M&R

Rend os i traditionerne?!

33 indlæg i dette emne

I lørdags var min kæreste og jeg til et bryllup hos nogle af vores gode venner. Det var et rigtig traditionelt et af slagsen med alt, hvad der dertil hører sig af traditioner. Og det har (desværre) rejst en (stor) diskussion her i det lille hjem. Min kæreste synes nemlig, at der ikke skal være den slags traditioner til vores bryllup.

De traditioner han vil tage livet af, er:

- Han vil ikke kysse, når der klirres på tallerkenerne, trampes i gulvet osv. Så ingen ture under bordet eller op på stolene for vores vedkommende. Han siger, at vi jo nok skal komme til at kysse en masse, så hvorfor alt det halløj?

- Han vil IKKE have, at der bliver klippet i hans sokker og revet i mit slør. Det er denne tradition, som han hader mest, så den SKAL vi undgå. Jeg er heller ikke så vild med tanken om at få ødelagt et fint slør, men jeg overvejer et riveslør.

- Vi er enige om, at vi ikke vil have festsange.

- Han gider heller ikke kysserunder, når han/jeg er på toilettet.

Hvad synes i? Kan man godt bare slå en streg henover alle traditionerne? Eller vil det få festen til at fremstå "streng"?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syns den er svær, for der er jo nogen af de traditioner der gør, at det er et bryllup og ikke endnu en 50-års fødselsdag :) Altså herhjemme hos os var min kæreste med inde og købe kjolen (købte den 2. gang jeg prøvede den) .... jeg kommer ikke til at ha noget blåt på, noget lånt eller noget gammelt .... det er så også fordi vi daffer til Vegas .... men blev jeg gift herhjemme, så havde jeg holdt fast i traditionerne. Den med festsangene er der vist mange, der vælger fra, hehe .... men jeg syns altså det er synd .... jeg syns altid det er hylende morsomt, når der kommer endnu en kikset festsang og det bringer altid et smil på læben :D men altså .... I kan jo gøre det, at I hilser alle andre indslag velkomne, undtagen festsange. Så har folk lissom andre muligheder for at lave lidt end at holde en tale :)

0

Del dette indlæg

I lørdags var min kæreste og jeg til et bryllup hos nogle af vores gode venner. Det var et rigtig traditionelt et af slagsen med alt, hvad der dertil hører sig af traditioner. Og det har (desværre) rejst en (stor) diskussion her i det lille hjem. Min kæreste synes nemlig, at der ikke skal være den slags traditioner til vores bryllup.

- Han vil ikke kysse, når der klirres på tallerkenerne, trampes i gulvet osv. Så ingen ture under bordet eller op på stolene for vores vedkommende. Han siger, at vi jo nok skal komme til at kysse en masse, så hvorfor alt det halløj?

- Han vil IKKE have, at der bliver klippet i hans sokker og revet i mit slør. Det er denne tradition, som han hader mest, så den SKAL vi undgå. Jeg er heller ikke så vild med tanken om at få ødelagt et fint slør, men jeg overvejer et riveslør.

Hvad synes i? Kan man godt bare slå en streg henover alle traditionerne? Eller vil det få festen til at fremstå "streng"?

Jeg forstår det ikke. Charmen for mig ved et bryllup er alle de der små ting som gør at det ikke bare er en fest. Kys skal der til - i alverdens afskygninger.

Desuden forstår jeg ikke det med sokkerne. Det er jo ligemeget. Lad dog venner klippe.

Ej.. Jeg synes altså det er nogen hyggelige traditioner man skal holde fast i :)

0

Del dette indlæg

Som altid; I kan gøre lige som I vil, for det er jeres bryllup.

Rent personligt - hvis jeg var inviteret til bryllup - vill jeg virkelig glæde mig, netop pga. alle de traditioner - det synes jeg, er virkelig hyggeligt!

Så som gæst ville jeg da være lidt ked af, at festen blev lidt som en almindelig fødselsdag i stedet..

Hvordan har du det selv med det? Er det din kommende mand, der helst vil fravælge tradtionerne? Og af hvilken årsag? Er det svært med opmærksomheden eller?

Men, som sagt; I kan gøre lige som I vil, for det er jeres bryllup :) Heldigvis for det da!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes I skal snakke grundigt igennem hvorfor det er, I/han/du ikke ønsker de forskellige traditioner. Den med sokkerne er sandsynligvis ikke fordi han er ked af at sokkerne går i stykker, der må ligge noget andet bag osv. Og tænk over: Hvad så hvis vi fastholder de traditioner, er det ikke okay? Hvad skade gør det?

Den med at kysse ved bordet synes jeg er hyggelig og indbegrebet af bryllup! Blir det for meget, så gør man bare som en herinde: De sagde bare "vi holder pause!" da de synes det var nok og gerne ville spise :) Så holdt folk op.

0

Del dette indlæg

I kan gøre lige hvad I vil og I kan undgå det hele ved at gøre folk opmærksomme på det, i forhåbning om at de respekterer det hvad de bør. Der er da flere som direkte frabeder sig kysseriet når der klimbres med tallerkenerne og bankes i gulvet og der er også flere hvor man tydeligt kan mærke på dem at det er noget de gør af nød (og hvor man derfor ikke spiller med på den men forholder sig neutralt). Nu kan jeg godt se at det kun er festsangene I frabeder jeg og ikke taler, men der er også nogle som frabeder sig begge dele og det tror jeg er farligt. Det kommer nemt til at virke meget anonymt på mig som udeforstående og jeg tror at flere af de gæster som måske ikke kender så mange vil have det på samme måde.

0

Del dette indlæg

Altså i kan jo gøre hvad i vil, men jeg istemmer fleretallet og mener det netop er traditionerne der "skaber" brylluppet og ikke bare er endnu en fest :)

Jeg elsker alle traditionerne, og jeg glæder mig til at skulle igennem dem allesammen, og jeg ville blive totalt hys hvis min kæreste begyndte at ville skære i traditionerne :lol:

0

Del dette indlæg

Min kæreste er absolut ikke heller ikke til bryllupstraditionerne, og vi er blev hurtigt enige om at gøre bryllupsfesten til vores egen fest, og altså ikke bøjes os for nogle traditioner, som andre måske synes "at man bør have". Derfor bad vi om meget få taler og sange i vores udsendte invitation, og vi skrev at brylluppet blev holdt uformelt og uden de sædvanlige traditioner som brudevals. Vi skal giftes nu på lørdag den 4. august, så jeg ved endnu ikke om gæsterne efterlever det udmeldte, men vores toastmaster melder det ud for os. Så vi håber sandelig at de respekterer det, når det nu er vores bryllup.

Til at lave det til vores eget, holder vi festen i havetelt, på min kærestes bedstemors gamle gård, som stadig er i familiens eje. Kæresten sidder netop nu og laver sedler, der skal hænges op, som beskriver de forskellige billeder og historier der har været på gården igennem årerne. Desuden har jeg netop købt en fotovæg af musenberg herinde, så det skal nok også give nogle lidt sjove og anderledes billeder.

Men kort sagt, har vi valgt at følge de traditioner som vi kan lide, nemlig kirkebryllup og festen med den fine bordpynt, og bryllupskage og fotograf. Men alt andet holdes meget nede på jorden og efter hvad vi har lyst til. Det gælder jo netop om at nyde sin bryllupsdag :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Mette,

Når man planlægger bryllup i dag, er man heldigvis så frit stillet at man kan gøre som man vil, og også fravælge traditionerne. Jeg vil dog mene at kysseriet bliver svært at undgå, for det er gæsterne jo vant til og de forventer det helt sikkert.

Et riveslør er absolut en mulighed og det med sokkerne.... den er nok svær at undgå.

Festsangene kan I helt sikkert frabede jer i invitationen, og det er der også flere og flere der gør, også for at undgå at middagen trækker ud til efter midnat.

Jeg er enige med de andre brude i, at det er alle disse sjove og skæve traditioner der gør et bryllup til et bryllup, og hvis de ikke var der ville det blive en lidt for almindalig fest.

Jeg håber at du kan overtale ham til at gå med til det, måske kan du forhandle med noget andet så I kan nå et godt kompromis.

Held og lykke med det.

Kh Mie.

()()

Jeg vil nu ikke gide dig helt ret Mie, jeg mener jo at vi f.eks sagtens kan undgå at der bliver revet i sløret og klippet i sokkerne... vi skrev det i invitationerne og jeg forventer at gæsterne respektere dette hvis man frabeder sig det... det mener jeg er takt og tone fra gæsternes side hvad enten de forventer den slags eller ej.. Selv ville jeg ikke gøre noget mod et brudepars ønske bare fordi gæsterne forventer det og det er tradition... Men man er nødt til at skrive det.... :happy: og det samme med kysseriet... det mener jeg skal respekteres hvis man frabeder sig det....

Selv frabeder vi os riven i sløret og klippen af sokkerne.. Mit slør råber langt væk at det er for dyrt til at blive revet og jeg vil gerne gemme det.. Gommen er i uniform så der er jo et uniformsreglement der skal overholdes og selv sokkerne er en del af uniformen.. Og jeg forventer af vores gæster at de respektere dette. Jeg har også fravalgt et riveslør fordi traditionen igen betydning har for mig.

Kysserunderne er vi selv ude i om vi vil frabede os.. især hvis det går over i det med at sætte hjerte klistremærker i ens ansigt osv... det gider vi ikke... Men de andre... klirren op glasset og det... det tror jeg gerne vi vil... jeg kan så bare ikke komme ned under stolen eller op på stolen i den ringbrynje min kjole har :lol:

Men jeg synes det er svært... for skal vi frabede det eller ej... kan man sige hvis det tager overhånd at så har vi kysset rigeligt.. nu skal vi spise.... Jeg tænker om du Mie har et råd dertil ? :) Er det bedst at sige fra fra starten af eller kan vi godt sige det undervejs ?

Min H2B ser ikke kysserunderne som noget særligt... jeg tror dog jeg ville komme til at savne dem... med mindre de der hjerte klistremærker kommer på tale..... :blink:

Vi havde i starten fravalgt alle sange og taler.. men efter at have læst herinde ændrede det sig... sange og taler er velkomne... Vi har dog valgt det således at vores toastmaster mailer rundt og siger at de ikke skal overskrider 5-10 minutter... derved kan vi overholde vores tidsplan hvis folk nu finder på noget :lol:

0

Del dette indlæg

Enig. Udgangspunktet må være at gæsteren respekterer brudeparets ønsker og skulle der være enkelte gæster som ikke vil efterleve det så er der andre gæster plus en toastmaster som kan dysse det ned. Derudover kan et brudepar gøre meget med kropssprog og det virker som regel. :rolleyes:

Men man skal iøvrigt også lige passe på. Det er for mig at se lidt en fejlantagelse at give indslag og festsange "skylden" for at en middag trækker ud. Selvfølgelig tager det tid men det kan indpasses i pauser hvor folk alligevel bare ville sidde og "summe". Der er masser af bryllupsmiddage som varer frem til 23.30 tiden selvom der måske ikke er de store indslag undervejs ligsom man kan opleve middage der er færdige ved 22-22.30 tiden selvom der har været mange indslag. Det der tager tid og kan snyde er de naturlige pauser som opstår, hvad enten det så er rygepauser, strække ben pauser o.l. :)

0

Del dette indlæg

Kære Mette,

Når man planlægger bryllup i dag, er man heldigvis så frit stillet at man kan gøre som man vil, og også fravælge traditionerne. Jeg vil dog mene at kysseriet bliver svært at undgå, for det er gæsterne jo vant til og de forventer det helt sikkert.

Et riveslør er absolut en mulighed og det med sokkerne.... den er nok svær at undgå.

Festsangene kan I helt sikkert frabede jer i invitationen, og det er der også flere og flere der gør, også for at undgå at middagen trækker ud til efter midnat.

Jeg er enige med de andre brude i, at det er alle disse sjove og skæve traditioner der gør et bryllup til et bryllup, og hvis de ikke var der ville det blive en lidt for almindalig fest.

Jeg håber at du kan overtale ham til at gå med til det, måske kan du forhandle med noget andet så I kan nå et godt kompromis.

Held og lykke med det.

Kh Mie.

()()

Jeg vil nu ikke gide dig helt ret Mie, jeg mener jo at vi f.eks sagtens kan undgå at der bliver revet i sløret og klippet i sokkerne... vi skrev det i invitationerne og jeg forventer at gæsterne respektere dette hvis man frabeder sig det... det mener jeg er takt og tone fra gæsternes side hvad enten de forventer den slags eller ej.. Selv ville jeg ikke gøre noget mod et brudepars ønske bare fordi gæsterne forventer det og det er tradition... Men man er nødt til at skrive det.... :happy: og det samme med kysseriet... det mener jeg skal respekteres hvis man frabeder sig det....

Selv frabeder vi os riven i sløret og klippen af sokkerne.. Mit slør råber langt væk at det er for dyrt til at blive revet og jeg vil gerne gemme det.. Gommen er i uniform så der er jo et uniformsreglement der skal overholdes og selv sokkerne er en del af uniformen.. Og jeg forventer af vores gæster at de respektere dette. Jeg har også fravalgt et riveslør fordi traditionen igen betydning har for mig.

Kysserunderne er vi selv ude i om vi vil frabede os.. især hvis det går over i det med at sætte hjerte klistremærker i ens ansigt osv... det gider vi ikke... Men de andre... klirren op glasset og det... det tror jeg gerne vi vil... jeg kan så bare ikke komme ned under stolen eller op på stolen i den ringbrynje min kjole har :lol:

Men jeg synes det er svært... for skal vi frabede det eller ej... kan man sige hvis det tager overhånd at så har vi kysset rigeligt.. nu skal vi spise.... Jeg tænker om du Mie har et råd dertil ? :) Er det bedst at sige fra fra starten af eller kan vi godt sige det undervejs ?

Min H2B ser ikke kysserunderne som noget særligt... jeg tror dog jeg ville komme til at savne dem... med mindre de der hjerte klistremærker kommer på tale..... :blink:

Vi havde i starten fravalgt alle sange og taler.. men efter at have læst herinde ændrede det sig... sange og taler er velkomne... Vi har dog valgt det således at vores toastmaster mailer rundt og siger at de ikke skal overskrider 5-10 minutter... derved kan vi overholde vores tidsplan hvis folk nu finder på noget :lol:

Jeg har endnu ikke set nogen bruge hjerteklistermærker under kysserunderne, men det kan jo være en tradition i norgle dele af landet og ikke i andre. Men personligt synes jeg også det er en mindre rar udgave af kysserunderne.

Med hensyn til at melde ud at man ikke vil kysse, så er det nok smag og behag hvordan og hvornår man vil gøre det. Hvis man absolut ikke har lyst, eller hvis der er noget der forhindrer at stå på stolen osv, så synes jeg bare at man skal melde ud i invitationen, men hvis man er ok med at gøre det et par gange kan man jo bare lige rejse sig og sige det eller få toastmasteren til at sige at nu er der ikke mere kysseri. Og måske gøre det på en lidt humoristisk måde.

Som du selv skriver skal man jo ikke gøre noget som brudepar fordi gæsterne forventer det. Så jeg synes at I skal gøre som I har det bedst med og så følger gæsterne jo jeres instrukser.

Jeg har heller ikke indtryk af at hverken min eller hans familie kender til den klistermærke tradition... har bare set nogle billeder af det og så gik jeg helt i panik... men der er jo heller ikke så langt til vores store dag så den der brudehjerne er godt overophedet lige nu :wink:

Vores invitationer er sendt ud... og det eneste vi skrev der var mht sløret og uniformen.... På en måde ville det med kysserunder bare være super ærgeligt at gå glip af.. i starten havde jeg det sådan at der skulle slet ingen traditioner være.. men jo mere jeg har læst og tænkt jo mere betyder nogle traditioner for mig.. og kysserunder er også fine nok... jeg kan sagtens grine og sige i en sjov vending at med den ringbrynje jeg har på kan jeg hverken kravle eller klatre :lol: .. så ved jeg at gæsterne ville grine af mig og sige ja det er typisk dig Olga at gå all-in og så tage den lidt længere :biggrin: .....

Tror bare vi skal finde helt ud af om vi fra starten skal frabede kysserunder eller bare lade os rive med... for det er svært at find ud af om man vil savne det hvis man siger fra.....

Og ja man kan nemlig sagtens sige på en fin og sød måde at nu har vi vidst kysset nok for ellers er der ikke mere læbe til senere :happy:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er vores bryllup jo overstået, og jeg er faktisk forbavset over, hvor få gange vi skulle op og kysse!! Jeg tror, vi var oppe på stolene 3 - maks. 4 - gange i løbet af de mere end 5 timer, middagen varede. :)

Kysserunder var der to af til hver - men de er altså rigtig nemme at undgå! Man kan jo bare gå på toilettet samtidigt, eller gøre det i pauserne. :)

Hvad angår klistermærkerne, har jeg set dem blive brugt - dog ikke som en del af kysserunderne, men som et indslag, som en af gæsterne stod for.

Redigeret af Anke
0

Del dette indlæg

Nu er vores bryllup jo overstået, og jeg er faktisk forbavset over, hvor få gange vi skulle op og kysse!! Jeg tror, vi var oppe på stolene 3 - maks. 4 - gange i løbet af de mere end 5 timer, middagen varede. :)

Kysserunder var der to af til hver - men de er altså rigtig nemme at undgå! Man kan jo bare gå på toilettet samtidigt, eller gøre det i pauserne. :)

Hvad angår klistermærkerne, har jeg set dem blive brugt - dog ikke som en del af kysserunderne, men som et indslag, som en af gæsterne stod for.

Åhhh ved også godt det er fjollet af mig... at stresse over de klistremærker.... har aldrig selv set dem blive brugt og det et jo ok at sige nej.. det har jeg ikke lyst til.... er bare nervøs for det kan virke forkert eller surt... for det er jo ikke meningen... eller jo.. jeg ville faktisk blive sur hvis folk vil sætte klistremærker i ansigtet på mig...

Det er nok bare mig der stresser.... før var det mit slør og nu latterlige klistermærker .... håber alle brude går gennem de perioder....

Men mth kysserunderne... så har jeg oplevet bryllupper hvor det tog overhånd og bryllupper hvor det slet ikke var og igen bryllupper hvor det var helt fint afstemt... :)

Jeg synes dog det er vigtigt at man er afklaret med om man vil det eller ej... og lige nu hælder vi mest til vi vil det... men har små 6 uger endnu til at tage endelig beslutning...

Og uanset hvad er det ok at sige fra overfor det ene og det andet :) ... og hahaha.. ja vi går da på toilet samtidig...selvom jeg ikke tror jeg overhovedet kan komme på toilelettet i ringbrynjen :lol:

0

Del dette indlæg

Åhhh ved også godt det er fjollet af mig... at stresse over de klistremærker.... har aldrig selv set dem blive brugt og det et jo ok at sige nej.. det har jeg ikke lyst til.... er bare nervøs for det kan virke forkert eller surt... for det er jo ikke meningen... eller jo.. jeg ville faktisk blive sur hvis folk vil sætte klistremærker i ansigtet på mig...

Det er nok bare mig der stresser.... før var det mit slør og nu latterlige klistermærker .... håber alle brude går gennem de perioder....

Men mth kysserunderne... så har jeg oplevet bryllupper hvor det tog overhånd og bryllupper hvor det slet ikke var og igen bryllupper hvor det var helt fint afstemt... :)

Jeg synes dog det er vigtigt at man er afklaret med om man vil det eller ej... og lige nu hælder vi mest til vi vil det... men har små 6 uger endnu til at tage endelig beslutning...

Og uanset hvad er det ok at sige fra overfor det ene og det andet :) ... og hahaha.. ja vi går da på toilet samtidig...selvom jeg ikke tror jeg overhovedet kan komme på toilelettet i ringbrynjen :lol:

Kan i evt skrive et sted, at i gerne vil undgå lige præcis dét indslag med klistermærkerne?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan i evt skrive et sted, at i gerne vil undgå lige præcis dét indslag med klistermærkerne?

Vi skal giftes om 6 uger..... men ingen af os kan komme i tanke om hvem af vores gæster der rent faktisk kender til det med klistermærkerne.... og jeg tror vi er blevet enige om at hvis den af en eller anden årsag alligevel skulle dukke op så siger vi bare, ej ikke i ansigtet ... sæt det på hånden så... :).. det kan man da godt ikke ?

0

Del dette indlæg

Lige den med klistermærkerne, har jeg også indtryk af at de følger med en sang :)

Jeg kender ikke den sang overhovedet og har aldrig selv oplevet det med de klistermærker... men fordi jeg så et billede af det kan jeg ikke lade være med at stresse over det.... og ved også godt det er noget pjat.... men altså... ihhhhhhhhhhh.... ej den slags gider jeg bare ikke.... forstår slet ikke det sjove i det... :o

0

Del dette indlæg

Det klassiske indslag er at folk synger en sang på melodien "Så går vi rundt om en enebærbusk" men den ses også anvendt med "Jeg vil male dagen blå" eller andre sange. Under sangen skal folk så rejse sig op og gå op og sætte hjerterne på brudeparret. Den ses også tit anvendt med levende lys i stedet for hjerter (som dog skal stilles ved siden af og ikke på brudeparret). :)

Sjovt indslag nej for det er jo mere ment som romantik stemning og den med lysene (hvor lyset selvfølgelig slukkes) ser rigtig godt ud og er helt sikkert basis for mange gode billeder. Men det er også den slags indslag hvor man bare ved af erfaring at vi taler om 15-20 minutter. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det klassiske indslag er at folk synger en sang på melodien "Så går vi rundt om en enebærbusk" men den ses også anvendt med "Jeg vil male dagen blå" eller andre sange. Under sangen skal folk så rejse sig op og gå op og sætte hjerterne på brudeparret. Den ses også tit anvendt med levende lys i stedet for hjerter (som dog skal stilles ved siden af og ikke på brudeparret). :)

Sjovt indslag nej for det er jo mere ment som romantik stemning og den med lysene (hvor lyset selvfølgelig slukkes) ser rigtig godt ud og er helt sikkert basis for mange gode billeder. Men det er også den slags indslag hvor man bare ved af erfaring at vi taler om 15-20 minutter. :)

Romantisk ? Jo lysene er bestemt romantisk. :a1221: .. der kan jeg sagtens se.. men klistermærker i ansigtet på brudeparret ? Ej det er simpelthen noget jeg ikke forstår og ej heller kan se noget sjovt eller romantisk i...

0

Del dette indlæg

Smag og behag. Det er noget som kun I brude (og jeres gæster) kan vurdere. :) Det samme med indslag i det hele taget. Nogle gange kan man jo godt selv stå med en fornemmelse af at noget er set lidt for mange gange før og er lidt "udtrådt" men der skal man jo lige huske på at det for mange gæster er noget nyt og forfriskende fordi det at deltage i bryllupsfester ikke er noget de gør hver weekend eller hver måned for den sags skyld.

0

Del dette indlæg

Smag og behag. Det er noget som kun I brude (og jeres gæster) kan vurdere. :) Det samme med indslag i det hele taget. Nogle gange kan man jo godt selv stå med en fornemmelse af at noget er set lidt for mange gange før og er lidt "udtrådt" men der skal man jo lige huske på at det for mange gæster er noget nyt og forfriskende fordi det at deltage i bryllupsfester ikke er noget de gør hver weekend eller hver måned for den sags skyld.

Jo jo helt sikkert.... vi har ikke alle samme smag... og det er jo også herligt fordi ellers ville alt vel være ens....Og nogle ting kender man og andre ikke... Det vigtigste er vel også at man som gæst... og som brudepar... ikke laver et indslag eller en sang alene for at gøre til grin eller noget i den stil... ikke at jeg tror det sker ofte... men jeg har erfaret det til et enkelt bryllup... og det var altså synd for bruden synes jeg... Og noget at det der er så dejligt ved dette forum er jo netop at man læser om alle de forskellige ting og man måske selv ændre syn på nogle traditioner... For vi startede jo med at skulle have ingen traditioner men men men..... sådan bliver det jo så ikke alligevel... :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige det sådan at man da nogle gange oplever mindre heldige eller pinlige indslag og også indslag der kan være sårende men jeg syntes der er meget langt imellem (men jeg står så heller ikke og lytter til alle taler hele tiden) . Men det er eksempelvis ikke specielt smart at stå og tale om at det snart må komme til børn hvis man ved eller burde have vidst at brudeparret har prøvet forgæves. Er man ikke så tæt på parret at man er bekendt med den slags ting så skal man generelt træde varsomt.

0

Del dette indlæg

Nej den er ikke så heldig det med børn og der måske ikke kan komme børn... Som udgangspunkt mener jeg at taler og sange ikke skal tage fat i pinlige situationer og gør til grin... men istedet omhandle de gode og dejlige ting, hylde kærligheden osv..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer