Sign in to follow this  
Followers 0
zillaen2013

kort vs lang kjole

13 posts in this topic

God formiddag skønne damer.

Som nogen måske har læst i andet indlæg skal jeg holde havebryllup næste år til juni og derfor har jeg tænkt meget over om man måske skal have kort kjole i stedet for lang? Tænker på græspletter men ikke mindst selve stemningen i det. En lang kjole er jo meget elegant hvor jeg synes en kort kjole passer fint til et havebryllup da der ved sådan et arrangement gerne er en mere loose stemning og afslappet atmosfære.

Men ved sgu ikke... Man ser jo mest folk i lange flotte kjoler og det er jo mest almindeligt. Så ved ikke om det vil være for mærkeligt.

0

Annonce ♥

Jeg synes der er mange smukke og søde og elegante kjoler der er korte. :) Det har et lidt sommerligt udtryk og jeg kunne sagtens have fundet på at vælge en kort kjole

0

Jeg skal holde havebryllup - ja lige om lidt.

Jeg var helt sikker på jeg skulle have en kort kjole. Meeeeeen da jeg så prøvede en lang, stram sag var jeg solgt. Så det bliver lidt upraktisk men det er jo kun "den ene gang".

Jeg vil også sige at jeg prøvede rigtig flere, rigtig fine og meget feminine kortere kjoler. Fordelen er også man på en anden måde kan style de korte kjoler toplækre sko ;) Synes ABSOLUT ikke det er det mindste underligt med korte kjoler.

Ud at prøve en masse kjoler med dig....

0

Tea length er jo super lækker til et havebryllup. Men det kommer meget an på din egen stil :-)

Jeg skal på rådhus og vores feststed har en del trapper så jeg skal ikke have lang kjole på.

Der er flere herinde med fine billeder af ikke helt lange kjoler - det kan måske give mere inspiration :-)

0

Annonce ♥

Jeg synes nemlig også det er så fint med knælange brude kjoler også fordi vi skal holde sommerbryllup og det giver lige et frisk pust.. men det er måske nemmest at bedømme når jeg har prøvet nogle forskellige

0

Det hjælper helt klart! :-)

0

Jeg skal holde havebryllup - ja lige om lidt.

Jeg var helt sikker på jeg skulle have en kort kjole. Meeeeeen da jeg så prøvede en lang, stram sag var jeg solgt. Så det bliver lidt upraktisk men det er jo kun "den ene gang".

Jeg vil også sige at jeg prøvede rigtig flere, rigtig fine og meget feminine kortere kjoler. Fordelen er også man på en anden måde kan style de korte kjoler toplækre sko ;) Synes ABSOLUT ikke det er det mindste underligt med korte kjoler.

Ud at prøve en masse kjoler med dig....

Jeg kunne have skrevet nøjagtig det samme... Jeg endte også med noget langt og stramt som ikke umiddelbart skreg 'havebryllup', men den var heldigvis så billig at den gerne må blive beskidt. Der er heller ikke langt slæb på.

Prøv lidt af hvert, undgå de lange slæb, og går for det du føler dig bedst tilpas i :)

0

samme dato, samme tema :) hvor hyggeligt :)

HVis du har drømmen om en stor smuk kjole, så synes jeg at du skal se bort fra temaet og det praktiske i det :9 evt. vælge en kortere dansekjole??

Personligt er jeg meget til 50'er inspirerede kjoler i en "tea length". Snittet gør noget godt for faconen, og så kan jeg rende på bare tæer hvis jeg får lyst til det.

Glæder mig til at følge dig :)

0

Annonce ♥

Ej hvor hyggeligt at vi har samme ide :)

Jeg har googlet tea length og synes virkelig der er mange pæne kjoler så tror det bliver sådan noget. Jeg har ikke et bestemt ønske til en bestemt form for kjole så jeg er åben overfor alt.

Jeg synes da det var en god ide med bare tæer haha... Og jeg vil også gerne man kan se mine sko når nu jeg skal ud og bruge penge på dem ;)

Mon man kan få alle kjoler lagt op til den længde man gerne vil have hvis man bare finder den fineste kjole som er lang?

0

Personligt er jeg meget til 50'er inspirerede kjoler i en "tea length". Snittet gør noget godt for faconen, og så kan jeg rende på bare tæer hvis jeg får lyst til det. Glæder mig til at følge dig :)

Enig!

Jeg har ikke prøvet kjoler endnu, så det kan sagtens nå at ændre sig, men umiddelbart satser jeg på en "tea length" 50'er kjole :)

0

Jeg følte mig bestemt elegant i tealenght, og som en rigtig brud! Var vild med at sidde med skørtet der fyldte det hele, og det gjorde det altså selvom det var kort :)

Dog synes jeg ikke du skal vælge den af rent praktiske årsager, for så slemt tror jeg heller ikke det bliver med græspletter.. og hvis det gør, hvad så? Jeg havde kort på, og den blev beskidt alligevel :)

0

Ej hvor hyggeligt at vi har samme ide :)

Jeg har googlet tea length og synes virkelig der er mange pæne kjoler så tror det bliver sådan noget. Jeg har ikke et bestemt ønske til en bestemt form for kjole så jeg er åben overfor alt.

Jeg synes da det var en god ide med bare tæer haha... Og jeg vil også gerne man kan se mine sko når nu jeg skal ud og bruge penge på dem ;)

Mon man kan få alle kjoler lagt op til den længde man gerne vil have hvis man bare finder den fineste kjole som er lang?

Den med skoene er jeg også med på :) Jeg købte mine den anden dag og de skal helt sikkert være outfittets stjerne. (Eller også var det bare en undskyldning for at købe dem :) )

Jeg tror sagtens man kan få lagt de fleste kjoler op. Måske er der noget i forhold til fylden, hvis der er et tyl skørt??

0

Annonce ♥

Jeg følte mig bestemt elegant i tealenght, og som en rigtig brud! Var vild med at sidde med skørtet der fyldte det hele, og det gjorde det altså selvom det var kort :)

Dog synes jeg ikke du skal vælge den af rent praktiske årsager, for så slemt tror jeg heller ikke det bliver med græspletter.. og hvis det gør, hvad så? Jeg havde kort på, og den blev beskidt alligevel :)

Din kjole er simpelthen GUDESMUK! jeg er vild med den :)

0