CilleTX

C&N, rockabilly-style. /Påbegyndt beretning - takkekort bestilt/

1,205 indlæg i dette emne

Cup cakes eller chokolade... eller noget andet snacks I vil have med?

Eller! Jeg ved ikke hvad I gør med gæstebog, men jeg så nogen der havde en stor skål med vinkorke, og så skulle folk signere dem. Sådan et fad ville da være sejt til en gæstebog efter konseptet "signer-en-dims"?

Cup cakes bliver det nok ikke til, for der kommer nok til at være ret meget til receptionen i forvejen med bryllupskage og macarons i forvejen. Jeg elsker ellers cup cakes - men det er jo også vildt fjollet at have noget, som ikke bliver spist :(

Gæstebogs tuttelut lyder som en cool ide. Jeg har dog lidt svært ved at visualisere det - har du billeder?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Macarons er da også et godt valg til det fantastiske fad!

Jamen altså... bare vinkorke, hvor folk kunne skrive på, der lå i en skål et sted til bryllup. De kan også bruges som bordkort-holdere først, så gæstebog, og så laves om til fx en korktavle bagefter, så man har noget der faktisk kan bruges til noget.

Billedespam!

post-52278-0-76721300-1363300765.jpg

post-52278-0-87629500-1363300780.jpg

post-52278-0-63470500-1363300789.jpg

post-52278-0-63031700-1363300798.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Macarons er da også et godt valg til det fantastiske fad!

Jamen altså... bare vinkorke, hvor folk kunne skrive på, der lå i en skål et sted til bryllup. De kan også bruges som bordkort-holdere først, så gæstebog, og så laves om til fx en korktavle bagefter, så man har noget der faktisk kan bruges til noget.

Billedespam!

Nå ja, det kan jeg godt se - det er da en cool og anderledes måde at lave gæstebog på!

Jeg tror manden og jeg lige skal snakke lidt om, hvad han mest hælder til (han har trods alt lidt at skulle have sagt ;-) ) - og det kunne jo være, han havde en mening!

0

Del dette indlæg

Sikke en fin clutch og så til en flad halvtredser....godt fund :)/>

Hvor er du bare sej med træningen...får mega dårlig samvittighed over mit forhold til min sofa *rødmer*

Jeg synes også den er ret fin! Og hvis jeg ender med ikke at bruge den til brylluppet, så er jeg sikker på, jeg kan finde noget andet at bruge den til ;-)

Du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed! Dette har været en langsommelig process for mig, hvor jeg har haft mange "gode" undskyldninger for ikke at komme i gang noget før ;-)

0

Del dette indlæg

Rigtig fin clutch du har fundet :) og til den pris gør det ikke så meget hvis du ikke bruger den alligevel :wink: Hvor er du sej med træningen :thumbsupsmileyanim:

Tak :)

Helt så sej med træningen er jeg ikke alligevel :blush: Det var vist lidt hybris at melde så stolt ud så tidligt - blev nødt til at aflyse i går og ligger nu under dynen på sofaen (påbegyndende influenza? Oh, I hope not!!)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lidt blandede nyheder (lidt lang, tror jeg...)

En af H2Bs venner fra Universitetsradioen har sagt, at han gerne vil være DJ til vores bryllup! Han har masser af plader, især indenfor Rockabilly genren, så det kunne ikke være bedre!! :) Han var helt vildt hooked, da H2B spurgte ham!

Hvad bedre er: det er hans gave til os, så vi skal ikke betale!! :thumbsupsmileyanim:

H2B er blevet færdig med sit speciale :cheerleader3:

Han ville have afleveret i fredags, men KUs bureaukrati ville ikke lade ham (det var noget med en manglende underskrift, men den ene person, der kunne give ham den, var ikke på arbejde...) så det må blive på mandag i stedet.

MEN det betyder, at vi kan komme i gang med nogle af alle de ting, H2B skulle med ind over, som vi har udsat. Det bliver rart at få ham lidt med ind over planlægningen :biggrin:

I påsken skal vi snakke med hende, der skal lave maden til brylluppet, så vi kan komme det hele lidt nærmere. Det bliver rigtig rart at få et overblik over det. Vi har selvfølgelig allerede nogle ideer, men det bliver rart at høre hendes ideer også og få et estimat på hvor mange forskellige retter vi skal have osv. :)

De ideer vi selv har begrænser sig ret meget til forskellige lette, friske sommersalater, men vi mangler ideer til de lidt "tungere" retter, så der er hendes ekspertise god at have...

Vi fejrede H2Bs fødselsdag forleden hvor svoger og svigerinde var på besøg, så i den forbindelse fik vi snakket kage med svigerinden, som jo er så sød at lave den :)

Vi er (stort set - det skal lige afprøves!) blevet enige om en nøddebund og to "almindelige" bunde med fyld af blåbær- og hyldeblomstmousse med overtræk af hvis chokolade ganache, strøet med 'kugler' i vores temafarver (det ved hun, hvor man kan få/hvordan man kan lave), så det kommer til at minde om denne kage:

post-58523-0-75453700-1363461081.png

Nå ja, og så fik vi en sms fra vores præst i sidste weekend, hvor han spurgte om vi kunne mødes et par uger inden brylluppet og gennemgå ritualet. Det blev på en eller anden måde meget virkeligt da vi hørte fra ham :o

Vi har skrevet tilbage til ham, om vi kan aftale nærmere i løbet af april, hvilket var helt ok med ham :) Grundet besøg fra USA ved vi nemlig ikke helt hvornår vi er hjemme i København op til brylluppet; afhængigt af hvornår de kommer og hvor længe de er her, så regner vi med at tage en smuttur til Fyn og/eller Jylland, så de kan se lidt mere af Danmark end de gjorde sidst de var her, så de hele skal jo helst passe lidt sammen.

0

Del dette indlæg

Fald lige over et kagefad/opsats... og tænkte straks på dig :happy:

http://www.cakechoos...NURDNzE5QkJCOA/

Tak! Jeg synes det er en cool ide :)

Min H2B er så enormt vild med det kagefad - men umiddelbart ved jeg ikke rigtig, hvad vi skulle have på det, da vi skal have bryllupskage... Macarons, måske? Eller vil de "trille" af? Men hvis vi finder på noget, så skal vi have det :biggrin:

Hmm, der kunne også lægges blomster på... så den er mere en dekoration :happy: ..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fald lige over et kagefad/opsats... og tænkte straks på dig :happy:

http://www.cakechoos...NURDNzE5QkJCOA/

Tak! Jeg synes det er en cool ide :)

Min H2B er så enormt vild med det kagefad - men umiddelbart ved jeg ikke rigtig, hvad vi skulle have på det, da vi skal have bryllupskage... Macarons, måske? Eller vil de "trille" af? Men hvis vi finder på noget, så skal vi have det :biggrin:

Hmm, der kunne også lægges blomster på... så den er mere en dekoration :happy: ..

Ja, det var da også en ide... Så ville der jo straks komme lidt flere blomster ind i udsmykningen...

Min mor var ved at gå i koma, da jeg fortalte hende, at jeg ville lave garn-pompom-"blomster" til brylluppet, for hun hørte automatisk at vi så ikke ville have nogen rigtige blomster overhovedet (hvilket ikke er sandt), fordi "de dufter bare så dejligt!". Så ville flere blomster jo være et godt "plaster på såret" over det chok jeg gav hende :lol:

0

Del dette indlæg

Sikke en fed gave at få! Det lyder helt perfekt at han har en masse plader der passer til jeres tema :)

Tillykke med din H2B! :cheerleader3:

Det må være en dejlig følelse at få det afleveret og skønt han kan være mere med i planlægningen :)

Bliver dejligt at få mere styr på maden. Mon ikke hun har nogle gode forslag til de tunge retter :)

Glæder mig til at høre hvad i finder ud af :)

Det lyder som en vildt lækker kage :metteholm De "kugler" er altså ret seje :wink:

Redigeret af M.Rose
0

Del dette indlæg

Sikke en fed gave at få! Det lyder helt perfekt at han har en masse plader der passer til jeres tema :)

Det må være en dejlig følelse at få det afleveret og skønt han kan være mere med i planlægningen :)

Bliver dejligt at få mere styr på maden. Mon ikke hun har nogle gode forslag til de tunge retter :)

Det lyder som en vildt lækker kage :metteholm De "kugler" er altså ret seje :wink:

Jaaa, det er en SUPER fed gave!!! :thumbsupsmileyanim:

Det er rigtig lækkert at H2B er blevet færdig med specialet, ikke mindst for ham :wink:

Han har endnu ikke fået afleveret og det er SÅ dumt, for specialet har ligget printet og klart siden fredag! Men han kan ikke få den skide underskrift han skal bruge; der er to personer, der kan give ham den, men de har begge været enten syge, haft barn syg eller været på kursus både fredag, mandag og i dag... :pokey: Om guderne vil det, så afleverer han i morgen - ellers kører han forgæves for fjerde gang i morgen (for ja: han ved det jo først når han er kørt heeeele vejen derud). SÅ åndssvagt!

Jeg er ret spændt på de "kugler", om de er lige så seje i virkeligheden, som på billedet ovenover :)

0

Del dette indlæg

Hold nu op en skøn gave at få.... :cheerleader3: Og fedt at han allerede ligger inde med en masse martiale som passer til jeres tema... COOL!

Den bliver bare så fin jeres kage... og det fyld i har planlagt lyder også rigtig lækkert.. glæder mig til at hører når i har smagt det :metteholm

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu op en skøn gave at få.... :cheerleader3: Og fedt at han allerede ligger inde med en masse martiale som passer til jeres tema... COOL!

Den bliver bare så fin jeres kage... og det fyld i har planlagt lyder også rigtig lækkert.. glæder mig til at hører når i har smagt det :metteholm

Jamen, det kunne virkelig ikke være mere perfekt :7himmel:

0

Del dette indlæg

Sikke mange gode ting som sker i forhold til brylluppet og jer for tiden.. Det er så skønt at føle at tingene går fremad og at blive færdig med speicalet det er stort, tillykke med ham..

Det var da en fantastisk gave at få DJ'en, så fedt.. Er helt vild med jeres kageide, det ser så godt ud, bliver spændende at se din svigerindes fortolkning :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke mange gode ting som sker i forhold til brylluppet og jer for tiden.. Det er så skønt at føle at tingene går fremad og at blive færdig med speicalet det er stort, tillykke med ham..

Det var da en fantastisk gave at få DJ'en, så fedt.. Er helt vild med jeres kageide, det ser så godt ud, bliver spændende at se din svigerindes fortolkning :-)

Ja, der sker lidt her, heldigvis. Men der måtte gerne ske mere - synes ikke det rykker helt "hurtigt" nok, men det er nok bare mig :rolleyes: og manden skal jo altså også lige have lov til at komme sig over specialet inden jeg rykker alt for meget i ham i forhold til brylluppet :wink:

Jeg glæder mig godt nok også til at se hvad hun kommer på med den kage :biggrin:

0

Del dette indlæg

Det er rigtig lækkert at H2B er blevet færdig med specialet, ikke mindst for ham :wink:

Han har endnu ikke fået afleveret og det er SÅ dumt, for specialet har ligget printet og klart siden fredag! Men han kan ikke få den skide underskrift han skal bruge; der er to personer, der kan give ham den, men de har begge været enten syge, haft barn syg eller været på kursus både fredag, mandag og i dag... :pokey: Om guderne vil det, så afleverer han i morgen - ellers kører han forgæves for fjerde gang i morgen (for ja: han ved det jo først når han er kørt heeeele vejen derud). SÅ åndssvagt!

Jeg er ret spændt på de "kugler", om de er lige så seje i virkeligheden, som på billedet ovenover :)

Hvor irriterende med den underskrift :pokey: Især når deter det eneste der mangler for at han kan aflevere.. Håber han har fået det klaret nu :)

0

Del dette indlæg

Elsker jeres kage Cille... Sikker på du ikke vil have en ekstra gæst?

Tak! Du skal være mere end velkommen :wink:

Pas på hvad du siger :tunge:

Jeg mener det skam! Hvis du er kommet hjem til Danmark igen, så skal du være velkommen til at komme til globryllup og et glas bobler og kage til receptionen :)

0

Del dette indlæg

Hvor irriterende med den underskrift :pokey: Især når deter det eneste der mangler for at han kan aflevere.. Håber han har fået det klaret nu :)

Han HAR fået underskrifterne og har nu afleveret speciale!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer