ? :lol:

De er klistermærker... jeg tænker som dig... at jeg garanteret slår ud af det... og så synes jeg bare ikke der er noget sjovt eller romantisk i at få hele ansigtet klistret til med hjerter... :huh: .... det er en da de ting hvor jeg for en fornemmelse af at det er for at gøre andre til grin eller også forstår jeg bare ikke den form for humor eller hvad man skal kalde det.. :blink: ... Vores toastmaster har skrevet til vores gæster i en mail og frabedt denne samt at taler og sange ikke skal overskrive 5 - 10 minutter... Ellers tager det jo hele natten.. og hvem gider høre på en der taler i flere timer... :td: .... og ja.. det der bakterinefyldte fingre der......... :td: .... -HAHA-

muren er væltet... nu står den på efterisolering :)

jeg må indrømme, at jeg også helst ser et minimum af taler og sange. - men jeg bliver også såååå flov over sådan noget :)

og jeg vil hellere snakke med mine gæster end at jeg gider at høre dem tale om min kæreste og jeg :)

0

Del dette indlæg

I skal vist bare være glade for at SOKKE ØL ikke er en del af jeres venners/families traditioner :-s Dét er en klam tradition og var jeg gom, ville jeg frabede mig det.

Sokkeøl er såååå nasty. Gudskelov er det ikke skik og brug i vennekredsen (indsæt opkastende smiley)

Den med klistermærker: man tager dem jo bare af igen? De er jo ikke permanente. Jeg synes det er meget sødt - og kan ikke se at det skulle gøre nogen til grin

den er rigtig sød... men min hud er super sensitiv - og så er jeg bakterieforskrækket

Fest sange bliver dog også frabedt her. Magter ikke tante olgas hjemmestrikkede sang der ikke kan eller skal synges af andre end hende selv. Derhjemme. Synes det er tåkrummende pinligt.

en ultra personlig og velskrevet sang ville jeg nok alligevel sige ja tak til.. men kopisange, bestilte og upersonlige sange nej tak - husker stadig min farmors bestilte sang til min konfirmation (og så var vi på kobæk strand trala trala trala.... ja 1 (EN!) gang da jeg var barn, og det kunne jeg da ikke huske.

Til gengæld kan en sang, der overhovedet ikke passer være mega sjov. Var engang til en byfest, hvor en ældre lokal dame havde skrevet en sang i anledningen af et jubilæum, og intet passede, ordstilingen var væltet rundt og jo, ja, dog osv var lystigt flettet ind alle stedet. vi sang den igen og igen, og jo flere øl vi havde fået, jo bedre var det :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer