Josephine<3

K & J LYKKELIG GIFT - 18. Oktober 2014 - Tjek billig salgstråd

1,711 posts in this topic

:loveshower: K & J - 18. Oktober 2014 :loveshower:

Nu har jeg luret rundt herinde i lige omkring et halvt år og NU kan jeg altså ikke vente længere med at oprette min egen tråd.

Min kæreste kalder mig pigen, som der ikke kunne vente. Jeg kalder mig pigen, der skal giftes med sin drømmemand
(- Og glæder sig som et lille utålmodigt barn!) :fløjt:

Vi har været kærester i næsten to år - Vi (eller jeg) afventer nu forlovelse. Min kæreste har hintet op til flere gange og sagt, at han frier inden han fylder 30 år. Hvilket han gør til august :loveflag:

Men selvom frieriet endnu ikke er på plads, så har vi sat bryllupsdato og valgt vores lokation for reception, middag og fest. Dette gjorde vi vist allerede tilbage i september 2011.

Kasparr friede d. 7. juli 2012 . Josephine sagde: JA!!!!

Jeg har en frygtelig tendens til, at planlægge alting og da Kasparr og jeg var enige om, at vi ønskede, at blive gift, satte jeg mig til at regne lidt på vores drømmebryllup

Det kommer til at løbe rigtig godt op og for, at drømmene skal blive realistiske, er vi nødt til at spare sammen, derfor satte vi en dato til en dag ude i fremtiden, hvor vi ved at pengene gerne skulle stå på kontoen.

Jeg har altid drømt om, at skulle giftes om sommeren, men da økonomien ikke kan nå det der til, blev vi enige om et efterårsbryllup i oktober
På denne måde bliver det samtidig også vores og ikke mit drømmebryllup, hvilket jeg virkelig synes er vigtigt!
Datoen har derfor ingen særlig betydning for os, men det får den jo helt sikkert og har det allerede ()()

Nu glæder jeg mig til, at kunne fylde min egen planlægningstråd med idéer og inspiration.
Især når min kæreste allerede nu er ved at få grå hår, når jeg siger: Skaaat? Hvad synes du, så om de her blonder, som jeg tænkte vi kunne......

Stakkels mand, men han smiler heldigvis og ser forelsket på mig efter, at have give mig en lille opsang om, at han altså også gerne ville kunne nå, at få nogle idéer indført, men at det er lidt svært, at følge med i mit tempo.

Jeg ser frem til, at bruge en frygtelig masse tid herinde de næste lidt over to år :toot:

Huskelister med huskelister på :floejt:

Grøn: Er ordnet Gul: Er i gang med at ordne Rød: Ikke påbegyndt

Bør ordnes så hurtigt som muligt:

• Fastsæt bryllupsdato - D. 18. oktober 2014
  • Lav gæstelister
  • Læg et samlet budget for hele brylluppet - +100.000,- and still going up :floejt: EDIT: Budget pt. på 150.000 :oops:
  • Vælg og reserver kirke - Villingerød Kirke
  • Vælg og reserver location - Klithuset
  • Arranger overnatning til bryllupsnatten - Klithuset

Bør ordnes 6-9 måneder før:

• Vælg gommens forlover - h2bs bedste ven
  • Vælg brudens brudepiger - Mine tre rigtig gode veninde og mine to søstre skal være brudepiger.
  • Vælg toastmaster - h2bs rigtig gode ven og tidl. kollega
  • Vælg vidner til kirken - Vores mødre
  • Vælg gavekoordinator - Min gode veninde og ene brudepige
  • Påbegynd ønskeseddel
  • Lav / Køb STD
  • Lav / Køb invitationer
  • Lav / Køb kirkehæfter
  • Lav / Køb menuer
  • Lav / Køb skilte til gavebord, bar etc.
  • Lav / Køb skilte til borde samt plancher med oversigt over bordopstillingen
  • Lav / Køb gavebog - Vores gavekoordinator vil gerne selv stå for, at finde en lille bog - Check lige op på, at hun får den købt
  • Lav / Køb gæstebog
  • Find, vælg og reserver: kok og tjenere - Meget dygtig kok, som jeg fik anbalet af en mor til en dreng jeg passede for år tilbage.
  • Find, vælg og reserver: transport til og fra kirke - Min far sørger for at hente og bringe os begge hver for sig.
  • Find, vælg og reserver: fotograf - Brian Nonbo Lauridsen Nonbo Photography
  • Find, vælg og reserver: musik - Dansk DJ service
  • Find, vælg og reserver: Blomsterbinder - Min mors kommende mands søster (puha) er blomsterbinder og har lovet at stå for alle blomsterne til vores store dag.
  • Find, vælg og reserver: bryllupskage
  • Send STD - Januar 2014, 10 måneder før brylluppet - EDIT: Sendt d. 3. december 2013, da folk omkring os pludselig allesammen blev forlovede. Så afsted med dem i en fart.

Bør ordnes 6 måneder før:

• Se på og køb brudekjole samt tilbehør - Den smukkeste White One kjole. Købt hos Bride Fashion. De varmeste anbefalinger herfra. Især til min ekspedient, Hanne!
  • Se på og køb brudepigekjoler: Kjoler til mine søstre og jakkesæt til min veninder
  • Find, vælg og køb vielsesringe - Aftal indgravering med guldsmed
  • Informer toastmaster om hvilke opgaver det forventes, at han tager sig af
  • Påbegynd arrangering af evt. bryllupsrejse - Flybilletter er købt til Rom, mangler at finde hotel (medio marts)
  • Udarbejd ønskeseddel til fotograf - Skal være klar til mødet d. 24. maj 2014

Bør ordnes 4 måned før:

• Send invitationer ud - juni/juli 2014 - Sendt 5. juni 2014
  • Hent, udfyld og returner ægteskabserklæring
  • Find ud af, hvem der skal overnatte fra fredag til lørdag
  • Tjek om tøj til brud og gom skal syes/rettes til - Brudens skal til skrædderen i starten af september. Gommens er endnu ikke købt
  • Færdiggør ønskeseddel

Bør ordnes 3 måneder før:

• Udarbejd diverse checklister - Weekendtasker, to-do lister til fredag, lørdag og søndag etc.
  • Vælg bryllupsmenu samt vine og øvrige drikkevarer i samspil med kokken
  • Find underviser i brudevals

Bør ordnes 2 måneder før:

• Påbegynd ekstra skønhedspleje
  • Vælg og bestil blomster
  • Vær sikker på at hjælperne til d. 17. oktober kan
  • Afhold møde med kok

Bør ordnes en måned før:

• Hent vielsesringe - Kan afhentes d. 25. april 2014 - Udskudt til d. 15. maj 2014 af guldsmed. Hentet d. 17. maj 2014 :7himmel:
  • Kontroller af vi har modtaget prøvelsesattesten fra kommunen - Modtaget midten af juli
  • Få sat hår og lagt den ønskede make-up - 12. september 2014
  • Kontroller at navneændring er godkendt i Sorgenfri Kirke
  • Afhold møde med præst - D. 24. september 2014
  • Check op på, om alle har svaret på invitationerne
  • Lav bordplan
  • Køb / Lav bordkort
  • Check om tøj til brud og gom er helt perfekt
  • Køb drikkevarer

Bør ordnes 14 dage før:

• Informer kok om det endelige gæsteantal
  • Vær sikker på at den udfærdigede bordplan holder
  • Gå brudesko til gælder også for gommen
  • Vælg tøj til dagen derpå
  • Tjek brudekjole og habit
  • Afhold møde med toastmaster og gennemgå dagens program
  • Øv brudevals

Bør ordnes i ugen optil dagen:

• Pak taske til brylluppet - Husk tøj til dagen derpå.
  • Pak dekorationer, pynt, skilte, bordkort, menuer etc. i en kasse
  • Færdiggør toiletkurve
  • Færdiggør gaveposer til værelserne
  • Check op på diverse checklister - Er alt på listerne
  • Tjek op på alle leverandører

Bør ordnes dagen før dagen:

• Bordene skal dækkes
  • Læg bordkort på
  • Sengene skal reddes
  • Pakke biler Se liste med alt der skal huskes!!!
  • Se øvrige lister for detaljer!

Bryllupsdagen:

• Hav løbende korrespondance med toastmaster og sørg for, at han bliver inddraget i alle detaljer
  • Gør folk pænt opmærksom på, at du ikke må stresses
  • Se øvrige lister for detaljer!

Efter brylluppet:

• Send takkekort ud til alle der har sendt/givet kort og/eller gaver
  • Meddel arbejdspladser, bank, læge, pas etc. om navneændringer
Edited by Josephine<3
0

Annonce ♥

:heart: :help: Indholdsfortegnelse :help::heart:

Os, vores historie og vores vision:

Hvem er vi? * Billeder af os gennem tiden * Frieriet * Frieriet i billeder * Vores forlovelsesringe

Ønsker til vielsesringe - Guldgravere * "Vores" smukke vielsesringe * Vores vielsesringe - De endelige

Ønsker til traditioner og uskrevne regler * Bryllupsrejse til Rom - Valg herom og flybilletter bestilt

Navneændring

Brudens look:

Brudekjoleinspiration * Historien og brudekjolen, som det ikke blev * Billeder af brudekjolen, som det ikke blev * Billede af slæb på brudekjolen, som det ikke blev

Hvorfor det ikke blev den først købte brudekjole * BRUDEKJOEN * Brudekjolen 1. prøvning

Strømpebåndet * Noget gammelt - Brudetaske * Noget gammelt - Min mors perlering

Make-up & hårinspiration

Hårinspiration 1 * Hårinspiration 2 * Hårinspiration 3 * Hårinspiration 4 * Hårinspiration 5 * Hårsmykkeinspiration

Mit smukke Gadegaard Design hårsmykke * Prøveopsætning * Inspiration til ny hårfarve

Inspiration til samlet look * Brudeskoinspiration * Brudeskoene * Negle 1. gang *

Kjole til dagen derpå *

Brudgommens look

1. prøvning - Ikke købt * Skoene * Machetknapperne

Brudepiger

Brudepigekjoler til mine to søstre * Jakkesæt til mine tre veninder * Mine to søstre

Hårsmykke til min ældste lillesøster

DIY - Overvejelser, inspiration og færdige resultater:

Inspiration til fyrfadslysestager af træ - Min onkel laver dem * Invitationsinspiration 1 * Invitationsinspiration 2

Færdige invitationer * Invitationer sendt * Færdige receptionsinvitationer

Forslag til tekst i indbydelsen * STD færdige * Prototype af bordkort

Forsøg på doorhangers, som det ikke blev * Forsøg på dorrhangers * Favours - Blomsterfrø

Prototype af kirkehæfter * Velkomstbreve til værelserne * Diverse skilte

Sæber til gaveposer * Bordkort

Inspiration og køb af div. bryllupsting

Toastmasterklokke, risposer og klistermærker til hubbys sko

Billeder af forsøg på pompom'er med servietter, ikke færdige STD, skabelon til inbydelser, glimmer rispapirslamper, nåle med perler og div. silkebånd Haha

Polaroid kamera købt * Gæstebog valgt * Ny gæstebog valgt og købt

Tilbehør til toiletkurve - vatpinde, brudepige halskæder og gæstegaveposer * Tilbehør til toiletkurve - Deodoranter og plastrer * Toiletkurve - Status slut juli

Toiletkurve og billedrammer til gavebordet + gæstebog

Inspiration til gæste diy:

Polaroid Photos * Fingerprint billede - Balloner * Billede med MDF-plade * Ægteskab til min mors bryllup

Locations

Mulige lokationer * Kirken det ikke blev * Kirken det blev * Feststedet - Klithuset i Dronningmølle * Nye billeder af Klithuset * Fotolocation 1

Bryllupsrejse? * Bryllupsrejse!

I kirken, til receptionen & til festmiddagen

Ønsker til musik i kirken * Update på musik i kirken * Bryllupskage inspiration * Bryllupskagen bestilt

Jagten på vores topfigur * Vores topfigur købt

Menuforslag * Hvor mange drikkevarer? * Mellemlægsservietter til middagen * Oversigt over diverse DIY projekter * Overvejelser omkring tema og farver * Samlet inspiration til location

* Bordpynt og blomsterdekorationer inspiration

Bordpynt * Inspiration til blomsterdekorationerne * Forsøg med blomsterdekoration * Mere i træ * Bordplans planer

Pompom'er købt fra Søstrene Grene * Smukke perler til dekorationer købt af Kimsebimse * Mulige vaser til borddekorationerne

Birkefyrfadslysestager * Flere fyrfadsstager i birk

Diverse

Møde med fotograf, make-uppen sprunget fra og nyt arbejde * Møde med fotograf - Nonbo Photography * Polterabend bringes til live

Morgengaven til min h2b - Inspiration * Checklister

PA beretning - Gommen * PA beretning - Bruden

Edited by Josephine<3
0

K & J - Hvem er vi?

Mit navn er Josephine og jeg er 21 år gammel. Min h2b hedder Kasparr og er 29 år gammel i.

Til brylluppet er jeg 24 år gammel og Kasparr er 32 år gammel.

Vi mødte hinanden gennem arbejdet for næsten tre år siden - H2b var faktisk min chef i den butik, som jeg arbejdede i.

Vi udviklede ret hurtigt et rigtig godt venskab og i løbet af foråret 2010, fandt vi ud af, at der nok var mere end bare et venskab imellem os.

Min kæreste var på daværende tidspunkt, desværre, sammen med en anden og måtte inden vi for alvor kunne kaste os i armene på hinanden, gøre en ende på sit forhold med hende.

Vi blev officielt kærester i juli 2010 og allerede i oktober samme år, flyttede jeg fra Rødovre til Vanløse med min kat under armen.

I dag er vi lykkeligere end nogensinde og hygger os virkelig godt sammen. Vi supplerer hinanden perfekt - Hvor den ene har fejl og mangler brillerer den anden fuldstændigt.

I dag har vi to katte - de er simpelthen så søde og vi ville aldrig undvære nogen af dem :)

Til daglig er jeg i lære som receptionist på et hotel i København - Bliver færdigudlært i august 2013.

Min forlovede arbejder fortsat som butikschef, men er nu i en butik i Allerød, på sidelinien læser han til akademi merkonom :)

Edited by Josephine<3
0

Annonce ♥

:loveflag: Mulige lokationer: :loveflag:

Kirke:

Vi ved endnu ikke hvilken kirke, som vi ønsker at blive viet i.

Vi havde en oprindelig drøm om, at blive gift i en af C.F. Hansens kirker, men dette lader desværre ikke til, at være en mulighed, da vi ikke har tilhørsforhold til nogen af dem.

Som det ser ud lige nu så står valget imellem Lindevang Kirke og Brønshøj Kirke.

Men ingen af dem føles helt rigtige for os - Men vi overvejer lidt, at tage over og se Lindevang Kirken indvendig en søndag. Jeg har aldrig været der, og min kæreste har kun været der, da han som 4-årig var med til sin fars bryllup.

EDIT: Vi skal giftes i Villingerød kirke ()()

Grøndalskirken er vi ikke vilde med, så derfor røg den ud til højre, da drømme kirken dukkede op og præsten sagde ja til, at vie os.

Derudover flyttede vi i juni 2013 også fra Vanløse til Virum, hvor vi nu bor i en dejlig lejlighed

Reception, middag og feststed:

Klithuset

Edited by Josephine<3
0

:heart: Overvejelser omkring tema & farver :heart:

29. maj 2012 - Vi har slet ikke sat os fast på noget bestemt endnu. Vi brain stormer bare ..

Vi startede med et rødt farvetema, grundet den røde sal. Men det er vi gået væk fra igen, da vi synes det bliver lidt for.. fesent..
Nu overvejer vi i stedet auberginefarvet - Så hvis nogen af jer ligger inde med nogen lækre inspirationsbilleder med denne farve må I endelig smide dem op.

Jeg har i de sidste par dage overvejet temaet: 1920'erne.. Jeg synes at make-upen er fantastisk smuk og stilen i det hele taget er meget elegant.
Temaet ville også være perfekt, da filmen Moulin Rouge, som er min kærestes yndlings film, foregår i 1920'erne.
Samtidig har sangen: Come What May, en kæmpe betydning for os. Så det ville jo være rigtig fint.

Så hvis I her også har nogle lækre inspirationsbilleder, så ville jeg blive lykkelig over at se dem.

Edited by Josephine<3
0

Annonce ♥

Tusind tak for de søde velkomst hilsener. Jeg synes at det er så hyggeligt, at nusse rundt herinde og læse og blive inspireret af alle jer andre..

Edited by Josephine<3
0

Hejsa :)

Ved at Brønshøj kirke skal du være i rigtig rigtig god tid :( men du skulle nu også tage og tjekke Grøndals Kirken ud, den ligger faktisk i den anden ende af Sallingvej....ik ret langt fra jeres lokaler...meget smuk kirke synes jeg :)

0

Vi hører faktisk til Grøndal Kirkens sogn, men vi bryder os bare slet ikke om, at den ligger lige midt i et mega trafikeret lyskryds. Og samtidig er vi heller ikke helt vilde med den modernisering, som den gennemgik for nogle år tilbage.

Øv det er svært.

Min mormor og morfar har tilhørsforhold til Brønshøj Kirke, så vi kommer der altid hver anden juleaften. Mine forældre er derfor viet der, jeg selv og mine søstre er døbt der og så ligger minde oldeforældre, eller også er det tipoldeforældre, begravet der.

Men mine forældre er blevet skilt (det er godt nok næsten ti år siden), men de havde en virkelig grim skilsmisse og de kan i dag slet ikke tåle synet af hinanden. Så ville have virkelig svært ved, at skulle inviterer dem til mit bryllup.

Min kæreste og jeg vil egentlig helst have en kirke, hvorfra vi kan 'skrive' vores egen historie.

Lindevang Kirken overvejer, fordi min, desværre meget nyligt afdøde og, højt elskede svigerfar og hans kone blev gift der for snart 26 år siden.

... Jeg savner ham :(

Vi synes at det er svært og vi skal helt sikkert ud og se på kirkerne en af gangen :)

Edited by Josephine<3
0

Annonce ♥

Vi har den sidste time siddet og overvejet hvilken kirke vi mon skal vælge.

For som Joysen skrev, er Grøndalskirken også en mulighed.. Og faktisk kan vi også vælge Grøndalslund Kirke i Rødovre. da jeg er konfirmeret der..

Sidder alligevel og bliver lidt lun på Grøndalskirken. Den er alligevel ret smuk indeni, kunne bare godt lide det gamle og traditionelle, som kirken tidligere bar præg af indvendigt. Suk, den ligger bare midt imellem to store veje. :td:

Iiih jeg glæder mig. :7himmel: Nu må kæreste manden gerne snart falde på knæ, så jeg kan dele min glæde med resten venneflokken og vores familier. Ingen ved noget endnu.. :rolleyes:

Edited by Josephine<3
0

Josephine, skal jo ik presse til noget som helst men prøv og gå på deres hjemmeside og find præsten Elisabeth og aftal en fremvisning af kirken. Hun er virkelig en sød kvinde :)

Hun skal vie os august i år

Kh joy

0

Annonce ♥

Hej og velkommen :) du ligger billeder ind ved at trykke på ANVEND FULD EDITOR ved siden af knappen tilføj besvarelse :) og vi ÆÆLSKER billeder :wink:

Et 20'er inspireret birdcage

post-44861-0-13023900-1338720192.jpg

Perler og handsker

post-44861-0-17932200-1338720238.jpg

Et par med et 20'er inspireret bryllup

post-44861-0-58830100-1338720350.jpg

med 20'erne er det oplagt at have en art deco invitation, bordkort, bordplan :)

post-44861-0-79971400-1338720597.jpg

0

Lidt mere spam, håber ikke du har noget imod det :)

en 20'er inspireret kjole

post-44861-0-58507200-1338721490.jpg

Blomster ideer

post-44861-0-63218700-1338721522.jpg

Her er et link til en internet bog om at lave et 20'er bryllup :)

http://www.1920sera.com/books/1920s-ebooks/1920s-theme-wedding-ideas/

Måske lidt dekorationer med gamle bøger og små rammer

post-44861-0-73380100-1338721765.jpg

0

Annonce ♥

Nej ikke endnu :) men vi blev enige om, at det føltes som det rigtige sted for os, selvom vi er lidt kedeligt af beliggenhed. Vi tager til gudstjeneste på søndag og så tror jeg, at vi kontakter præsten bagefter :)

Men jeg må sige at dine pæne ord om præsten har hjulpet lidt på det hele.

0

Hej og velkommen :) du ligger billeder ind ved at trykke på ANVEND FULD EDITOR ved siden af knappen tilføj besvarelse :) og vi ÆÆLSKER billeder :wink:

Et 20'er inspireret birdcage

post-44861-0-13023900-1338720192.jpg

Perler og handsker

post-44861-0-17932200-1338720238.jpg

Et par med et 20'er inspireret bryllup

post-44861-0-58830100-1338720350.jpg

med 20'erne er det oplagt at have en art deco invitation, bordkort, bordplan :)

post-44861-0-79971400-1338720597.jpg

Super, det tog mig så lige et par dage, at finde ud af hvad art deco egentligt var. Skulle bare have spurgt min kæreste, det havde en helt styr på.

Min kæreste er den kreative her i hjemmet. Design er DIY bliver derfor overladt til ham. Han skal gøre mine idéer til virkelighed.

Lige pt er vi ude i, at bruge noget creme/ivory papir med struktur og lave lommeinvitationer ud af dem. På forsiden vil vi sætte et papirsklip af karton (evt. med damask mønster i endnu ubestemt tema farve) Papirsklipet skal forestille et brudepar. Under brudeparet skal datoen være. I den side af invitationen, hvor, den er foldet (venstre) skal sidde en blonde med et smalt bånd henover. Midt på båndet skal der sidde en perle.

Okay meget rodet. Måske det hjælper med lidt snspirationsbilleder :blink:

post-56633-0-76392400-1338893983.png

post-56633-0-50391500-1338894000.gif

post-56633-0-82129300-1338894018.png

post-56633-0-82562600-1338894028.png

post-56633-0-12923400-1338894042.jpg

post-56633-0-96823300-1338894145.jpg

0